ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 18 از 18
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    مزیت کار گروهی برای استارتاپ ها

    «یک دست صدا نداره»، همه ما این ضرب­ المثل قدیمی که کار گروهی را تشویق می‌­کند، شنیده‌­ایم، اما واقعا مزیت کار گروهی چیست؟ بهره ­گیری از کار گروهی در محل کار، انتخاب بهتری برای برنده شدن است. در اینجا شش دلیلی که کار گروهی در محل کار، منجر به پیشرفت شما می­‌شود، بیان شده است.
    ۱. پرورش خلاقیت و یادگیری

    وقتی افراد با هم در یک تیم کار می­‌کنند، خلاقیت رشد می‌­کند. ایده ­های ناب، زمانی به وجود می­‌آیند که افراد به عنوان یک گروه، دیدگاه کهنه کار انفرادی، را کنار بگذارند. ترکیب دیدگاه­های منحصر به فرد هر یک از اعضای تیم، برای رسیدن به راه­ حل­های فروش بیشتر، موثرتر است. کارتیمی، دانش به اشتراک گذاشته در محل کار را به حداکثر رسانده و در یادگیری مهارت­های جدید به شما کمک می­‌کند، طوری که می‌­توانید برای بقیه­ ی کار خود، از آنها بهره ­مند شوید.
    همکاری در یک پروژه، شور و شوقی برای یادگیری ایجاد می­‌کند که معمولا کار انفرادی فاقد آن است. فرصت اشتراک­ گذاری کشفیات و یافته­ ها با بقیه تیم، برای کارکنان هیجان ­انگیز بوده و منجر به پرورش دانش فردی و تیمی می­شود.
    ۲. تقویت توانایی‌های افراد

    کار کردن با یکدیگر به کارکنان اجازه می‌­دهد روی استعدادهای هم تیمی­ های خود پیشرفت کنند. در حالی که نقطه قدرت شما تفکر خلاق است، همکار شما ممکن است در کار سازمان‌دهی و برنامه ­ریزی خوب باشد. در اشتراک گذاشتن توانایی­‌های خود با تیم درنگ نکنید.
    اغلب، دلیل اثربخشی کار تیمی این است که اعضای تیم برای عرضه استعدادهای فردی به یکدیگر تکیه می­ کنند. افراد تیم با مشاهده فرایندها ورای مهارت­های فردی، یاد می­‌گیرند که چگونه استعدادهای خود را ترکیب نموده و به تیمی قوی­تر تبدیل شوند.به طور مثال زمانی که می­‌بینید همکارانتان از یک رویکرد متفاوت در فروش استفاده می­‌کنند، شانسی به دست می­‌آورید که روش خودتان را تنظیم و یا بهبود ببخشید.
    ۳. ایجاد اعتماد

    با تکیه بر یکدیگر، اعتماد شکل می‌­گیرد، و با کار گروهی روابط قوی­تری بین همکاران پدید می­‌آید. با وجود اختلاف گاه به گاه، تیم کارامد، از کار با هم لذت می برند و گروه قوی­تری به وجود می­‌آورند. زمانی که شما به همکار خود اعتماد می­‌کنید، پایه و اساس یک رابطه پی­ ریزی شده و باعث می­‌شود که درگیری­های جزئی را تحمل کنید.
    اعتماد به هم ­تیمی‌­ها، در شما احساس امنیت ایجاد می­‌کند که باعث می‌­شود، ایده­ ها ظهور کنند. این موضوع منجر می­‌شود که کارکنان با هم راحت باشند و یکدیگر را تشویق کنند. به هنگام کار در یک تیم، ارتباطات باز، کلیدی است که منجر به تولید راه­ حل­های موثر در پروژه ­های گروهی دشوار می­‌گردد.
    بدون اعتماد، تیم فرو می‌­پاشد و نمی ­تواند در پروژه های خود موفق شود. در تیم­ها، افراد یکدیگر را رشد می­‌دهند و تقویت خصوصیاتفردی، منجر به شکل گیری گروهی منسجم می­‌شود. با همکاری یکدیگر، کارکنان یاد می­‌گیرند که برد و باخت همه اعضای تیم را تحت تاثیر قرار می­‌دهد. کار گروهی مستلزم اعتماد به توانایی­های متمایز یکدیگر است.

    https://tac.ir/teamwork-benefits/
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    10 مزیت کار گروهی نسبت به کار انفرادی

    کارگروهی (teamwork) کاری است که چند نفر با هدف مشترک هر کدام قسمتی از آن را انجام دهند و شامل مزایایی چون کاهش استرس و افزایش کارآمدی می‌باشد.
    مزایای کار گروهی

    1- شما چندین برابر زمان خواهید داشت مهم نیست که توانایی و هوش شما چقدر است، وقتی شما افراد متعددی برای کار بر روی یک پروژه دارید، کار شما نیز سریع‌تر و مؤثرتر به پایان خواهد رسید و خیلی زودتر به نتیجه خواهید رسید. در آغاز کار ممکن است اطمینان یافتن از صحت انجام کار کمی طول بکشد، اما اگر کارتان را با همان گروه ادامه دهید، خواهید دید که کم کم سرعت کار بیشتر و بیشتر شده و زودتر نتیجه می‌گیرید.

    2- چندین ایده قدرتمندتر از یک ایده
    اگر شما ایده‌های خود را با ایده‌های دیگران ترکیب کنید، به طور قابل توجهی به آن‌ها قدرت داده‌اید. وقتی ایده‌ها با یکدیگر مخلوط شوند به قدرتی فراتر از آنچه هر کس به تنهایی قادر به تصورش است دست می‌یابند. وقتی افراد با هم در یک تیم کار می‌‌کنند، خلاقیت رشد می‌کند. ایده‌های ناب، زمانی به وجود می‌آیند که افراد به عنوان یک گروه، دیدگاه کهنه کار انفرادی، را کنار بگذارند. کار گروهی، دانش به اشتراک گذاشته در محل کار را به حداکثر رسانده و در یادگیری مهارت‌های جدید به شما کمک می‌کند. همکاری در یک پروژه، شور و شوقی برای یادگیری ایجاد می‌کند که معمولا کار انفرادی فاقد آن است. فرصت اشتراک‌گذاری کشفیات و یافته‌ها با بقیه تیم، برای کارکنان هیجان‌انگیز بوده و منجر به پرورش دانش فردی و تیمی می‌شود.


    3- یک گروه قدرتمندتر از یک فرد
    کار گروهی به افراد اجازه می‌‌دهد روی استعدادهای هم گروهی‌های خود تکیه کنند. در حالی که نقطه قدرت شما تفکر خلاق است، همکار شما ممکن است در کار سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی خوب باشد. افراد تیم با مشاهده فرایندها ورای مهارت‌های فردی، یاد می‌گیرند که چگونه استعدادهای خود را ترکیب نموده و به تیمی قوی‌تر تبدیل شوند. همچنین شما با نگاه به نحوه کار هم تیمی‌های خود، شانسی به دست می‌آورید که روش خودتان را تنظیم و یا بهبود ببخشید. به هر حال، اگر شما تیمی را تشکیل دهید که در آن هر فرد مهارت خاصی را بر روی میز بگذارد، هر فرد تنها بر روی نقاط قوت خود تمرکز کند، در نهایت کار خیلی قوی‌تر و کاراتر انجام خواهد شد.


    4- تقویت روحیه و دلگرمی در گروه یک تیم هم چنین پشتیبانی عالی از لحاظ روحی است. بهتر است ارزش‌های مشترکی داشته باشید و همگی برای یک هدف تلاش کنید، یعنی تمام افراد گروه باید یکدیگر را دلگرمی داده تا هر کس بتواند بهترین کار ممکن را انجام دهد. در یک کار انفرادی دشوار شما تنها کسی هستید که باید در مقابل مشکلات ایستادگی کرده و به خود دلگرمی دهید. در عوض، تیمی تشکیل دهید تا پیوسته شما را به چالش بکشند و برای انجام کارهای بزرگ تشویقتان کنند.

    5- ایجاد اعتماد و ارتباط موفق
    اگر به دیگران اعتماد کنید، آنها هم به شما اعتماد خواهند کرد. این همان قانون طلایی در ارتباطات شرکت است. کارگروهی مستلزم اعتماد به توانایی‌های متمایز یکدیگر است. در یک کار گروهی شما به همکاران یا کارمندان خود نشان می‌دهید که به آنها و کیفیت کارشان ایمان دارید. اعتماد اولین قدم در ایجاد رابطه است و شما را قادر خواهد ساخت که آگاهی بیشتری از روند انجام کارها پیدا کنید. زمانی که شما به همکار خود اعتماد می‌کنید، پایه و اساس یک رابطه پی‌ریزی شده و باعث می‌شود که درگیری‌های جزئی را تحمل کنید. اعتماد به هم‌تیمی‌‌ها، در شما احساس امنیت ایجاد می‌کند که باعث می‌شود، ایده‌ها ظهور کنند. اعتماد باعث می‌شود که کارکنان با هم راحت باشند و یکدیگر را تشویق کنند. به هنگام کار در یک تیم، ارتباطات باز، کلیدی است که منجر به تولید راه‌حل‌های موثر در پروژه‌های گروهی دشوار می‌گردد.





    6- از تجربیات دیگران بهره خواهید برد

    به احتمال زیاد در گروه کسی وجود دارد که از شما پیرتر و باتجربه‌تر باشد و شما می‌توانید از تجربیات و آموزش‌های دیگران بهره ببرید. زندگی فرایند یادگیری است و ایجاد مهارتهای جدید می‌تواند با کمک تجربیات دیگران پنجره‌ای از فرصت‌های جدید به رویتان بگشاید.


    7- کاهش فشار و استرس استرس ناشی از تلاش برای تحت کنترل درآوردن همه چیز می‌تواند تاثیر منفی بر سلامتی و قدرت ذهنی شما بگذارد. در یک کار گروهی تقسیم شدن مسئولیت‌ها بین افراد فشار را کم خواهد کرد. همچنین هر کدام از اعضای گروه این فرصت را خواهند داشت که زمانی را برای استراحت خود اختصاص دهند و میزان استرس شغلی خود را کاهش دهند.



    8- گروه مهارت حل اختلاف را در شما تقویت می‌کند زمانی که با همدیگر یک گروه از افراد منحصر به فرد را تشکیل می‌دهید، وجود اختلاف، اجتناب‌ناپذیر است. افراد با زمینه‌ها و سبک کار و عادات مختلف هستند. اگر چه این دیدگاه‌های متفاوت، موجب کارآمدی می‌شود، اما ممکن است رنجش‌هایی را هم به وجود آید و به سرعت به درگیری تبدیل شود. هنگامی که در شرایط کار گروهی، تعارضی پیش آید، کارکنان مجبور هستند این موارد را بین خودشان حل و فصل نمایند. یادگیری حل اختلافات، اولین مهارتی است که افراد یک گروه می‌توانند برای تبدیل شدن به اشخاصی کارآمد به کار گیرند.

    9- افزایش احساس تعلق
    پروژه‌های تیمی، کارکنان را تشویق می‌کند که از مشارکت خود احساس غرور کنند. مقابله با موانع و اجرای کاری موثر، باعث می‌‌شود اعضای تیم احساس رضایت کنند. تلاش گروهی در جهت دستیابی به اهداف، باعث می‌شود افراد نسبت به آن کار احساس تعلق داشته باشند. این امر وفاداری به وجود می‌آورد، و همچنین در شرایط کاری منجر به رضایت شغلی بیشتر در میان کارکنان می‌شود.


    10- افزایش جرئت ریسک کردن کسی که به تنهایی مشغول کار روی پروژه است، احتمالا به ایده‌های خارج از عرف، گردن نمی‌دهد. برای مثال اگر کارمندی در پروژه‌ای با کار انفرادی، موفق نشود، مورد سرزنش قرار خواهد گرفت. کار کردن به عنوان یک تیم باعث می‌شود اعضای تیم ریسک پذیری بیشتری داشته باشند، زیرا آنها در صورت شکست، به حمایت کل گروه ایمان دارند. در بسیاری از موارد، پرخطرترین ایده‌ها به بهترین ایده تبدیل می‌شود. کار گروهی اجازه می‌دهد کارکنان با آزادی بیشتری فکر کنند. هنگامی که افراد متخصص و مناسب را کنار خود داشته باشید، اوج گرفتن تا بالاترین قله‌های موفقیت نیز امری سهل و آسان است. بهتر است کار گروهی بخشی از تمام جوانب زندگی شما باشد.

    10 مزیت کار گروهی نسبت به کار انفرادی | ستاره
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    اهمیت کارتیمی در مدیریت


    مایکل جردن، اسطوره ی دنیای بسکتبال، درباره ی اهمیت کار تیمی می گوید: «با استعداد در یک مسابقه پیروز می شوید اما با کار تیمی قهرمان مسابقات خواهید شد…»
    با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده شدن فعالیتهای سازمانی، دوران کار فردی به سر آمده و امروزه مدیریت قبل از آن که مدیریت بر افراد باشد، مدیریت بر گروه های کاری است. همچنین با تغییر در فضای کسب و کار، موضوع کار تیمی و ایجاد هماهنگی بین متخصصین اهمیت می یابد. بنابرین سازمان ها همان گونه که به بازسازی خود می پردازند تا بتوانند موثرتر و با راندمان بهتر فعالیت کنند‏‎‎‏، به سوی گروهی کارکردن نیز روی آورده اند تا از ذوق و قریحه کارکنان بهره مند شوند. مدیران دریافته اند که گروه ها نسبت به ساختارهای سنتی کاری دارای قدرت انعطاف بیشتر بوده و در برابر محیط در حال تغییر بهتر پاسخگو هستند. لذا گروه ها می توانند به عنوان منبعی برای رضایت شغلی به کار گرفته شوند.
    فعالیت تیمی در سازمان ها سبب بهبود مهارت های فردی، ایجاد مهارت های حل مشکل، ترویج خلاقیت، ایجاد انگیزه در افراد، ارتقای بهره وری و در نهایت موفقیت در کسب و کار می شود.
    تیم های موفق و کار تیمی اهداف استراتژیک را برآورده ساخته و سبب ارائه ی خدمات بهتری به مشتریان می شوند.
    البته همواره باید به خاطر داشت که تشکیل تیم پاسخ همه ی نیازهای تشکیلاتی و شغلی نیست.
    موفقیت در کار تیمی
    تیم های موفق با چند ویژگی اصلی بیان می شوند. رهبری قوی و تاثیرگذار، تعیین دقیق اهداف، قوانین و دستورات شفاف، عملکرد سریع به طوری که در کمترین زمان دستورات و خواسته ها برآورده شوند و …
    جان ماکسول در کتاب پرفروش خود با نام " ۱۷ اصل کار تیمی " به توضیح اصولی میپردازد که اعضای هر تیم باید برای موفقیت و پیروزی و بهروزی در کار تیمی رعایت کنند.


    https://www.omidnews.com/%D8%A8%D8%A...B1%DB%8C%D8%AA
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    اهمیت باهم کار کردن






    کار تیمی مؤثر برای موفقیت کسب‌وکارها حتی شرکت‌های کوچک که تنها چند کارمند دارند، ضروری است. کار تیمی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با ترکیب نقاط قوت و دیدگاه‌های همه کارکنان، دست‌یابی به اهداف سازمانی را تسهیل کند. کار تیمی به دلایل اصلی زیر برای یک سازمان یا کسب‌وکار اهمیت دارد:

    پر کردن شکاف‌ها
    |درجایی که شرکت با کمبود نیروی انسانی مواجه می‌شود، کار تیمی می‌تواند منجر به حفظ بهره‌وری و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان شود. هنگامی‌که یکی از اعضای تیم به دلایلی همچون بیماری، تعطیلات یا ترک کار کردن در شرکت نیست، بقیه اعضای تیم باید با یکدیگر کار کرده تا مطمئن شوند که کارها به‌درستی و در زمان خودش انجام گیرد. در بخش‌هایی از شرکت که به مشتریان خدمات می‌رسانند ولی کارمندی در این بخش نیست، کار تیمی تضمین می‌کند به‌طور مستمر نیازهای مشتریان را برآورده کند.

    ترویج رقابت سالم
    اگرچه کار کردن در یک تیم، نیازمند داشتن روحیه همکاری است، اما کار تیمی به‌نوبه خود محیطی با رقابت سالم را ایجاد می‌کند که منجر به بهبود بهره‌وری سازمان می‌شود. اگر عضوی از تیم به خاطر عملکرد خوبش تشویق شود، بقیه اعضای تیم نیز انگیزه پیدا می‌کنند تا برای همگام شدن و گرفتن تشویق و پاداش، عملکرد خود را بهبود دهند. رقابت بین تیم‌های مختلف نیز می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری و عملکرد در مقیاس بزرگ‌تر شود، مخصوصاً هنگامی‌که تیم‌ها به دنبال این هستند که از تیم‌های دیگر پیشی بگیرند.

    نتایج سریع‌تر
    کارمندانی که در قالب تیم کار می‌کنند اغلب نسبت به افرادی که به‌صورت جداگانه انجام‌وظیفه می‌کنند، به نتایج مدنظرشان سریع‌تر دست می‌یابند. اگرچه اعضای تیم ممکن است برای انجام ‌وظیفه‌ای خاص روی یک پروژه، مسئولیت مشخصی داشته باشند ولی اگر در اجرای آن وظیفه مشکلی داشته باشند، دیگر اعضای تیم می‌توانند به وی کمک کنند. همچنین، اعضای تیم می‌توانند با چشم‌اندازهای مختلفی که دارند مشکل اعضای دیگر را نیز به‌سرعت برطرف نمایند.

    محیط کاری بهتر
    احساس عضو یک تیم بودن، به اعضای تیم نگرش مثبتی در مورد کار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند ارتباطات قوی با دیگر اعضای تیم ایجاد کنند و آن را توسعه دهند که این دو مورد (هم نگرش مثبت و هم ارتباطات قوی با دیگران) منجر به محیط کاری بهتری برای آن‌ها می‌شود. کار تیمی به اعضای تیم حس کار کردن روی هدف‌های بزرگ‌تر را می‌دهد و می‌تواند انگیزه آن‌ها را برای انجام آن هدف افزایش دهد. آن‌ها همچنین متوجه می‌شوند که اگر نیازمند کمک باشند، اعضای دیگر تیم به آن‌ها کمک خواهد کرد.


    اهمیت باهم کار کردن - ictstartups.ir
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    اهمیت کارگروهی

    مدیران کسب و کارها می توانند با اجرای کارگروهی عملکرد خود را بهبود دهند. از این طریق استعداد اعضا شناسایی شده و نتایج به نحو قابل شهودی بهبود می یابد. کارگروهی بین اعضا ارتباط صمیمانه ای را به وجود می آورد. اعضا در مورد کار یکدیگر نظر می دهند و برای بهبود کار مشارکت می کنند. مدیران نیز قابلیت ها و مهارت هایی که در شرح شغل مشاهده نمی شود را کشف می کنند. بسیاری از ارزیابی ها مخصوص کارگروهی طراحی شده اند. مانند ارزیابی ۳۶۰ درجه که به بهبود عملکرد افراد کمک می کند.

    معایب کارگروهی

    کارگروهی برخی اوقات معایبی نیز به همراه دارد:
    سرعت پایین:
    سرعت پایین معمولا به دلیل عدم توافق اعصای گروه بر روی یک مسئله خاص صورت می گیرد. بحث و گفت و گو روند انجام یک فرآیند را طولانی تر می کند. محصوصا در گروه های بزرگ، سرعت پایین بیشتر مشاهده می شود. برای حل این مشکل مدیر یا کارآفرین باید برنامه ریزی مناسبی که می تواند در قالب گانت چارت باشد، در نظر گرفته و محدودیت های زمانی را مشخص نماید.
    همکاری نامساوی:
    معمولا برخی افراد هستند که همواره کار خود را انجام نمی دهند و یا به دوش دیگران می اندازند. این افراد با کم کاری خود ممکن است موجب شکست گروه شوند و یا اگر به هر نحوی اعضای توانستند کار خود را به خوبی انجام دهند. این افراد بدون کمترین کا و هزینه ای به درجات بالاتر صعود می کنند.
    رواج تک روی:
    پیدا کردن افراد مسئولیت پذیر و با سابقه کارگروهی و یا حتی علاقه مند به کار گروهی دشوار است. برخی افراد دوست دارند به صورت شخصی کار کنند. و در فرآیند های کارگروهی با تک روی اختلال ایجاد می نمایند.




    https://sanjeman.com/blog/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86/
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    همکاری تیمی شما را موفق می کند

    یکی از بزرگترین عوامل تعیین کنندهٔ موفقیت کسب و کارها، توانایی عملکرد اعضای آنها به عنوان تیم است. با افزایش رقابت میان کسب و کارها، تشویق روحیه خلاقانه در محل کار برای افزایش تولید و بهره وری و ایجاد ارتباطی سالم میان کارکنان، اهمیت خاصی پیدا کرده است.



    کار کردن در شرایط گروهی کمک می‌کند که کارکنان سریع‌تر و موثرتر باشند. همکاری تیمی همچنین باعث می‌شود که اعضا مسئولیت پذیرتر باشند و این امر به افزایش انگیزه آن‌ها و بالا رفتن سطح درگیری شغلی کمک می‌کند؛ حتی در تیم‌های مجازی که کارها از راه دور انجام می‌شود.


    کار تیمی به معنای کار کردن دو یا چند فرد با یکدیگر به منظور دست یافتن به هدفی مشخص و بر مبنای تفکرات و مهارتهای آنان است. همکاری می‌تواند به صورت سنتی یا مجازی صورت بگیرد. با پیشرفت فناوری، استفاده از برنامه‌های ابری برای به اشتراک گذاشتن فایل‌ها و تعامل میان افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. تسکولو


    چرا کسب و کارها باید همکاری تیمی را تقویت کنند؟



    همکاری تیمی به فرد کمک می‌کند که عملکرد خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد: کار گروهی فرد را به تفکر وا می‌دارد تا به توانایی‌های خود پی ببرند. این تفکر می‌تواند باعث شود که فرد نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کند.

    تفکر جمعی باعث می‌شود که خلاءهای تفکر فردی پر شوند.


    جدا از این مسئله، ضرب المثلی فرنگی می‌گوید «همیشه دو فکر بهتر از یک فکر است». به این معنا که خرد جمعی بهتر از تفکر فردی است؛ زیرا تفکر جمعی باعث می‌شود که خلاءهای تفکر فردی پر شوند.




    https://taskulu.com/fa/%D9%88%D8%A8%...9%D9%86%D8%AF/
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    اهمیت کار گروهی در محل کار

    کار گروهی هر کدام از اعضای گروه را قوی تر می کند. مدیران نیز تصمیم بهترین خواهند گرفت و به تدریج کار شکل اصلی خود را خواهد یافت و این خود موفقیت بزرگی در رزومه کاری شرکت به ثبت خواهد رسانید.




    خبرگزاری سنگ ایران: اهمیت کار گروهی در نتیجه گیری آن امری مهم به حساب می آید. در کار گروهی اعضا هر کدام به نوع و نحوه همکاری با یکدیگر اهمیت می دهند و به تدریج با کار گروهی و جزئیات آن آشنا خواهند شد. راه های مختلفی وجود که در یک کار تیمی اتحاد بین اعضای تیم به وجود آید. این اتحاد میتواند کیفیت کار را دوچندان کند. این نکات در سیاست های شرکت و گروه بسیار تاثیر گذار خواهد بود. اعضای یک تیم هنگام فعالیت نقاط ضعف و قوت را به یکدیگر میتوانند گوشزد کنند و به تدریج کیفیت کار بهبود خواهد یافت. کار گروهی هر کدام از اعضای گروه را قوی تر می کند. مدیران نیز تصمیم بهترین خواهند گرفت و به تدریج کار شکل اصلی خود را خواهد یافت و این خود موفقیت بزرگی در رزومه کاری شرکت به ثبت خواهد رسانید. هر چقدر این مهارت ها افزایش یابند شرکت به تعداد کارکنان کمتری نیاز خواهد داشت و دیگر نیازی به اضافه کردن کارکنان دیگری نیاز نخواهد بود و این خود یک نقطه قوی به حساب می آید. موفقیت شرکت شما به میزان نزدیکی افراد گروه و میزان مهارت آن ها و آشناییت اعضا با یکدیگر می باشد.




    اهمیت کار گروهی در محل کار | خبرگزاری سنگ ایران
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    اصول کار تیمی

    برای موفقیت هر تیم اصولی وجود دارد. اگر اعضای تیم این اصول را مبنای کار خود قرار دهند، می‌توانند صرف‌نظر از میزان استعدادشان، اعضای مؤثرتری باشند. در ادامه ۱۷ اصل برای کار تیمی بیان شده است:
    ۱-انعطاف‌پذیری و سازگاری با تیم: اعضای تیم باید منعطف باشند به این معنی که خودشان را با تیم و خواسته‌های تیم منطبق و سازگار کنند.
    ۲-همکاری و مشارکت بین اعضای تیم: برای موفقیت تیم اعضا باید با یکدیگر همدلی و همکاری داشته باشند. به این معنی که اعضا باید مصلحت و اهداف تیم را به مصلحت و اهداف خود ترجیح دهند و به فکر برنده شدن همه باشند.
    ۳-تعهد داشتن: اعضای تیم باید به خود و به وظایفی که به آن‌ها محول می‌شود، تعهد داشته و سعی کنند وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند. به این طریق آن‌ها هم به رشد خود کمک می‌کنند و هم به تیم بهره لازم را می‌رسانند.
    ۴-ارتباطات بین اعضای تیم: اتحاد بین اعضای تیم عامل کلیدی موفقیت آن است ولی این اتحاد از طریق ارتباط بین اعضا ایجاد می‌شود. در تیم باید با هرکس به زبان خودش صحبت کنید، رک و راست باشید و هم‌تیمی‌های خود را از اطلاعات بی‌خبر نگذارید.
    ۵-شایستگی، لیاقت و کفایت داشتن: سعی کنیدبه دنبال یادگیری یک تخصص باشید و حرفه‌ای و متخصص شوید. هرکدام از اعضا باید در کاری متخصص باشند تا به کمک هم بتوانند تیم را به اهدافش برسانند.
    ۶- اعتماد داشتن اعضای تیم به یکدیگر: باید بین اعضای تیم اعتماد وجود داشته‌ باشد و در شرایط مختلف بتوانند به یکدیگر تکیه کنند.
    ۷- انضباط: درکار تیمی باید نظم وجود داشته باشد و وظایف به‌طور منظم انجام شوند؛ یعنیکارهای محول شده باید در زمان مناسب و به شیوه‌ای درست انجام شوند.
    ۸- ارتقا توسط اعضای تیم: ارتقای شما، ارتقای تیم است. ارزش هر شرکتی به منابع انسانی اوست. هر یک از اعضای تیم می‌توانند باعث افزایش کیفیت کار کل تیم شوند. کسی که بتواند سطح عملکرد تیم را بالا ببرد و بر توان و ظرفیت اعضای تیم بیفزاید، قابل‌ستایش است.
    ۹- مشتاق بودن: شور و شوق درونی اعضای تیم باعث تقویت تیم می‌شود. حس اشتیاق را در خود برانگیزانید و به کار و تیم خود ایمان داشته باشید.
    ۱۰- داشتن قصد و هدف: اعضای تیمبرای دستیابی به هدف متعالی، باید تصویر بزرگی از هدف در ذهن داشته باشند، ‌ضعف‌ها و قدرت‌های تیم را بشناسند و وقت و نیروی خود را در مسیری بگذارند که آن‌ها را به هدف تیم برساند.
    ۱۱- آگاهی از وظایف: اعضای تیم از وظایف خودآگاهی دارند. آن‌ها هدف خود را می‌دانند و به رهبر تیم، اجازه رهبری کردن می‌دهند. اولویت اولشان موفقیت تیم است بعد موفقیت خودشان.
    ۱۲- آمادگی: اعضای تیم برای رسیدن به مقصد و هدف آمادگی دارند. شما برای رسیدن به آمادگی نیازمند ارزیابی مقصد، مسیریابی رسیدن به هدف، داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و تیم و درنهایت اقدام و عمل هستید.
    ۱۳- رابطه‌مندی: تیم به وجود اعضایی نیاز دارد که توانایی برقراری ارتباط را داشته باشند و گوشه‌گیر و منزوی نباشند.
    ۱۴- اصلاح و بهبود خود: اعضای یک تیم موفق همواره به فکر این هستند که خود و مهارت‌هایشان را اصلاح کرده و بهبود دهند. آن‌ها برای توسعه فردی خودشان فکر می‌کنند، برنامه پیشرفت دارند، در هرلحظه و زمان آماده هستند و آن‌‌چه تاکنون یاد گرفته‌اند را به کار می‌گیرند.
    ۱۵- ازخودگذشتگی: اعضای تیم نسبت به یکدیگر بخشنده بوده، ‌اهل سیاست‌بازی نیستند، به تیم وفادارند و به وابستگی متقابل بیش از استقلال اهمیت می‌دهند.
    ۱۶- راه‌حل‌گرا بودن: اعضای یک تیم موفق مشکل‌گشایند و اگر با مشکلی مواجه شوند به پیدا کردن راه‌حل آن فکر می‌کنند. این افراد تحول‌آفرین هستند و تیمی که چنین اعضایی داشته باشد موفق است.
    ۱۷- پیگیری: اعضای یک تیم موفق برای رسیدن به هدف، پایداری و سماجت دارند. همه توان خود را به کار می‌گیرند، به شانس و بخت و تقدیر متکی نیستند و در شرایط دشوار، دست از کار نمی‌کشند.


    اصول کار تیمی - ictstartups.ir
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 18 از 18

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/20, 12:07
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/18, 13:28
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/11, 19:05
  4. معرفی استارتاپ تیم کمپ - مدیریت تیم ( تلگرامی )
    توسط Admin در انجمن استارتاپ های نوپا
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/23, 12:12
  5. ساخت خودرو رباتیک با قابلیت پرواز کردن در کشور
    توسط Admin در انجمن استارتاپ های مهندسی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/09/15, 07:51

مجوز های ارسال و ویرایش