همکاران سیستم- هوش مصنوعی (AI) قابلیت‌های کاربردی فراوانی دارد و به‌ویژه برای انجام کارهای پیچیده در مقیاس بزرگ توانایی‌های قابل ملاحظه دارد که می‌تواند در زیرساخت‌های IT یا سیستم‌های پردازش سازمانی مورد استفاده قرار بگیرد. این فناوری همچنین برای اتوماسیون اداری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و موفقیت‌های آن زمانی نمایان می‌شود که فعالیت‌ها و خلاقیت‌های انسانی را تقویت می‌کند.
به گزارش وب‌سایت zdnet، نتایج حاصل از مطالعه مشترک مرکز MIT Sloan Management و «گروه مشاوره بوستون» نشان داد این امر می‌بایست به صورت هدایت شده جلو برود، زیرا برای توسعه هوش مصنوعی بین تمایلات و توانایی‌های اجرایی سازمان‌ها شکاف قابل ملاحظه وجود دارد.
بر اساس گزارش مربوطه مشخص شد ۸۵ درصد مدیرانی که در این بررسی حضور داشتند اعلام کردند هوش مصنوعی برای سازمان آن‌ها قابلیت‌های رقابتی فراوانی را به ارمغان می‌آورد و ۳۹ درصد تمام سازمان‌ها هم‌اکنون استراتژی‌های مرتبط با هوش مصنوعی را در اختیار گرفته‌اند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات گسترده‌ای برای توسعه هوش مصنوعی در عرصه‌ی سازمانی صورت گرفته است.
مهم‌ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که هوش مصنوعی بیش از آنکه به ماشین‌ها امکان دهد بر فرآیندهای کاری غالب شوند توانایی دارد. این مسئله به معنی این است که در مورد چگونگی انجام کارها و نیازمندی‌های افراد برای انجام فعالیت‌های سازمانی باید به روش‌های جدید فکر کرد. فرآیند مذکور فقط به معنی جایگزین شدن فناوری با انسان نیست و علاوه بر آن می‌تواند به عنوان آزان کردن انسان از وظایف کاری هم مورد استفاده قرار گیرد و به افراد کمک کند تا توانایی‌های خود را تقویت کنند.

https://www.systemgroup.net/tech-new...5%d8%b5%d9%86/