توصیههایی برای بازاریابی پیامکی
امروزه ارسال پیامک برای مشتریان، یکی از راههای ارتباطی مناسب است. هر شخصی با داشتن یک تلفن همراه، چه هوشمند باشد چه نباشد، به پیامک دسترسی دارد و افراد از آن برای ارتباط با دوستان، خانواده یا همکاران استفاده میکنند. در سالهای اخیر، یک گروه دیگر به لیست کسانی که برای ما پیامک ارسال میکنند، اضافه شده است: شرکتها.
در ابتدا افراد برای دریافت پیامکهای بازاریابی مردد هستند، در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۲ توسط انجمن بازاریابی مستقیم انگلستان و یکی از شرکتهای بازاریابی موبایل صورت گرفت، دریافتند که ۳۳ درصد آمریکاییها ترجیح میدهند پیشنهادات شرکتی را توسط پیامک دریافت کنند، ۵۰ درصد نیز ترجیح میدهند که هیچ پیامکی دریافت نکنند. اما در سالهای اخیر این دیدگاه تغییر کرده و مشتریان تمایل بیشتری به دریافت پیامکهای مرتبط و سفارشی دارند. در واقع طبق آمار ارائه شده در نظرسنجی شرکت هیپکریکت (Hipcricket) در سال ۲۰۱۴، ۴۱ درصد از مشتریان آمریکایی گفتند در صورتی که پیامکهای مرتبط دریافت کنند، آن را برای بقیه نیز میفرستند.
به گفتهی یونی بن یهودا (Yoni Ben-Yehuda) مدیر بازاریابی شرکت طراحی وب بلو فانتین مدیا (Blue Fountain Media)، افزایش پیامکهای تبلیغاتی به عنوان یکی از روشهای بازاریابی، بیتردید به دلیل رشد فزایندهی کاربران تلفن همراه است. بسیاری از افراد همیشه تلفنهای همراه خود را در دسترس دارند و از آن به عنوان وسیلهی ارتباطی اصلی برای تماس با مخاطبان خود استفاده میکنند. بسته به محتوی و نیازهای خاص کاربران، بازاریابی پیامکی روش ارتباطی مناسبی برای بازاریابی است.
برگرفته از: businessnewsdaily
https://www.chetor.com/3820-%d8%a7%d...7%db%8c%db%8c/