چه عاملی باعث موفقیت سرمایه گذاری های موفق است؟ اطلاعات جالبی از تحلیل گزارشات شرک Firs Round Capital به دست آمده است. مجموعه داده های منحصر به فرد شرکت شامل اطلاعات در مورد بیش از 300شرکت و حدود 600 موسس (در مورد سن، جنسیت، تحصیلات، کارقبلی و تجربه های استارت آپی آنها) میباشد. این تحقیق چندین نتیجه هیجان انگیز به دست آورد.
این یافته ها نشان دادند که سرمایه گذاری های موفق حداقل یک بنیان گذار زن دارند. این نتیجه گیری نشاندهنده افزایش اهمیت وجود کارآفرینان زن میباشد. پس شرکتهای سرمایه گذار نباید فرصت ها را از دست بدهند. داده ها همچنین نشان میدهد که بنیان گذاران جوان و کسانی که سوابق تحصیلات عالیه یا دارای تجربه قبلی شرکت های بزرگ تکنولوژی را راه اندازی کرده اند، موفق تر بوده اند.
من با شرکت Firs Round Capital در مورد تحقیقاتش صحبت کردم. یافته ها را با داده های نوآورانه کارآفرینی ام ترکیب کردم تا متوجه بشم چه معنایی برای کارآفرینی دارد.
استارت آپهایی که زنان بنیان گذار آنها بوده اند، از تیم های مردانه فراتر رفته اند.
اخیرا جنسیت در کارافرینی مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. در جهان، مردان دو برابر زنان کارآفرین میشوند. اما تعداد زنان به سرعت در حال افزایش است. اگرچه شرکت هایی که موسس آنها زن بوده است، درصد بیشتری از میانگین سرمایه گذاری های گزارشات Firs Round Capital را دارا میباشند، اما هنوز در اقلیتند.
در گزارشات Firs Round Capital در شرکت هایی که حداقل یک موسس زن داشته اند، 63% موفقتر بوده اند نسبت به سرمایه گذاری هایی در تیم های کاملا مردانه.
طبق این تحقیق منظور از موفقیت تغییر در ارزش گذاری بازار سرمایه بین اول دوره و آخر دوره سال 2014 است.
تیم هایی با بنیانگذاران جوان نسبت به مسن تر ها بهتر عمل میکنند
در این تحقیق علاوه بر سن، به تحصیلات و تجربه بنیان گذاران پرداخته است.سن متوسط کارآفرینان تقریبا 40سال است. و دلایلی وجود دارد که میگوید با افزایش سن، کارآفرینی بهبود می یابد.
اما درباره فیس بوک، اپل، گوگل و مایکروسافت چه طور؟ متوسط سن بنیان گذاران این شرکتها حدود 23 سال بوده است.میتوان گفت فناوری ها به جوانان کمک بیشتری میکنند. گزارشات Firs Round Capital نشان میدهد که تیم هایی که موسس آنها با سن زیر 25سال بوده است، تقریبا 30% بیشتر از میانگین، سرمایه گذاری موفق بوده است.
در گزارشات Firs Round Capital میانگین سن بنیان گذاران 5/34 است. میانگین سن ده سرمایه گذاری برتر مربوط به شرکتهایی میباشد که سن موسسان آنها بطور میانگین 31.9 بوده است. به نطر میرسد در حوزه فناوری، کارآفرینان جوان یک عامل کلیدی موفقیت هستند.
همه استارت آپهای برتر از سیلیکون ولی نمی آیند
بهترین سرمایه گذاری های جدید کجا انجام میشوند؟ به نظر میرسد محل تاسیس تفاوت چشمگیری در مجموعه داده های ما نداشته باشد. شرکت ها در گزارشات Firs Round Capital دور از شهرهای نیویورک و سانفرانسیسکو مستقر شده اند. 25% سرمایه گذاری های این گزارش مربوط به شرکت هایی ست که دور از از شهرهای بزرگ هستند. این خبر خوبی برای استارت آپهای جوان است. در این صورت پیدا کردن سرمایه گذاران خوب آسان است. در طول تاریخ فرشتگان کسب و کار از طریق شبکه های خود به سرمایه گذاری ها اقدام کرده اند نه بر اساس مسافت.
در بیش از 300 سرمایه گذاری که انجام شده قواعد خاصی به دست آمده است. اهمیت حضور زنان کارآفرین در صنایع سنتی مرد محور، فایده تحصیلات بالا در راه اندازی استارت آپها، تاثیر منطقه جغرافیایی شهرهای کوچک در راه اندازی استارت آپها، اگرچه مهم است ولی سعی و کوشش همواره ارجح است. این تحقیق به ارزش داده ها در تصمیم گیری سرمایه گذاری ها اشاره دارد. شرکتهایی موفقند که پرتفوی آنها به خوبی بتواند از طریق جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها درک عمیق برای دیگران ایجاد کند.
شرکتهای هوشمند از این طریق برای ایجاد مزیت رقابتی برای شروع کسب و کارهایشان استفاده میکنند.

منابع

https://hbr.org/2016/05/4-factors-th...em_page.bottom


کارآفرین شو!