مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام در بازدید از دفتر ایسنا منطقه ایلام گفت: در هر ماه بیش از ١٦ میلیارد تومان بابت تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت از سوی تأمین اجتماعی این استان پرداخت می شود که از این مبلغ حدود ١٥ میلیارد تومان صرف هزینه‌های بلندمدت از قبیل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان و مابقی این هزینه در راستای تعهدات کوتاه‌مدت از قبیل غرامت دستمزد و اروتز و پروتز هزینه می‌شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سهیلا ملکشاهی با اشاره به اینکه جمعیت بیمه شدگان اصلی این استان ١٠٧ هزار نفر است که با بیمه شدگان تبعی به بیش از ٢٩٥ هزار نفر می‌رسند، گفت: در حال حاضر ٥١ درصد از جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.
مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام گفت: در سال ١٣٩٦ نسبت به سال قبل جمعیت بیمه شده ٥ درصد و تعداد کارگاه‌های فعال جهت بهره‌مندی از فعالیت‌های بیمه‌ای نیز ٧ درصد افزایش داشته است.
وی خاطر نشان کرد: لغایت بهمن ٩٥ میزان وصول مطالبات ٢٤ درصد نسبت به مصوب بوده است که با تلاش‌های جهادی همکاران تامین اجتماعی در بهمن ٩٦ با دریافت ایمیل‌های کارفرمایان به ٦٥ درصد رسیده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به رشد بیشتری هم برسیم.
مدیرکل تأمین اجتماعی ایلام ادامه داد: با انجام خدمات الکترونیکی که در بحث اقتصاد مقاومتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در استان ایلام ٩٠ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.
ملکشاهی به خدمات الکترونیکی اداره کل ایلام در قالب سامانه‌های متعدد در جهت رفاه حال بیمه‌شدگان و کارفرمایان اشاره کرد و افزود: سامانه اعلام سوابق به گونه‌ای طراحی شده که تمام بیمه‌شدگان بتوانند به تفکیک روز، ماه و سال سابقه و کارگاه محل فعالیت خود را مشاهده کنند.
وی از فراهم شدن سامانه لیست و پرداخت حق بیمه خبر داد و تصریح کرد: با استفاده از این سامانه این امکان برای کارفرمایان و بیمه‌شدگان فراهم شده که بدون حضور در شعب بیمه‌ای اقدام به ارسال لیست بیمه‌شدگان و دریافت فیش حقوقی نمایند، قوانین و احکام مربوط به مستمری‌بگیران نیز در سامانه قابل مشاهده است که این امر سبب عدم نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها شده است.




http://www.tamin.ir/News/Item/55620/2/55620.html