ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 18
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی

    اهمیت فعالیت تیمی در سازمان‌ها


    فعالیت تیمی به مدیران کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا بهترین استعدادهای کارکنان خود را شناسایی و آشکار کرده و بهترین نتایج ممکن را از طریق کار مشارکتی تحقق بخشند. فعالیت تیمی منجر به ایجاد روابط جدید میان افراد در محل کار می‌شود و مدیران را در کشف مهارت‌هایی که قبلا به واسطه انجام وظایف شغلی و در قالب شرح شغل قابل مشاهده نبودند، یاری می‌رساند. پژوهش‌های بسیاری تاثیرات تیم سازی و فعالیت‌های خاص برنامه‌ریزی شده برای تیم‌ها را در ارتقای رفاه، بهره‌وری و روحیه کارکنان و موفقیت در کسب‌وکار اثبات کرده‌اند. بهبود مهارت‌های فردی فعالیت گروهی اعم از کوتاه‌مدت و در قالب فعالیت‌های شغلی گروهی یا مشارکت بلندمدت کارکنان در محل کار آنان را مجبور به تعامل با افرادی می‌کند که هرگز شانس همکاری با آنان را در محل کار نداشته‌اند. اگر از اعضای گروه درخواست انجام فعالیتی را کنید که هیچ‌گونه تجربه‌ای در خصوص انجام آن ندارند، امکان فعالیت در فضایی برابر را برای تک‌تک اعضا فراهم کرده‌اید که بر اساس آن افراد مجبور به یافتن راه‌‌‌هایی برای حل مشکل هستند.

    ایجاد مهارت‌های حل مشکل

    در نظر گرفتن فعالیت‌ها و وظایفی برای اعضای تیم کارکنان را در توسعه مهارت‌های حل مشکل یاری می‌رساند و بدیهی است انتقال چنین مهارت‌هایی به محل کار بسیار آسان خواهد‌بود. اعضای تیم در کنار هم به شناسایی مشکل پرداخته و به دنبال ارائه راه‌حل‌های جایگزین هستند و مزایا و معایب هر روش را می‌سنجند.در اقدام بعدی یکی از راه‌حل‌ها یا ترکیبی از بهترین راه‌حل‌ها انتخاب شده و در راستای تحقق هدف تیم به‌کار گرفته‌می‌شود.

    ترویج خلاقیت

    وقتی اعضای تیم خود را به فضای خارج از محل کار نظیر ساحل یا پارک می‌برید و آنها را در معرض فعالیت‌های گروهی قرار می‌دهید که به‌طور معمول انجام نمی‌داده‌اند، در واقع آنان را وادار به انجام کاری می‌کنید که خارج از حوزه فعالیت‌شان است. از آنان می‌خواهید فرای تفکری فکر کنند که قبلا به آن عادت داشته‌اند و از تصورات خود برای یافتن راه‌حل‌های نوینی استفاده کنند که در تحقق اهداف تیم موثر هستند.

    ایجاد انگیزه در افراد

    وقتی افراد در فعالیت‌های تیمی درگیر می‌شوند اعتماد بیشتری به مهارت‌های خود پیدا می‌کنند و به‌این ترتیب به فعالیت‌های چالش‌برانگیزی گرایش پیدا می‌کنند که برای انجام آن پشتکار فراوان دارند. علاوه‌بر این ایجاد اعتماد به تک تک اعضای تیم و فعالیت آنان از جمله نتایج کار گروهی است. وجود فعالیت تیمی و گروهی در سازمان به خودی خود نیروی انگیزشی قوی برای انجام وظایف کاری است، زیرا نشان‌دهنده بخشی از تعهدات سازمان است.

    ارتقای بهره‌وری

    کارکنان با فراگرفتن تلفیق مهارت‌های فردی و شغلی به‌منظور افزایش مشارکت به جای رقابت، بیش از پیش قادر به انجام موفق و موثر فعالیت‌های شغلی در محل کار می‌شوند. بارها ثابت شده است که داشتن تیمی با اعضای بسیار با انگیزه، عملکرد بهتر و نتایج قابل قبول‌تری را نسبت به فعالیت‌های فردی به دنبال خواهد داشت.
    در این صورت فعالیت‌های شغلی در بازه زمانی کمتر انجام شده و اعضای تیم از مزایای مهارت‌های مختلف هر‌یک از اعضا بهره‌مند می‌شوند.

    https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D...6-%D9%87%D8%A7
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    کار تیمی : اصول موفقیت تیم‌های کارآ و موثر

    یک تیم موثر چه ویژگی‌هایی دارد؟
    اکثر ما به افرادی که دور هم جمع می‌شوند و کارهایی انجام می‌‌دهند تیم می‌گوییم، درحالی‌که تفاوت‌های بسیاری مابین تیم‌ و یک گروه‌ وجود دارد. تیم به مجموعه‌ای از افراد هم‌فکر گفته می‌شود که با تمرکز بر یک هدف و ارزش مشترک جمع می‌شوند، این افراد قادر به حل اختلافات موجود و طبیعی بین هم خواهند بود و با گذشت زمان عملکرد مثبتی ارائه خواهند کرد. مابین اعضای این مجموعه به اندازه‌ای وابستگی وجود دارد که تلاش می‌کنند مهارت‌ها و شایستگی‌های یکدیگر را ستایش کرده و توسعه ‌دهند.
    داشتن یک تیم موفق فوق‌العاده سخت‌تر از چیزی است که تصور می‌شود؛ زیرا تیم‌ها از شخصیت‌های انسانی تشکیل شده‌اند و شناخت و همکاری با آن‌ها به شدت پیچیده است. تحقیقاتی که توسط شرکت گوگل در اواخر سال ۲۰۱۵ انجام شد پنج ویژگی تیم‌های اثربخش را تعیین کرد. ما در ادامه این پنج ویژگی را معرفی کرده و سعی می‌کنیم به شما راهکارهایی برای توسعه‌ی این ویژگی‌ها در تیم خود ارائه کنیم.

    ۱) امنیت روانی مهم‌ترین ویژگی کار تیمی است

    امی ادمونسون یکی از اساتید دانشگاه هاروارد است که طی تحقیقات خود به نتایج فوق‎‌العاده‌ای راجع به امنیت روانی در تیم‌ها دست پیدا کرد. او با تحقیق میان تیم‌های پزشکی به این نتیجه رسید که بسیاری از تیم‌های موفق و بااستعداد در طی فعالیت خود اشتباهات بزرگی را مرتکب شده‌اند. اما افراد این تیم‌ها، به راحتی به اشتباهات خود اعتراف می‌کنند و نسبت به تیم‌های دیگر بیشتر راجع‌به این موضوع بحث می‌کنند و بهترین تصمیم را در قبال آن اتخاذ می‌کنند. “امنیت روانی” یک باور مشترک بین اعضای تیم است که بیان می‌کند هر کسی ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شود. توجه به سه مورد زیر می‌تواند امنیت روانی در تیم‌ها را بالا ببرد.
    تیم را با شعار “ما از اشتباهات یاد خواهیم گرفت” هدایت کنید
    همه‌ی افراد ممکن است گاهی اشتباهاتی را صورت دهند، در چنین مواقعی باید فضای تیمی به‌گونه‌ای باشد که فرد موردنظر بتواند به اشتباه خود اعتراف کند و در صورت لزوم همه‌ی اعضای تیم برای رفع آن بسیج شوند.
    به اشتباه پذیری خودتان اذعان کنید
    برخی اظهارات ساده مثل “من ممکن است بعضی چیزها را فراموش کنم، نیاز داریم در چنین مواقعی به من یادآوری کنید” می‌تواند هم‌تیمی‌های شما را به صحبت کردن تشویق کند.
    به صورت مدام از اعضای تیم سوالاتی بپرسید

    سوال پرسیدن باعث می‌شود اعضای تیم پاسخ‌هایی را ارائه کنند و از بین این پاسخ‌ها نتایج فوق‌العاده‌ای تولید خواهد شد.
    ۲) یک تیم موفق موجودی با یک مغز و هزاران دست است

    یک تیم با شکست مواجه می‌شود، مگر آن‌که در آن اهداف به وضوح مشخص باشد و به طورمداوم به اعضای تیم ابلاغ شود. همه‌ی افراد تیم باید نسبت به چیزی که از آن‌ها انتظار می‌رود آگاه باشند و برای آن تلاش کنند. این یک کار دوطرفه است، به همان اندازه که از رهبر تیم انتظار می‌رود اهداف را به تک‌تک افراد به روشنی توضیح دهد؛ از افراد هم انتظار می‌رود مشکلات خود را راجع به آن مطرح کنند تا همه‌ی سردرگمی‌ها برطرف شود و تیم روز به روز به اهدافش نزدیک‌تر شود.





    در یک تیم موثر همه از فعالیت‌های هم آگاهی دارند و در یک راستای برای دستیابی به اهداف تلاش می‌کنند. از هم‌تیمی‌های خود بخواهید هر صبح تسک‌هایی را که تا پایان روزکاری به انجام خواهند رساند روی یک کاغذ و یا در اپلیکیشن‌های مدیریت تسک یادداشت کنند و با اتمام هرکدام روی آن تیک بزنند. این کار منجر به اولویت‌بندی فعالیت‌ها، کاهش زمان‌های هدررفته و مشخص شدن فعالیت‌های همگی خواهد شد که بسیار ارزشمند است.
    ۳) در کار تیمی وجود اعتماد متقابل بین اعضا حیاتی است

    اعتماد فشارخون تیم شماست که وجودش برای سلامتی‌تان ضروریست، اما اگر به آن توجه نکنید کشنده خواهد بود.


    زمانی‌که قرار است گروهی از افراد برای هدف‌های مشترک تلاش کنند، می‌بایست اعتماد به هم را نیز به عنوان یک تعهد در نظر بگیرند. یک تیم موثر به خوبی درک می‌کند که کار تیمی اثربخشی بیشتری برای آن‌ها فراهم می‌کند و این کار تنها با کمک‌های فردی ممکن می‌شود. ارتباطات خوب، اجازه دادن به اعضای تیم برای ارائه نظرات، انگیزه دادن، ارائه‌ی بازخورد و صادق بودن می‌تواند اعتماد متقابل بین اعضای تیم را توسعه بخشد. برای اعتمادسازی میان اعضای تیم‌تان این کارها را انجام دهید.










    هیچ‌کدام از ما هوشمندتر از همه‌ی ما نیست
    همه‌ی تیم‌ها با چالش‌های مختلفی در پروژه‌های خود مواجه می‌شوند که برای پیدا کردن راه‌حل‌ها باید از قوه‌ی خلاقیت خود بهره بگیرند. تیم‌های موفق دارای فضایی هستند که هر کدام از افراد بدون احساس ممانعت نظرات خود را بیان می‌کنند. این موضوع علاوه بر این‌که به اعضای تیم احساس ارزشمندی می‌بخشد، کمک می‌کند ایده‌ها بدون فکر و قبل از برطرف کردن مشکلات توسعه داده نشود.
    صداقت بهترین سیاست است
    صداقت و شفافیت همواره پیش‌زمینه‌هایی برای اعتمادسازی هستند. مرتبا جلساتی را با تمام اعضای تیم برگزار کنید و راجع‌به پیشرفت‌ کارها با هم صحبت کنید. بهتر است با هم به ایجاد نمودارهایی جهت تعیین پیشرفت کار بپردازید. هر جزئیاتی که در روند پروژه‌ها به وجود آمده با تمام اعضای تیم مطرح کنید و برای حل مشکلاتِ هر چند کوچک با هم به بحث و گفتگو بپردازید.
    طعم موفقیت‌ها یا شکست‌های کوچک را به تنهایی نچشید
    هر کسی نیاز به دریافت بازخورد و انگیزه دارد تا احساس نگرانی و دلهره‌ای که در او ایجاد می‌شود برطرف شود. با هرکدام از اعضای تیم راجع به کارهای‌شان حرف بزنید و به آن‌ها توضیح دهید که کارهایش تا چه اندازه به رسیدن به اهداف شرکت کمک می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود نسبت به کارها و سهم خود در موفقیت تیمی مطمئن شود و هم‌تیمی‌هایش را نیز برای رسیدن به هدف نهایی ستایش کند. در صورت امکان هر بازخورد تیمی موفق و منفی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.
    زمان‌هایی را بدون توجه به کار با هم سپری کنید
    یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد اتحاد و انگیزه‌ی بین اعضای تیم جشن موفقیت‌ها در خارج از محل کار است. برخی اوقات حتی نوشیدن یک قهوه‌ی عصرانه با هم در یک فضای متفاوت می‌تواند باعث افزایش روحیه‌ی اعضای تیم شده و به آن‌ها این احساس را القا کند که عضوی از یک تیم موفق و شاد هستند.
    ۴) در تیم‌های موفق تعهد کاری در اولویت قرار دارد

    تعهد فردی برای یک تلاش جمعی؛ این چیزی است که باعث می‌شود یک تیم، یک کسب‌وکار، یک جامعه و یک تمدن موفق شود.
    داشتن افراد متعهد برای رسیدن به هدف‌های مهم ضروری است. لازم نیست همه‌ی افرادی که وارد تیم شما می‌شوند تا آخر با شما باشند، همان‌طور که افراد مفید در تیم باید تشویق شوند هرکسی هم که روند پیشرفت کارها را کند می‌کند باید از نحوه عملکرد خود آگاه باشد و برای بهبود آن تلاش کند. به یاد داشته باشید که اگر فقط یک نفر در تیم کم‌تعهد باشد به زودی این خصلت به تمام تیم منتقل خواهد شد. البته در بسیاری از مواقع این نبود تعهدها از نبود معیارهای روشن، واضح و تصمیم‌گیری‌های فازی ناشی می‌شود.
    ۵) همه‌ی افراد نیاز دارند که حس “مهم بودن” داشته باشند

    همه‌ی افراد تیم‌های موفق می‌دانند که کارشان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و سعی می‌کنند به بهترین نحو آن را انجام دهند و حتی در بسیاری از مواقع با ترفندهای فوق‌العاده سعی می‌کنند حداکثرترین مزیت را به تیم برسانند.
    مداوما به وابستگی بین کارها اشاره کنید
    در جلساتی که با همه‌ی اعضای تیم برگزار می‌شود در ابتدا راجع به کارهایی که در حال انجام هستید توضیح دهید، از افراد بخواهید راجع به کارهای‌شان و حتی موفقیت‌های کوچک خود صحبت کنند.
    اعضای تیم را برای کمک به همدیگر تشویق کنید
    کمک کردن به همدیگر و ستایش کردن همدیگر به خاطر استعدادهای بی‌نظیر باعث تقویت روحیه‌ی تیمی و کاهش حسادت‌ها می‌شود. کارهای مشترک به افراد بسپارید و فقط نتیجه‌اش را جویا شوید، این توسعه‌ی روحیه‌ی همکاری آن‌ها منجر خواهد شد.
    نتیجه‌گیری کار تیمی

    همان‌طور که مطالعه کردید کار تیمی موثر پیچیده نیست، می‌توان با رعایت حقوق همه‌ی اعضا و احترام به همدیگر تیم‌های موثری ساخت. تیم‌هایی که می‌توانند صعود به قله‌های موفقیت را هموارتر کنند. همان‌طور که می‌دانید امروزه ماشین‌ها می‌توانند همه‌ی کارهایی که توسط انسان‌ها انجام می‌شود را به بهترین شکل و با کمترین خطا انجام دهند، اما آن‌چه که انسان‌ها را از آن‌ها جدا می‌سازند توانایی کار تیمی و قدرت خلاقیت انسان‌هاست. بنابراین یادگیری ساخت‌ تیم‌های موثر و همکاری‌های کارآ خالی از لطف نیست.





    https://blog.hesabit.com/335/%DA%A9%...C%D9%85%DB%8C/
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    موفقیت در کار گروهی

    شانس شرکت در کارهای گروهی و رسیدن به موفقیت از طریق فعالیت های تیمی، امری است که کاملا به خود شما وابسته است. با قدم گذاشتن در مسیری درست و انتخاب راهی متناسب با اهداف تعیین شده، می توان در کار گروهی به موفقیت رسید، و در این راه هیچ چیز نباید برایتان مهم تر از موفقیت گروهی باشد که در آن به فعالیت می پردازید.آیا تا به حال برایتان این سوال پیش آمده است که چگونه برخی کارهای گروهی به شکلی فوق العاده بهینه انجام می شوند، اما برخی دیگر به همان روزهای ابتدایی تشکیل گروه محدود می شوند و بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شوند؟ کار گروهی موفق به طور عجیبی ساده و در عین حال دشوار و پیچیده است.
    به همین دلیل است که در بسیاری از گروه ها، برقراری ارتباط موثر میان اعضای گروه به سختی انجام می گیرد و برای شکل گیری کنش های موفق میان آنان و هم چنین انجام درست امور، دغدغه های بسیاری وجود دارد. در واقع موفقیت کار گروهی به همین موارد مذکور وابسته است.
    بدون توجه به ماهیت گروه و دلایل وجودی آن، انسان ها موجوداتی پیچیده و مخلوطی از ویژگی های مختلف هستند، همچنین هر عضو یک گروه، تمام کوله بار خودش را، چه خوب باشد چه بد، با خود به درون گروه می کشاند.
    بنابراین افراد مختلف با تجربیات متفاوتی که در کار و زندگی شخصی خود دارند، و همچنین درجات متفاوتی از موفقیت که در کارهای پیشین خود کسب کرده اند، گرد هم می آیند و یک گروه را تشکیل می دهند، و زیر سایه این گروه در پی اهدافی جدید می گردند و تلاش می کنند این اهداف را محقق سازند.
    با در نظر گرفتن این پیچیدگی ها که در فرایند تشکیل یک تیم وجود دارد، عناصر متعددی در برهم کنش های میان اعضای گروه اهمیت پیدا می کند و پیرو همین موضوع است که راهکارهای مختلفی مطرح می شود، و در نهایت به نتیجه ای اثر بخش منتهی می گردد.
    شانس شرکت در کارهای گروهی و رسیدن به موفقیت از طریق فعالیت های تیمی، امری است که کاملا به خود شما وابسته است. با قدم گذاشتن در مسیری درست و انتخاب راهی متناسب با اهداف تعیین شده، می توان در کار گروهی به موفقیت رسید، و در این راه هیچ چیز نباید برایتان مهم تر از موفقیت گروهی باشد که در آن به فعالیت می پردازید.

    هر تیمی، به موارد بنیادینی نیاز دارد که بایستی برای رسیدن به موفقیت محقق شوند، و تا زمانی که این عناصر ابتدایی فراهم نشوند، هیچ موفقیتی قابل انتظار نخواهد بود.


    کار گروهی و چگونه در کار گروهی موفق باشیم؟ - عصر طلایی
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    تاثیر کار گروهی در شرکت ها

    فعالیت تیمی به مدیران کسب‌وکار اجازه می ‌دهد تا بهترین استعدادهای کارکنان خود را شناسایی و آشکار کرده و بهترین نتایج ممکن را از طریق کار مشارکتی محقق کنند. فعالیت تیمی منجر به ایجاد روابط جدید میان افراد در محل کار می ‌شود و مدیران را در کشف قابلیت ها و مهارت هایی که پیش از این به واسطه انجام وظایف شغلی و در قالب شرح شغل مشاهده نمی شد، کمک می کند. تحقیقات بسیاری اثرات تیم سازی و فعالیت ‌های خاص برنامه ‌ریزی شده برای تیم‌ ها را در ارتقای رفاه، بهره‌ وری و روحیه کارمندان و موفقیت در کسب‌ و کار به اثبات رسانده اند. با الی گشت همراه باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شویم.


    بهینه سازی قابلیت های فردی

    فعالیت گروهی شامل کوتاه‌ مدت و در قالب فعالیت ‌های شغلی گروهی یا مشارکت هایی با مدت زمان طولانی تر پرسنل در محل کار آن ها را به همکاری با افرادی مجبور می‌کند که هرگز فرصت همکاری با آن ها را در محل کار نداشته ‌اند. اگر از اعضای گروه درخواست انجام فعالیتی را کنید که هیچ‌ گونه تجربه ‌ای در خصوص انجام آن ندارند، امکان فعالیت در فضایی برابر را برای تمامی اعضا فراهم کرده‌اید که به دنبال آن افراد به یافتن راه‌‌‌هایی برای حل مشکل مجبور می شوند.
    ارتقای بهره‌ وری

    کارمندان با یادگیری تلفیقی قابلیت های فردی و شغلی برای بالا بردن مشارکت به جای رقابت، بیشتر از همیشه به انجام موفق و تاثیرگذار فعالیت‌ های شغلی در محل کار قادر می‌شوند. در حالی که بارها به اثبات رسده است که داشتن تیمی با اعضای با انگیزه بالا، عملکرد بهتر و نتایج قابل قبول ‌تری را نسبت به فعالیت های فردی به دنبال دارد. در این صورت فعالیت‌ های شغلی در مدت زمان کمتری انجام شده و اعضای تیم از مزایای مهارت‌ های مختلف هر‌یک از اعضا بهره ‌مند می ‌شوند.
    ترویج خلاقیت

    وقتی اعضای تیم خود را به فضای خارج از محل کار مانند ساحل یا پارک می‌برید و آنها را در معرض فعالیت های گروهی قرار می ‌دهید که آن را در حالت عادی انجام نمی دادند، آنان را به انجام کاری مجبور می‌ کنید که خارج از حوزه فعالیت‌ آن ها است. از آن ها می‌خواهید بالاتر از تفکری فکر کنند که قبلا به آن عادت داشته ‌اند و از تصورات خود برای پیدا کردن راه‌ حل‌ های جدید استفاده کنند که در رسیدن به اهداف تیم تاثیرگذار هستند.
    انگیزه در افراد

    وقتی افراد در فعالیت‌ های تیمی درگیر می ‌شوند اعتماد بیشتری به مهارت‌ های خود پیدا می‌کنند و به ‌این ترتیب به فعالیت ‌های چالشی تمایل پیدا می‌کنند که برای انجام آن پشتکار زیادی دارند. علاوه ‌بر این ایجاد اعتماد به همه اعضای تیم و فعالیت آنان از جمله نتایج کار گروهی است. وجود فعالیت تیمی و گروهی در سازمان به نیروی انگیزشی قدرتمندی برای انجام وظایف کاری است، چرا که نشان از آن دارد بخشی از تعهدات سازمان است.
    ایجاد مهارت ‌های حل مشکل

    در نظر گرفتن فعالیت ‌ها و وظایفی برای اعضای تیم کارکنان را در توسعه مهارت ‌های حل مشکل کمک می کند و بدیهی است منتقل کردن این مهارت ‌ها به محل کار بسیار راحت است. اعضای تیم در کنار هم به شناسایی مشکل می پردازند و به دنبال ارائه راه‌ حل‌های جایگزین هستند و مزایا و معایب هر روش را مورد سنجش قرار می دهند. در اقدام بعدی یکی از راه‌ حل‌ ها یا ترکیبی از بهترین راه‌ حل‌ ها انتخاب شده و در راستای رسیدن به هدف تیم به ‌کار گرفته‌ می ‌شود.


    https://www.eligasht.com/Blog/learni...-%D9%87%D8%A7/
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    تیم‌سازی و کار گروهی؛ کلید موفقیت استارت‌آپ‌ها

    مقدمه

    کارکنان سرمایه‌های اصلی یک سازمان به شمار می‌روند و موفقیت و شکست کسب‌وکار، به سخت‌کوشی و تعهد هر یک از آن‌ها وابسته است. در این میان، لزوم هماهنگی افراد با یکدیگر و میزان مشارکت در کارهای گروهی، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد کارآ و مؤثر است که نمود آن را می‌توان در تیم‌سازی و فضای مشارکتی سازمان مشاهده نمود.

    افراد عموماً با شیوه‌های نسبتاً متفاوت نسبت به دیگران کار می‌کنند و همواره برای ارائه بهترین عملکرد خود انگیزه دارند. با این حال، تلاش‌های انفرادی یکی از اعضای تیم، به عنوان پارامتر مؤثر در نظر گرفته نشده و خروجی کار تیمی است که میزان دستیابی به اهداف را مشخص می‌نماید. بر همین اساس است که تیم‌سازی و کار تیمی، به منظور بهبود محیط کسب‌وکار و ارتقاء عملکرد تمامی کارکنان، بسیار حائز اهمیت است.

    منظور از تیم کاری چیست؟
    هیچ فردی نمی‌تواند تمامی وظایف را به تنهایی انجام دهد. او به حمایت دیگران و در عین حال راهنمایی آن‌ها نیاز دارد تا در هر کاری که انجام می‌دهد به بهترین نحو ظاهر شود. درصورتی‌که افراد با یکدیگر همانند یک تیم کار کنند، اهداف بسیار پیچیده به راحتی قابل حصول هستند. حال این پرسش پیش می‌آید که منظور از یک تیم چیست؟
    «یک تیم، از گروهی از افراد تشکیل شده است که برای رسیدن به هدفی مشترک، در کنار یکدیگر کار می‌کنند. افرادی که یک تیم را تشکیل داده‌اند، در حالت ایده‌ال باید اهداف و مقاصد مشترک و تا حدودی خط سیر فکری یکسانی داشته باشند. افرادی که با یکدیگر سازگاری ندارند، هرگز نمی‌توانند یک تیم را تشکیل دهند. آن‌ها باید علایق، فرآیند فکری، طرز رفتار، ادراک و تمایلات مشابه و نه لزوماً یکسان، داشته باشند.» اندازه تیم، به میزان پیچیدگی وظایفی که بر عهده تیم گذاشته شده است بستگی دارد. به‌طور ایده‌ال هر تیمی باید از هفت تا ده نفر تشکیل شده باشد. تعداد اعضای بسیار زیاد، می‌تواند موجب سردرگمی و کج‌فهمی گردد. ما همواره به یک تیم احتیاج نداریم. تیم‌ها باید زمانی تشکیل شوند که امور محوله تا حدودی پیچیده باشند. یک فرد در بسیاری از موارد، نمی‌تواند به تنهایی تصمیم‌گیری نماید. بنابراین یک تیم تشکیل می‌گردد تا اعضای آن به‌طور مساوی برای تسهیل امور، با یکدیگر مشارکت کنند. اگر تمامی اعضای تیم با وحدت با یکدیگر کار کنند، هر تیمی می‌تواند خارق‌العاده باشد.



    تیم‌سازی و کار گروهی؛ کلید موفقیت استارت‌آپ‌ها | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    تمایل برخی شرکت های ایرانی از پذیرایی میان وعده از کارکنان



    شاهبندی تصریح کرد: در ایران نیز برخی شرکت های دیگر امکاناتی را برای کارکنان خود در نظر گرفته اند که در یک زمان معین پذیرایی میان وعده از آنها صورت گیرد و این امکان را برای شرکت بامارو ایجاد کرده که بتواند تمامی محصولات کافی شاپی از سردوگرم را بسته به تقاضا و سفارش آنها ارایه دهد .
    مدیراستارت آپ بامارو اظهار کرد: این سیستم حدود سه هفته است که راه اندازی شده و تاکنون بیش از 10شرکت در این زمینه با ما قرارداد به امضا رسانده اند و حدود 70 نفر درحال حاضر از خدماتی که در قالب این طرح ارایه می شود استفاده می کنند .
    وی خاطرنشان کرد: اگر شرکتی 8 روز در ماه و حداقل برای 5 نفر سفارش داشته باشد می تواند از خدماتی که ما در قالب خدمات شرکتی در نظر گرفته ایم ،استفاده کند .



    کار گروهی و تیم متخصص ،ضامن موفقیت فعالیت استارت آپی است
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    فواید کار تیمی چیست؟


    فواید کار تیمی در کسب وکار ها بسار زیاد است و اگر ازاین ظرفیت استفاده شود می تواند تحول عظیمی ایجادکرد.اگر شما مدیر کسب و کار هستید و یا مدیر یک تیم می باشید می دانید که هر چه شما بتوانیداز ظرفیت های موجود تیم استفاده کنید ،بهتر می توانید موفقیت کسب نمایید.اعضای تیم وقتی کنار هم جمع می شوند و برای یک موضوع مشخص می خواهند فعالیت نمایند باید بدانندکار آن ها بصورت جمعی محسوب می گردد و فقط به نام یک نفر نخواهد بود .کسانی هستند که در یک تیم عضو می شوند و در فعالیت ها شرکت نمی کنند ولی می خواهنداز این نتایج استفاده شخصی کنند واین موارد باید توسط مدیران تیم ها بررسی گردد و اجازه ندهند
    این گونه اتفاقات در تیم ها رخ دهد .


    فواید کار تیمی چیست؟|تیم کاری | مدیر نوین| آموزش مدیریت کسب و کار|۵S|آموزش فروش|سیستم سازی
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    فواید کار گروهی برای رسیدن به موفقیت

    افراد زیادی تصور می کنند که موفقیت شغلی آنها فقط تابع درستی عملکردهای شخصی آنهاست. این تصور از سرنوشت خودآفرین باعث شده محیطی در اداره ها و شرکت ها به وجود آید که همکاران برای جلو افتادن از یکدیگر و رسیدن به مقامی بالاتر از هم، اطلاعاتشان را از هم مخفی نگاه می دارند و از کسی تقاضای کمک نمی کنند. اما این تنها راه رسیدن به موفقیت نیست. در واقع، هرچه از نردبان ترقی بالاتر روید، به این نکته خواهید رسید که زمانی می توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید که بدانید چطور از همکاران خود برای گرفتن اطلاعات استفاده کنید و به اتفاق هم برای یک هدف مشترک تلاش کنید.
    شما همه ی کارها را نمی توانید به تنهایی انجام دهید. قبول دست کمک دیگران یا محول کردن بعضی مسئولیت ها به سایرین، نشانه ی ضعف و ناتوانی نیست، بلکه روشی خردمندانه است که به شما کمک می کند زودتر به موفقیت دست یابید و پیشرفت کنید.

    چه کارتان را به تازگی شروع کرده باشید و چه به پُست ها و مقام های بالای شرکت رسیده باشید، باید یاد بگیرید که چطور خود را برای قبول کمک و ارائه کمک آماده کنید.



    فواید کار گروهی برای رسیدن به موفقیت - مردمان
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    اهمیت ارتباط تیمی چیست؟




    زمانی که یک تیم، مسئول انجام یک پروژه مانند تولید یک محصول جدید یا طراحی یک فرآیند است، مهارت‌های ارتباط تیمی برای اطمینان از محقّق شدن اهداف، مهم و حیاتی هستند. این مهارت‌ها می‌توانند به ایجاد روابط مناسب میان کارمندان کمک کرده و باعث به اشتراک‌گذاری ایده‌های جدید شوند.
    وظایفی که مدیران معمولاً به کارمندان محول می‌کنند، نیازمند کار تیمی است که خود مستلزم برقراری ارتباط تیمی می‌باشد و مزایای زیادی از جمله ایجاد روابط جدید، حسّ رسیدن به یک دستاورد گروهی و تقسیم مناسب مسئولیت‌ها دارد. در نقطه‌ی مقابل، ارتباطات ضعیف در سازمان می‌تواند باعث شود کار تیمی، با ایجاد تنش و عصبانیت در میان کارمندان همراه باشد. در واقع ارتباط موثّر می‌تواند بخش زیادی از استرس و احساس ناخوشایند افراد، زمانی که نزدیک به هم و در قالب یک تیم کار می کنند را کاهش دهد. صاحبان کسب‌وکار، خصوصاً در شرکت‌های کوچک که کارمندانش بیشتر اوقات با یکدیگر کار می‌کنند، بهتر است آن‌ها را نسبت به این نوع ارتباطات تشویق کنند.


    https://virgool.io/@tecom/%D8%A7%D9%...F-nxixm3toob2u
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    اهمیت کار تیمی در کار

    کار تیمی این شانس را در اختیار کسب و کار ها و استارتاپ ها قرار می دهد که یکدیگر را شناخته و چگونه باهم همکاری داشته باشند. اهمیت کار تیمی در کار یک موضوع حیاتی برای موفقیت هر کدام از شما در کارتان است. شناسایی المان های مهم به شما کمک می کند تا سیاست های کمپانی را جهت تشویق کار تیمی رشد دهید.

    تقسیم وظایف

    اعضای تیمی که با یکدیگر کار می کنند نقاط قوت و ضعف خود را می شناسند. یکی از بهترین مزایای تیم این است که مدیران قادر خواهند بود ، کار ها را تقسیم بندی کرده و برای انجام هر کدام فرد مناسب را انتخاب کنند. بدون داشتن یک تیم قوی، کار مدیران برای شناسایی این افراد دشوار خواهد بود.

    کارایی تیم

    کار گروهی در واقع سیستمی را گسترش می دهد که موجب انجام سریع و کارآمد کار ها می شود. هنگامی که کار را به یک تیم کارا و دارای مهارت کافی محول می کنیم، تیم به ما این اطمینان را می دهد که آن را دقیق و بدون نقص انجام خواهد داد. این کار به کمپانی امکان کار بیشتر و به دنبال آن سود بیشتر بدون نیاز به افزایش تعداد کارمندان را می دهد. هنگامی که تیم های کارآمد از دپارتمان های مختلف باهم این همکاری را داشته باشند اثرات شگفت انگیزی را شاهد خواهیم بود. چون هر تیم از وظایف و مسئولیت های خود آگاهی کامل دارد.

    شکوفایی ایده ها

    تیم ها در محل کار باهم جلساتی را برگزار میکنند تا مشکلات شرکت را حل کنند وقتی که اعضای تیم باهم کار می کنند هر کدام آزادانه می توانند نظرات خود را بیان کنند. در این صورت است که شرکت شما قادر خواهد بود تا از این نظرات مختلف بهره بگیرد.

    از یکدیگر پشتیبانی می کنند

    هر روز ممکن است با چالش های زیادی روبرو شوید، یک تیم قوی سعی می کند مکانیزمی طراحی کند تا اعضا را پشتیبانی کند. اعضا به یکدیگر کمک می کنند تا کار ها بهتر اجرا شوند و برای رشد در محل کار با یکدیگر کار می کنند. اعضای تیم به یکدیگر اعتماد دارند، این پیوستگی هنگامی که تیم با مشکلات روبرو می شود و یا هنگامی که با کمبود اعضا مواجه است خیلی مهم است.



    اهمیت کار تیمی در کار - مونوتیپس

    منبع : smallbusiness.chron
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 18

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/20, 12:07
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/18, 13:28
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/11, 19:05
  4. معرفی استارتاپ تیم کمپ - مدیریت تیم ( تلگرامی )
    توسط Admin در انجمن استارتاپ های نوپا
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/23, 12:12
  5. ساخت خودرو رباتیک با قابلیت پرواز کردن در کشور
    توسط Admin در انجمن استارتاپ های مهندسی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/09/15, 07:51

مجوز های ارسال و ویرایش