ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,082
    121
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت

    Pitch Deck چیست؟ طرح توجیهی استارتاپی یا توضیح در اسلاید - پیچ دک

    ارائه اسلایدی (Pitch Deck) که به آن ارائه کوتاه یا ارائه استارت آپی هم گفته می شود، معمولا یک ارائه­ ی 10 تا 20 اسلایدی است که برای معرفی مختصر شرکت، طرح کسب و کار، ایده و استارتاپ شما طراحی می­ شود. از فایل­های ارائه اسلایدی (Pitch Deck) برای اهداف متفاوت ديگري نیز استفاده می شود(از تلاش برای ملاقات و برقراري ارتباط با یک سرمایه­ گذار جدید گرفته، تا معرفي يك ايده و كسب و كار نوپا در جمع) و هر یک از آنها از ساختار متفاوتی پیروی می نمایند. {منبع}



    براي ساخت يك فايل ارائه کوتاه یا ارائه اسلایدی (Pitch Deck) قالبهاي مختلفي توسط افراد و شركتهاي فعال در اين زمينه طراحي و معرفي شده است كه معروفترين آنها عبارتند از:


    • فرمت ارائه شده توسط گاي كاوازاكي
    • قالب ارائه اسلايدي ديو مك كلر
    • و قالب هاي معرفي شده توسط شركت SlideBean

    در ارائه یک پیچ دک چه فرمتی باید رعایت شود و صفحات باید چگونه باشند ؟



    انجمن بزرگ استارتاپ های ایران
    بزودی خبر های خوبی برای استارتاپ ها داریم
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,082
    121
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت
    معرفی مختصر یک ایده، خدمت و يا محصول و همچنين فروش موفقيت آميز آن، می تواند یک کار چالش برانگیز و دلهره آور باشد. از کجا شروع می کنید، چطور به مشتری بالقوه دسترسی پیدا می کنید، و اولین چیزی که می گویید چیست؟ با شناخت مخاطبین خود، تهیه ی دقیق یک معرفی کوتاه، و همچنین ارائه ی مطمئن آن، می توانید یک فروش موفقیت آمیز داشته باشید و یک رابطه ی سالم، موثر و پايدار با مشتریان خود برقرار نمایید.
    در این مقاله و مقاله بعدی قصد داریم شما را با مراحل مختلف تهیه و ارائه یک معرفی مختصر، برای فروش آشنا کنیم.

    بخش اول: شناخت مخاطبين
    1 . در مورد مخاطبین خود تحقیق کنید. مطمئن شوید که تا حد امکان در مورد شرکت و افرادی که معرفی مختصر فروش شما را خواهند شنید اطلاع دارید. در اينترنت، لینکداین و ساير شبكه هاي اجتماعي پروفایل مشتریان بالقوه ی خود را جستجو کنید و مطالب وب سایت شرکت و پروفايل اشخاص را بخوانید. سعی کنید نیازهای خاص کسب و کار آنها را بشناسيد و كشف كنيد محصول یا سرویس شما چگونه مي تواند به كسب و كار آنها كمك كند. در نهايت بايد به اين سوال پاسخ دهيدكه آنها با همکاری با شما چه چیزی به دست خواهند آورد؟


    2 . معرفی مختصر خود را به افراد مناسب ارائه دهید. کسی که می تواند در مورد استفاده از سرویس یا محصول شما تصمیم بگیرد، کسی است که باید معرفی مختصر شما را بشنود. سعی کنید بفهمید چه کسی در مورد خرید محصول يا خدمت شما حرف اول و آخر را مي زند و تصميم گيرنده است. از او وقت گرفته و معرفي مختصر خود را براي او ارائه نماييد.



    3 . با مشتری خود قرار ملاقات بگذارید. وقتی مناسب ترین شخص برای گوش دادن به معرفی مختصر خود را شناسایی کردید، برنامه ریزی کنید یک قرارملاقات با او داشته باشید. سعی کنید بفهمید او چه زمانی راحت تر است. حتما زمانی که آنها به محصولات و سرویس های شما بیشترین نیاز را خواهند داشت مدنظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید یک قلم کالای مربوط به ایام تعطیلات عيد نوروز را بفروشید، نباید تا آغاز اسفندماه برای ارائه ی معرفی مختصر خود منتظر بمانید زيرا تا شما با او به توافق برسيد و مراحل اوليه كار انجام شود زمان تعطيلات فرا رسيده و محصول و خدمت شما ديگر براي عرضه در ايام تعطيلات نمي رسد.




    4 . بدانید چقدر زمان برای معرفی مختصر لازم دارید. وقتی با مشتری قرار ملاقات می گذارید، اعلام کنید که از نظر زمانی چقدر وقت او را خواهید گرفت. حداقل 30 دقیقه را برای قرارملاقات پیشنهاد کنید. البته احتمالا معرفی مختصر شما 30 دقیقه طول نخواهد کشید اما شما باید برای بحث پس از آن هم وقت بگذارید. در اينصورت براي بررسي و بحث در خصوص خدمت و محصول خود نيز زمان كافي خواهيد داشت.



    بخش دوم: تهيه معرفی مختصر
    1 . محصول یا سرویس خود را به خوبی بشناسید. حتی قبل از اینکه تهیه ی معرفی مختصر خود را آغاز کنید مطمئن شوید که تمامی جنبه های محصول یا سرویس خود را می شناسید و می دانید که این محصول یا سرویس چطور می تواند برای طیفی از مشتریان مفید باشد، به جزئي ترين نكات و امكانات محصول خود اشراف داشته باشيد. بايد بدانيد محصول يا خدمت براي كمك به رفع چه مشکلات رایجی ايجاد شده است، و


    شما این مشکلات را چطور حل می کنید؟



    2 . از ارائه ی یک معرفی مختصر بصورت كلي و سربسته خودداری کنید. یک معرفی كلي و سربسته، جزئياتي كه مورد نظر مشتری است را بيان نمي كند. يك ارائه كلي از يك محصول براي شخصي كه مشتاق شنيدن جزئيات است، ممكن است باعث خستگي و بي حوصله گي شنونده شده و او ديگر با دقت به صحبتهاي شما گوش ندهد.پس ارائه ی شما بايد منحصر به فرد و متناسب با مخاطبانتان بوده و جزئياتي از محصول را که شنونده به آنها علاقه دارد، بيان نمايد.



    3. به همراه معرفی مختصر خود، یک داستان تعریف کنید. یک حکایت یا داستان شخصی در مورد محصول یا سرویس خود تعریف کنید. می توانید تجربه ای از خود یا اطرافیانتان در مورد استفاده از محصولتان را بازگو کنید. با این کار سعی کنید از نظر احساسی و عاطفی، توجه و علاقه مشتری را جلب کنید. مطالعه مقاله چگونه از داستان ها در سخنرانی خود استفاده کنیم؟ به شما پیشنهاد می شود.





    4 . ساده صحبت كنيد. سعی کنید منظور خود را صریح و روشن بیان کنید تا درک حرفهایتان آسان باشد. در ارائه ی خود از اصطلاحات خاص و پيچيده تخصصي استفاده نکنید، مگر اینکه استفاده از این اصطلاحات خاص در صنعت شما استاندارد و رایج باشد. احتمالا خريدار علاقه اي به دانستن نكات بسيار فني و تكنيكي محصول يا خدمت شما ندارد پس فقط بخشي از نكات و جزئيات محصول يا خدمت خود را كه براي مخاطب جذاب و مناسب است، آنهم به زبان ساده بيان نماييد.



    5 . سعی کنید معرفی مختصر شما کوتاه باشد. باید بتوانید در اولین دقیقه، مهم ترین نکات را مطرح کرده و مخاطب را جذب كنيد. بعد از این مدت، خریدار اگر نظر منفی در مورد محصول شما پیدا کرده باشد ممکن است رفته رفته علاقه ی خود به محصول شما را از دست بدهد. شما با توجه به نوع محصول یا سرویس، حدودا بين 15 تا 30 دقیقه وقت دارید. بیشتر وقت خود را صرف ایجاد یک گفتگو کرده و سعي كنيد مهم ترین نکات را مطرح نمایید. این نکات مهم عبارتند از:
    o نام شرکت خود(یا اگر به طور انفرادی کار می کنید، نام خودتان)
    o محصولات یا سرویس هایی که ارائه می کنید.
    o به خریداران بگویید با خرید محصول شما چه چیزی عایدشان خواهد شد.





    6 . تشریح کنید که مشتری شما چطور از این محصول یا سرویس سود خواهد برد. این امر یکی از عوامل کلیدی در یک معرفی مختصر خوب برای فروش است. مشتری شما همیشه علاقه ای به این ندارد که بداند محصول يا خدمت شما چقدر جایزه برده است. آنها می خواهند بدانند محصول یا سرویس شما چگونه کسب و کار آنها را بهبود خواهد بخشید، درآمد آنها را افزايش خواهد و يا رفاه بيشتري براي آنها به همراه خواهد داشت.





    7 . خودتان را از رقبایتان متمایز کنید. توضیح دهید که محصول یا سرویس شما چه فرقی با کسانی که محصولات مشابه ارائه می دهند دارد. بر دلیل منحصر به فرد محصول خود یا نحوه ی ارائه ی سرویس های شخصی سازی شده تمرکز نمایید. سعی کنید مزیت رقابتی که محصول شما دارد را بطور واضح برای مخاطب شرح دهید.



    8 . معرفی مختصر خود را همانند یک گفتگو در نظر بگیرید. یک ویژگی مهم معرفی مختصر این است که شما یک ارتباط دوسویه با مخاطب خود دارید. این بدین معنی است که همانگونه که شما برای مخاطب خود صحبت می کنید باید اجازه دهید او نیز نظرات و عقاید خود را بیان کند. سعی کنید در تمام زمان معرفی مختصر، مخاطب خود را نیز درگیر بحث کنید، و بعد از ارائه ی خود یک نشست پرسش و پاسخ برگزار کنید. در این صورت آنها این شانس را پیدا خواهند کرد سوالات خود را بپرسند و اطلاعات بیشتری دریافت نمایند.




    9 . آماده ی پاسخ به اعتراض ها باشید. مشتریانتان ممکن است دلایلی برای رد سخنان شما پیدا کنند و ایراداتی را به محصول یا خدمت شما وارد نمایدن. برای پاسخ به این اعتراض ها آماده باشید. بررسی کنید که چرا ممکن است مشتری بگوید محصول شما را نمی خواهد یا به آن نیاز ندارد، و ده دلیل اصلی آن را یادداشت کنید. سپس برای هر کدام از این دلایل یک پاسخ آماده نمایید.






    10 . از ابزارهای بصری با دقت استفاده کنید. استفاده از ابزارهای بصری مثل اسلایدهای پاورپوینت، تصویر، کلیپهای ویدیویی و ... برای ارائه و نشان دادن جنبه های خاص مزایا یا ویژگی های یک محصول، مفید است. با این حال ابزارهای بصری می توانند حواس شما را پرت کنند. ممکن است به جای گفتگو با مخاطب خود، مجبور شوید فقط روی خواندن اسلایدها تمرکز کنید پس از ابزارهای و جنبه های بصری بجا و به اندازه استفاده نمایید.



    11 . محصول خود را نشان دهید. اگر محصولی دارید که می توان آن را نشان داد، سعی کنید در معرفی مختصر خود، آنرا همراه آورده و عملا کاربرد محصولتان را نشان دهید.





    12 . معرفی مختصر خود را اصلاح کرده و بهبود ببخشید. وقتی متن ارائه ی خود را می نویسید روش هایی بیابید تا کلمات متن را کاهش دهید، معانی را تصریح نمایید، و جمله بندی های خود را پویاتر کنید. بخش هایی را که به درد مشتری خاص موردنظر شما نمی خورند حذف کنید.


    چگونه یک معرفی مختصر و خوب (Pitch) برای فروش داشته باشیم؟ - قسمت اول
    انجمن بزرگ استارتاپ های ایران
    بزودی خبر های خوبی برای استارتاپ ها داریم
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,082
    121
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت
    چگونه یک معرفی مختصر و خوب (Pitch) برای فروش داشته باشیم؟ - قسمت دوم

    در مقاله چگونه یک معرفی مختصر و خوب (Pitch) برای فروش داشته باشیم؟ - قسمت اول در مورد مراحل شناخت مخاطب و تهيه معرفي مختصر برای فروش شرح داديم. در اين مقاله ساير بخشهاي معرفي مختصر فروش شامل آماده شدن براي ارائه ي معرفي ، نحوه ارائه معرفي مختصر و پايان ارائه بطور كامل توضيح داده شده است. براي مطالعه ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد.

    بخش سوم:
    آماده شدن برای ارائه ی معرفی مختصر
    1. ارائه ی خود را تمرین کنید. ارائه ی خود را نزد یک همکار یا دوست تمرین کنید. از آنها بپرسید در ارائه ی شما چه چیزی قابل درک و چه چیزی غیرقابل درک است. سپس یک نسخه ی اصلاح شده از ارائه ی خود را نزد آنها اجرا کنید تا ببینید چقدر بهبود پیدا کرده است.






    2 . زمان و مکان ارائه را اعلام کنید. یک یا دو روز قبل از ارائه ی، به مشتریان خود ایمیل زده یا و يا با آنها تماس بگیرید تا ساعت و تاريخ ارائه خود را اعلام کنید. مطمئن شوید که آنها هنوز هم برای شنیدن ارائه ی مختصر شما وقت دارند. ميهمانان شاخص دعوت شده به جلسه را معرفي كرده و اعلام کنید که چه کسی در این ارائه حضور خواهد داشت. آیا مدیرعامل، مالك شرکت و يا يك سرمايه گذار معروف هم آنجا خواهد بود؟






    3 . شب قبل از ارائه، خوب بخوابید. ممکن است هنگام رفتن به جلسه ی ارائه ی خود ناآرام باشید و استرس داشته باشید. حتي الامكان از مصرف داروهاي مسكن و خواب آور و ضد اضطراب خودداري نماييد. اگر شب قبل خوب خوابیده باشید مطمئنا در روز ارائه، حداکثر انرژی و تمرکز را خواهید داشت.






    4 . حرفه ای لباس بپوشید. یک تصویر حرفه ای به مشتریان خود ارائه کنید. ظاهر فیزیکی شما به آنها اطمینان خواهد داد که شما مسئوليت پذير هستید و یک محصول یا سرویس را به موقع تحویل خواهید داد. یک دست کت و شلوار مخصوص کسب و کار و جلسات پرزنتيشن تهيه نماييد. محيطي كه در آن ارائه خود را انجام مي دهيد در نظر گرفته و منطبق با آن فضا لباس بپوشيد. بعنوان مثال اگر قرار است در يك اداره براي كسي ارائه داشته باشيد همانند محيط اداره لباس بپوشيد.






    5 . زودتر سر قرار و در محل ارائه حاضر شويد. زودتر خانه را ترک کنید تا وقت زیادی برای رسیدن به مکان ارائه ی خود داشته باشید. در این صورت فرصت خواهید داشت ظاهر خود را بررسی کنید، یک لیوان آب بنوشید، و قبل از رفتن سر جلسه اعصاب خود را آرام کرده و استرس خود را كاهش دهيد.





    بخش چهارم:
    ارائه ی معرفی مختصر
    1 . یخ محیط را بشکنید و محیط را صمیمی کنید. خودتان را بصورت مختصر و موثر معرفی کنید برای اینکار بهتر است یک معرفی آسانسوری از خود، ایده و کسب و کارتان تهیه و ارائه کنید. در صورت امکان به بقیه ی افراد حاضر در اتاق هم این فرصت را بدهید که آنها هم خودشان را معرفی کنند.


    2 . ناآرامی و استرس خود را بروز ندهید. هنگام ارائه ی یک معرفی مختصر و کوتاه ممکن است یک حالت استرس و ناآرامی را تجربه کنید، به خصوص اگر اولین بارتان باشد که این کار را انجام می دهید و یا قرارداد واقعا مهمی باشد. نفس عمیقی کشیده و به خود زمان بدهید تا اعتماد به نفس بیشتری بدست بیاورید.






    3 . از زبان بدن به شکل مثبت استفاده کنید. در موقعیت خوبی قرار بگیرید و سعی کنید هرگونه بی قراری عصبی را در خود به حداقل برسانید. تا حد امکان ریلکس باشید. با شور و شوق و با اقتدار، و در عین حال دوستانه صحبت کنید.






    4 . تماس چشمی را حفظ کنید. اگر تماس چشمی خود با کسی را حفظ کنید بهتر می توانید توجه او را جلب نمایید. در این صورت آنها حس می کنند که شما واقعا روی آنها و واکنششان به گفته های خود تمرکز کرده اید. در کل زمان گفتگو با مشتریان خود، تماس چشمی دوستانه با آنها را حفظ کنید.






    5 . با سرعت مناسب ادامه دهید. در طول ارائه به طور منظم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. فقط به ارائه ی خود فکر نکنید. همانطور که به ارائه ی خود ادامه می دهید آماده ی شنیدن حرف های مشتریانتان هم باشید و سخنان خود را قطع کنید تا به سوالات پاسخ دهید.






    6 . سوال بپرسید. همانطور که معرفی مختصر خود را ارائه می دهید، ممکن است مشتریانتان متوجه شوند که محصول یا سرویس شما می تواند برای آنها مفید باشد. در طول ارائه سوال بپرسید تا بتوانید نیازهای آنها را بهتر درک کنید. آماده باشید تا پاسخ های خوبی به سوالات آنها بدهید و آنها را به سمت محصول یا سرویس خود جذب کنید. با مشتریان مشورت کنید و در طول ارائه با آنها در ارتباط باشید. از آنها سوالاتی در مورد علایق شان و تجربه شان از محصولات مشابه بپرسید.





    بخش پنجم:
    پایان ارائه
    1 . گام های بعدی را به طور خلاصه برای خریدار بیان کنید. شما معرفی مختصر خود را ارائه کرده اید و به سوالاتی که مشتریانتان پرسیده اند پاسخ داده اید. اکنون باید به آنها بگویید در گام های بعدی باید چکار کنند. ممکن است بخواهید یک جلسه ی پیگیری تعیین کنید تا آنها وقت داشته باشند در این مورد فکر کنند. ممکن است بخواهید این امکان را برای آنها فراهم کنید که یک دوره ی آزمایشی از محصول شما استفاده نمایند. از همه مهم تر این که باید رابطه ی خود را با آنها حفظ کنید و ناگهان از نظرها ناپدید نشوید. به عنوان مثال اگر مسئول تبلیغات فروش هستید می توانید با چنین جمله ای ارائه ی خود را به پایان ببرید: "آیا علاقه دارید بصورت آزمایشی از خدمات ما در حوزه بازاریابی و فروش استفاده کنید و یا با روندهای خلاقانه جذب مشتری در شرکت ما آشنا شوید؟".






    2 . با مشتریان مذاکره کنید. ممکن است نیاز به مذاکره با مشتریان خود داشته باشید. اگر آنها در ابتدا محصول یا سرویس شما را رد کرده اند می توانید با مذاکره به آنها کمک کنید نظر آنها در خصوص محصول و یا خدمت خود را تغییر دهید. به آنها یک نمونه یا دوره ی آزمایشی از محصول خود را ارائه کنید. همچنین اگر یک سرویس را به آنها می فروشید، سرویس خود را به مدت یک دوره ی آزمایشی، به طور رایگان یا با تخفیف به آنها ارائه نمایید.






    3 . پاسخ منفی آنها را به آرامی و موقرانه قبول کنید. اگر مشتریان سرویس یا محصول شما را رد کردند و حتی بعد از مذاکره هم ذهنیتشان عوض نشد، به تصمیم آنها احترام بگذارید. با وقار و آرام پاسخ منفی آنها را بپذیرید و به خاطر وقتی که در اختیار شما گذاشتند از آنها تشکر کنید.






    4 . شبکه سازی کرده و یک ارجاع دریافت کنید. اگر بعنوان نماینده یک صنف و یا گروه خاصی در جلسه ارائه فروش شرکت کرده اید، سایر میهمانان به احتمال زیاد با مخاطبین خوبی در ارتباط می باشند که ارزشش را دارد به عنوان سایر مشتریان بالقوه، به دنبال آن مخاطبین باشید. با این کار شبکه ای از مخاطبین شما ایجاد خواهد شد شما می توانید برای معرفی محصول و خدمت خود در آینده با آنها نیز وارد مذاکره شوید.





    چگونه یک معرفی مختصر و خوب (Pitch) برای فروش داشته باشیم؟ - قسمت دوم
    انجمن بزرگ استارتاپ های ایران
    بزودی خبر های خوبی برای استارتاپ ها داریم
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,082
    121
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت
    چگونه اسلاید ارائه استارتاپ بسازیم تا از سرمایه‌گذاران جواب بله بگیریم



    اسلاید ارائه استارتاپ یا pitch deck ، معمولاً اسلایدهایی با محتوای سنگین، پرشده با مطالب حقیقی در رابطه با کسب‌وکار، استراتژی و محتوا است. برای آسان‌تر و قابل‌فهم‌تر شدن اسلاید ارائه استارتاپ می‌توان از عکس‌ها به‌جای استفاده از هزاران کلمه بهره برد. در این مقاله به بررسی راه‌های ارائه بهتر pitch deck می‌پردازیم و «توماس ریچارد» از تجربیات خود در ارائه اسلاید استارتاپی مؤثر سخن می‌گوید.
    Parallel شرکت تأمین مالی در سیدنی استرالیا است که به کسب‌وکارهای تازه‌کار کمک می‌کند تا از وضعیت کسب‌وکار فعلی خود به موقعیتی خوب در بازار کار برسند. کار اصلی این شرکت مشاوره و ریسک در سرمایه‌گذاری است،Parallel به کسب‌وکارها توسعه می‌بخشد و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به نقطه فروش منحصربه‌فردی برسند.
    توماس ریچارد Parallel را در سال ۲۰۱۶ پایه‌گذاری کرد تا با استفاده از آن بتواند فاصله میان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را کم کند. ریچارد و گروهش در حال حاضر به توسعه‌دهندگان و کارآفرینان کمک می‌کنند تا ایده‌های جدیدی برای کسب‌وکار خود پیدا کنند. علاوه بر این با استفاده از اپلیکیشن ها و برنامه‌های مدیریت اموال به پیشبرد هرچه بهتر کسب‌وکارها کمک می‌کنند.
    کارآفرینان با استفاده از ایده‌های شرکت Parallel به این شرکت نزدیک می‌شوند و Parallel به آن‌ها کمک می‌کند تا یک ایده را توسعه دهند. مفهوم طرح، میزان پایداری، استراتژی کامل طرح کسب‌وکار قبل از سرمایه‌گذاری بررسی می‌شود و پس از بررسی‌های اولیه بودجه به طرح اختصاص داده می‌شود.



    https://mag.hostiran.net/design-a-pitch-deck/
    انجمن بزرگ استارتاپ های ایران
    بزودی خبر های خوبی برای استارتاپ ها داریم
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,082
    121
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت

    بایدها در اسلایدهای ارائه




    • یک داستان بگویید و مخاطب را به لحاظ احساسی درگیر کنید. همه افراد حتی سرمایه‌گذاران به شنیدن داستان علاقه دارند، بنابراین یک داستان هیجان‌انگیز در مورد استارت‌آپ خود بگویید.
    • هر اسلاید را با بیان کردن یک موضوع محدود کنید. شما باید کاری کنید که همه‌ی توجه و حواس مخاطبتان در همان اسلاید باقی بماند. می‌توانید با ذکر مثال‌ها این کار را انجام دهید.
    • آماده‌باشید تا در برخورد اول تأثیری شگرف بر سرمایه‌گذاران بگذارید. اولین برخورد شما بسیار اثرگذار است. باور کنید که ۲ تا ۳ دقیقه اول شروع جلسه، مهم‌ترین و اثربخش‌ترین زمان ارائه است.
    • افرادی که در تیم‌تان هستند را معرفی کنید. روی دستاوردها و تخصص هر عضو تیم تمرکز کنید تا سرمایه‌گذاران بدانند که تیمی قوی و متخصص دارید.
    • در همه اسلایدها، از فونت، رنگ و اندازه یکسانی استفاده کنید و اندازه نوشته‌ها را بزرگ انتخاب کنید.
    انجمن بزرگ استارتاپ های ایران
    بزودی خبر های خوبی برای استارتاپ ها داریم
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,082
    121
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت

    نبایدها در اسلایدهای ارائه




    • از بولت‌ها (Bullet Points)، بیش‌ازحد استفاده نکنید. استفاده زیاد از این علائم، دید خوبی در نظر مخاطبین ندارد.
    • تعداد اسلایدها نباید زیاد باشند. ۱۰ اسلاید، استاندارد است.
    • از روی اسلایدها، کلمه به کلمه نخوانید. با این کار تماس چشمی و تأثیرگذاری روی مخاطبین را از دست خواهید داد.
    • ارائه‌ای پر از متن و خالی از تصویر ایجاد نکنید. مردم نمی‌توانند همزمان هم مطالب را بخوانند و هم به صحبت‌‌های شما گوش دهند. تصاویر بزرگ و مرتبط با موضوع می‌تواند احساس مخاطبین را درگیر کرده و در درک مطالب به آن‌ها کمک کند.
    • بدون آمادگی، هرگز ارائه ندهید. همه سؤالاتی که ممکن است در حین ارائه از شما پرسیده شود را پیش‌بینی کنید و آماده پاسخ‌گویی به همه آن‌ها باشید.
    • از فونت با اندازه کوچک در اسلایدها استفاده نکنید. از فونت‌های بزرگ استفاده کنید که همه حضار در جلسه بتوانند ببینند. برای عناوین از اندازه ۳۲ تا ۴۴ استفاده کنید و برای متن اسلایدها، اندازه نباید از ۲۸ کوچک‌تر باشد.



    اسلاید ارائه استارت‌آپ (Pitch Deck) - ictstartups.ir
    انجمن بزرگ استارتاپ های ایران
    بزودی خبر های خوبی برای استارتاپ ها داریم
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,082
    121
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت


    ده اسلاید که برای ارائه نیاز دارید

    اسلاید پیچ دک یا طرح توجیهی استارتاپ

    نمای کلی اسلاید ارائه برای سازماندهی مطالب مورد نیاز در ارائه
    انجمن بزرگ استارتاپ های ایران
    بزودی خبر های خوبی برای استارتاپ ها داریم
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,082
    121
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت
    1- Elevator Pitch (ارائه آسانسوری)
    ارائه آسانسوری می بایست مختصر، ساده و قابل به یاد ماندن باشد. باید بدانید به چه چیزی، چگونه و چرا پاسخ می دهید. ارائه شما نباید اصطلاحات خاص و فنی مربوط به صنعت خاصی را داشته باشد مگر آنکه بدانید سرمایه گذاری که در مقابل او ارائه را انجام می دهید پیش زمینه آن صنعت را دارد. خودتان را معرفی کنید. پس از آن مسئله ای که می خواهید برای مشتری خود حل کنید را مشخص کنید. سپس راه حلی که برای این مسئله دارید را ارائه کنید و به یاد داشته باشید که همه این موارد را باید در 2 یا 3 جمله بگنجانید.

    2- مسئله را شرح دهید
    Kevin Sytrom در یکی از مصاحبه هایش به نکته جالبی اشاره کرد: App store از اپلیکیشن هایی پر شده است که بر پایه راه حل هستند، اما آیا آن ها مسئله ای را حل می کنند؟ این نگرانی اساس ساخت Instagram بود. پس ابتدا بر روی مسئله تمرکز کنید نه راه حل. Instagram در واقع از خاکسترهای Burbn به وجود آمد. از نظر Kevin که Burbn را با راه حل شروع کرده بود نه مسئله این راه، یک مسیر کاملاً اشتباه است.

    3- راه حل را توضیح دهید
    بر اساس آنچه Dave Mcclure می گوید، باید مشخص کنید که راه حل شما چگونه به نیازهای عاطفی، نیاز به تکامل و قدرت انسان ها پاسخ می دهد. با داشتن این ذهنیت، تمامی pitch های خوب باید نشان دهند که چگونه یک راه حل می تواند مشتری را راضی کند. همچنین باید نشان دهید که محصول یا سرویس شما چه تفاوتی با محصول های موجود دارد. اگر تفاوتی وجود ندارد، متن را طوری تغییر دهید که محصول شما متفاوت دیده شود.




    4- راجع به اندازه بازار خود بگویید
    اندازه بازار مهم است زیرا چیزی که بیشتر سرمایه گذاران می خواهند بدانند این است که شما یک کسب و کار بزرگ دارید. هر چقدر بازار شما بزرگ تر باشد بهتر است. همانطور که قبلاً در پست اندازه بازار شرح دادیم، می توانید اندازه بازار خود را از دو طریق بالا به پایین و پایین به بالا محاسبه کنید.

    5- مدل کسب و کار خود را شرح دهید

    مدل کسب و کار مورد دیگری است که می بایست در pitch خود شرح دهید. از این طریق نشان می دهید که چگونه پول در می آورید. از یک مدل درآمدی ساده استفاده کنید. زمانی که منابع درآمد خود را مشخص می کنید، بهتر است از یک یا دو مورد یاد کنید. اگر تعداد زیادی از منابع را معرفی کنید، نشان می دهید که خودتان دقیقاً نمی دانید چگونه می خواهید درآمد داشته باشید.

    6- برتری مطلق خود را برجسته کنید
    سعی کنید برتری مطلق شما بزرگ باشد و به چشم بیاید. این فکر که VCها (سرمایه گذاران خطرپذیر) علاقه مند به برداشتن ریسک هستند، اشتباه است. VCها دوست دارند بر روی کسب و کارهای مطمئن سرمایه گذاری کنند. پیشرو بودن شما در بازار می تواند بر پایه تیم شما، تعداد مشتریان، درآمد، مالکیت فکری یا امتیاز انحصاری باشد. کاری که در طول pitch باید انجام دهید این است که نشان دهید دارایی شما بسیار بزرگ و دارای ارزش است و اینکه بر روی برتری های خود نسبت به دیگران در بازار تأکید کنید.

    7- رقبا (چرا شما بهتر یا متفاوت هستید)
    سرمایه گذاران مایلند بدانند که رقبای شما چه کسانی هستند و اینکه چه چیزی شما را بهتر از آن ها می کند. بنابراین مهم است که لیستی از رقبای خود تهیه کنید. توصیه نمی شود که از صحبت راجع به رقبایتان با سرمایه گذاران اجتناب کنید. این راه صحیحی برای شروع یک رابطه خوب با آن ها نیست. اگر سرمایه گذار شما رقیبی از رقبای شما را بشناسد که شما از آن مطلع نیستید، جلوه خوبی نخواهد داشت. بنابراین کامل بودن لیست رقبای شما مهم است و مهم تر آنکه مشخص کنید چرا از آن ها بهتر هستید یا تفاوت شما با آن ها چیست.

    8- برنامه برای بازاریابی
    حتی اگر بهترین ایده دنیا را داشته باشید، نیازمند آن هستید که پیام خود را به طور مؤثر به همه برسانید. این موضوع بسیار دشوار است زیرا بازاریابی در سال های اخیر تغییرات زیادی به خود دیده است. کانال هایی برای بازاریابی با 100 ها میلیون کاربر به وجود آمده اند که قبلاً وجود نداشتند، نظیر Facebook، Twitter، LinkedIn، YouTube و …
    بنابراین قطعاً پلتفرم ها و کانال های بسیاری مانند SEO، رسانه های اجتماعی، موبایل، تلویزیون، رادیو و غیره برای بازاریابی وجود دارند. اما برای اینکه پیام خود را به طور موفقیت آمیزی به همه برسانید چالش های زیادی بر سر راه شما قرار دارند. زمانی که می خواهید برنامه بازاریابی خود را با یک VC در میان بگذارید، چند مورد وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. باید به حجم مشتریان، هزینه ای که برای جذب آن ها می پردازید و نرخ تبدیل فکر کنید. زمانی که برای سرمایه گذاران pitch می کنید، به آن ها نشان دهید که طبق چه برنامه ای می خواهید وارد بازار شوید و صدای خود را به مشتریان برسانید.برای مثال می توانید نشان دهید که چگونه می خواهید niche های متفاوتی از بازار را مورد هدف قرار دهید.

    9- تیم خود را معرفی کنید
    عموماً شما افرادی را می خواهید که بتوانند محصولات را بسازند و به فروش برسانند. این آسان ترین روش نگرش به تیمتان است. داشتن گیک هایی که تجربه فنی عمیقی و همچنین طراحان با تجربه برای تیم شما عالی است. اما دسترسی داشتن به کارآفرینانی که قبلاً کسب و کارهای موفقی داشته اند یا حتی افرادی که سابقه فروش و بازاریابی موفقی دارند نیز مهارت های مهمی به تیم شما اضافه می کنند.


    10- سرمایه و milestone
    زمانی که برای سرمایه pitch می کنید، می بایست یک چارچوب مرجع برای میزان سرمایه ای که نیاز دارید و اینکه چگونه می خواهید آن را خرج کنید داشته باشید. نکته کلیدی این است که سه نوع بودجه در ذهنتان داشته باشید که برای فرصت های سرمایه گذاری متفاوت به کار شما بیایند. کوچک، متوسط و بزرگ. باید بتوانید نشان دهید که هر مقدار پول می تواند شما را به یک milestone خاص برساند. شما باید نشان دهید که می دانید پول را دقیقاً برای چه چیزی نیاز دارید، می خواهید با آن چه کنید و چطور با استفاده از آن پول درآورید.

    مدرسه استارتاپی آواتک، قسمت 8، چگونه استارتاپ خود را به سرمایه گذاران ارائه کنید - آواتک
    انجمن بزرگ استارتاپ های ایران
    بزودی خبر های خوبی برای استارتاپ ها داریم
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,082
    121
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت
    چگونه یک Pitch Deck بهتر برای ارایه طراحی کنیم

    چگونه یک Pitch Deck بهتر برای ارایه طراحی کنیم

    • با فرزاد پریدار
    • شنبه , ۷ آذر ۱۳۹۴




    ممکن است ۱۰۰ دلیل برای خوب بودن شرکت شما وجود داشته باشد، اما واقعاً مردم بعد از ارائه مختصر شما و یا همان pitch شما، فقط تعداد کمی از آن ها را به خاطر دارند. در نتیجه ی نشستی که با شما داشتیم به ۵ تا ۷ مورد از مهم ترین ایده هایی که مردم باید در مورد استارت آپ شما بدانند رسیدیم. این ۵ تا ۷ مورد، مواردی هستند که شما می خواهید سرمایه گذاران آن ها را به خاطر بسپارند.
    مثل تجربه شخصی شما از روز ارائه نمونه اولیه، در صورتی که مردم و یا همان سرمایه گذاران بتوانند ضمن ارائه ۱۰۰ شرکت دیگر در کنار شما، حتی ۱ یا ۲ مورد از آن موارد را به خاطر بسپارند، شما خوش شانس خواهید بود.
    در صورتی که شما خودتان با آن موارد ارتباط برقرار کنید، می توانید بهتر از ۹۹ درصد از استارت آپ ها عمل کنید. چرا که قبل از این که فرد بخواهد چیزی را به خاطر بسپارد، آن را درک کرده است. در این جا در مورد این که چگونه درک و یا فهمیدن چیزی را آسان می کنم می گویم:
    • من آن را خوانا می سازم.
    • من آن را ساده می سازم.
    • من آن را واضح می سازم.
    (منظور ساخت پاورپوینت است)
    حالا چگونه می توان ارائه را طوری برای مردم انجام داد که قابل درک نباشد:
    • آن را ناخوانا ساخت.
    • آن را پیچیده ساخت.
    • آن را دقیق ساخت.
    این مطالب را چکش وار تکرار می کنم: اسلایدهای شما نباید ناخوانا، پیچیده و یا دقیق باشند. اسلایدها باید خوانا، ساده و واضح باشند.
    درست قبل از رفتن به سمت ارائه ام، هشداری به من داده می شود که این ارائه اسلایدهای خیلی خیلی زیادی دارد. حال، اگر این ارائه دمو دی (ارائه به سرمایه گذاران) واقعی من بود، چند اسلاید قبلی را متوقف می کردم. اسلایدهای زیاد نتیجه ی یک متن بصری است که بسیار متفاوت می باشد. لطفاً متن خود را بصری نسازید.
    خوانایی
    حالا بیایید در مورد اسلایدهای خوانا صحبت کنیم. اگر مردم نتوانند اسلایدهای شما را بخوانند، قادر به درک آن نخواهند بود. در روز دمو دی، اتاق مملو از جمعیت می شود و بیش از ۵۰۰ نفر در آن حضور خواهند داشت. همه آن ها نمی توانند در ردیف جلو بنشینند، تعدادی از برترین های آن ها هم مسن هستند و بنابراین ممکن است دید خوبی نداشته باشند.
    اسلایدهای خوانا، اسلایدهایی هستند که هر فرد مسن با دید ضعیفی که در ردیف عقب نشسته هم بتواند آن ها را بخواند. چونگی ساخت اسلاید خوانا در این جا ذکر شده است:
    • استفاده از فونت های بزرگ.
    • بولد کردن متن.
    • استفاده از فونت های ساده.
    • متن باید کنتراست خوبی نسبت به زمینه داشته باشد.
    همچنین، متنی که در بالا قرار می گیرد باید به راحتی توسط افرادی که آخر اتاق نشسته اند، قابل خواندن باشد. بگذارید با چند نمونه پیش برویم.
    این نمونه، واقعاً وحشتناک نیست، اما مشکلش کنتراست و موقعیت متن است. بیایید دوباره امتحان کنیم.
    این بهتر شد، اما متن های زیادی در این اسلاید وجود داشت که خوانا نبودند و به خاطر محدودیتی که ما در اسکرین شات ایجاد کردیم در تصویر دیده نمی شوند. در آخر نمونه ای به شما نشان می دهم که می دانم هر کسی از ته اتاق هم می تواند آن را بخواند.
    اسلاید زیر مربوط به استارت آپ Shred Video و روز ارائه نمونه اولیه آن ها می باشد (از این بچه ها به خاطر این اجازه استفاده از اسلایدشان، تشکر می کنم) و به نظر می رسد این اسلاید تشریح ساختمان استارت آپ آنان باشد.
    همان طور که می بینید (و یا نمی بینید)، متن بسیار کوچک و باریک می باشد و متنی که در واقع شرح کار استارت آپ آن ها می باشد، در پایین اسلاید قرار گرفته است. تکنولوژی آن ها شگفت انگیز است. نرم افزار Shred می تواند یک فیلم خام را به صورت خودکار تدوین کند و چیزی شبیه کاری که توسط یک حرفه ای انجام می شود، فقط ظرف چند ثانیه تحویل دهد. متأسفانه، آن ها این عمل را با یک رنگ خاکستری روشن در پایین اسلاید، به طور اساسی مخفی کرده اند. تا روز دمو دی، تشریحشان ساده شد و متنی که برای تشریح به کار بردند هم بزرگ شد.
    سادگی
    بیایید در مورد اسلایدهای ساده صحبت کنیم. ایده های ساده به سادگی درک می شوند.
    اما این دقیقاً به چه معناست؟ در واقع سادگی و پیچیدگی (simple و complex) خواستگاه لغوی یکسانی را به اشتراک می گذارند.
    کلمه plex (پیچیده)، به معنای تابیدن، پیچیدن و یا تا کردن است.
    • Simple = sim + flex = 1تاخوردگی و یا ۱ پیچ
    • Complex = com + plex = تا شده/به هم بافته شده
    ایده های ساده، ایده هایی هستند که با سایر ایده ها در هم تنیده نشده باشند. آن ها ساده هستند. یک ایده هستند. بنابراین، یک ایده ساده تنها یک ایده را بیان می کند. پس اسلایدهای خود را با ایده های متعدد شلوغ نکنید، چون باعث پیچیده شدن آن می شود. ممکن است برخی ایده ها برای بیان یک نکته بیشتر از یک اسلاید نیاز داشته باشند، اما شما باید سخت کوشانه آن را در یک اسلاید جا دهید.
    از آن جا که شما فقط ۵-۷ ایده برای ارائه به سرمایه گذاران دارید، تعداد اسلایدهای شما نباید زیاد باشند. اسلایدهای ایده آل دمو دی، فقط حدود ۵-۷ اسلاید دارند.
    حالا بیایید به نمونه دیگری از یکی از استارتآپ هایمان بپردازیم. در این جا یک اسلاید از نسخه بسیار ابتدایی استارت آپ Afrostream، داریم که آن چه که انجام می دهد را شرح می دهد.
    آن ها دو ایده را در این اسلاید گنجانده اند و سعی می کنند تا آن چه ساخته اند و این که برای چه کسی ساخته اند را به مخاطب انتقال دهند. اما متأسفانه، در این جا متن نوشته شده بسیار زیاد است. شاید اگر فقط قسمت های های لایت شده را می گذاشتند، مشکلی نبود، اما آن ها هم همان اشتباهی را که بسیاری از استارت آپ ها مرتکب آن می شوند را تکرار کرده اند. آن ها سعی کرده اند محتوای تجارت خود را در این اسلاید به صورت فشرده ارائه کنند. اما نتیجه اش این است که این اسلاید، اسلایدی نخواهد شد که به راحتی به خاطر سپرده شود.
    در مقابل آن اسلایدی را می بینید که آن ها برای پایان دمو دی خود و تشریح استارت آپشان استفاده کردند:
    وای، این مثل یک نفس تازه کردن است. برای دوباره به خاطر آوردن، کوتاه، شیرین و ساده است. وقتی تصمیم می گیرید که کدام ایده را برای ارائه در اسلاید قرار دهید، باید بفهمید که چگونه مخاطب شما می تواند آن ایده را درک کند. بهترین راه برای کمک به مردم در درک ایده موجود در هر اسلاید، این است که آن اسلاید را واضح و آشکار بسازید.
    وضوح
    اجازه دهید حالا در مورد اسلایدهای واضح صحبت کنیم. اسلایدهای واضح، اسلایدهایی هستند که قابلیت درک با یک نگاه را داشته باشند. در این جا آزمایشی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن متوجه شوید که اسلایدتان واضح است یا نه: اسلاید را به یک فرد غریبه نشان دهید و از او بخواهید تا معنی آن را به شما بگوید. اگر فوراً ایده شما رابیان نکرد، شما بازنده هستید.
    این به خاطر این است که ایده های واضح خیلی سریع فهمیده می شوند. حال چرا ما به سرعت درک و فهم اهمیت می دهیم؟ خب، به دو دلیل زیر روز ارائه دمو دی شما مشکل تر می شود.
    • شما فقط دو دقیقه و ۳۰ ثانیه وقت دارید.
    • ذهن مردم خیلی راحت منحرف می شود.
    در حقیقت، سرمایه گذاران خیلی راحت تر از سایر افراد پریشان خاطر می شوند. چرا که آن ها بی تاب هستند و اگر نکته اصلی را به سرعت نگیرند، ایمیلشان را چک می کنند.
    ما نمی توانیم سرمایه گذاران را مجبور کنیم تا کل وقت را به شما خیره شوند و گوش بدهند. صادقانه بگویم که حتی اگر شغل شما این باشد، با دقت تمرکز کردن به بیش از ۱۰۰ ارائه کار بسیار سختی است. کمی احساس همدلی داشته باشید و برای این کار مطمئن شوید که هر اسلایدی که نشان می دهید به سرعت قابل فهم خواهد بود. در این صورت سرمایه گذار حتی موقع چک کردن ایمیل هم می تواند آن را درک کند.
    این روشی است که من با آن اسلاید ها را واضح می سازم: من با خوانا و ساده ساختن اسلاید شروع می کنم. (دو نکته بالا را ببینید.) بعد سعی می کنم ایده ام را صریح کنم. این یک نمونه از آن است:
    این اسلاید صریح نیست. ممکن است شما حدس بزنید و بفهمید که این اسلاید نمایانگر نوعی گراف رشد است، اما این به سرعت تشخیص داده نمی شود.
    این بهتر شد ولی ایده من می توانست بیشتر توی چشم باشد.
    بوم. این مثل آن است که من درست CliffsNotes را در اسلایدم گذاشته باشم. در این جا نیازی به حدس زدن این نیست که استارت آپ من چه کاری انجام می دهد، چون من آن را در این اسلاید به صراحت گفته ام. این هم یکی دیگر از تغییرات استارت آپ دیگر ما می باشد.
    این اسلاید هیچ عنوانی ندارد، با این حال شما با مطالعه آن به نتیجه می رسید. پس فقط معنی ایده خود را بنویسید در آن صورت من به هیچ وجه به سختی به گراف شما نگاه نخواهم کرد.
    کار دیگری که برای واضح ساختن اسلایدهایم انجام می دهم این است که از ایجاد حواس پرتی در اسلایدهایم جلوگیری می کنم. وقتی می گویم حواس پرتی، منظورم اطلاعاتی است که باعث پرت شدن حواس می شود. این اسلایدی است که نحوه کار Dropbox را شرح می دهد:
    بد نیست، اما واضح هم نیست. مشکلش این است که مردم با دیدن این اسلاید به سرعت آن را درک نمی کنند. چرا؟ خب به خاطر اطلاعات زیادی است که در این اسلاید آورده شده است. دیدید؟
    همه اطلاعات با کیفیت پایین فقط باعث از دست دادن زمان می شوند. در واقع یک قانون از تعامل انسان به نام قانون هیک وجود دارد که چگونگی این که هر قطعه از اطلاعاتی که به یک مسئله اضافه می کنیم باعث افزایش هزینه و گزینه های انتخابی می شود و خود این منجر به افزایش زمان اتخاذ تصمیم لگولاریتمی می شود را شرح می دهد.
    نمودارها برای من، مثل پیچ و خم های کوچک ایده می مانند. آن ها معمولاً مسیر ایده ای را می سازند که شما قصد دارید مدت بسیار طولانی آن را شرح دهید. اما شما نمی خواهید سرمایه گذاران وقتشان را برای درک نمودار شما تلف کنند. بلکه می خواهید سرمایه گذاران خیلی سریع و فوری آن را درک کنند و این شما را عالی می سازد. پس مسیر ایده شما باید مستقیم و سریع باشد.
    • متن خیلی زیاد.
    • توضیح و هشدارهای بیش از حد.
    • قرار دادن بیش از حد نام تجاری در هر اسلاید.
    • عکس های بدون عنوان و یا کپشن.
    • انیمیشن.
    • ترانزیشن ها (نحوه انتقال به اسلاید بعدی).
    • الگوهای رفتاری (Memes).
    • طنز ظریف.
    • شوخ طبعی اتفاقی.
    سعی نکنید مواردی که در بالا به آن اشاره شده را در اسلاید خود به کار گیرید.
    سرمایه گذاران روی تیم سرمایه گذاری می کنند، نه روی اسلایدها. اسلایدهای شما ایده شما را واضح تر و صریح تر می کنند. پس اجازه ندهید که اسلایدها حواس سرمایه گذار را از آن چه که می گویید پرت کند. شما می خواهید آن ها تحت تأثیر خود شما قرار گیرند نه اسلایدهایتان.
    با این حال در این جا یک استثنا هم وجود دارد: آن هم وقتی است که مسئله شما نشان دادن پیچیدگی و یا غرق کردن مخاطب در اندیشه می باشد، که این زمانی رخ می دهد که شما می خواهید بگویید که استارت آپ شما قدرت حل کردن مشکل بسیار سختی را دارد. برای همین هم من یک نمونه از اسلاید دک جادویی به شما می دهم.
    مسئله ای که آن ها در این اسلاید بیان می کنند این است که نرم افزار آن ها هزاران خدمات را به یک رابط کاربری واحد منتقل می کند. حالا برای این که آن را بزرگ تر جلوه دهند، اسلایدی از همه خدمات مورد تقاضایی که فکر می کنند در هر صنعت و بازاری وجود دارد را نشان می دهند.
    معمولاً، نشان دادن همه رقبای بالقوه ی بازار ایده آل نیست. اگرچه لوگوها نشان دهنده مشکل هستند، آن ها باید برای همه کاربرانی که از این خدمات بهره می برند، یک اکانت ایجاد کنند. این یک مسئله کشف و قابلیت استفاده است که هر لوگو با وجود این که نشان دهنده این است که هر جادوی تجاری قادر به شارژ اضافه در رأس حل مشکلات کاربران می باشد.
    اسکرین شات های بی فایده
    حالا در مورد اسکرین شات صحبت می کنیم. من معمولاً از اسکرین شات های روز دمو دی متنفرم. چون اسکرین شات ها اغلب ناخوانا، پیچیده و مبهم هستند. آن ها این سه قانون را نادیده می گیرند! متن های موجود در آن ها هم بسیار ریز هستند (ناخوانا می باشند). اغلب با با عملکردهای متعدد مواجه می شویم (عدم ساده بودن). بیشتر اسکرین شات ها با یک نگاه قابل فهم نیستند (عدم وضوح). آن ها بدترین شکل ارائه هستند.
    این تصویری از نتیجه جستجوی عبارت اسکرین شات در گوگل می باشد:
    آیا می توانید یکی از این تصاویر را فوراً درک کنید؟ نه.
    اگر قصد دارید آن چه که انجام می دهید را نشان دهید، توصیه می کنم به ساده ترین شکل ممکن آن را ارائه کنید. در زیر لیست بولتی از مراحل کار را به سبک مورد علاقه من برای این کار می بینید.
    این اسلاید به مراتب بهتر از هر روش دیگری می تواند سهولت استفاده از محصولات SparkGift را توضیح دهد. برخی شرکت ها هم خوش شانس هستند و می توانند کل کاری که انجام می دهند را در دو نکته خلاصه کنند. کاری که Meadow آن را به شکل زیر انجام داد:
    به عقیده من، این اسلاید به مراتب بهتر از ترکیبی از دکمه ها و لینک هایی بود که آن ها می توانستند برای توصیف استارت آپشان به کار برند.
    سرخوردگی که در مورد اسکرین شات های pitch deck دارم، در مورد اسکرین کست ها و ویدئوها هم دارم. به عقیده من، قبل از تلاش برای استفاده از یکی از آن ها دوباره فکر کنید.
    با این حال، احتمالاً شما کارهای زیادی برای بهتر کردن اسلاید دک خود می توانید انجام دهید، اما با رعایت این نکات شروع خوبی خواهید داشت. دوباره نحوه ایجاد یک اسلاید دک دمو دی مطمئن را تکرار می کنم:
    • آن را خوانا بسازید.
    • آن را ساده بسازید.
    • آن را واضح بسازید.
    اگر فقط همین سه مورد را رعایت کنید، ارائه ای خواهید داشت که احتمالاً هر کسی قادر به درک آن خواهد بود و درک کردن هم اساس و بنیان به شوق آورن افراد برای آمدن به سمت شما و صحبت کردن در مورد استارت آپتان می باشد. این جا مکان خوبی برای شروع است.

    چگونه یک Pitch Deck بهتر برای ارایه طراحی کنیم - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی
    انجمن بزرگ استارتاپ های ایران
    بزودی خبر های خوبی برای استارتاپ ها داریم
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    1,082
    121
    نوشته های وبلاگ
    4
    مدیر سایت
    اولین ارائه استارت آپی ( Pitch Deck ) شرکت اوبر منتشر شد




    اوبر در نهمین مراسم سالانه خود به انتشار اولین ارائه استارت آپی خود در سایت مدیوم پرداخت . بنیانگذار این شرکت گرت کمپ با همکاری شروین پیشه ور ایرانی الاصل این استارت آپ را تاسیس نمود . در این فایل ۲۵ صفحه ای اوبر به معرفی بیزینس پلن و نحوه در آمد زایی خود پرداخته است و این اسلاید می تواند شامل نکات خیلی مهمی برای مدیران و بنیانگذاران استارت آپهای کوچک و بزرگ حتی در ایران باشد .

    اولین ارائه استارت آپی ( Pitch Deck ) شرکت اوبر منتشر شد - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی
    انجمن بزرگ استارتاپ های ایران
    بزودی خبر های خوبی برای استارتاپ ها داریم
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 12 آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 13

موضوعات مشابه

  1. Elevator Pitch چیست؟
    توسط Arshia در انجمن نکته ها و اصطلاحات استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:19
  2. 4 کمپین خلاقانه از ایرلاین‌ها در زمینه بازاریابی محتوایی – بخش اول
    توسط Sina homaei در انجمن آموزش های عمومی استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/22, 19:36
  3. 4 کمپین خلاقانه از ایرلاین‌ها در زمینه بازاریابی محتوایی – بخش دوم
    توسط Sina homaei در انجمن آموزش های عمومی استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/22, 19:35
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/03/19, 07:23
  5. معرفی استارتاپ contentino - کمپین های محتوا محور
    توسط Admin در انجمن استارتاپ های نوپا
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/08, 15:38

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش