اکثر کارآفرینان در طول کسب و کار خود، در موقعیت‌های پرفشاری قرارگرفته‌اند که ممکن است باعث اضطراب، ناامیدی و بی‌خوابی کشیدن آن ها در شب‌های متعدد بشود احساس نامیدی کرده‌اند. در واقع اگر شما به عنوان یک کارآفرین، زندگی آرامی را می گذرانید بهتر است بار دیگر مسیر خود را مرور کنید.در چنین شرایطی بسیار مهم است که کارآفرینان به خصوص کارآفرینان جوان، برای عبور از بحران مقطعی مهرات های متعددی را کسب نمایند! از سوی دیگر تجارت در عصر حاضر، پیچیده و چالش برانگیز است. بدین ترتیب، رقابت در کسب و کار اجتناب ناپذیر و دشوار خواهد بود، چراکه کارآفرینان خواستار انطباق و سرعت در واکنش به تغییرات و تحولات مداوم هستند. به ویژه، برای یک کارآفرین جوان لازم است مهارت های کارآفرینی قوی داشته باشد تا بتواند با تغییرات دنیای تجارت و نیز رقبای خود کنار بیایند.
یکی از اهداف شبکه بین¬المللی "کارآفرین شو" که خو متشکل از نخبگان و کارآفرینان دانشگاهی جوان است، آموزش و ترویج این مهارت¬ها به سایر دانشجویان و جوانان این مسیر است. در زیر به 4 مورد از مهم ترین این مهارت ها اشاره می گردد.
1. مدیریت و مهارت های رهبری
کارآفرینان جوان مدیریت را به عنوان یک مهارت بسیار مهم در نظر می گیرند. به طور خاص، کارآفرینان جوان امروز باید قادر به برنامه ریزی فعالیت هایی باشند که در سازمان آن ها رخ می دهد. سازماندهی، هدایت، هماهنگی و ایجاد انگیزه در منابع انسانی، مدیریت دقیق زمان، ایجاد روحیه همکاری در تیم و کنترل تمام اقدامات و فعالیت های تجاری از جمله مهارت های مهم یک کارآفرین جوان است. 2. مهارت شبکه سازی و ایجادارتباطات
شبکه سازی نقش مهمی را برای کارآفرینان ایفا می کند و به آن ها کمک می کند تا ایده های خود را به شیوه ای واضح و موثر ابراز کنند تا بتوانند روابط بین افراد را در محیط داخلی و خارجی کسب و کار خود تحت تاثیر قرار دهند.
3. برنامه ریزی یک طرح تجاری و دسترسی به امور مالی
بسیار مهم است که بدانید چگونه یک طرح کسب و کار را که بیانگر دقیق و جامع از اهداف و فعالیت هایی کسب و کار شماست، طراحی کنید. در عین حال، کارآفرینان جوان معتقدند دسترسی به امور مالی و دسترسی به منابع مالی بسیار مهم است تا بتوانند پایداری کسب و کار خود را حفظ کنند
. 4. مهارت های بازاریابی دیجیتال
کارآفرینان جوان معتقدند مهارت های دیجیتالی عوامل کلیدی برای افزایش رقابت، بهره وری، نوآوری و حرفه ای بودن هستند. دانش استفاده از ابزارهای دیجیتال و تکنولوژی، برای یک کارآفرین و رشد کسب و کارش حیاتی است.


کارآفرین شو!