همکاران سیستم- هوش مصنوعی یکی از قبلیت‌های مهم برای همه دستگاه‌های الکترونیکی محسوب می‌شود و هم‌اکنون به یکی از نکات متمایز در صنعت گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و شرکت‌های تولیدکننده با تاکید روی آن می‌کوشند از رقبای خود پیشی بگیرند.
به گزارش وب‌سایت itp؛ بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی گارتنر، در سال ۲۰۲۲ میلادی ۸۰ درصد گوشی‌های هوشمند ساخته شده در جهان به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز خواهند شد که این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی تنها ۱۰ درصد بود.
«سی‌کِی لو» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت:‌ «با تبدیل شدن گوشی‌های هوشمند به یکی از معمول‌ترین ابزارهای روزمره، فروشندگان این ابزار به دنبال روش‌هایی هستند تا محصول خود را نسبت به محصولات رقیب متمایز کنند.»

او در ادامه توضیح داد: «قابلیت‌های آتی هوش مصنوعی به گوشی های هوشمند امکان می‌دهد یاد بگیرند، برنامه‌ریزی کنند و مشکلات را برای کاربران حل کنند. این مسئله باعث هوشمندتر شدن گوشی‌های هوشمند نمی‌شود، بلکه میزان بار شناختی توسط کاربران را کاهش می دهد. با این وجود باید گفت هوش مصنوعی مخصوص گوشی‌های هوشمند هنوز در مراحل نخست خود به سر می‌برد.»
مرکز تحقیقاتی گارتنر ۱۰ قابلیت برای گوشی های مجهز به فناوری هوش مصنوعی را معرفی کرده است که شرکت‌های تولیدکننده این محصولات آنها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. این قابلیت‌ها به قرار زیر معرفی شده‌اند: دنبال کردن فعالیت‌های کاربر در طول روز و یاد گرفتن از رفتارهای او، تایید هویت کاربر، تشخیص احساسات، فهم زبان طبیعی، ارایه قابلیت واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، مدیریت دستگاه، ارایه قابلیت‌های شخصی برای هر کاربر، سانسور کردن و تشخیص صحیح محتوا متناسب با سلیقه کاربر، عکاسی شخصی مطابق سلیقه کاربر، و تحلیل های صوتی.

https://www.systemgroup.net/tech-new...b%8c%e2%80%8c/