ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 12 از 12
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    نامگذاری اصولی کسب و کار

    یکی از مهمترین موارد برای پیشرفت کسب و کار، نام کسب و کار است. نداشتن یک نام حرفه‌ای شما را در راه تبدیل شدن به یک برند با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از مدیران در زمان راه اندازی کسب و کار آنقدر در دغدغه‌های راه‌اندازی قرار می‌گیرند که این مهم را نادیده می‌گیرند. البته بسیاری از افراد هم فقط به سلیقه شخصی خود اتکا می‌کنند. این در حالی است که از دید بازاریابی نام شما بسیار مهم است. چه در فروش و تبلیغات و چه در برندسازی.




    در انتخاب نام کسب و کارتان موارد زیر را حتما در نظر بگیرید:

    ۱. عدم استفاده از نام‌های محلی

    از گذاشتن نام شهر، محله، یا یک مکان معروف به عنوان نام کسب و کارتان خودداری کنید. این‌گونه نام‌ها فقط برای زمانی‌که قصد فروش در همان منطقه را دارید تأثیرگذار است و در زمان گسترش کسب و کارتان شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.
    ۲. عدم استفاده از نام و یا نام خانوادگی

    یکی از روش‌های نامگذاری اصولی کسب و کار عدم استفاده از نام و یا نام خانوادگی شماست. این‌گونه نام‌گذاری‌ها هیچ‌گاه تصویر درستی در ذهن مشتری شما ایجاد نخواهد کرد. افراد اعتماد کمتری به کسب و کارهایی که به این روش نامگذاری شده اند می‌کنند.
    ۳. عدم انتخاب واژه‌ها و اصطلاحات محلی و یا نام‌های طنزآمیز

    اگرچه واژه‌های محلی و اصطلاحات طنزآمیز نظر افراد را به کار شما جلب می‌کند، ولی منجر به فروش شما نخواهد شد. این کار باعث می‌شود افراد به جای توجه به محصول شما فقط به نام شما توجه داشته باشند، البته برای مدتی کوتاه، صرفا برای سرگرمی. همچنین نام طنزآمیز هیچ‌گاه تصویری که مد نظر شماست تا در ذهن مشتری شکل بگیرد را ایجاد نمی‌کند.
    ۴. نام‌های خیلی کوتاه و یا خیلی بلند

    درست است که نام شما باید ساده باشد و در ذهن مشتری سریع جای بگیرد. اما زیاد کوتاه بودن نام باعث می‌شود نام شما به چشم نیاید. در انتخاب نام دقت کنید حداقل از ۳ حرف تشکیل شده باشد و از ۱۰ حرف تجاوز نکند. به خاطر سپردن نام‌های بیش از ۳ کلمه هم بسیار مشکل است.

    ۵. امکان نگارش فارسی یا انگلیسی به چند روش

    سعی کنید از نام‌های پیچیده که نوشتن و یا خواندن آن به روش‌های مختلف امکان پذیر است برای کسب و کارتان استفاه نکنید. به روش نوشتن نام به زبان انگلیسی توجه کنید، برای گرفتن دامین به آن نیاز خواهید داشت. در این مقاله به ۵ مورد از مواردی که در نام‌گذاری باید رعایت شود اشاره شده است. اما نامگذاری اصولی ۲۱ اصل دارد. مانند: امکان ثبت آن، عدم توجه به سلیقه شخصی و توجه به سلیقه مشتریان.


    نامگذاری اصولی کسب و کار - اقیانوس آبی
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/21
    نوشته ها
    1,390
    5
    روابط عمومی
    چگونه نام برای شرکت انتخاب کنیم؟

    شروع یک کسب و کار موفق از انتخاب اسم آن خواهد بود چراکه فعالیت های آتی کسب و کار شما باید بازاریابی شود و نام کسب و کار(شرکت) یکی از مهمترین اجزا در معرفی محصول یا خدمات شماست.
    به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ پیدا کردن نام مناسب برای شرکت یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها است. ساده‌ترین راه این است که نام شرکت خود را از مشتقات اسم خودتان انتخاب کنید. اما از آنجایی که ۷۷ درصد مشتری‌ها هنگام خرید کردن تحت تأثیر نام شرکت قرار می‌گیرند، انتخاب نام مناسب می‌تواند تفاوت چشمگیری در موفقیت شما ایجاد کند. انتخاب یک نام مناسب و خلاقانه کار سختی است و ساعت‌ها وقت از شما می‌گیرد. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی نکاتی می‌پردازیم که برای انتخاب یک نام مناسب به شما کمک می‌کنند. ۱. پیام شرکت خود را مشخص کنید

    نام شرکت شما جنبه‌ی مهمی از هویت شرکت شما است. این نام روی کارت ویزیت، سربرگ شرکت، وب‌سایت و لوازم تبلیغاتی قرار می‌گیرد. بنابراین باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که خواننده با خواندن آن بتواند نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، تشخیص دهد. کسب‌و‌کارهایی که خدمات ارائه می‌دهند باید نام شرکت خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که مشتری بتواند وجه تمایز آن‌ها با دیگر شرکت‌ها را متوجه شود. به‌عنوان مثال نام «Quickly Legal» نشان‌دهنده‌ی ارائه‌ی خدمات حقوقی سریع به مشتری‌ها است. ۲. تمام نام‌های ممکن را در نظر بگیرید

    بعد از اینکه مشخص کردید نام شرکت شما چه پیامی باید به مشتری منتقل کند، نوبت به طوفان فکری می‌رسد. با اعضای تیم خود دور هم جمع شوید و تمام کلماتی را که توصیف‌کننده‌ی صنعت کسب‌و‌کار، محصول و خدمات شما هستند، یادداشت کنید. همچنین کلماتی را که رقبای شما را وصف می‌کنند نیز یادداشت کنید و تفاوت میان شرکت خود و رقیبانتان را در قالب کلمات مشخص کنید. فراموش نکنید که برای توصیف مزایای محصول یا خدمات خود، باید از کلمات مناسب استفاده کنید. همچنین می‌توانید لغات خارجی که معنی مورد نظر شما را دارند انتخاب کنید. کافی است لغت مورد نظر خود را به زبان‌های دیگر در اینترنت جستجو کنید. از مزایای این روش این است که ایده‌های جدیدی به شما می‌دهد. انتخاب نام، فرآیند وقت‌گیری است. سعی کنید در هر مرحله نظر دیگران را نیز جویا شوید و از آن‌ها بازخورد بگیرید و ایده‌هایی که احساس خوبی به شما نمی‌دهند، کلا فراموش کنید.


    چگونه نام برای شرکت انتخاب کنیم؟ 10 راه انتخاب بهترین اسم شرکتی
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 2 نخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 12 از 12

مجوز های ارسال و ویرایش