شروع کسب و کار نیازی فراتر از نوشتن یک طرح کسب و کار (BP) دارد. قبل از شروع به راه اندازی کسب و کار جزئیات بیشتری را باید مدنظر داشته باشید.
سازمانهای دولتی به کسب و کارهای نوپا کمک میکنند تا اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات راه اندازی را دریافت کنند. سهم اصلی قوانین و مقررات راه اندازی کسب و کار را قوانین مربوط به ساختار سازمانی، مالیات و استخدام شامل میشوند.
ساختار سازمانی هنگامی که تصمیم میگیرید کسب و کار خود را شروع کنید، باید ساختار سازمانی خود را در نظر بگیرید. این که آیا شرکت شما از نوع ادغام، شرکت با مسئولیت محدود، سهامی عام یا خاص، تضامنی، مختلط، مسئولیت نسبی، تعاونی و ... است، را باید با کمک وکیل یا مشاور خود تعیین کنید. اسناد مربوط به کارکنان، ساختار شرکت و عوامل ثبت شده جمع آوری و نگهداری کنید. البته امروزه تکنولوژی این امکان را فراهم نموده است.
مالیات
وب سایتهای خدمات درآمد داخلی شامل اطلاعات مربوط به قوانین کسب و کار مخصوصا امور مالیاتی هستند. برابر با قانون مالیاتی تمامی شرکت‎ها‎ (سهامی خاص و عام، با مسئولیت محدود، تعاونی و …) موظف به پرداخت مالیات می‎باشند و در صورت سرپیچی از این قانون از تسهیلات، مزایا و معافیت‌های قانونی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده محروم می‎گردند و ملزم به پرداخت جرایم مالیاتی نیز خواهند شد. تعیین مالیات شرکت‎ها‎، پس از ثبت آنها در اداره ثبت شرکتها و اخذ شماره ثبت صورت می‎گیرد. بر اساس ماده ۱۰۵ قانون مالیات‎های مستقیم، مجموع درآمد شرکت‎ها از فعالیت‎های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلفی در داخل کشور یا خارج از آن بدست می‎آید، بعد از کسر معافیت‌های در نظر گرفته شده، مشمول ۲۵ % مالیات می‎باشند.
استخدام
با شروع راه اندازی کسب و کار،کارکنانی را استخدام خواهید کرد. در چنین مواقعی آگاهی از حقوق کار،موارد مربوط به کمیسیون فرصت های شغلی برابر، بخشنامه های اداره بهداشت و ایمنی شغلی، حداقل میزان دستمزدها و شیوه های استخدام منصفانه بر شما واجب است. بدون رعایت این موارد، شما ممکن است مجبور به پرداخت جریمه شوید.
قبل از استخدام مطمئن شوید که از پس تعهدات مربوط به کارفرما برمی آیید.

منابع:

Rules and Regulations for a Startup Business | Chron.com

کارآفرین شو!