وقتی نوبت به مقایسه سئو با تبلیغات میرسه، انتخاب گزینه درست اونقدری که به نظر میرسه آسون نیست. ظاهرا سئو و تبلیغات دو تا مقوله کاملا جدا از همند ولی اگه بگم چقدر ویژگی هاشون باهم مشترکه تعجب می کنید.
تو بعضی موارد، تبلیغات گوگلی به نظر زودتر جواب میدن و به درد بخور از روش های قدیمی سئو هستند. اما خیلی وقت ها هم هزینه بر هستند و برگشت سرمایشون هم خیلی کند و آرومه. از طرف دیگه تکنیک هایی که برای سئو بکار می بریم واقعا ترافیک سایت رو بیشتر می کنه و برگشت سرمایش خیلی خوبه.
پس باید چی کار کنیم؟ مگه فقط باید یکی رو انتخاب کنیم؟ تبلیغات گوگلی و سئو می تونن شونه به شونه هم کار کنند تا نتایج بهتری بگیریم؟










یک درس کوتاه درباره سئو
سئو، یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یک راه و روشه که با کمک اون حضور سایتتون، محتوا، طراحی و دسترسی بهش رو بهینه می کنید و سایت شرکتتون رو بهبود می بخشید تا بدون روش های مصنوعی مثل تبلیغ رتبه سایت در گوگل و بقیه موتورهای جستجو بهتر بشه. اساسا برای سئوی خوب باید مطالب مفید مرتبط با محصول یا خدمات، سایتی با عملکرد مناسب، کلیدواژه های خاص برای جلب توجه مخاطب و فعالیت های اجتماعی برای معرفی سایتتون داشته باشید و دایرکتوری هاتون رو درست فهرست کنید. البته یکسری جزئیات مهم هم هستند، اما اونا دیگه برای سطوح بالا لازم میشن.




یک درس کوتاه درباره تبلیغات
وقتی میگیم تبلیغات گوگل منظورمون تبلیغات کلیکی گوگل هست. وقتی کسی کلیدواژه های سایت شمارو گوگل کنه، سایتتون جزء فهرست نتایج گوگل (و معمولا هم سمت راست بالای نتایج جستجو و یا پایین صفحه اول نتایج) به عنوان تبلیغات میاد و گوگل به ازای هر کلیک که روی سایتتون میشه ازتون پول می گیره. گوگل این تبلیغات رو تو سایت های مرتبط مثل جیمیل یا یوتیوپ هم نمایش میده.
هزینه ای که براش باید بپردازید بر اساس تعداد کلیک هاست و هر بار کسی روی تبلیغتون کلیک کنه گوگل ازتون پول میگیره.
یه سری روش های تبلیغاتی هست که میخوام براتون بگم. Vcpm یا پرداخت به ازای اثرات قابل مشاهده بیشتر از اینکه روی ترافیک سایت تمرکز کنه روی پخش اسم برندتون تمرکز می کنه. CPA یا پرداخت به ازای پیشنهاد خرید به شما میگه یه کاری رو تعیین کنید که اگه کاربری که روی تبلیغ کلیک کرده اون کارو انجام داد شما باید پولو بپردازید. مثلا اگه یه نفر برای خبرنامه شما ثبت نام کرد یا خرید کرد شما باید به گوگل پول بدید. اما کلا تبلیغات و آگهی خودش یه علم هست. باید قیمت مناسب رو تعیین کنید، اونو با کلیدواژه مناسب و زبان تبلیغاتی ترکیب کنید و براش یک صفحه فرود خوب در نظر بگیرید تا بیشترین بهره رو ببرید. و صد البته باید پولی که خرج می کنید متناسب با برگشت سرمایتون باشه تا بتونید تبلیغاتتونو ادامه بدید.