ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 7 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 63
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    بازاریابی ایمیلی بهتره یا بازاریابی پوش نوتیفیکیشن؟

    در مقاله ایمیل مارکتینگ چیست درباره بازاریابی ایمیلی توضیح دادم و در مقاله بازاریابی نوتیفیکیشندرباره نوتیفیکیشن یا اعلان‌ها توضیح دادم، در انتهای اون مقاله اشاره کردم که بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی هست و شاید بهترین و در مطلب حاضر هم، این دو رو با هم مقایسه می‌کنم. بازاریابی ایمیلی ای که توسط سرویس دهندگان پوش نوتیفیکیشن انجام می‌شه!

    لطفا به سایت‌های زیر دقت کنین، اینها چند تا از برترین ارائه دهنگان سرویس پوش نوتیفیکیشن در دنیا هستن. pushwoosh.com, pushengage.com, sendpulse.com کافیه وارد یکی از این سایت‌ها بشین و فقط در اونها ثبت‌نام کنین. جالب اینجاست که همین شرکت‌ها، پیام‌های تبلیغاتی مهم خودشون رو از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کنن! یعنی شرکت‌هایی که خودشون خدمات مرتبط با نوتیفیکیشن ارائه می‌کنن، برای افزایش فروش، برندینگ و … از ایمیل و بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنن! این در حالیه که خودشون هم آمارهایی ارائه می‌کنن که نشون می‌ده نوتیفیکیشن از سه تا ده برابر از ایمیل بهتره !! واقعا اگر به گفته خود اونها، نوتیفیکیشن انقدر بهتره و ایمیل تاثیر خیلی کمتری داره، چرا خودشون بیشتر از اینکه بر روی نوتیفیکیشن موبایل و مرورگر‌های ویندوز، مک و لینوکس و … متمرکز باشن، بر روی ایمیل متمرکز هستن!؟ در این وب‌سایت‌‌ها عضو بشین و بعد ببینین که به صورت هفتگی، چند روز در میان یا بازه‌های زمانی متفاوت دیگر، ایمیل‌هایی از اونها دریافت می‌کنین. لازم به ذکر هست که برای عضویت در این سایت‌ها نیاز به یک ایمیل دارین و این مورد الزامی هست! چرا بازاریابی ایمیلی از بازاریابی نوتیفیکیشن بهتره؟

    دلایل کاملا منطقی و زیادی می‌شه آورد که چرا بازاریابی ایمیلی نسبت به بازاریابی نوتیفیکیشن بهتر هست. یک مثالش می‌تونه این باشه که وقتی شخصی به لیست ایمیل شما افزوده می‌شه، به احتمال زیاد از اون ایمیلی که ثبت کرده برای ثبت نام در چند سایت دیگر هم استفاده می‌کنه و ایمیل فعال خودش رو برای دریافت پیام‌های شما وارد می‌کنه و خیلی سریع اونو کنار نمی‌ذاره. ولی اگر شخصی، مشترک نوتیفیکیشن‌های شما بشه، کافیه فقط اون مرورگر اینترنتی خودش رو که باهاش عضو شده از کامپیوترش حذف کنه یا سیستم‌عامل کامپیوتر خودش رو حذف و دوباره نصب کنه، به همین راحتی و خود به خود و بدون اینکه حتی خودش هم بخواد از لیست شما خارج می‌شه! افراد از ایمیل برای کارهای مهم خودشون مانند ثبت نام، پرداخت اینترنتی و … استفاده می‌کنن ولی از نوتیفیکیشن نمی‌تونن چنین استفاده‌هایی بکنن و ایمیل ابزار فوق العاده کاملتری هست. در میان غول‌های تکنولوژی دنیا مانند مایکروسافت، گوگل، یاهو و … می‌شه از شاخص‌ترین محصولات این شرکت‌ها رو همین سرویس ایمیل‌شون دونست ولی شما در میان چنین شرکت‌هایی نمی‌بینین که نوتیفیکیشن رو به عنوان یک محصول شاخص مطرح کنن! دست‌های شما برای ایجاد یک ایمیل گرافیکی و کامل و مرتب و تاثیرگذار باز هست ولی نوتیفیکیشن به شدت در این زمینه محدوده و نهایتا فقط می‌تونین چند کلمه‌ای بنویسین و یک آیکون کوچک هم برای اعلان خودتون قرار بدین و ارسالش کنین. ایمیل مارکتینگ با اختلاف خیلی زیادی می‌تونه نرخ تبدیل بیشتری رو رقم بزنه و بازگشت سرمایه بیشتری داره. ایمیل‌های ارسالی شما قابلیت شخصی‌سازی زیادی دارن، مثلا می‌تونین ایمیل‌های انبوه رو با توجه به نام هر شخص ارسال کنین، در تاریخ تولدشون ایمیل ارسال کنین و … همه اینها می‌تونن از طریق اتوماسیون برنامه‌ریزی بشن و به طور کاملا خودکار انجام بشن ولی نوتیفیکیشن خُشک و بی روحه و انعطاف و قابلیت‌های زیادی نداره. نکات پایانی درباره بازاریابی ایمیلی

    بازاریابی ایمیلی با اینکه یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی هست، هنوز هم یکی از بهترین ابزارهاست. شاید در ابتدا به نظر برسه که ایمیل مارکتینگ هزینه‌های بیشتری نسبت به برخی روش‌های دیگر داره ولی بالاترین نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری (Return on Investment یا ROI) رو داره و بازگشت‌سرمایه بازاریابی ایمیلی از سئو و بهینه سازی سایت هم بالاتر هست. بازگشت سرمایه بازاریابی ایمیلی، هزنیه‌های اندکی که در ابتدا برای اون می‌شه رو به راحتی جبران می‌کنه. البته کسب‌و‌کار‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها می‌تونن از سرویس‌ها و پلن‌های رایگان برای شروع استفاده کنن و با همون‌ هم به سوددهی برسن و بعدا از درآمدهای حاصل از اون، پلن‌ خودشون رو به پریمیوم یا پولی ارتقا بدن. برای شروع بازاریابی ایمیلی می‌تونین از حساب رایگان ۱۰۰۰ تایی نامحدود سرویس میلرلایت استفاده کنین که این سرویس در ایران هم نمایندگی داره، بنابراین برای ارتقای حساب خودتون به هیچ مشکلی بر نمی‌خورین. با حساب رایگان این سرویس، می‌تونین تمرینات‌تون رو انجام بدین، ایمیل مارکتینگ رو تا حدود مناسبی یاد بگیرین، درآمدهایی کسب کنین و بعد وقتی دیدین برای شما مفید هست می‌تونین از همون درآمد‌هایی که از این روش بدست آوردین، پلن رو ارتقا بدین.
    نویسنده: احمد شمسی
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۵ عامل فوق العاده مهم در افزایش فروش و سوددهی یک فروشگاه اینترنتی

    در این مقاله ۵ عامل ساده اما جادویی و فوق العاده مهم و تاثیرگذار رو به شما توضیح می‌دم که می‌تونه فروشِ فروشگاه اینترنتی شما رو به طور قابل توجهی افزایش بده. در کارنامه کاری خودم راه اندازی و مدیریت فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی رو برعهده داشتم و حالا در این مقاله می‌خوام بخشی از تجربیات و دانش خودم در این زمینه رو به صورت رایگان در اختیار شما دوستان عزیزم قرار بدم. پیشنهاد می‌کنم مقاله چگونه فروشگاه اینترنتی بسازیم رو هم در سایت شمسی دات کو مطالعه کنین.
    با رعایت نکات مطرح شده در این مقاله، می‌تونین میزان فروش فروشگاه اینترنتی خودتون رو حداقل ۵ برابر افزایش بدین. این اندازه واقعا فوق‌ العادست! ۱. گفتگو و پشتیبانی آنلاین زنده

    پشتیبانی آنلاین یکی از بهترین روش‌ها برای جلب اعتماد در یک فروشگاه اینترنتی هست. مشتریان احتمالی‌ای که در فرآیند خرید، تردید بیشتری دارن، وقتی که ببینن پشتیبانی آنلاین برای یک فروشگاه اینترنتی وجود داره کمی از تردیدهاشون کم می‌شه و اطمینان بیشتری پیدا می‌کنن و وجود پشتیبانی آنلاین حس خوبی رو برای اونها به وجود میاره و باعث می‌شه که سفارش خودشون رو نهایی کنن. لطفا به این نکته دقت کنین که اگر در فروشگاه اینترنتی خودتون پشتیبانی آنلاین قرار بدین ولی وقتی کاربرِ سایت شما پیامی از طریق پنجره پشتیبانی آنلاین ارسال می‌کنه و شما اون رو منتظر بذارین و دیر پاسخ بدین، این بیشتر باعث می‌شه که نتیجه برعکس به وجود بیاد و بیشتر باعث بی اعتمادی می‌شه! وجود پشتیبانی آنلاین مخصوصا برای فروشگاه‌های آنلاینی که کالای فیزیکی ارسال می‌کنن بیشتر اهمیت داره. پشتیبانی آنلاین رو می‌شه از طریق تلگرام و روش‌های مشابه هم ارائه کرد ولی یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد سیستم پشتیبانی آنلاین، پنجره‌های پاپ آپ کوچکی هستن که وقتی افراد وارد سایت شما می‌شن به نمایش در میاد و افراد می‌تونن سوالات خودشون رو همونجا و از همون طریق بپرسن و پاسخ‌های خودشون رو دریافت کنن. جهت مجهز کردن سایت خودتون به سیستم پشتیبانی آنلاین، می‌تونین از سرویس‌ها و ابزارهای زیادی که وجود داره استفاده کنین. مثلا Zopim یکی از بهترین‌ها در این زمینه هست که جدیدا به Zendesk Chat تغییر نام داده، این سرویس از زبان فارسی هم به خوبی پشتیبانی می‌کنه و به صورت رایگان هم خدماتی ارائه می‌ده.
    همین سرویس پلاگینی برای وردپرس با نام Zendesk Chat داره که بیش از ۹۰ هزار بار تاکنون از مخزن وردپرس نصب شده و بر روی این تعداد سایت فعال هست. (برای باقی سیستم‌ها هم پلاگین داره) بهتره پنجره‌های چت و پشتیبانی آنلاین رو طوری تنظیم کنین که وقتی آفلاین هستین، اصلا اون پنجره نمایش داده نشه و اینطوری خیلی بهتر هست. (اگر ساعات خیلی کمی آنلاین هستین حتما این کار رو انجام بدین) در اکثر این سایت‌ها مانند zopim می‌تونین تنظیم کنین که اگر شما یا پشتیبان سایت، آنلاین نباشین، پنجره پشتیبانی آنلاین نمایش داده نشه. سایت‌های زیادی رو دیدم که وقتی اکثر اوقات وارد اونها می‌شدم، اون پنجره اونجا وجود داشت و قابل رویت بود ولی همیشه آفلاین بودن! اکثر این سیستم‌ها طوری هستن که وقتی پشتیبان‌شون، آفلاین باشه می‌تونین از طریق همون پنجره براشون پیام ارسال کنین، این کار رو فرم و صفحه تماس هم به خوبی می‌تونه انجام بده. مطمئن باشین اگر کاربران سایت شما ببینن که اکثر اوقات آفلاین هستین فکر می‌کنن که این سایت، سایتِ مسئول و فعال و پاسخگویی نیست بنابراین بهتره وقتی که آفلاین هستین اون پنجره مخفی باشه. اگر قرار هست اکثرا آفلاین باشین و اغلب پاسخ‌ها رو هم دیر ارسال کنین، کلا وجود نداشتن پشتیبانی آنلاین خیلی بهتر از وجود داشتنش هست! پس اگر نمی‌تونین در ساعات مشخصی آنلاین باشین و یا اینکه در اکثر اوقات آنلاین نیستین (منظورم شما یا کارمند پشتیبان سایت‌تون هست) بهتره که پشتیبانی آنلاین رو قرار ندین و از طریق روش‌های دیگر، پشتیبانی به عمل بیارین. می‌تونین از پلاگین‌های رایگان سیستم وردپرس مانند Zendesk Chat و WP Live Chat Support و … بدون هیچ هزینه‌ای یا افزون‌های تجاری مانند Chat X و WP Flat Visual Chat و … با هزینه بسیار پایین و بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده کنین. اگر سایت شما وردپرسی نیست و حتی یک وبلاگ در بلاگفا هم دارین، می‌تونین به راحتی از این سرویس‌ها مانند zopim.com استفاده کنین و از طریق قرار دادن کدهای جاوا در سایت‌ و وبلاگ‌تون، این امکان رو فراهم کنین. پشتیبانی تلفنی هم روش مفیدی هست ولی بیشتر تاکید من بر روی پشتیبانی آنلاین و همین پنجره‌های جذاب و کاربردی چت و پشتیبانی زنده آنلاین هست و اینها بیشتر از پشتیبانی تلفنی می‌تونن تاثیر مثبت بذارن.
    بوسیله سیستم چت و پشتیبانی زنده آنلاین می‌تونین خیلی از خریدهای که قرار هست نیمه تمام باقی بمونن رو تبدیل کنین به خرید‌های نهایی و تمام شده. ۲. دقیق بودن موجودی کالاها

    یکی از مهمترین موارد همین دقیق بودن موجودی کالاها و محصولات هست. بارها پیش اومده که می‌خواستم از سایتی خرید انجام بدم و کالا در سایت موجود نشون داده شده بود، بعد وقتی با فروشنده تماس گرفتم گفت که این کالا موجود نیست!
    اتفاق افتاده از فروشگاه آنلاینی خرید کردم و بعد از خریدم با من تماس گرفتن و گفتن متاسفانه این کالا موجود نیست، می‌خواین کالای دیگری سفارش بدین یا وجه رو برگشت بدیم!؟ چنین اتفاقاتی تجربه خریدار رو تا مرز نابودی کامل می‌کشونه، مخصوص اگر خرید اولش باشه. تقریبا همه سیستم‌های فروشگاه ساز و پلاگین‌های فروشگاه ساز این ویژگی رو دارن که موجودی دقیق کالا رو در اون وارد کنین و به صورت خودکار با هر خریدی که مشتریان انجام می‌دن موجودی کم می‌شه. برخی مسئولین فروشگاه‌های اینترنتی افراد بی‌دقتی رو برای اضافه کردن محصولات در سایت‌شون استخدام می‌کنن و یا اینکه خودشون دقت کافی رو هنگام افزودن محصولات به خرج نمی‌دن و با این کار باعث می‌شن که نهایتا کلی از وقت مشتریان‌شون گرفته بشه و کلی از مشتریان دائمی احتمالی آینده خودشون رو به راحتی از دست بدن. لطفا دقت کنین که مشتریان شما بیکار نیستن که این همه در اینترنت جستجو کنن و بیان توی سایت شما و باز کلی توی سایت شما وقت بذارن و جستجو کنن و محصولات مدنظرشون رو پیدا کنن و سفارش بدن و پول رو واریز کنن و نهایتا شما بهشون بگین که متاسفانه این کالا موجود نیست! اشتباه طبیعیه، برای هر سایتی ممکن هست مشکلاتی پیش بیاد و می‌شه به راحتی با رفتار درست رضایت خریدار رو جلب کرد ولی اگر در اکثر اوقات اینطوری هست و در سایت شما موجودی‌ها دقیق نیست و کنترل خوبی روی این قضیه ندارین و این موضوع زیاد اتفاق می‌وفته، سریعا باید اقدام به اصلاح کنین. ۳. به روز بودن قیمت ها

    این مورد هم مانند مورد قبلی یعنی دقیق بودن موجودی کالاست و به همون اندازه مهم هست، وقتی که مشتری سفارش خودش رو ثبت می‌کنه باید دقیقا با همون هزینه‌ای که پرداخت کرده سفارشش رو دریافت کنه. این موضوع برای من چندین بار پیش اومده که خریدی از سایتی انجام دادم و بعد پشتیبان یا مدیر اون فروشگاه با من تماس گرفته و گفته که قیمت این محصول تغییر کرده و باید مابه التفاوت رو پرداخت کنم! یا اینکه سفارش به دستم رسیده و بعد تازه متوجه شدم که هزینه ارسال به عهده من بوده یا هزینه، بیشتر از اون چیزی بوده که در سایت نوشته شده بود و حالا مجبور به پرداخت مابه التفاوت هم هستم و این مورد در سایت‌شون هم قید نشده بود. بعد از اینکه با اونها تماس گرفتم فقط گفتن که متاسفیم! این متاسفیم بدرد هیچ چی نمی‌خوره و باعث می‌شه که مشتری نسبت به اون فروشگاه اینترنتی بی‌اعتماد بشه. پس لطفا دقت کنین که هیچ هزینه اضافه‌ای حتی یک ریال هم بر روی دست مشتریان خودتون نذارین، اگر این کار خطرناک رو انجام بدین به راحتی مشتری‌های خودتون رو از دست می‌دین.
    ۴. ارسال سریع سفارشات

    هر چه سریعتر بهتر! این شعار رو به خوبی مد نظر قرار بدین و این رو جایی قرار بدین تا همیشه به چشمتون بخوره. هر چقدر می‌تونین سریعتر سفارشات رو ارسال کنین و اونها رو سریعتر به دست مشتریان خودتون برسونین. هیچوقت اینطوری نشه که مشتری سفارش بده و شما یک یا دو هفته بعد تازه سفارش رو ارسال کنین و سفارش حدود دو هفته تا یک ماه به دستش برسه! پیشنهاد می‌کنم در این حالت دو گزینه رو انتخاب کنین:
    گزینه اول اینه که همین الان فروشگاه اینترنتی خودتون رو تعطیل کنین و برین دنبال یک کار دیگه و گزینه دوم اینه که همین حالا در کارهای خودتون تجدید نظر کنین، چون مشتریان شما وقت‌شون رو از سر راه نیاوردن!
    یک ماه رو مثال زدم، کلا منظورم اینه که سفارشات رو سریعتر به دست مشتریان برسونین. امروزه می‌شه از بسیاری از روش‌ها، سفارشات رو ظرف مدت چند ساعت تا چند روز به راحتی به دست مشتریان رسوند.
    در گذشته یک فروشگاه اینترنتی در زمینه موسیقی داشتم (البته فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه‌های دیگر هم داشتم) که تاکنون چندین بار درباره‌شون صحبت کردم.
    در این فروشگاه‌ اینترنتی‌ام که فروشگاه خاصی بود با مشتریان خاص سروکار داشتم، اگر مشتریانم یک ماه هم منتظر می‌موندن تا سفارش به دستشون برسه اصلا شاکی و ناراضی نمی‌شدن البته این فقط به خاطر خاص بودن فروشگاه و مشتریانش نبود بلکه به خاطر مدیریت قوی خودم هم بود.
    ولی در ۹۹ درصد اوقات برای شما اینطوری عمل کردن کارساز نیست، یعنی شما باید سریع سفارشات رو به دست مشتریان‌تون برسونین.
    تازه در همون فروشگاه هم خیلی روی زمان ارسال حساس بودم و مخصوصا اگر تجربه خرید اول مشتری‌ام بود، سعی می‌کردم نهایتا ۴۸ تا ۷۲ ساعت سفارشش رو به دستش برسونم و تجربه خرید اول خوبی رو به وجود بیارم.
    البته در خریدهای بعدی هم همیشه رضایت کامل اونها رو جلب می‌کردم.
    فروشگاه‌هایی که محصولات دانلودی دارن از این امر جدا هستن چون در این فروشگاه‌ها، خریداران پس از خرید فورا و بلافاصله سفارش رو دریافت می‌کنن (مانند همین سایت) و موردی که عرض کردم بیشتر مرتبط هست با فروشگاه‌های اینترنتی محصولات فیزیکی. فروشگاه‌های اینترنتی مطرح و پیشتاز در دنیا روش‌های ارسال اختصاصی هم در کنار روش‌های ارسال عمومی مانند پست دارن، نمونه‌اش ربات‌های پرنده تحول سفارش فروشگاه اینترنتی آمازون هست. در ایران هم فروشگاه اینترنتی دیجی کالا مدتی هست که می‌خواد مشابه این مورد رو پیاده‌سازی کنه که البته هنوز در مراحل ابتدایی قرار داره و به کمال نرسیده، مسابقه‌ای هم به همین منظور با نام «مسابقه‌ی حرفه‌ای ربات‌های پرنده‌ی حمل کالا» برگزار کرد و جوایزی اهدا کرد. البته پیشتر روش اختصاصی دیگری مانند تحویل اکسپرس هم داشت که بازدهی خوبی برای این فروشگاه اینترنتی به عمل آورد. نیاز نیست که در ابتدا حتما روش ارسال کاملا اختصاصی و در این کلاس داشته باشین تا بتونین رضایت مشتریان خودتون رو جلب کنین. حتی با همون پست و تیپاکس و … هم اگر منظم و متعهد کار کنین، مطمئن باشین می‌تونین رضایت مشتریان خودتون رو جلب کنین. با همین روش‌های ارسال عمومی هم می‌تونین از ۲۴ ساعت تا نهایتا ۷۲ ساعت در روزهای کاری به راحتی سفارشات رو به دست مشتریان خودتون برسونین. البته این روش‌ها هم خالی از اشکال نیستن و مشکلاتی دارن، ولی قبل از اینکه یک سیستم تحویل سفارش اختصاصی برای فروشگاه اینترنتی خودتون ایجاد کنین، باید از همین روش‌ها استفاده کنین. در ضمن فروشگاه‌هایی مانند دیجی کالا که روش‌های ارسال اختصاصی دارن باز هم دست‌های مشتریان خودشون رو کاملا باز گذاشتن و مشتریان می‌تونن خودشون هرکدام رو که می‌خوان انتخاب کنن. ۵. اطلاعات کامل و دقیق درباره محصولات

    خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی فقط یک عنوان و یک عدد عکس برای محصولات خودشون قرار دادن و فکر می‌کنن که اینطوری می‌تونن رقابت کنن و کارشون رو ادامه بدن! بعضی‌ها همون یک تصویر رو هم قرار ندادن!! برای برخی فروشگاه‌های خاص که مشتری‌های خاص دارن و مشتری‌ها کاملا محصولات اونها رو می‌شناسن شاید این مورد زیاد تاثیر منفی نذاره (بالاتر در بخش ۴ توضیح دادم) ولی اگر می‌خواین فروش خودتون رو افزایش بدین و در حال حاضر از فروش‌تون رضایت ندارین و به فکر مشتریان بیشتر، جدیدتر و همچنین فروش‌های بیشتر هستین، بنابراین حتما توضیحات محصولات‌تون رو کامل کنین. با تمام جزئیات درباره محصولات‌تون توضیح بدین، ازش فیلم قرار بدین، عکس قرار بدین و …
    نویسنده: احمد شمسی
    منبع: شمسی دات کو
    ۵ عامل فوق العاده مهم در افزایش فروش و سوددهی یک فروشگاه اینترنتی | شمسی دات کو
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تاثیرات برگه Promotions سرویس جی‌میل بر روی بازاریابی ایمیلی

    بازاریابان اینترنتی زیادی در دنیا درباره برگه یا تَب Promotions یا تبلیغات سرویس جی‌ میل نگران هستن. برخی از کاربران عزیز این سایت هم بارها درباره این موضوع سوالاتی پرسیدن. انواع و اقسام روش ها در ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی به کار برده می شه تا نرخ باز شدن ایمیل ها (Open Rate) و نرخ کلیک (Click Rate) افزایش پیدا کنه. از زمانی که گوگل، برگه Promotions (تبلیغات) رو به جی‌میل اضافه کرد، همواره این سوال برای بازاریابان اینترنتی که از ایمیل مارکتینگ برای بازاریابی و برندینگ استفاده می‌کردن پیش اومد که این مورد چقدر تاثیر منفی‌ای در باز شدن ایمیل‌های اونها می‌ذاره؟ اما آیا واقعا این مورد هیچ تاثیری در نرخ بازشدن ایمیل‌ها داره؟ همراه شمسی دات کو باشین و ادامه مقاله رو بخونین. تاثیر ورود ایمیل‌ها به برگه تبلیغات سرویس جی‌میل در بازاریابی ایمیلی

    برگه Promotions یا تبلیغات از سال ۲۰۱۳ به جی‌میل اضافه شد و این مورد خیلی تازگی نداره. می‌خوایم یک سوال ساده از شما بپرسم. آیا همه کاربران از ایمیل‌های سرویس جی‌میل استفاده می‌کنن!؟ پاسخ خیر هست. کاربران زیادی از سرویس‌های ایمیل یاهو، آوت‌لوک و سرویس‌های دیگر استفاده می‌کنن و همه کاربران از سرویس جی‌میل استفاده نمی‌کنن. اگر بخوایم این مورد رو کلا به بازاریابی ایمیلی تعمیم بدیم، درست نیست چون Promotions فقط برای سرویس جی‌میل هست و فقط کاربرانی که از ایمیل‌های جی‌میل استفاده می‌کنن ممکن هست که ایمیل‌های شما رو به جای فولدر Inbox در برگه Promotions دریافت کنن. در واقع مشکلی نداره که مخاطبین شما، ایمیل‌های شما رو در این برگه دریافت کنن و قانونا هم باید همینطور باشه. این برگه فقط برای نظم بخشیدن به ایمیل‌ها توسط گوگل برای سرویس جی‌میل ایجاد شده، مانند برگه Social یا اجتماعی که به روز رسانی‌ های شبکه‌های اجتماعی‌ای که در اون عضو هستن مانند اینستاگرام، فیسبوک، لیندکین، پینترست و … وارد اون می‌شه. این برگه برای اینه که تفاوتی بین ایمیل‌هایی که به صورت شخصی و مستقیم دریافت می‌کنن با ایمیل‌های آپدیت‌های شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های گروهی و خبرنامه‌ای که برای اونها ارسال شده وجود داشته باشه. این مشکل خاصی نیست که نگرانی‌ای برای بازاریابان ایمیلی ایجاد کنه.
    کاربران جی‌میل فقط ایمیل‌های خبرنامه شما رو در این برگه دریافت نمی‌کنن، اکثر ایمیل‌های رقبا و ایمیل‌های خبرنامه‌های دیگری هم که در اون عضو هستن رو در همین برگه دریافت می‌کنن. اما ورود ایمیل‌ها به این برگه در سرویس جی‌میل در نرخ باز شدن ایمیل‌ها بی تاثیر هم نیست و ورود ایمیل‌ها به این برگه که البته قانونا هم باید وارد این برگه بشن باعث می‌شه که نرخ باز شدن ایمیل‌ها (Open Rate) کمی کاهش پیدا کنه. در اینجا مواردی مانند عنوان ایمیل‌ها و … مطرح نیست و فقط بحث ورود ایمیل‌ها به برگه پروموشن و یا به جای اون برگه پریماری مطرح هست. هرچند که کاربران عضو در خبرنامه شما که از جی‌میل استفاده می‌کنن، اگر علاقه‌ای به ایمیل‌های شما داشته باشن، برای خوندن اونها لحظه‌ شماری می‌کنن و براشون فرقی نداره که اونها رو در برگه پریماری دریافت کنن یا تبلیغات و در هر حالتی اونها رو باز می‌کنن و می‌خونن. برخی شرکت‌ها آمارهایی درباره تاثیر این برگه گوگل در نرخ باز شدن ایمیل‌ها ارائه کردن مانند میل چیمپ که یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین سرویس‌های ایمیل مارکتینگ تحت وب هست و در کل طبق آمارهای سایت‌های خارجی، اضافه شدن این برگه تاثیر قابل توجهی بر روی نرخ باز شدن ایمیل‌ها نذاشت و تاثیر خیلی کمی داشت. جدای از آمارها و طبق تجربیاتم، هنوز این مورد تاثیر هرچند کمی داره و بی‌تاثیر هم نیست. به هر جهت این مورد، چیزی نیست که بخواین نگران اون باشین و فکرتون رو درگیرش کنین. راهکارهای جلوگیری از ورود ایمیل‌ها به برگه Promotions یا تبلیغات

    شاید این سوال براتون پیش بیاد که آیا راهکاری وجود داره که ایمیل‌های انبوه ارسالی شما به برگه Promotions سرویس جی‌میل وارد نشه؟ بله وجود داره، هم راهکار قانونی هم غیرقانونی! راهکار اول: (قانونی) از کاربران‌‌ خودتون بخواین که فقط یک‌بار یکی از ایمیل‌های شما رو به فولدر اینباکس منتقل کنن. اگر این کار رو انجام بدن، یعنی یکی از ایمیل‌ها رو از برگه Promotions به فولدر Inbox یا برگه Primary منتقل کنن، پس از اون ایمیل‌های شما به برگه Promotions حساب جی‌میل اونها وارد نمی‌شه و وارد Inbox و Primary می‌شه. به همین سادگی، به همین خوشمزگی!! راهکار دوم: (غیرقانونی) دومین راهکار، انجام کارهایی هست که باعث فریب سرویس جی‌میل می‌شه و باعث می‌شه که جی‌میل نتونه تشخیص بده این ایمیلی که دریافت کرده، ایمیل تبلیغاتی هست یا ایمیل شخصی که مثلا توسط یک شخص به صورت مستقیم ارسال شده یا توسط سرویس‌های ایمیل مارکتینگ! راهکارهایی برای فریب گوگل وجود داره که بتونین با اون راهکارها، ایمیل‌ها رو به برگه Primary و فولدر Inbox هدایت کنین ولی همه این راهکارها همونطور که گفتم برای فریب جی‌میل هستن و جی‌میل اصلا علاقه‌ای به این نداره که ایمیل‌های خبرنامه رو وارد برگه Primary بکنه.
    با توجه به سوالات زیادی که بازاریابان ایمیلی از کارمندان میل چیمپ پرسیده بودن، کارمندان میل چیمپ در پاسخ به اونها گفتن که ما انواع روشها رو تست کردیم و نتیجه خاصی حاصل نشد و در حال حاضر بهترین راهکار اینه که از خود کاربران بخواین که آدرس ایمیل شما رو در بخش Contacts ذخیره کنن یا یکی از ایمیل‌های دریافتی از شما که وارد Promotions شده رو به Primary منتقل کنن، این بهترین و مطمئن‌ترین راه هست. قانونا اینجور ایمیل‌ها باید وارد همون قسمت Promotions بشن مگر اینکه خود اون شخص گیرنده بخواد ایمیل‌ها رو در Primary و Inbox دریافت کنه. (رجوع کنین به راهکار اول که بالاتر نوشتم و ارائه کردم) شرکت گوگل بیکار نبوده که این برگه رو برای جی‌میل درست کنه و سر جنگ با بازاریابان اینترنتی نداشته! گوگل فقط به نفع کاربرانش کار کرده که بتونن حساب جی‌میلِ تَر و تمیزتری داشته باشن، این مورد همونطوری که عرض کردم در بازاریابی ایمیلی تاثیر منفی‌ خاصی نداره. به هر حال راهکار در تصویر بالا ارائه شده، با ساده‌تر کردن ایمیل‌های خودتون و استفاده کمتر از تصاویر، ویدیوها و علامت‌های زیاد؛ احتمال رفتن ایمیل‌ها به برگه inbox افزایش پیدا می‌کنه.
    برگه Promotions یک مشکل در بازاریابی ایمیلی نیست (نکات پایانی)

    کاربران جی‌میل که ایمیل‌های ارسالی شما رو در برگه Promotions دریافت می‌کنن، با شما آشنا هستن و خودشون به اختیار خودشون این اجازه رو دادن که براشون ایمیل ارسال کنین و لینک لغو اشتراک در ایمیل‌های شما موجود هست. (اگر به شکل قانونی ایمیل مارکتینگ انجام بدین) همونطوری که گفتم Promotions فقط برای نظم بخشیدن و تفکیک ایمیل‌ها ایجاد شده. این برگه فقط برای سرویس جی‌میل مطرح هست و باقی سرویس‌ها مانند لایو، یاهو و … چنین برگه‌ای ندارن و چنین فولدری ندارن و قطعا همه افرادی که در لیست خبرنامه سایت شما عضو هستن، از سرویس جی‌میل استفاده نمی‌کنن، هرچند که با توجه به توضیحات این مقاله اگر از سرویس جی‌میل هم استفاده کنن باز هم تاثیر منفی‌ای بر روی کار شما نخواهد گذاشت. اون چیزی که بیشتر از همه در بازاریابی ایمیلی ایراد داره اسپم مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ غلط و غیرقانونی هست، در واقع در بازاریابی ایمیلی قانونی و اصولی به هیچ وجه نباید ایمیل‌ها وارد پوشه اسپم بشن، منظورم از اسپم همون هرزنامه هست، یعنی ارسال ایمیل‌ها برای اشخاصی که شما رو نمی‌شناسن، ارسال ایمیل‌ها برای اشخاصی که علاقه‌ای به خدمات شما ندارن.
    این مقاله مرتبط رو هم بخونین: ایمیل مارکتینگ چیست و چگونه انجام دهیم؟
    اگر تصمیم‌تون این باشه که به شکل قانونی بازاریابی ایمیلی انجام بدین و ایمیل‌های شما وارد فولدر Spam یا هرزنامه بشه، این موضوعی هست که باید نگرانش باشین و ازش جلوگیری کنین نه Promotions، پروموشن برای اینه که ایمیل‌های تبلیغاتی و خبرنامه‌ای در اون قرار داده بشه تا تفاوتی مابین این ایمیل‌ها و ایمیل‌هایی که به صورت مستقیم دریافت شده، از فرم تماس سایت، از شخصی به صورت مستقیم و … وجود داشته باشه. هرچند که با راهکارهای ارائه شده در پاراگراف قبلی این مقاله می‌تونین ایمیل‌ها رو به پروموشن ارسال نکنین و به اینباکس کاربران ارسال کنین. امیدوارم این مقاله مورد قبول شما عزیزان واقع شده باشه. آیا شما هم تجربیاتی از تاثیر برگه Promotions یا تبلیغات در سرویس جی‌میل بر روی بازاریابی ایمیلی دارین؟ لطفا در قسمت دیدگاه‌های پایین همین صفحه بنویسین.
    نویسنده: احمد شمسی
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کارآفرینی بهتر است یا کارمندی؟ کارآفرین شوید یا کارمند؟

    به شما تبریک می‌گم چون با یکی از بهترین مطالب در زمینه کارآفرینی و کارمندی روبرو هستین! البته این فقط یک مقاله ساده نیست، ویدیو و تصویر هم به اون افزوده شده. در این مقاله ابتدا درباره تفاوت‌ های یک کارآفرین و یک کارمند و سبک زندگی کارآفرینی و کارمندی توضیح می‌دم و بعد شما رو بر سر دوراهی کارآفرینی و کارمندی قرار می‌دم و انتخاب رو بر عهده شما می ذارم تا یکی رو انتخاب کنین! گفتم دوراهی، یاد کتاب و انیمیشن آلیس در سرزمین عجایب افتادم.
    آلیس به یک دوراهی رسید و یک گربه را روی درخت دید.
    به گربه گفت: «از کدام مسیر باید بروم؟»
    گربه پرسید: «به کجا می‌خواهی بروی؟»
    آلیس پاسخ داد: «نمی‌دانم.»
    گربه گفت: «پس مهم نیست که از کدام راه بروی!»
    (کتاب آلیس در سرزمین عجایب – لوئیس کارول)
    با توجه به گفته‌های گربه سرزمین عجایب: تا زمانی که ندونین می‌خواین چه آینده‌ای داشته باشین و به کجا برسین، هر حرکتی بی معنیه و تفاوتی نداره که از کدام مسیر عبور کنین. این مورد وقتی اهمیت پیدا می‌کنه که براتون مهم و مشخص باشه که می‌خواین به کجا برسین. (می‌خواین کارآفرین بشین یا کارمند) قسمتی از انیمیشن زیبای Alice in Wonderland 1951 رو برای شما آماده کردم و در زیر قرار دادم که این دیالوگ‌های آموزنده و جالب در اون گفته می‌شه. آیا به نظر شما در زندگی واقعی و فضای کسب و کار، آلیس‌های زیادی وجود نداره؟ به نظر من که خیلی زیاد وجود داره، اکثر مردم مثل آلیس هستن که نمی‌دونن می‌خوان به کجا و از چه مسیری برن و به همین خاطر همیشه سر از ناکجا آباد در میارن! خیلی از کسب و کارها هم به همین شکل هستن، اونها هیچ برنامه‌ریزی درست و حسابی و بلندمدتی ندارن و نمی‌دونن که قراره به کجا برسن. من افراد زیادی رو دیدم که کسب و کار اینترنتی ای راه اندازی می‌کنن بدون اینکه ذره‌ای درباره اون فکر کنن که قرار هست چطور ازش درآمد کسب کنن، قرار هست وارد چه بازاری بشن، قراره با چه افراد و کسب و کارهایی رقابت کنن و … و وقتی که شکست می‌خورن هر چیزی رو مقصر می‌دونن به جز انتخاب‌های خودشون! ای کاش در زندگی همه ما، یک گربه مانند گربه سرزمین عجایب و داستان آلیس وجود داشت که همیشه راه درست و غلط رو به ما نشون بده و همیشه در کنار ما به عنوان راهنما وجود داشته باشه، هرچند که مشاور و مربی‌ها همین نقش رو دارن و همین کار رو انجام می‌دن. به هر حال تا زمانی که هدف واضحی نداشته باشین و ندونین قرار هست به کجا برسین، بعید می‌دونم هیچ دست آورد ارزشمندی داشته باشین و بتونین موفقیتی کسب کنین. فکر نکنین برای من اینطوری نبوده، برای من هم در بسیاری از مقاطع زندگی دقیقا همین موضوع مطرح شد و نمی‌دونستم که دقیقا باید چه راهی رو انتخاب کنم، چه بسا که خیلی اوقات راه کاملا غلط رو انتخاب کردم! (به هر حال از این انتخاب‌ها پشیمان نیستم و راضی هستم) زندگی همه انسانها سرشار از این دوراهی ها و چند راهی هاست و انتخاب‌های کوچکی که در هر لحظه از زندگی انجام می‌دیم، آینده‌ ما رو رقم می‌زنن. زندگی یک کارمند چطوریه؟

    به طور معمول یک کارمند حقوق ثابتی در پایان هر ماه دریافت می‌کنه. اگر ماموریتی انجام بده یا گاهی اوقات اضافه کاری انجام بده، مقداری هم به میزان حقوق اون افزوده می‌شه ولی با اینها هم از یک حدی فراتر نمی‌ره. هر سال مقداری حقوق اون افزایش پیدا می‌کنه، البته تورم و قیمت محصولات مصرفی اون هم افزایش پیدا می‌کنه. (یعنی در اصل حقوقش ثابت می‌مونه و قدرت خریدش افزایش پیدا نمی‌کنه، مگر اینکه ترفیع بگیره و …) روزانه ۸ ساعت کار می‌کنه و ۸ ساعت می‌خوابه و ۸ ساعت هم می‌تونه به تفریح و وقت گذرانی با خانواده خودش بپردازه. در ادارات دولتی ساعات کار از ساعت ۷ صبح تا ۲ بعد از ظهر و در شرکت‌های خصوصی از ساعت ۸ صبح الی ۵ بعد از ظهر هست. بیمه هست و دفترچه بیمه‌ای داره و وقتی که مریض شد، می‌تونه به دکتر بره و مقدار زیادی از هزینه‌های درمانی خودش رو با توجه به دفترچه بیمه تخفیف بگیره. مبلغی و تعدادی کالا به عنوان عیدی دریافت می‌کنه. بعد از ۳۰ سال وقتی که بازنشست شد مقداری به اون پول پرداخت می‌کنن و یک دریافتیِ ماهیانه هم به عنوان حقوق بازنشستگی داره (البته این پول پرداختی به عنوان هدیه بازنشستگی و حقوق ماهیانه پول اضافه‌ای نیست و در واقع همون پول‌هایی هست که برای بیمه، هر ماه در تمام مدت ۳۰ سال از حقوق اصلی اون کَسر کردن!) به هر حال شرکت‌های بیمه پول‌هاش رو جمع می‌کنن و در نهایت پس از بازنشستگی کم کم به اون پس می‌دن! یکسری وام‌هایی هم وجود داره برای کارمندان مانند وام خرید خودرو، وام خرید منزل و … در بسیاری از شرکت‌ها، کارمندها روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته تعطیل هستن و در تعطیلات رسمی و مناسبت‌ها هم تعطیل هستن. (البته کارمندان نیروهای مسلح مانند نیروی انتظامی هم هستن که برعکس، روزهای تعطیل هم بیشتر مشغول به کار هستن و آماده باش هستن و اکثر تعطیلات رو تعطیل نیستن و باید در محل کار، برای انجام وظیفه حاضر باشن) اگر نیاز به مرخصی داشته باشن باید کمی منت آقای رئیس یا خانم رئیس رو بکشن. معمولا هفته‌ای ۴۰ ساعت کار می‌کنن (البته به طور غیرمفید) زندگی کارمندان با ریسک همراه نیست و کارمندان علاقه‌ای به ریسک کردن و خطر کردن ندارن. امنیت، از ارزش‌های اساسی زندگی یک کارمند محسوب می‌شه. یک ماشین ایرانی، یک خانه متوسط و به حد نیاز و یکسری امکانات رایج و مرسوم (به صورت نقد یا به صورت قسط و بدهی) در زندگی کارمندان وجود داره. آزادی برای کارمندان زیاد اهمیتی نداره و یک ارزش اساسی محسوب نمی‌شه. امکان اجرای ایده‌های خلاقانه برای کارمندان وجود نداره و اگر اونها پیشنهادی به مدیر بدن، معمولا با عم پذیرش و خلاقیت مدیر روبرو می‌شن و مدیر علاقه به ثبات داره و معمولا پیشنهادات کارمند رو مد نظر قرار نمی‌ده هرچند که خیلی از کارمندان هم تمایلی به ارائه ایده‌های خلاقانه ندارن و بیشتر تمایل دارن که در انجام وظایف و کارهای محول شده، خوب عمل کنن. کارمندان علاقه دارن که یکسری وظایف ثابت و تکراری رو به صورت روزانه انجام بدن. زندگی یک کارمند به نظر زندگی آرام و کم خطری می‌رسه. زندگی یک کارآفرین چطوریه؟

    کارآفرین هیچ چیزی به نام حقوق نداره، چه از نوع ثابت یا از نوع غیرثابت! کارآفرین از کسی حقوق نمی‌گیره بلکه کارآفرین به جای حقوق چیزی داره به نام درآمد که اون هم همیشه ثابت و یکسان نیست، ممکنه خیلی زیاد باشه و هیچ سقفی نداشته باشه و ممکنه معمولی باشه، ممکنه یه زمان‌هایی خیلی عالی باشه و یک زمان‌هایی حتی به صفر و زیر صفر و بدهی هم برسه! یک کارآفرین هر لحظه ممکنه ورشکست بشه، هرچقدر هم اگر بزرگ و موفق و کاردرست و مشهور باشه. کارآفرین چیزی به نام عیدی و پاداش نداره. کارآفرین، حقوق ثابت و دفترچه بیمه‌ای نداره و حقوق بازنشستگی و وام هم نداره هرچند که می‌تونه خودش، خودش رو بیمه کنه و مانند یک کارمند از بیمه و مزایای اون برخوردار بشه، ولی برخی کارآفرینان اونقدر درآمد بالایی دارن که اصلا نیاز به بیمه ندارن و به راحتی از پس مخارج ضروری و اضافی خودشون بر میان، برخی کارآفرینان توانایی دریافت وام‌های میلیاردی هم دارن. معمولا از کَسی دستور نمی‌گیرن و رئیسی ندارن ولی ساعات کاری اونها بیشتر هست و برخی از کارآفرینان روزانه شاید تا ۲۰ ساعت هم کار کنن! هفته‌ای بیش از ۸۴ ساعت کار برای بسیاری از کارآفرینان عادی به نظر می‌رسه و مشکلی به حساب نمیاد. میزان درآمد اونها بستگی به ساعت کاریشون نداره و می‌تونن به راحتی درآمد خودشون رو افزایش بدن، بدون اینکه ساعت کاری اونها افزایش پیدا کنه. کارآفرینان تمایل زیادی دارن که روزهای جمعه و دیگر روزهای تعطیل رو هم به کار بپردازن و بسیاری از اونها این کار رو انجام می‌دن. امکان پیاده سازی ایده‌های جدید برای اونها وجود داره چون خودشون ایده پرداز، مجری و رئیس کسب و کار هستن. همین مورد باعث می‌شه که امکان پیشرفت در کار برای اونها بسیار بیشتر از کارمندان وجود داشته باشه. رؤسای اصلی اونها، مشتریانشون هستن و اونها هستن که با خرید کردن از اونها و با استقبال از کسب و کارشون، کسب و کارشون رو رونق می‌بخشن و زنده نگه می‌دارن. البته مشتریان هم در قبال این پرداخت‌ها، چیزهایی رو بدست میارن که بهش نیاز دارن و با اونها زندگی بهتر و آسانتری خواهند داشت، یا اینکه بدون اونها نمی‌تونن به زندگی خودشون ادامه بدن. کارآفرینان بر روی علایق خودشون کار می‌کنن و با کار تفریح می‌کنن و کاری پرهیجان دارن. میزان استرس تا حد زیادی در کارآفرینان بیشتره! به دلیل اینکه کارآفرینان بر روی جوانب مختلف و متفاوت کار متمرکز هستن و مسئولیت‌های زیادی رو بر عهده دارن، کارآفرینان هر روز به فکر کشف فرصت‌های جدید و تزریق ایده‌های جدید و نوآوری و محافظت و توسعه کسب و کارشون هستن و به دلیل مسئولیت‌های زیادی که دارن از استرس و فشار کاری بیشتری برخوردار هستن. کارآفرینان توانایی این رو دارن که تنوع زیادی در مرخصی خودشون ایجاد کنن و هر وقت که دوست داشته باشن، به هر میزانی که دوست دارن می‌تونن به خودشون مرخصی بدن. کارآفرینان به شدت ریسک پذیر هستن، گاهی اوقات تمام یا قسمت بزرگی از سرمایه خودشون رو با ریسک مواجه می‌کنن، گاهی اوقات کسب و کار خودشون رو نابود می‌کنن و کسب و کارهای جدیدی به وجود میارن، اونها علاقه‌ای به ثبات ندارن و دائم در حال تغییر و تحول و نوآوری هستن و به دلیل همین روحیات دیوانه گونه اونهاست که امکان شکست و ورشکستگی در اونها زیاده و البته امکان کسب موفقیت‌های بزرگ، زبانزد و چشمگیر هم در اونها بسیار بالاست. کارآفرینان معمولا تیم سازها و سیستم سازهای خوبی هستن و سیستمی ایجاد می‌کنن و کسب و کاری ایجاد می‌کنن که تولید درآمد و ایجاد ارزش کنه و کارمندانی رو وارد سیستم خودشون می‌کنن تا برای اونها کار کنن، معمولا به خاطر ایجاد کسب و کار باعث می‌شن که افراد زیادی دچار شغل بشن و بتونن درآمدی داشته باشن علاوه بر خدماتی که به مردم ارائه می‌کنن، البته در میان کارمندان هم افرادی وجود دارن که کارهایی مشابه کارآفرینان انجام می‌دن و مهره‌های کلیدی شرکت هستن و نوآوری انجام می‌دن و سهم زیادی در پیشرفت شرکت دارن اما کارآفرینان افرادی هستن که بسیار بیشتر این تعاریف با زندگی و رفتار و دست آورهای اونها سازگار هست. به هر حال این دو کاملا به هم وابسته هستن و سیستم‌ها و کسب و کار‌های ایجاد شده توسط کارآفرینان، بدون وجود کارمندان، نابود خواهند شد و قادر به ادامه کار نخواهد بود. خویش فرماها یعنی افرادی که برای خودشون هم کار می‌کنن، شباهت زیادی به کارآفرینان دارن چون اونها هم کسب و کاری برای خودشون راه اندازی می‌کنن ولی به نظر می‌رسه که افراد کمتری رو درگیر کسب و کار خودشون می‌کنن و بیشتر خودشون و مشتریانشون هستن که بیشترین داد و ستد و ارتباط رو با هم دارن. کارآفرینان افرادی هستن که به شدت در همه چیز و همه جا ایراد می‌بینن و همیشه فکر می‌کنن که همه چیز باید به نوع دیگری باشه، سریعتر باشه، بهتر باشه، با کیفیت‌تر باشه، متفاوت باشه! امنیت برای یک کارآفرین هیچ معنایی نداره و از اساس، داشتن امنیت برای یک کارآفرین یک ارزش محسوب نمی‌شه و بیشتر زندگی یک کارآفرین با خطرپذیری و ریسک‌پذیری و هیجان همراه هست و امنیت در آخر لیست ارزش‌های یک کارآفرین قرار داره. در میان کارآفرینان افرادی وجود دارن که یک زندگی همه چیز تمام از لحاظ مالی دارا هستن و کمبودی از این نظر در زندگی اونها وجود نداره. پرواز فرست کلاس، جت شخصی، ویلا و خانه‌های و ماشین‌های گران قیمت هم می‌تونه در زندگی اونها وجود داشه باشه. (البته منظور با همه نیست و اصلا بعضی‌ها این سبک زندگی رو قبول ندارن، منظورم فقط از لحاظ توانایی مالی برای پرداخت چنین هزینه‌هایی هست نه چنین سبک زندگی‌ای.) کارآفرینان عاشق ایجاد تنوع در کارها هستن و علاقه‌ای به انجام کارهای تکراری ندارن و اگر در کار اونها تنوعی وجود نداشته باشه به سرعت خسته و افسرده می‌شن. آزادی برای کارآفرینان یکی از ارزش‌های بسیار مهم و اساسی محسوب می‌شه و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هست. کارآفرینان، علاقه‌ای به قوانین کهنه و بی ارزش ندارن و دوست دارن قوانین خودشون رو برای کسب و کار داشته باشن، البته این به این معنی نیست که کارآفرینان قانون شکن و قانون گریز هستن و در چهارچوب قانون کار نمی‌کنن، منظور روش‌های سنتی و ناکارآمد و قوانینی که دیگر کاربردی ندارن و متناسب با خلاقیت و نوآوری نیستن، هست. کارآفرینان شاید هیچ علاقه‌ای به دستور دادن نداشته باشن ولی ۱۰۰٪ علاقه‌ای به دستور پذیری ندارن و بیشتر دوست دارن که خودشون قوانین کسب و کار و قوانین بازی رو تعیین کنن. کدام یک بهتره؟ کارمندی یا کارآفرینی؟

    کارمندانی هستن که در کنار کارمندی برای خودشون کار می‌کنن و یا اینکه کم کم از کارمندی به کارآفرینی کوچ می‌کنن، برعکسش کارآفرینانی هم وجود دارن که از کارآفرینی دست می‌کشن و کارمند می‌شن!
    از بسیاری از جهات تفکر کارآفرینان با کارمندان کاملا با هم در تضاد هست و افرادی که در کنار کارمندی، کارآفرینی کردن افرادی بودن که علاقه بسیار زیادی به کارآفرینی داشتن یا بعدا علاقه‌مند شدن و به همین خاطر کم کم از کارمندی دست کشیدن.
    خبر خوب اینه که هم کارآفرینی و هم کارمندی، یاد گرفتنی هستن و ذاتی نیستن و هر کَسی از هر جایی که بخواد می‌تونه تغییر مسیر بده و نوع دیگری زندگی کنه و کار کنه.
    هر چیزی که بالاتر در قسمت کارمندی نوشت شد، مربوط به همه کارمندان نمی‌شه و ممکنه بعضی از ویژگی‌ها در مورد کارمندان صادق نباشه و همه کارمندان به اون شکل زندگی نکنن یا ممکنه همه گفته‌ها درباره کارآفرینان درباره اونها صدق نکنه ولی یکسری از ویژگی‌ها هستن که کاملا بارز هستن و در تمام دنیا به همین شکل هست و اثبات شدست. مثلا اینکه کارمندان به فکر امنیت هستن و امنیت برای اونها یک ارزش مهم محسوب می‌شه و زیاد اهل ریسک و خطر پذیری نیستن و برعکس برای کارآفرینان امنیت مهم نیست و بیشتر خطرپذیر و ریسک پذیر هستن و به دنبال هیجان هستن و آزادی برای اونها یک ارزش اساسی محسوب می‌شه نه امنیت. در تصویر زیر مقایسه‌ جالبی بین کارآفرینی و کارمندی انجام شده منبع تصویر: www.huffingtonpost.com توضیحات درباره تصویر بالا: کارمندی یک مسیر تقریبا مشخص و کم خطر هست، مسیری که افراد زیای از اون عبور می‌کنن یا تمایل به عبور از اون دارن، ولی کارآفرینی یک مسیر فرعیه و سفر به سرزمین ناشناخته هاست! جایی هست که کمتر کسی اونجا وارد می‌شه، جایی هست که زیاد مسیر همواری نداره، چراغ روشنایی زیادی نداره، جاده صافی نداره، سربالایی و پیچ‌های زیای داره، پلیس راهنمایی اونجا نیست، علایم راهنمایی کمتری در اون هست، یه قسمت هاییش خاکیه ولی انتهاش خیلی زیباست. مانند یک جاده کوهستانی یا مسیر کوهنوردی سخت که به یک انتها و جای دیدنی ختم می‌شه، البته هیچ تضمینی هم وجود نداره که حتما انتهای مسیر، باب میل باشه! /اتمام شما باید با توجه به علاق و روحیات و ویژگی‌های خودتون یکی از اینها رو انتخاب کنین، آیا آزادی برای شما یک ارزش محسوب می‌شه؟ اگر اینطوریه پس باید کارآفرینی رو انتخاب کنین، آیا امنیت برای شما یک ارزش محسوب می‌شه؟ پس باید کارمندی رو انتخاب کنین و الی آخر کارمندی یا کارآفرینی هر کدام مزایا و معایبی دارن و شما با توجه به روحیات و ارزش‌های خودتون باید یکی از اینها رو انتخاب کنین و وارد یکی از این مسیرها بشین. البته انتخاب به معنای این نیست که هیچ بازگشتی وجود نداشته باشه، هر لحظه در زندگی می‌شه تغییر کرد و مسیر زندگی رو تغییر داد، افرادی بودن که سالها کارآفرین بودن و به دنبال کارآفرینی رفتن ولی در نهایت کارمندی رو انتخاب کردن، افرادی هم وجود داشتن که کارمند بودن ولی بعد کارآفرین شدن و در مقاطع مختلف زندگی ممکنه انتخاب‌های افراد متفاوت باشه ولی به هر حال وظیفه هر انسانی در قبال آینده خودش اینه که بلاخره یکی از این مسیرها رو انتخاب کنه و این رو بدونه که کارمندی یا کارآفرینی فقط به شغل مرتبط نمی‌شه و هر کدام از این انتخاب‌ها، تمام زندگی انسان رو در تمام ابعداد در بر می‌گیره و روی تمام جنبه‌های دیگر زندگی هم تاثیر می‌ذاره. مشکل بسیار بزرگی که در جامعه وجود داره اینه که وقتی از کارآفرینی تعریف می‌شه همه فکر می‌کنن که همه چیز گل و بلبله و کارآفرینان فقط دارن لذت می‌برن، درآمد بالا، آزادی و … و فقط ویژگی‌های خوب اونها گفته می‌شه و درباره کارمندی هم فقط ویژگی‌های بد اون گفته می‌شه! کارمندی بدتر از کارآفرینی نیست، کارآفرینی هم بهتر از کارمندی نیست، هر کدام مزایایی دارن، هر کدام معایبی دارن، هر کدام بدرد افراد خاص با روحیات خاصی می‌خورن، هر دو مورد نیاز هستن، هرچند که هیچکدام از اونها ذاتی نیستن و هیچ کسی ذاتا یک کارمند یا کارآفرین بدنیا نیومده و اینها یاد گرفتنی هستن. گاهی اوقات اونقدر تعاریف بدی از کارمندی در جامعه رایج شده که حتی بعضی‌ها از اینکه به اونها برچسب کارمند زده بشه نگران هستن و این رو یک عیب می‌دونن! و اونقدر درباره کارآفرینی اغراق شده و خیلی‌ها اون رو خیلی راحت و عالی می‌دونن که اصلا به حقایق موجود توجه نمی‌کنن و نمی‌دونن که کارآفرینی شغل پراسترس و پرفشاری هست و عموما از لحاظ ساعات کاری، کارآفرینان بیشتر از کارمندان مشغول به کار در شبانه روز هستن. همونطوری که گفتم هر کدام مزایا و معایبی دارن، هرچند که کارآفرینان حرکت‌های بزرگی انجام می‌دن که گاهی اوقات زندگی میلیون‌ها و شاید میلیاردها نفر در جهان رو تحت تاثیر قرار می‌ده اما این دلیل نمی‌شه که کارمندان کارهای مفیدی انجام ندن، کارمندانی داریم که شاید از بعضی از کارآفرینان هم برای جامعه و مردم موثرتر و بهتر باشن و خدماتی که ارائه کردن دست کمی از برخی از کارآفرینان برای جامعه نداشته. هدف از این مقاله فقط مقایسه کارمندی و کارآفرینی نیست، هدف این هست که هر دو نوع شغل و هر دو نوع سبک زندگی به شما نشون داده بشه تا یکی از اونها رو انتخاب کنین. کوششم این بوده که با نگاهی کاملا بی طرفانه و از روی حقیقت درباره کارآفرینی و کارمندی توضیح بدم، در بسیاری از منابع با گفته‌هایی غیرواقعی و غیرمنصفانه و بعضا کاملا شعاری و غیرعلمی درباره کارمندی و کارآفرینی روبرو شدم (متاسفانه حتی از اساتید مشهور) و بر خودم لازم دیدم که مطلبی کاملا منطقی و واقعی در این زمینه بنویسم. من از نوجوانی هیچ علاقه‌ای به کارمندی نداشتم و کارآفرینی رو راه بهتری برای دستیابی به رویاهای خودم و خدمت به دیگران می‌دیدم، من دوست داشتم از این طریق خدمت و کسب درآمد کنم و به رویاهام دست پیدا کنم و این بیشتر با روحیات من سازگار بود. هرچند که در زندگی خودم بارها کار کردن برای دیگران، کارگری کردن و کارمند بودن رو هم تجربه کردم. امیدوارم این مقاله مورد قبول شما عزیزان واقع شده باشه و به شما در انتخاب هدف و مسیر صحیح کمک کنه. خوشحال می‌شم که دیدگاه‌های شما رو درباره این مقاله دریافت کنم، نظر شما درباره کارمندی یا کارآفرینی چیه؟ شما کدام رو می‌پسندین؟ شما کارمندی و کارآفرینی رو چطور تعریف می‌کنین؟ آیا شما کارمند هستین یا کارآفرین؟ چه تجربیاتی از کارمندی یا کارآفرینی دارین؟ این مقاله رو چطور ارزیابی می‌کنین؟ آیا موافق چنین مقالاتی هستین که در اون قسمت‌هایی از فیلم، سریال و انیمیشن‌ها رو قرار بدم و از اینها برای آموزش‌های خودم و انتقال مفاهیم مد نظرم کمک بگیرم؟ آیا این سبک جدید مورد قبول شما قرار گرفته؟ تاکنون تمام آموزش‌های این سایت بر اساس کارآفرینی و خویش‌فرمایی ارائه شده و افرادی که به دنبال کارمندی هستن، محتوای این سایت به غیر از این مقاله، زیاد مناسب اونها نیست و فقط افرادی که به دنبال آزادی و ایجاد کسب و کار شخصی و کارآفرینی هستن می‌تونن از محتوا و محصولات این سایت حداکثر استفاده رو ببرن.
    نویسنده: احمد شمسی
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    پوش نوتیفیکیشن چیست و چطور سایت خود را به آن مجهز کنیم؟

    اینترنت و ابزارها و روش های بازاریابی اینترنتی هر روز در حال تغییر و تحول هستن، برخی ابزار ها با گذشت زمان منسوخ می شن و برخی ابزارهای جدید به وجود میان، برخی روش ها تغییر می کنن و فرم پیاده سازی اونها عوض می شه.
    یکی از روش‌های بازاریابی آنلاین که نسبت به برخی از روش‌های قدیمی دیگر مانند ایمیل مارکتینگ، عمر کوتاهی داره و جدیدتر هست «نوتیفیکیشن مارکتینگ» نام داره که به ابزار اون «پوش نوتیفیکیشن Push Notification» می‌گن.
    معنی فارسی کلمه Notification می‌شه اطلاع، اطلاعیه، اعلان، خبر، تذکر و آگاهسازی.
    احتمالا اپلیکیشن‌های موبایلی‌ای رو دیدین که پس از نصب اون روی موبایل‌تون، وقتی که یک نسخه جدید از اپلیکیشن ارائه می‌شه، یک اعلان یا نوتیفیکیشن برای شما ظاهر می‌شه و شما رو مطلع می‌کنه. یا مثلا از جشنواره‌ها و تخفیف‌ها برای ارتقا برنامه به نسخه پولی، خبر می‌ده.
    یا برخی بازی‌ها مانند بازی پو (Pou) که وقتی پو، گرسنه می‌شه، خوابش میاد و … نوتیفیکیشنی ظاهر می‌شه و شما رو از این مورد آگاه می‌کنه تا به پو، غذا بدین، بخوابونینش و … !
    نمونه‌ای از یک پوش نوتیفیکیشن در مرورگرهای کروم و موزیلا:

    پوش نوتیفیکیشن چقدر برای کسب و کار اینترنتی شما موثر هست

    در اینکه پوش نوتفیکیشن چقدر در افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش و افزایش محبوبیت کسب و کار اینترنتی موثر هست، نمی‌شه اطلاعات دقیقی ارائه کرد، هرچند که اهمیت و تاثیر خوب نوتیفیکیشن‌ها در اپ‌های موبایل اثبات شده ولی برای سایت‌ها کمی متفاوت هست.
    نوتیفیکیشن‌ها فقط برای اپ‌ها و موبایل‌ها نیستن و چند وقتی هست که از اونها برای وب‌سایت ها هم استفاده می‌شه که احتمالا نمونه‌هایی از اون رو تاکنون در سایت‌های مختلف مشاهده کردین.
    هر چقدر موبایل‌ها و تبلت‌ها بیشتر پیشرفت کردن، وب‌سایت ها هم خودشون رو با موبایل‌ها تطابق دادن مانند حالت ریسپانسیو یا واکنش گرا که امروزه برای هر نوع سایتی نسبتا یک الزام محسوب می‌شه.
    در بسیاری اوقات کاربران سایت شما ممکن هست سایت‌تون رو با موبایل یا تبلت خودشون نگاه کنن و اگر سایت شما ریسپانسیو نباشه، کار با سایت برای اونها سخت‌تر می‌شه و همین باعث افزایش نارضایتی و در نهایتا کاهش فروش شما می‌شه، به این خاطر که اونها مجبور می‌شن که فقط از PC و MAC سایت‌تون رو مشاهده کنن و نمی‌تونن با موبایل یا تبلت به خوبی با اون کار کنن. این یعنی یوزر فرندلی User-Friendly نبودن (کاربر پسند نبودن) و تجربه کاربری بد.
    همونطور که گفتم هرچقدر اسمارت‌فون یا تلفن‌های هوشمند بیشتر پیشرفت کردن و جایگاه بیشتری در زندگی مردم بدست آوردن، وب‌سایت ها هم شبیه‌تر به اپ‌ها شدن و با موبایل‌ها و تبلت‌ها هماهنگ تر شدن، یکی از موراد بسیار پر استفاده در اپ‌ها همین نوتیفیکشن بود که جای خالی اون در وب‌سایت های مدرن امروزی احساس می‌شد، به همین خاطر امکان ارسال پوش نوتیفیکیشن برای سایت‌‌ها هم فراهم شد تا باز هم وب‌سایت ها شبیه‌تر به اپ‌ها بشن.
    چطور سایت تون رو به پوش نوتیفیکیشن Push Notification مجهز کنین

    یکسری سایت‌ها (سرویس‌ها) رو در زیر به شما معرفی کردم که خدمات پوش نوتیفیکیشن رو به صورت رایگان ارائه می‌کنن، البته پلن‌ها و خدمات پولی هم دارن اما برای شروع می‌تونین از پلن‌ها و خدمات رایگان اونها استفاده کنین.
    sendpulse.com
    onesignal.com
    pushengage.com
    pushwoosh.com
    pushcrew.com
    foxpush.com
    letreach.com
    pushpad.xyz
    pushassist.com
    سایت‌های بالا به ترتیب اهمیت و خوب بودن نوشته نشدن، هر کدام مزایا و معایبی دارن.
    در میان سایت‌های ایرانی هم سایت‌هایی هستن که این خدمات رو ارائه می‌کنن، اما در جستجویی که بین سایت‌های ایرانی انجام دادم، سایتی رو ندیدم که پوش نوتیفیکیشن رو برای وب‌سایت‌ها ارائه کنه و بیشتر خدماتشون فقط برای اپ‌ها بود، به همین خاطر جستجو در بین سرویس دهندگان ایرانی رو واگذار می‌کنم به خودتون، در میان سرویس‌های ایرانی جستجو کنین و اگر سرویس مناسبی دیدین از اونها استفاده کنین و از طریق قسمت نظرات به دیگر دوستان هم معرفی کنین.
    مراحل انجام کار:
    ۱. در یکی از این سایت های معرفی شده عضو بشین.
    ۲. فرم پوش نوتیفیکیشن خودتون رو طراحی کنین (هر کدام از این سایت‌ها چند نوع فرم متفاوت دارن که با توجه به نیازتون یکی از اونها رو انتخاب کنین)
    ۳. بعد از انتخاب و طراحی فرم، یک یا چند خط کد در اختیار شما قرار می‌ده، این کدها رو باید در قسمت‌ کدهای قالب سایت و تگ HEAD قرار بدین. اگر سایت شما با سیستم‌های مدیریت محتوا طراحی شده، در اکثر قالب‌های اونها بخشی دارن که می‌تونین کد رو در اون بخش و در قسمت تنظیمات قالب وارد کنین و نیاز نیست این کار رو به صورت دستی انجام بدین.
    ۴. پس از قرار دادن کد، اگر کاربران سایت شما از طریق مرورگر، سایت‌تون رو باز کنن، اون فرم عضویت رو مشاهده می‌کنن و اگر عضو بشن وارد لیست شما می‌شن.
    ۵. حالا می‌تونین با ورود به پنل خودتون در سایت سرویس دهنده، برای اعضا پوش نوتیفیکیشن ارسال کنین و بازاریابی نوتیفیکیشن رو آغاز کنین.
    نوتیفیکیشن‌ها به مرورگر کاربران ارسال می‌شن، مثلا گوگل کروم یا موزیلا فایر فاکس.
    وقتی کاربران، سایت شما رو با این مرورگر‌ها باز کنن، پنجره عضویتی شبیه پاپ آپ به اونها نمایش داده می‌شه و اگر عضو بشن، بعد از اون اگر شما نوتیفیکیشنی ارسال کنین، اونها به محض باز کردن مرورگر خودشون، اون رو مشاهده می‌کنن، اگر مرورگر اونها در حالت اجرا باشه، بلافاصله اعلان ارسالی شما رو دریافت می‌کنن و اگر هم مرورگر اونها بسته باشه به محض باز کردن اون، نوتیفیکیشن ارسالی شما رو دریافت و مشاهده می‌کنن.
    سخن آخر

    بازاریابی نوتیفیکیشنی هم مانند ایمیل مارکتینگ، تکنیک‌هایی داره و در این مقاله درباره اونها توضیحاتی ارائه نشده و فقط هدف آشنایی شما با این ابزار و نحوه استفاده از اون بوده.
    ایمیل مارکتینگ، پدربزرگ روش‌های بازاریابی اینترنتی! هنوز هم جزو کامل‌ترین و بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شه و نوتیفیکیشن مارکتینگ فعلا با ایمیل مارکتینگ قابل مقایسه نیست، هرچند که این روش بازاریابی آنلاین، ارزان‌تره و مزایا و طرفدارانی داره.
    البته این موضوع به نوع کسب و کار آنلاین و کیفیت اجرا هم مرتبط هست و ممکنه برای کسب و کار اینترنتی خاصی این روش خیلی موثرتر واقع بشه.
    نویسنده: احمد شمسی
    منبع: شمسی دات کو
    پوش نوتیفیکیشن چیست و چطور سایت خود را به آن مجهز کنیم؟ | شمسی دات کو
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    مناسب‌ترین بازه های زمانی به روز رسانی وب سایت برای سئو سایت

    یکی از سوالاتی که بارها توسط کاربران سایت شمسی دات کو از بنده پرسیده شده اینه که بهترین بازه‌های زمانی برای به روز رسانی وب سایت از نظر سئو سایت چیه؟ برای برخی سایت ها، به روز رسانی های بیشتری نیاز هست و برای برخی هم به روز رسانی های کمتری نیازه، در ادامه مقاله درباره این موضوع به طور کامل توضیح می دم. در این مقاله منظور از به روز رسانی، انتشار یک مطلب جدید، یک محصول جدید و یک صفحه جدید در سایت هست. مناسب ترین بازه های زمانی برای به روز رسانی وب سایت

    به روز رسانی سایت تا حدودی یک مبحث سلیقه‌ای هست و نوع سایت و کسب و کار اینترنتی شما و برخی موارد دیگر در این موضوع تاثیرگذاره و هیچ کسی نمی‌تونه به شما بگه که بهترین حالت به روز رسانی سایت شما چه حالتی و در چه بازه‌های زمانی‌ای هست. در هر صورت این فقط به سلیقه و میل شخصی مدیران سایت هم بر نمی‌گرده و انتظاراتی که کاربران، از صاحبان اون کسب و کار اینترنتی هم دارن تا حد زیادی در این امر تاثیرگذار هست. تاثیر نوع کسب و کار اینترنتی و سایت در بازه های به روز رسانی

    در ابتدای مقاله توضیح دادم که نوع کسب و کار اینترنتی شما در به روز رسانی سایت مهم هست، حالا می‌خوام با ذکر چند مثال این موضوع رو بازتر کنم. در مثال‌های زیر فقط بحث سئو و افزایش بازدیدکنندگان سایت و افزایش رتبه سایت در نظر گرفته نشده و بحث فروش و بازاریابی هم مد نظر قرار گرفته. وب‌سایت های خبری

    اگر صاحب سایتی هستین که می‌خواین درآمدتون از طریق پذیرش تبلیغات باشه (مثلا سایت های خبری) باید وب‌‌سایت خودتون رو سریعتر از بسیاری سایت‌های با موضوعات دیگر، به روز رسانی کنین. این سایت ها بیشتر از هر سایت دیگر در هر زمینه‌ای نیاز به، به روز رسانی دارن. معمولا سایت‌هایی که درآمدشون از طریق تبلیغات هست حداقل روزی یک بار به روز رسانی می‌شن، این بازه‌ به روز رسانی، بازه‌ نسبتا مناسبی برای اونهاست. البته منظور سایت‌هایی نیست که تبلیغات سرویس‌های ای‌نتورک، ادنگاه، صباویژن و … رو در سایت خودشون قرار دادن و منظورم از این سایت‌ها، فقط سایت‌هایی هست که به صورت مستقیم و بدون هیچ گونه واسطه‌ای، تبلیغات رو از تبلیغ‌ دهندگان می‌پذیرن و در سایت خودشون قرار می‌دن و هزینه رو از اونها دریافت می‌کنن. سایت‌های پرطرفدار و پردرآمد در این حوزه، حتی هر ساعت هم به روز رسانی می‌شن! مثلا سایت‌های زومیت و دیجیاتو که درآمد اصلی اونها از طریق پذیرش تبلیغات هست و درآمد بسیار عالی‌ای هم از این طریق کسب می‌کنن، گاهی اوقات در عرض یک ساعت، ۲ مطلب جدید هم قرار می‌دن و در طول یک روز گاهی اوقات بالای ۳۰ مطلب جدید در سایت‌شون قرار می‌دن! البته این کارها رو به صورت گروهی انجام می‌دن، به هر جهت اگر شما هم بخواین چنین سایت‌هایی داشته باشین و به چنین درآمدهایی از این طریق برسین، به روز رسانی روزانه سایت‌تون موضوعی اجتناب ناپذیر هست. یک حالت خوب و نسبتا مطلوب، قرار دادن حداقل روزی یک مطلب جدید در سایت‌تون هست. وب‌سایت های آموزشی

    وب‌سایت های آموزش محور، الزامی به آپدیت روزانه ندارن هر چند اگر به صورت روزانه به روز بشن خیلی بهتره و به روز رسانی سریعتر اونها هیچ ضرری نداره بلکه فقط فایده داره. این سایت‌ها مانند سایت‌های خبری نیاز به آپدیت‌های دقیقه‌ای، ساعتی یا روزانه ندارن و حتی اگر به صورت هفتگی یا دو هفته در میان یا حتی ماهی یک بار هم به روز بشن، می‌تونن همچنان مشتریان و کاربران‌شون رو راضی نگه دارن و درآمدشون رو حفظ کنن و حتی افزایش بدن. با توجه به جایگاهی که سایت به اون دست پیدا کرده (تعداد بازدیدکنندگان، مشتریان و کاربران و میزان مشارکت اونها) این گروه از سایت‌ها حتی می‌تونن تا چند ماه هم به روز رسانی نشن و همچنان به کارشون با همون کیفیت ادامه بدن. البته بحث پشتیبانی کاملا متفاوت هست، در این مقاله فقط موضوع «به روز رسانی سایت» در نظر گرفته شده. وب‌سایت های فروشگاهی

    فروشگاه‌‌های آنلاین نسبت به سایت‌های خبری و آموزش محور نیاز به آپدیت‌های کمتری دارن! درآمد اصلی فروشگاه های اینترنتی از طریق فروش محصولات هست و حتی اگر محصولات فروشگاه برای چند ماه هم تغییر نکنن باز می‌تونه تاثیر منفی خاصی در عملکرد اون نذاره. وقتی شخصی وارد یک فروشگاه آنلاین می‌شه براش مهم نیست که آخرین باری که فروشگاه به روز شده کِی بوده، بلکه باید سایت از لحاظ فنی و بازاریابی مناسب باشه و پشتیبانی اون فعال و در دسترس باشه و به روز رسانی مداوم و منظم برای فروشگاه‌های اینترنتی یک الزام محسوب نمی‌شه اما اگر می‌خواد همچنان در سئو موفق عمل کنه باید سریعتر به روز رسانی بشه. قبلا یک فروشگاه اینترنتی داشتم که حتی اون رو به مدت یک سال به روز رسانی نکرده بودم ولی هر روز فروش و مشتریانم بیشتر می‌شد و هر روز رضایت اونها هم بالاتر می‌رفت چون کالاهام همیشه موجود بود، پشتیبانی همیشه در دسترس بود و سفارشات به سرعت ارسال می‌شدن. تاثیر رقبای شما در بازه های به روز رسانی سایت

    رقبای شما هم در این مورد تاثیرگذار هستن، اگر شما تازه وارد حوزه‌ای شدین و رقبای قدیمی شما روزانه یک مطلب جدید منتشر می‌کنن، شما که تازه کار هستین باید روزی سه مطلب جدید یا دو مطلب جدید منتشر کنین. البته در این مطلب اصلا بحث کیفیت و تنوع فرمت‌های اطلاعاتی در نظر گرفته نشده، کیفیت از کمیت خیلی مهمتره و یک مطلب با ارزش و با کیفیت، از نظر سئو و کاربر ارزشمند‌تر از ۱۰ مطلب بی‌کیفیت و سرسری هست! به روز رسانی سایت، دقیقا به چه معناست!؟

    بعضی‌ها تصور می‌کنن، به روز رسانی سایت یعنی انتشار یک مطلب جدید در اون، در صورتی که این مورد اصلا صحیح نیست! از نظر سئو، به روز رسانی سایت، فقط به معنی انتشار یک مطلب جدید یا ایجاد یک صفحه جدید در سایت نیست و حتی وقتی که یک دیدگاه تازه برای یکی از مطالب سایت شما نوشته می‌شه، پاسخی برای دیدگاه می‌نویسین، سایت شما به روز رسانی شده و از لحاظ سئو امتیاز مثبتی محسوب می‌شه، هر چند که در افزایش نرخ تبدیل، افزایش کاربران و مشتریان، افزایش فروش و افزایش اعتماد هم موثره. سعی کنین با به روز رسانی منظم و سریع سایت‌تون کاربران رو معتاد کنین و همیشه چیزهای جدیدی برای اونها داشته باشین و مطالب جدید قرار بدین، نظرات‌شون رو منتشر کنین و اگر نیاز به پاسخ دارن به اونها پاسخ بدین، بخش‌های جدیدی به سایت اضافه کنین، بخش‌های کم طرفدار، نامناسب و تاریخ مصرف گذشته رو حذف کنین. (البته حذف مطالب از سایت اصولی داره که باید حتما اونها رو رعایت کنین و یکباره و بدون اصول نباید مطالب رو حذف کنین!) هر چه به روز تر، بهتر!

    چه از نظر اعتماد سازی و افزایش فروش، چه از نظر سئو و کسب رتبه‌های بهتر در گوگل و جذب بازدیدکننده از این طریق، از هر نظر هر چقدر سایت شما سریعتر و بیشتر به روز بشه بهتره.
    هرگز هیچ کدام از کاربران سایت شما از به روز رسانی سریع و زیاد سایت خسته نمی‌شن! اتفاقا اونها خیلی خوشحال می‌شن و این کار برای سایت شما خیلی مفیده.
    هر کسب و کار اینترنتی‌ای چه بر بستر موبایل (اپلیکیشن) یا بستر وب‌سایت، برای زنده موندن نیاز به آپدیت یا به روز رسانی داره. هر چه به روز تر، بهتر! آیا منظم و دقیق بودن به روز رسانی تاثیر مثبتی در سئو سایت داره؟

    یکی از سوالاتی که در زمینه سئو توسط کاربران بارها از بنده پرسیده می‌شه اینه که مثلا اگر سایت خودمون رو هر روز راس ساعت ۴ بعد از ظهر به روز رسانی کنیم (منظور انتشار یک مطلب جدید هست) آیا این یک امتیاز مثبت از نظر سئو محسوب می‌شه؟ پاسخ سوال: خیر! در حقیقت، انتشار یک مطلب جدید امتیاز مثبت محسوب می‌شه اما فرقی نمی‌کنه که شما یک روز ساعت ۳ مطلب قرار بدین و روز بعد ساعت ۴ مطلب قرار بدین یا یک بار یک روز در میان مطلب قرار بدین و یک بار دو روز در میان و این موضوع تاثیری در جایگاه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نخواهد داشت. هر چند که در سرعت ایندکس شدن مطالب در گوگل تاثیر مثبت داره و اگر در بازه‌های زمانی منظم، مطالب رو منتشر کنین باعث می‌شه که ربات‌های گوگل حضورشون دقیق‌تر و منظم‌تر بشه و مطالب سایت شما سریعتر در گوگل ایندکس بشه. البته روش‌هایی وجود داره که بتونین مطالب رو سریعتر در گوگل ایندکس کنین و می‌تونین خودتون به صورت دستی این کار رو انجام بدین. (مقاله مرتبط: ایندکس سریع مطالب در گوگل) در مجموع شاید به طور غیرمستقیم تاثیرهای مثبتی هم داشته باشه اما اونقدر کم و ناچیز هست که اصلا این رو در نظر نگیرین و فکر نکنین که گوگل برای دقیق بودن به روز رسانی های سایت شما، مدال افتخار بر گردنش می‌ندازه! پس در این زمینه حساس نباشین، شاید این مورد برای کاربران شما حس بهتری ایجاد کنه تا موتورهای جستجو هر چند که موتور جستجو هم به سایتی رتبه خوبی می‌ده که تشخیص بده برای کاربرانش هم مفیده ولی این به روز رسانی دقیق ممکنه برای کاربران هم اهمیت چندانی نداشته باشه به همین خاطر فعلا گوگل امتیاز خاصی برای این کار قرار نداده. البته منظورم از به روز رسانی دقیق، مثلا به روز رسانی طبق یک ریتم و الگوی خاص و راس ساعت و دقیقه و ثانیه ای خاص هست، وگرنه همیشه به روز بودن از هر جهت برای سایت شما مفید هست، چه سئو و چه افزایش فروش و افزایش تعداد و رضایت کاربران.
    اهمیت به روز رسانی برای اپلیکیشن‌ها

    حالا که درباره به روز رسانی توضیح دادم، بد ندیدم که درباره اپلیکیشن‌ها هم توضیحاتی بدم. به روز رسانی برای اپلیکیشن‌ها هم بسیار مهمه و بسته به نوع اپلیکیشن و حوزه فعالیت باید همیشه به روز باشن و در هر نسخه جدید، ایرادات نسخه‌های قبلی رو برطرف کنن و همچنین امکانات جدیدی به اون اضافه کنن، البته این مورد ارتباطی با سئو نداشت و در جهت افزایش محبوبیت و افزایش فروش اپلیکیشن و افزایش رضایت کاربران از اون هست. مثلا اپلیکیشن ایرانی بسیار موفق تقویم اذان گو بادصبا که بیش از ۷ میلیون بار از کافه بازار توسط کاربران دانلود شده، به صورت منظم آپدیت می‌شه و هر بار در نسخه‌های جدید در ظاهر و امکانات تغییراتی ایجاد می‌کنن و همچنین مشکلات نسخه‌های پیشین رو برطرف می‌کنن.
    تمامی اپلیکیشن‌های موفق و برتر دنیا، دائما در حال بهبود و به روز رسانی هستن.
    امیدوارم این مقاله مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشه. شما چقدر به، به روز رسانی وب‌سایت خودتون اهمیت می‌دین؟ در قسمت دیدگاه‌ها بنویسین. نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کو
    مناسب‌ترین بازه های زمانی به روز رسانی وب سایت برای سئو سایت | شمسی دات کو
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کسب درآمد از اینترنت به‌وسیله سیستم های همکاری در فروش

    افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing‌ یعنی همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته یا فروش رابطه‌ ای ! یکی از روش های کسب درآمد از اینترنت و بازاریابی اینترنتی هست که انواع مختلفی داره، البته فقط مربوط به کسب و کار های آنلاین نیست و برای غیرآنلاین هم هست. کسب درآمد از سیستم‌‌ های همکاری در فروش از نظر من کارآفرینی به حساب نمیاد چون شما صاحب اصلی کسب و کار نیستین و اختیاری جز بازاریابی برای محصولات و قرار دادین لینک خرید محصول، فروش و دریافت پورسانت ندارین و فقط بخش کوچکی از یک سیستم هستین! این روش هم یکی از روش‌های قانونی کسب درآمد از طریق اینترنت هست و بسته به سیستمی که می‌خواین باهاش کار کنین، محصولاتی که می‌فروشین، نوع و کیفیت بازاریابی شما و … درآمد شما هم متغییر هست و حتی می‌شه از همین راه به درآمد میلیونی هم برسین. مزایا و معایب سیستم های همکاری در فروش

    کسب درآمد از سیستم همکاری در فروش مزایا و معایبی داره که چند تا از معایب رو از ابتدای مقاله تا اینجا بیان کردم و مزایای اون هم اینه که تمامی مسئولیت پس از فروش کالا و محصول با سیستم هست و هیچ ارتباطی با شما نداره! اگر مشتری کالا رو تحویل نگیره و برگشت بزنه (منظور کالای فیزیکی هست) این مورد ارتباطی با شما نداره و ضررهای اون با سیستم هست، اگر خریدار نیاز به ارتباط با فروشنده اصلی و پشتیبانی داشته باشه، اگر بخواد از گارانتی استفاده کنه و … ارتباطی با شما نداره و همه چیز بر می‌گرده به صاحب یا صاحبان اصلی محصولات و اون سیستم. شما فقط یک واسطه فروش هستین و فقط پورسانت فروش رو دریافت می‌کنین. هزینه‌های هاست و دامین و دریافت مجوزها و … هم هیچ ارتباطی با شما نداره و شما فقط یک فروشنده واسطه هستین که این زحمت‌ها رو نداره و تنها کاری که انجام می‌ده فقط فروش محصولات هست بنابراین کسب درآمد از این سیستم‌ها یکسری مزایا هم داره. روش های پیشنهادی من برای بهره برداری بهتر از این سیستم ها

    روش اول: تهیه یک دامنه اختصاصی برای فروشگاه (می‌تونین یک دامنه ir. که خیلی هم ارزان هست تهیه کنین حدود ۶ هزار تومان در سال) برخی از سرویس‌ های همکاری در فروش به شما یک فروشگاه با ساب دامین (مانند وبلاگ) ارائه می‌کنن مثلا آدرس shop.system.ir اگر شما برای این فروشگاه خودتون یک دامین تهیه کنین و به اون متصل کنین خیلی بهتر می‌شه چون به شکل اختصاصی و یک وبسایت در میاد و دیگه شبیه یک وبلاگ نیست. روش دوم: بازاریابی رایگان و فروش محصولات با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، سرویس‌های به اشتراک گذاری ویدیو و وبلاگ‌ها. یعنی علاوه بر اون فروشگاهی که با یک آدرس خاص به شما ارائه می‌دن مثلا shop.system.ir از شبکه‌های اجتماعی و … هم برای افزایش فروش کمک بگیرین که می‌تونه خیلی هم موثر باشه. روش سوم: یک وبسایت بسازین و بازاریابی محتوا انجام بدین. (با هاست اشتراکی و سیستم قدرتمند و رایگان وردپرس خیلی ارزان تمام می‌شه) محتوای رایگان ارائه کنین و این محصولات رو هم بفروشین، مثلا در سایت‌تون دسته‌بندی ای داشته باشین و این محصولات رو در اون دسته‌بندی قرار بدین یا یک ساب دامین جداگانه داشته باشین برای بخش فروشگاه و از طریق ارائه محتوی رایگان بازدید کننده جلب کنین، ایجاد اعتماد کنین و سیستم خودتون رو از یک فروشگاه کپی و کاملا تکراری و بی روح خارج کنین و به یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی با ظاهر و سبک متفاوت تبدیل کنین، این روش نسبت به روش های بالا خیلی بهتر هست. البته در روش دوم هم شما می‌تونین به بازاریابی محتوا بپردازین و در وبلاگ هم می‌شه این کار رو انجام داد. روش سوم از دو روش اول بهتر هست هرچند اگر مقدار کمی برای شما هزینه داره ولی در نهایت بازگشت سرمایه بیشتری خواهد داشت و هزینه اولیه اصلا هزینه زیادی محسوب نمی‌شه و به راحتی جبران می‌شه و بعد به سود دهی هم می‌رسین. در کنار روش سوم از روش دوم هم استفاده کنین تا بتونین نتیجه خیلی بهتری بگیرین (منظورم وبلاگ نیست و شبکه‌های اجتماعی در کنار وب‌سایت هست) می‌شه هر سه روش رو با هم ترکیب کرد و از همه اونها در کنار هم استفاده کرد! چند پیشنهاد خوب

    بهتره یک ایده ساده رو دنبال کنین و کارآفرینی کنین و یک کسب و کار اینترنتی شخصی داشته باشین و یک کسب و کار اینترنتی آینده دار راه اندازی کنین و مالک صد در صد اون باشین. اگر فکر می‌کنین که هنوز آمادگی و جسارت و مهارت لازم برای ورود به این حوزه رو ندارین که البته نباید اینطوری فکر کنین! می‌تونین از این روش یعنی سیستم همکاری در فروش و روش های مشابه به صورت موقتی استفاده کنین و تجربیاتی از کسب درآمد از اینترنت و بازاریابی اینترنتی و فروشندگی کسب کنین و بعدا برای خودتون کسب و کار آنلاین راه اندازی کنین. اما حواستون باشه که به زمان هم دقت کنین و فقط بازیگر فیلم دیگران نشین! اینطور نشه که ۵ سال برای این کار وقت بذارین و آخرش چیز زیادی نسیب شما نشه و یا اینکه با فروپاشی و ورشکستگی اون سیستم درآمد شما هم قطع بشه! باید مدام پیشرفت‌تون رو اندازه‌گیری کنین، اگر مثلا دو ساله که به طور جدی با این سیستم‌ها کار می‌کنین و چیزی عایدتون نشده بهتره که کارتون رو تغییر بدین. شما در همین مدت زمان می‌تونین خودتون یک کسب و کار اینترنتی خیلی خوببسازین و این سرمایه‌گذاری بهتری هست هر چند اگر نیاز به تلاش بیشتر و کمی سرمایه اولیه بیشتر و مهارت بیشتری داره اما صدها برابر ارزشمند تر از اون روش کسب درآمد از طریق اینترنت هست. سخن آخر

    هر کسی درباره این سیستم ها از من سوال می پرسه توصیه می کنم که ترجیها برای کسب درآمد سراغ این سیستم ها نره و بهتره که کسب و کار اینترنتی و شخصی خودش رو راه اندازی کنه. این سیستم‌ها «تقریبا!» یک بازی برنده – برنده ایجاد می‌کنن که هم به نفع سیستم هست و هم به نفع فروشنده (البته در این مثال خریدار در نظر گرفته نشده و اون بحثش کاملا جداست و بیشتر بر می‌گرده به اون سیستم و مشتریانش) گفتم تقریبا، چون سیستم خاصی مد نظرم نیست و به طور کلی بیان کردم. همه این سیستم‌ها قانونی هم نیستن و برخی از اونها هم غیرقانونی هستن! برخی از سایت‌ها در کنار دیگر خدماتشون این بخش رو هم دارن پس منظورم از این سیستم‌ها، فقط کسب و کارهایی نیست که به طور تخصصی در این زمینه کار می‌کنن و یک فروشگاه کامل به شما ارائه می‌‌کنن و هر سایتی که به هر شکلی چنین بخشی داره از نظر این مقاله سیستم همکاری در فروش محسوب شده. نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کو
    کسب درآمد از اینترنت به‌وسیله سیستم های همکاری در فروش | شمسی دات کو
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    وب سایت رو برای کاربر بهینه سازی کنین نه برای موتور های جستجو

    شاید مطالبی درباره سئو یا بهینه سازی موتور جستجو مطالعه کرده باشین و روش های زیادی به شما توصیه شده که چطور وبلاگ یا وب سایت خودتون رو برای موتورهای جستجو بهینه کنین تا در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا قرار بگیره و ترافیک بیشتری برای سایت تون ایجاد کنین یا باعث افزایش بازدید اون بشین، همه اونها رو فراموش کنین و همین حالا این مقاله رو بخونین! در این مقاله به شما توضیح می‌دم که باید سایت و وبلاگ‌تون رو برای کاربرانش بهینه کنین نه برای موتور‌های جستجوگر‌! مطالعه این مطلب باعث می‌شه که درک بهتر و وسیعتری از سئو پیدا کنین. وب سایت رو برای کاربر بهینه سازی کنین نه برای موتور های جستجو

    موتور جستجوی گوگل چرا یک وب‌سایت رو نسبت به سایت دیگه برتری می‌ده و اون رو در جایگاه بالاتری نسبت به دیگر سایت ها قرار می‌ده؟ چرا یک مطلب یا یک صفحه از سایت یا وبلاگی رو در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا قرار می‌ده؟ آیا فکر می‌کنین اون سایت یا وبلاگ با معیارهای رتبه‌بندی جستجوگر گوگل هماهنگ‌تر بوده و به همین خاطر امتیاز بیشتری کسب کرده و در جایگاه بالاتری قرار گرفته؟ بله درسته! اما الگوریتم‌ ها و معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها بر چه اساس بنا نهاده شدن؟ جواب اینه که تمامی فاکتور‌‌ های رتبه‌ بندی موتور جستجوی گوگل و دیگر جستجوگرها بر این اساس بنا نهاده شدن که ببینن اون سایت چقدر برای کاربرانش با اهمیت هست! هر چقدر گوگل تشخیص بده اون سایت و صفحاتش برای کاربرانش مفیدتر و بهتره و کاربران راضی‌تر هستن، به اون سایت رتبه بیشتری می‌ده و اون رو در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا قرار می‌ده. تمام تلاش شما باید برای جلب رضایت کاربر باشه نه موتور جستجو، اگر رضایت کاربر رو جلب کنین رضایت موتور جستجو هم جلب می‌شه، البته جستجوگر گوگل آدم نیست! ذکر یک نکته نیاز هست، نکته اینه که اصلا منظورم این نیست که هر سایتی که در نتایج بالاتر گوگل قرار می‌گیره و الان گرفته حتما بهتر و ارزشمند‌تر هست چرا که الان خیلی از سایت‌های زیر‌ خاکی و داغون هم در صدر نتایج گوگل هستن و به نظر هم نمی‌رسه از جاشون تکون بخورن و جالبه که خیلی از اونها بعد از چندین بار آپدیت‌های جدید گوگل، هنوز هم همونجا هستن! منظورم از سایت‌های زیرخاکی سایت‌های خیلی قدیمی با محتوای بی‌کیفیت هست که الان سالهاست به روز نمی‌شن اما همچنان در همون جایگاه‌های اول نتایج جستجوی گوگل قرار دارن. خیلی از افراد تصور می‌کنن چون شرکت گوگل یک شرکت فوق العاده جهانی هست و موتور جستجوی گوگل هم که شاخص‌ترین محصول این شرکته یک محصول درجه یکه پس هر تصمیمی گوگل بگیره درسته در صورتی که این مورد اصلا صحیح نیست!
    جستجوگر گوگل هم مرتکب اشتباه می‌شه و گاهی اوقات برخلاف اصول خودش یک سایت رو به سایت دیگه برتری می‌ده، سئو کاران کلاه سیاه هم از همین ضعف‌های گوگل استفاده می‌کنن تا اون رو فریب بدن و یک شبه راه صد ساله رو برن!
    پس تا اینجا گفتم که تمام تلاش شما باید جلب رضایت کاربر باشه نه موتورهای جستجو و اگر رضایت کاربر رو جلب کنین، رضایت موتور جستجو هم جلب می‌شه و اینکه گوگل سایت‌هایی رو در صدر نتایج به نمایش می‌ذاره که احساس کنه اون سایت‌ها برای کاربرانش مفید‌تر و محبوب‌تر هستن، منظورم در حالت نرمال و حالت سئو کلاه سفید هست. چطور وب سایت رو برای کاربر بهینه کنیم؟ جواب اینه! بهبود تجربه کاربری

    نمیشه کل مبحث سئو و بهبود تجربه کاربری رو در همین یک مقاله خلاصه کنم و آموزش بدم و اصلا هدفم از این مقاله این نیست! پس فقط یکی از رایج‌ترین روش‌های اون رو به منظور توضیح بهتر این مطلب بررسی می‌کنم. اهمیت لینک بیلدینگ در سئو و بهینه سازی سایت و ارتباط اون با بهبود تجربه کاربری لینک بیلدینگ (‌Link Building‌) به معنی ایجاد لینک یا لینک سازی هست، یعنی دریافت بک‌ لینک (Backlink) از سایت‌های دیگه و به عبارت ساده‌تر دریافت لینک از سایت‌های دیگه که می‌شه گفت بک لینک و لینک بیلدینگ هر دو یک معنی دارن یعنی لینک سازی. لینک سازی فقط به دریافت لینک از سایت‌های دیگه ختم نمی‌شه و جزئیات خیلی بیشتری داره. تعریف بسیار ساده اون یعنی اینکه هر چقدر سایت‌های دیگه بیشتر به سایت شما لینک بدن اهمیت سایت‌تون برای گوگل بیشتر می‌شه و سایت شما در جایگاه بالاتری قرار می‌گیره (الان نرین یه عالمه لینک برای سایت‌تون بگیرین بعدا بگین آقای شمسی گفته هر چی لینک بیشتر بگیری بهتره این کار اصولی داره و اگر این کار رو بدون اصول انجام بدین از لحاظ سئو سایت شما نابود می‌شه!) گفتم تعریف بسیار ساده، چون همین لینک سازی خودش یک مبحث گسترده هست و می‌شه محتوای زیادی برای اون تولید کرد. به هر حال لینک سازی به دو نوع مصنوعی و طبیعی انجام می‌شه و از زیر مجموعه‌های سئو خارجی (Off page SEO) هست. اساسا لینک‌ها، چه لینک‌های داخلی و چه لینک‌های خارجی برای چی ایجاد می‌شن؟ آیا برای این ایجاد می‌شن که ربات‌های گوگل رو راهنمایی کنیم؟ آیا برای اینه که سایت ما در جایگاه بالاتری در موتورهای جستجو قرار بگیره؟ خیر، کاملا اشتباهه! تمامی لینک‌های سایت و وبلاگ چه به صورت داخلی و چه به صورت خارجی برای این ایجاد می‌شن که کاربران رو راهنمایی کنیم و وقتی که گوگل به این نتیجه برسه که این لینک‌ها به درستی برای هدایت و راهنمایی کاربران ایجاد شدن، در نتیجه اون لینک رو یک امتیاز مثبت برای سئو محسوب می‌کنه چون به این نتیجه رسیده که اون لینک کاربر رو به مکان درستی هدایت کرده و باعث شده که کاربر نتیجه خوبی بدست بیاره و راهنمای خوبی برای اون بوده. همین موردی که توضیح دادم برای تمامی موارد دیگه هم صادق هست. مثلا هر چقدر سایت شما برای کاربر امن تر باشه برای سئو هم این یک امتیاز مثبت محسوب می‌شه.
    این مقاله مرتبط رو بخونین: افزایش امنیت و ارتقا سئو سایت با HTTPS
    یا هر چقدر سرعت بارگذاری سایت بیشتر و بالاتر باشه برای کاربر لذت بیشتری ایجاد می‌کنه و کاربر راحت‌تر در اون گشت و گذار می‌کنه، بیشتر در اون می‌مونه، بیشتر و راحت‌تر خرید می‌کنه چون این سریعتر بودن سایت باعث می‌شه تجربه کاربری بهتری ایجاد بشه و کاربر راضی‌تر باشه. گوگل هم به اون وب‌سایت می‌گه آفرین حالا که کاربرانت رو خوشحال کردی، منم رئیست رو خوشحال می‌کنم! اینم یک امتیاز مثبت برای تو که برای کاربرانت احترام و اهمیت قائل هستی! شما چه کارهایی می‌تونین انجام بدین تا کاربران سایت‌تون خوشحال‌تر و راضی‌تر باشن؟ نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کو
    وب سایت رو برای کاربر بهینه سازی کنین نه برای موتور های جستجو | شمسی دات کو
  9. #19
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    درآمد فوق کثیف و نسبتا پایدار از طریق راه اندازی سایت های زرد !

    منظور از سایت زرد، سایت زرد رنگ و با استایل زرد نیست! نه قصد این رو دارم که به شما یاد بدم چنین سایت‌هایی راه اندازی کنین نه اصلا خودم هیچوقت قبول دارم چنین سایت‌هایی رو، نه هرگز به شما پیشنهاد می‌دم که به سمت راه اندازی چنین سایت هایی برین! اهداف مقاله درآمد فوق کثیف و نسبتا پایدار از طریق راه‌اندازی سایت‌های زرد‌!

    ۱. با این نوع سایت‌ها و کسب و کار های اینترنتی و نحوه کسب درآمد‌شون آشنا بشین. ۲. افرادی که شاید به اشتباه قصد راه اندازی چنین سایت‌هایی رو دارن رو منصرف کنم. ۳. افرادی که در حال حاضر چنین سایت‌هایی رو مدیریت می‌کنن شاید با خوندن این مطلب کمی متحول بشن و یه تجدید نظری در خودشون و کارهایی که دارن انجام میدن بکنن! ۴. هدف اصلی و نهایی هم اینه که به بهتر شدن وب فارسی کمک کنم. سایت های زرد چگونه سایت هایی هستن

    سایت‌های زرد مشابه خبرنگاری‌های زرد یا مجلات زرد معروف هستن، این سایت‌ها از همون‌ها الهام گرفته شدن و نمونه امروزی و مدرن شده از اونها، همین سایت‌های زرد هستن.
    سایت‌های زرد سایت‌های بی‌خود و به درد نخور هستن که هیچ هدف خاصی ندارن به جز سرکار گذاشتن افراد و کسب درآمد حرام، بسیار آسان و بدون دردسر!
    ویژگی‌های سایت های زرد‌:
    • هیچ هدف مشخصی از لحاظ علمی، سیاسی، مذهبی، هنری، اجتماعی، فرهنگی و … ندارن.
    • معمولا درآمد‌شون از طریق تبلیغات هست و بیشتر به شکل پاپ آپ و زورکی.
    • کلماتی مانند زن، دختر، +18، زیبا، جذاب، برهنه، داغ، قتل و … در اونها زیاد بکاربرده می‌شه!
    • محتوای بسیار بی‌کیفیت و پراکنده در اونها به وفور پیدا می‌شه.
    • برچسب‌های زیاد و نامربوط مطالب که فقط برای فریب جستجوگرها و افراد استفاده شده.
    • مطالبی درباره زندگی خصوصی مردم و چهره‌ها، شایعه‌پراکنی درباره ازدواج و طلاق بازیگران.
    • تنها چیزی که افراد از سر زدن به این سایت‌ها بدست میارن هدر رفتن حجم اینترنت، پول، وقت و انرژی‌شون هست.

    تفاوت سایت های پورتال و سرگرمی با سایت های زرد

    سایت‌‌های سرگرمی و پورتال‌ها رو با سایت‌های زرد اشتباه نگیرین چون به هم شباهت دارن اما در عمل تفاوت‌هایی بین اونها وجود داره، البته خیلی از این سایت‌ها هم جزو همون زرد‌ها محسوب می‌شن! به هر حال منظورم از سایت‌های زرد اونهایی بود که در پاراگراف قبلی گفتم.
    • در سایت‌های پورتال و سرگرمی هم همه‌ جور مطلبی پیدا می‌شه اما بعضی از اینها سرشون به تنشون می‌ارزه! یعنی عنوان‌های تقلبی در این سایت‌ها وجود نداره که فقط افراد رو بکشونه به سایت یا باعث بشه اون صفحه رو باز کنن و بعد محتوا کاملا مزخرف و بی‌ربط باشه.
    • این سایت‌ها شیوه نمایش تبلیغات‌شون کاملا قانونی و متفاوت هست و گاها خیلی از کسب و کار‌های آنلاین و شرکت‌های بزرگ هم بهشون تبلیغ می‌دن اما سایت‌های زرد اینطور نیستن.

    سایت‌های زرد اگر هر چقدر بیشتر بشن وب فارسی رو تبدیل می‌کنن به زباله‌دان و عملا کارکرد موتورهای جستجو رو از بین می‌برن و یک بنده خدایی اگر دنبال یک مطلب خوب در اینترنت باشه و بخواد یک مطلب خوب مطالعه کنه، با خیلی از سایت‌ها و مطالب نامربوط روبرو می‌شه.
    افراد زیادی هستن که از پرسه زدن در اینترنت لذت می‌برن و عاشق همین شایعات و مواردی که در بخش ویژگی‌های سایت‌های زرد ذکر کردم هستن اما گاهی اوقات این سایت‌های زرد اونقدر زیاده‌روی می‌کنن که این دسته از افراد رو هم کاملا شکه و نا امید می‌کنن! (به دلیل وجود تیترهای تقلبی، مطالب و برچسب‌های نامربوط و …)
    به نظر شما چه کارهایی می‌شه انجام داد تا بتونم وب‌ فارسی بهتر و تمیز تری داشته باشیم؟ لطفا دیدگاه‌های خودتون رو در قسمت نظرات پایین همین صفحه بنویسین.
    نویسنده: احمد شمسی
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تاثیر HTTPS بر افزایش امنیت و ارتقاء سئو سایت + اینفوگرافیک

    در این مقاله درباره تاثیر HTTPS یا همون پروتکل امن انتقال ابرمتن! توضیح می‌دم، ابتدا تعریفی از اچ تی تی پی اس ارائه می کنم و اینکه چی هست و به چه کاری میاد و بعد هم درباره تاثیر اون بر امنیت و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو توضیحاتی ارائه می کنم. یک اینفوگرافیک هم طراحی کردم و در انتهای همین مطلب برای شما عزیزان قرار دادم، برای مشاهده اینفوگرافیک لطفا به انتهای مقاله مراجعه کنین. پروتکل امن انتقال ابرمتن یا HTTPS چیه؟

    HyperText Transfer Protocol Secure یا HTTPS یک پروتکل امن برای انتقال اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری هست که به طور خاص برای استفاده در اینترنت توسعه پیدا کرده. پروتکل HTTPS به زبان ساده یعنی همون HTTP در حالت امن! (یعنی یک S به معنی Secure یا امن به HTTP اضافه شده) HTTPS اطلاعات وب‌سایت رو رمزگذاری می‌کنه و شرکت‌های مخابراتی و اینترنت، اپراتورها و هکرها نمی‌تونن به سادگی اونها رو مشاهده کنن چون بوسیله HTTPS رمزگذاری شدن. HTTPS کلیه اطلاعات رو با استفاده از گواهی امنیتی SSL رمزگذاری می‌کنه اما HTTP از متن ساده استفاده می‌کنه و هیچ رمزگذاری ای روی اونها انجام نمیده. وقتی شما وارد یک سایت بشین که از پروتکل HTTPS استفاده می‌کنه یک علامت قفل کنار نوار آدرس مرورگر شما ظاهر می‌شه و در بعضی از مرورگرها نوار آدرس سبز رنگ می‌شه. به عنوان مثال در مرورگر گوگل کروم برای سایت‌هایی که مجهز به HTTPS هستن یک علامت قفل و یک کلمه Secure به معنی امن به همراه رنگ سبز نشون داده می‌شه و در سایت‌هایی که HTTP هستن اگر بر روی آیکون علامت تعجب در نوار مرورگر کلیک کنین Your connection to this site is not secure (اتصال شما به این سایت امن نیست) به نمایش در میاد. انواع مختلفی از گواهی‌نامه SSL وجود داره که از لحاظ قیمت، ویژگی‌ها و درجه امنیت با هم متفاوت هستن. بعضی از توضیحات کمی تخصصی‌تر هستن و وارد اون بحث‌ها نمی‌شم مثلا مانند پورت! HTTP از پورت ۸۰ به صورت پیشفرض استفاده می‌کنه و HTTPS از پورت ۴۴۳ استفاده می‌کنه! نقش HTTPS در افزایش امنیت وب سایت

    اگر به عنوان مثال وب‌سایت خودتون رو به HTTPS متصل کنین هکرها کمتر می‌تونن به اون نفوذ کنن، کمتر می‌تونن اطلاعات کاربران رو بدزدن و در کل باعث می‌شه که از اطلاعاتی که داره بین وب‌سایت و کاربر یا کاربر و وب‌سایت رد و بدل می‌شه تا حدود زیادی محافظت بشه. اگر دقت کرده باشین درگاه‌های پرداخت آنلاین بانک‌ها و شبکه شاپرک به این پروتکل مجهز هستن و حتما هم باید باشن تا اطلاعات کارت‌های بانکی دزدیده نشه (البته هکرها همیشه روش‌هایی برای سرقت اطلاعات دارن و HTTPS هم نمی‌تونه به طور کامل جلوی اونها رو بگیره) به هر حال افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت اطلاعات وظیفه‌ای هست که بر دوش HTTPS نهاده شده، حالا چقدر سربلند بیرون میاد یا نه دیگه به خود HTTPS ربط داره و سازندگانش! البته اینطوری نیست که HTTP کاملا نا امن باشه، HTTP هم تا حدودی امن هست و بحث امنیت برای HTTP هم در نظر گرفته شده اما از این نظر به هیچ وجه به HTTPS نمی‌رسه. تاثیر HTTPS بر افزایش رتبه سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو

    در اینکه این پروتکل بر ارتقای رتبه گوگل تاثیرگذاره یا نه باید بگم بله قطعا تاثیرگذار هست. مت کاتس قبلا مدیر بخش وب‌اسپم گوگل بود و در حال حاضر یکی از اعضای بخش بهینه سازی موتور جستجو شرکت گوگل هست. مت کاتس در سال ۲۰۱۴ این مورد رو به صورت رسمی اعلام کرده بود و شرکت گوگل از سال ۲۰۱۴ ارتقای رتبه سایت‌های با پروتکل HTTPS رو آغاز کرده بود. توییت آقای مت کاتس رو در زیر مشاهده کنین
    بخشی از این خبر که در وبلاگ وب مستر گوگل منتشر شده بود رو در تصویر زیر مشاهده کنین
    در آخر این مقاله در وبلاگ گوگل نوشته شده که امیدواریم در آینده وب‌سایت های بیشتری رو با پروتکل HTTPS ببینیم، بیاین با هم وب رو امن تر کنیم! بنابراین اگر می‌خواین سایت خودتون رو به سرعت یک پله در رتبه سئو ارتقا بدین کافیه که فقط برای وب‌سایت خودتون امکان HTTPS رو فراهم کنین اما بعد از اینکه همه سایت‌ها اینطوری بشن و با https در دسترس باشن دیگه هیچ تفاوتی مابین اونها وجود نخواهد داشت و دیگه مزیتی محسوب نمیشه و هیچکدام از این نظر به اون یکی برتری نخواهند داشت!
    گوگل از صدها فاکتور مختلف برای رتبه بندی سایت‌ها و وبلاگ‌ها استفاده می‌کنه و این تفکر ساده انگارانه ای هست که فقط با استفاده از یک https و رعایت نکردن دیگر اصول و فاکتورهای مهم سئو بتونین به جایگاه مناسبی دست پیدا کنین. این مورد اهمیت داره و خود شرکت گوگل هم اون رو رسما اعلام کرده اما در مقابل اهمیت انتشار محتوای دست اول و بسیاری از موارد مهم دیگه اهمیت زیادی نداره.
    چطور وب‌سایت‌ خودمون رو مجهز به HTTPS کنیم؟

    ۱. یک گواهی SSL نیاز دارین که باید از فروشندگان معتبر و مجاز تهیه کنین.
    ۲. یک سرور مجازی یا یک هاست با آی پی اختصاصی نیاز دارین. (ارائه دهندگان SSL برای تأیید اعتبار گواهی از این آی پی اختصاصی استفاده می‌کنن)
    ۳. یک وب سرور مانند آپاچی با قابلیت mod_ssl نیاز دارین که معمولا اکثر هاست‌ها این قابلیت رو دارن.
    بعضی از شرکت‌های داخلی و خارجی گواهی SSL رایگان هم ارائه می‌کنن که به احتمال زیاد این رایگان‌ها کیفیت پولی‌ها رو ندارن.
    آیا باید از HTTPS به جهت سئو استفاده کنیم؟

    استفاده کردن از این پروتکل در حال حاضر برای ارتقای رتبه سئو خیلی منطقی نیست، به دلیل برخی مشکلاتی که در زیرساخت‌های اینترنت ایران وجود داره. البته اخیرا بسیاری از اونها حل شده و الان سایت‌های ایرانی زیادی هستن که از این پروتکل استفاده می‌کنن و به نظر می‌رسه مشکلی هم در سرعت سایت‌شون وجود نداره و سرعت بارگذاری سایت‌شون خوبه، کیفیت هاست هم میتونه در این مورد تاثیرگذار باشه. اگر تمایل به استفاده از این پروتکل دارین، می‌تونین یک SSL رایگان تهیه کنین و تست کنین. آیا حتما باید وب‌سایت خودمون رو به پروتکل HTTPS مجهز کنیم؟

    در حال حاضر HTTPS فقط برای سایت‌هایی پیشنهاد می‌شه که مانند درگاه‌های پرداخت آنلاین هستن و با اطلاعات کارت‌های بانکی و اطلاعات محرمانه و خیلی مهم سر و کار دارن و برای اکثر سایت‌ها این پروتکل نیاز نیست. مثلا تمامی سایت‌هایی که از درگاه‌های پرداخت آنلاین رسمی و قانونی کشور برای قسمت پرداخت سایت‌شون استفاده می‌کنن نیازی نیست هیچ نگرانی‌ای از این بابت داشته باشن چون خریداران، اطلاعات کارت‌های بانکی خودشون رو در سایتی که می‌خوان ازش خرید کنن وارد نمی‌کنن و اطلاعات رو در سایت‌های زیرمجموعه شبکه شاپرک وارد می‌کنن و این مورد اصلا ارتباطی با وب‌سایتی که دارن ازش خرید می‌کنن نداره و تمامی اطلاعات حساب و کارت در سایت‌های بانک‌ها وارد می‌شن که امن هستن و فقط بعد از پرداخت و واریز وجه به سایتی که ازش خرید کردن برگشت داده می‌شن. وب‌سایت‌ های سرویس دهنده‌های ایمیل ماننده GMAIL, YAHOO و … هم از اون دست سایت‌هایی هستن که حتما به این پروتکل نیاز دارن. فعلا این مورد برای هر سایتی نیاز نیست و برای یک سری سایت‌های خاص نیازه که چند مورد رو در بالا برای شما مثال زدم و باید نیازسنجی بشه، هر چند که بودنش برای هر سایتی می‌تونه از هر جهت مفید باشه. (البته اگر مشکلاتی که بالاتر گفته شد، برای سایت شما به وجود نیاد.) اینفوگرافیک آقا آرشام، ملیحه خانم، آقای هکر و پروتکل HTTPS !

    یک اینفوگرافیک برای شما عزیزان آماده کردم که به صورت طنز و داستانی هست و در چند مثال بسیار ساده پروتکل‌های http و https رو با هم مقایسه کردم.
    منتظر نظرات خوب شما عزیزان هستم.
    نویسنده: احمد شمسی
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 7 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 63

موضوعات مشابه

  1. نکاتی حیاتی برای تیم‌سازی و پیدا کردن بنیان‌گذار
    توسط Arshia در انجمن آموزش های عمومی استارتاپی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/17, 18:39
  2. یکی از کارکنان دولتی آمریکا، به جرم استخراج با کامپیوترهای دولتی دستگیر شد!
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/03/16, 08:40
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/01/02, 07:17
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/27, 22:21
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/28, 11:54

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش