همکاران سیستم- در دستیار هوشمند Cortana مایکروسافت و اپلیکیشن‌های وابسته به آن در مجموع ۲۳۰ مهارت مختلف تعبیه شده و این در حالی است که شرکت آمازون سیستم هوشمند Alexa خود را حداقل با ۲۵ هزار مهارت در اختیار کاربران قرار داده است.
به گزارش وب‌سایت Zdnet؛ گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد ۲۳۰ مهارت Cortana بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها تا ماه دسامبر محاسبه شده است تا در زمینه‌های مختلف برای کاربران مورد استفاده قرار بگیرد.
شرکت مایکروسافت با تاخیر زیاد Cortana Skills Kit را برای توسعه اپلیکیشن‌ها و مهارت‌های مختلف وارد بازار کرد هدف اصلی شرکت مذکور این بود که تا پایان فوریه ۲۰۱۷ این کیت مخصوص توسعه را ارایه کند، ولی سرانجام با تاخیر زیاد پیش‌نمایش عمومی آن می ۲۰۱۷ عرضه شد.

سیستم Cortana Skills Kit به گونه‌ای طراحی شده است که به مراکز نرم‌افزاری امکان می‌دهد تا از این سرویس استفاده کنند و با توسعه آن برای Microsoft Bot Framework، مهارت‌های جدید را به دستیار هوشمند Cortana استفاده کنند. مدیران مایکروسافت اعلام کردند که همچنین توسعه‌دهندگان هم‌اکنون می‌توانند از این کیت برای بازنویسی کدهای Alexa مایکروسافت و ارایه مهارت‌های آن در این دستیار دیجیتالی استفاده کنند.
علاوه بر این، مایکروسافت این هفته سرویس Azure Bot خود را نیز به صورت عمومی عرضه کرد. این سرویس نیز به توسعه ‌دهندگان نرم‌افزاری کمک می‌کند تا بتوانند روبات‌های نرم‌افزارهای مکالمه‌ای را مبتنی بر ۱۴ کانال مختلف از جمله Cortana، مسنجر فیسبوک، اسکایپ و … ارایه کنند و قابلیت‌های آن را مبتنی بر متن، صحبت،‌ تصاویر و … در اختیار کاربران بگذارند.

https://www.systemgroup.net/tech-new...%d8%b1-%d9%87/