در اینجا چگونگی آماده سازی آن ارائه شده است
داستان گویی کلید ساخت یک برند قوی برای استارت آپ است. داستان خود را با این 6مرحله آماده کنید.
مردم داستان خوب را دوست دارند و مهمتر از آن، از آن خرید میکنند. مدیر بازاریابی virgin، Ian Rowden میگوید: بهترین برندها بر اساس داستانهای بزرگ ساخته شده اند. به همین دلیل داستان سرایی بهترین راه تقویت برند شماست.
مهم نیست که صنعت شما چیست، یک داستان قانع کننده میتواند استارت آپ شما را از سایرین متمایز کند. همچنین موجب تقویت استراتژی بازاریابی تان خواهد شد.
با دنبال کردن این مراحل داستان شما توسعه و در صورت لزوم اصلاح میشود.
حل کردن تعارضات مشتریان را ماموریت خود قرار دهید.
این تنظیمات اولیه داستان شماست. هر استارت آپ یک ماموریت دارد. ماموریت خود را در بطن زندگی مشتریان قرار دهید. برای شرکت من، مخاطبان ما یا کسب و کار خود را شروع کرده اند یا در تلاش برای برندینگ و بازاریابی هستند. اگرچه آنها در زمینه خود بسیار ماهر هستند، اما همیشه وقت ندارند تا کسب و کار خود را به بازار عرضه کنند و نمیدانند از کجا باید شروع کنند. به همین دلیل است که ماموریت ما راهنمایی آنها از طریق معرفی ابزارهایی ست که برای فعالیتهای بازاریابی به آنها نیاز دارند.
با احساسات دیگران همدردی کنید.
خودتان باشید. عاطفی باشید. به درگیری های درونی خود توجه کنید. چگونه با آنها ارتباط برقرار میکنید؟ این لمس عاطفی است که اعتماد و درک متقابل ایجاد میکند. صاحبان استارت آپ ها در مورد کسب و کترشان هیجان زده هستند و از طرفی در مورد راه اندازی و تبلیغات احساس نا امنی میکنند. بنابراین داستان سرایی میتواند آنها را در مسیر درست هدایت و تشویق کند.
ما به صاحبان کسب و کارها کمک میکنیم تا کسب و کار خود را با روشهای ساده ای ارتقا دهند. با در نظر گرفتن چالشها و عدم اطمینان ها میتوان موجب رشد و هیجان یک کسب و کار شد. داستان خود را بر اساس چیزهای آسان و دوستانه مطرح کنید. افراد راحت تر به ما اعتماد میکنند و ارتباط برقرار میکنند. همدردی از بررسی های ماهانه و ارتباطات آنلاین با مشتریان حاصل میشود.
تفاوت داستان خود با دیگران را درک کنید
مطمئنا بسیاری از رقبا در تلاش هستند تا محصولات و خدمات خود را برای رفع چالش ها فراهم کنند. پس چه چیزی باعث پیروزی شما در عرصه رقابت میشود؟ این تمایز میتواند ازپاسخ به سوالاتی ذیل استنتاج شود:
-پس زمینه: چرا استارت آپ راه اندازی کردید؟
-شروع: چگونه کسب و کارتان را شروع میکنید؟
-فرایند: چگونه متفاوت عمل میکنید؟
-تولید: چه کاری انجام میدهید که کسی دیگر نمیتواند آن را انجام دهد؟
برای مثال، تمایز ما این است که از هیچ شروع نکرده ایم و چالشهای خود را درک کرده ایم و رفتار مشتریان مان را دقیق پیش بینی کرده ایم. به مشتریان نشان میدهیم که چه کاری میکنیم و آنها نیز داستان ما را درک کرده و از ما خریداری میکنند.
با داستان جرقه فعالیت خود را بزنید
تفاوت بین نوشتن خلاق و بازاریابی است. در حالیکه داستان شما باید معتبر باشد. هدف نهایی برندینگ و بازاریابی، ایجاد جرقه ای است تا مشتریان شما را باور کنند و از شما خرید بکنند.به این معنا که باید آنها را با حرکتی کوچک به ایده ای بزرگ آشنا کنید.
داستان خود را ساده تعریف کنید.
به این معناست که باید تمام اصلاحات اضافی را حذف و داستان خود را با چند جمله ساده کنید. در این صورت میتوان گفت برندسازی آسانی خواهید داشت.
داستان خود را همه جا یکسان بازگو کنید.
هنگامی که داستان استارت آپ شما آماده شد، در بازگو کردن آن ثبات داشته باشید تا موفق عمل کنید. در رسانه های اجتماعی، کمپین های تبلیغاتی، وبسایت ها، محصولات و خدمات شما داستان باید یک صدا و احساس واحد داشته باشد.
برای مدیریت این اصل، قالب داستان خود را استاندارد کنید. تعداد کلمات و جمله بندی مشخص این استاندارد سازی را فراهم و از بازگو شدن داستان به صور متفاوت از زبان اعضای تیم جلوگیری میکند.
داستان گویی کلید موفقیت برند استارت آپ است. با یک داستان عالی شما با مشتریان، کارمندان و سرمایه گذاران به طور یکسان ارتباط برقرار خواهید کرد.


منبع: www.inc.com


کارآفرین شو!