ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 12 از 12
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    اهمیتِ داشتن نگرش مثبت در محل کار

    داشتن نگرش مثبت در محل کار همراه با مثبت‌اندیشی، عملکرد کاری شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شما را به کارمند مولّد و سودمندی تبدیل می‌کند. این ویژگی حتی می‌تواند موفقیت‌های شغلی شما را دگرگون کند و
    برداشت همکاران‌تان درباره شما را تغییر بدهد. شاغل‌هایی که با نگرش مثبت در محل کار حاضر می‌شوند، شانس ارتقای رتبه خودشان را افزایش می‌دهند و حتی به الگوی مثبتی در نظر همکاران دیگر تبدیل می‌شوند.
    نگرش مثبت یعنی چه؟ نگرش هر فرد، شیوه‌ای است که او را در اولین تماس به دیگران معرفی می‌کند. شما می‌توانید انتخاب کنید که نگرش شاد، مثبت و خوش‌بینانه‌ای نسبت به کارتان داشته باشید، یا این‌که بدبینانه، منفی و با نگاه انتقادی به تمام مراحل کارتان نگاه کنید. به گزارش Mayo Clinic، مثبت‌اندیشی و نگرش مثبت، سلامت روانی شاغل‌ها را تقویت می‌کند و به آنان کمک می‌کند تا در موقعیت‌های بحرانی و استرس‌زا عملکرد بهتری از خودشان نشان بدهند. اگر نگرش مثبتی در محل کار داشته باشید، همکاران شما هم رفتار بهتری را با شما در پیش می‌گیرند و برقراری ارتباط با افراد دیگر برای شما راحت‌تر می‌شود.تشخیص نگرش مثبت نگرش مثبت دارای نشانه‌های خاصی است و همه افراد شاغل (از کارمندان تا مدیران) می‌توانند به نشانه‌های آن دقت کنند. شاغل‌هایی که نگرش مثبت را در محل کارشان انتخاب کرده‌اند، این ویژگی‌ها را دارند: اضافه‌کاری انجام می‌دهند، به کارشان علاقه دارند، مهربان هستند و همواره تمایل دارند که به دیگران کمک کنند. مدیرانی هم که با مهربانی و دلسوزی نسبت به کارمندان‌شان رفتار می‌کنند، نگرش مثبتی دارند. علاوه بر این، بنیان رابطه بین مدیران و کارمندان باید براساس قدردانی دوطرفه باشد. قدردانی دوطرفه به همه کمک می‌کند تا راحت‌تر نگرش مثبت را انتخاب کنند.فواید داشتن نگرش مثبتافرادی که با نگرش مثبت در محل کارشان حاضر می‌شوند، می‌توانند فواید و مزیت‌های این انتخاب را ببینند. این افراد در مواقعی که باید طرحی از یک برنامه کاری را ارائه بدهند یا درباره آخرین پروژه سازمان سخنرانی کنند، با مثبت‌اندیشی به استقبال دیگران می‌روند و به نتیجه موفقیت‌آمیز امیدوار هستند. آنان روی بخش‌های روشن اهداف تاکید می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که ذهن همکاران به سمت جنبه‌های کاملا منفی ماجرا کشیده شود. این رفتار، انگیزه همه کارکنان را حفظ می‌کند و آنان را به حرکت وامی‌دارد.تغییر فضای کاری با نگرش مثبت وقتی که فضای کار، حالت منفی به خودش می‌گیرد و کارکنان ناراضی به نظر می‌رسند، شما می‌توانید با کمک نگرش مثبت‌تان به تغییر این فضا کمک کنید و به همه روحیه بدهید. هم مدیران و هم کارمندان می‌توانند از این ترفند کمک بگیرند. کارهای ساده‌ای مانند صرف ناهار دسته‌جمعی با حضور مدیران یا برگزاری جلسات آزاد برای بیان مسائل مختلف، می‌توانند همه چیز را تغییر بدهند و بهره‌وری شرکت‌ها و سازمان‌ها را بالا ببرند.



    https://www.salamatism.com/news/11927
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    مثبت اندیشی در محل کار




    اگر در مکانی کار می کنید که از محیط آن و افرادی که در آن کار می کنند ناراضی هستید، می توانید با راه کارها و ترفندهای گوناگون آنطور که دوست دارید محیط کاریتان را تغییر داده و مدیریت کنید. یکی از این راهکارها مثبت اندیشی است. در این مقاله نکاتی را که به شما در مثبت اندیشی کمک می کنند را معرفی می کنیم.

    1.تقویت مهارت های خود
    زمانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوید، به این معنا نیست که دیگر نیاز به یادگیری ندارید. یکی از راه های مثبت اندیشی در محیط کار تلاش برای یادگیری کارهای جدید و تقویت مهارت برای داشتن رزومه کاری بهتر می باشد.
    2.آموزش به دیگرانش
    گاهی لازم است که دانش خود را با دیگر همکاران خود به اشتراک بگذارید. زمانی که یکی از همکارانتان به توضیحاتی راجع به کارشان نیاز دارند، اگر در آن مورد اطلاعات کافی را دارید به او آموزش دهید. هنگامی که توضیحات آموزشی لازم را با دقت و کامل به همکارتان آموزش دهید، دیگر در حین کار مزاحمتان نمی شود که تمرکزتان را از دست بدهید.






    3.انجام مسئولیت های کاری فقط در محل کار
    این را بدانید که اگر به هر دلیلی بیش از حد کار کنید، سلامتیتان به خطر افتاده و تمام انرژی و انگیزه خود را از دست خواهید داد. پس سعی کنید که همیشه تعادل لازم را بین کار و زندگی خود به وجود آورید. یعنی زمانی که در کنار خانواده خود هستید، حواس و فکر خود را به خانواده و تفریح با آنها اختصاص دهید و اصلا به مسئولیت های کاری خود فکر نکید و کارهایتان را فقط در محل کارتان انجام دهید.
    4.دلنشین کردن محیط کار
    سعی کنید با درنظر گرفتن محدودیت ها و اجازه از مدیر فضای کاری خود را مطابق علاقه و نظر خود تغییر دهید. می توانید قاب عکسی از خانواده خود بر روی میز قرار دهید و یا بجای استفاده از لیوان های موجود در شرکت از ماگ مخصوص و مورد علاقه خود استفاده کنید. این تغییرات هرچند کوچک باعث تقویت روحیه شما در محیط کارتان می شود.







    5.تمرکز برروی یک مورد
    همیشه تمرکزتان را بر روی یک موضوع بگذارید. لازم نیست که همه کارها را با هم انجام دهید چون یا تعدادی از کارها کامل نمی شوند و یا اشتباهی در یکی از آنها رخ خواهد داد. زمانی که فقط بر روی یک مسئولیت تمرکز کنید باعث می شود که آنرا کامل و درست انجام دهید.
    6.داشتن اهداف دسترسی پذیر
    اهداف غیر ممکن را برای خود انتخاب نکنید. همیشه اهدافی را برای خود تعیین کنید که مفید بوده و مطمئن شوید که توانایی رسیدن به آنها را دارید. به این معنا که آرزو و هدفی را انتخاب کنید که در راه رسیدن به هدف و موفقیت به شما کمک کنند.
    7.درس گرفتن از اشتباهات
    ممکن است گاهی اشتباهاتی را انجام دهید. همیشه سعی کنید که از این اشتباهات درس گرفته و دیگر آنها را تکرار نکنید. این کار باعث موفق شدن شما می شود.








    8.در ارتباط بودن با افراد مثبت اندیش
    یکی از روش های مهم مثبت اندیشی در محیط کار و زندگی در ارتباط بودن با افراد مثبت اندیش می باشد. به این دلیل که این افراد با انرژی بوده و همیشه تلاش می کنند که در کار خود موفق باشند. بنابراین معاشرت با این گونه افراد به شما انرژی و انگیزه می دهد تا کارهای خود را به درستی انجام داده و به موفقیت دست پیدا کنید.
    9.تشویق کردن خود برای موفقیت ها
    هنگامی که کاری را به درستی و با موفقیت به پایان می رسانید، برای خود جایزه و پاداش در نظر بگیرید. این کار جزء مواردی است که به شما انگیزه می دهد که برای موفق شدن در کار و رسیدن به هدف تمام تلاش خود را به کار گیرید.







    10.داوطلب شدن

    در عوض اینکه همیشه صبر کنید تا دیگران مسئولیت یا پروژه ای را به شما بسپارند، خودتان برای قبول آنها داوطلب شوید. این کار به مدیر نشان می دهد که برای انجام کارهایی که به شما محول می شود، انگیزه لازمه را دارید و همچنین این ذهنیت را در ذهن مدیر ایجاد می کند تا برای پروژه های دیگر روی شما حساب کند.
    در این مقاله نکاتی کاربردی برای اینکه اگر از محل کار و یا محیط آن ناراضی هستید چگونه با مثبت اندیشی آنرا برای خود دلنشین کرده و با انرژی و انگیزه لازم کارتان را به خوبی انجام دهید.




    مثبت اندیشی در محل کار



+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 12 از 12

مجوز های ارسال و ویرایش