ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 55
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    ویژگی‌های یک کارآفرین موفق





    در شماره قبل، ویژگی‌های یک کارآفرین موفق را مطرح کردیم. گفتیم که باید در خلق پرسش‌های درست به مهارت برسید، خلاق و نوآور باشید، بازاریابی و فروش یاد بگیرید و همواره با مثبت‌اندیشی و ایمان به خود پیش روید و زندگی خود را به شاهکاری بی‌همتا تبدیل کنید. در ادامه ویژگی‌های جدیدی را مطرح می‌کنم و پس از آن در مقالات بعدی آموزش‌های لازم را در مبحث بازاریابی و فروش مطرح خواهم کرد.

    ۱- اهمیت آی‌سی‌تی را درک کنید

    ما وارد هزاره سوم شده‌ایم. دنیای امروز ما هر روزه در حال تغییر و تحول است و اتفاق‌های بزرگ و زیادی در آن رخ می‌دهد. برای آنکه در چنین دنیایی پیشتاز و سرآمد باشید باید به دو نکته مهم توجه کنید و آن اطلاعات و روابط شماست.در دنیای امروز باید همیشه به‌روز باشید و اطلاعاتتان را در حوزه کاری‌تان و حوزه‌های مرتبط با آن بالا ببرید. اطلاعات بالا شما را در کسب‌وکارتان تبدیل به فردی حرفه‌ای می‌کند و باعث می‌شود قدرتمندتر از رقبایتان ظاهر شوید؛ اما آیا واقعاً صرف داشتن اطلاعات بالا کافی است؟!مطمئناً خیر. زمانی بود که صرف داشتن اطلاعات بالا به شما قدرت می‌داد. اما امروزه دنیا تغییر کرده است. دنیای آی‌تی دیگر مرده! ما وارد دنیای آی‌سی‌تی شده‌ایم. شما باید در کنار اطلاعات بالا روابط قدرتمندی را هم با افراد برقرار کنید. این‌ها حقایقی است که کمتر جایی به شما خواهند گفت و من در سنین پایین برای بدست‌آوردنشان بهای زیادی را پرداخته‌ام. تا چقدر در برقراری ارتباط با افراد موفق بوده‌اید؟! آیا با بزرگان سیاسی و بزرگان رشته خود در ارتباط هستید؟ شما مطمئناً در آینده به آن‌ها نیاز خواهید داشت. این جمله جیم ران را فراموش نکنید که می‌گوید:“شما جز آن پنج‌نفری هستید که بیشتر وقت خود را با آن‌ها می‌گذرانید.”در مدیریت روابطتان دقت کنید و فیلتری در روابطتان قرار دهید. قرار نیست که همه دوست شما باشند. بسیاری از افراد تنها وقت شما را خواهند گرفت. درحالی‌که وقت یکی از گران‌بهاترین سرمایه‌ها برای یک کارآفرین است. شما نمی‌توانید با همه افراد در ارتباط باشید؛ اما برقراری روابط درست با بزرگان می‌تواند پل قدرتمندی برای پیشرفت شما باشد. پس از همین امروز در کنار مطالعه و اطلاعات بالا به فکر برقراری ارتباط‌های مؤثر هم باشید.


    ۲- ریسک‌پذیر باشید

    کارآفرینان بزرگ و افراد موفق همیشه گفته‌اند که در زندگی باید بهای آنچه را که می‌خواهی بپردازی؛ “ریسک کردن” و تحمل استرس و سختی‌ها هم یکی از همین بهاها است.یاد بگیرید که به‌جا و درست ریسک کنید. ریسک کردن یعنی سفر به نقطه‌ای نامطمئن و ترسناک؛ یعنی این‌که اگر می‌خواهی رشد کنی، اگر می‌خواهی بدرخشی وزندگی‌ات را به یک شاهکار بی‌همتا تبدیل کنی، باید از نقطه امنیتی که الآن در آن هستی خارج شوی و به سمت آینده‌ی جدیدی پیش روی و به نقاط جدیدی پا بگذاری؛ این کار برای بسیاری از افراد مشکل و رنج‌آور است. برای خیلی‌ها واقعاً غیرمنطقی است که حقوق ۱ میلیون تومانی خود را رها کنند و به دنبال آینده‌ی خود بروند. شاید به همین خاطر است که این افراد تا به پایان عمر خودشان یک کارمند معمولی باقی می‌مانند. این طرز تفکر باید از سنین پایین در مدارس مدیریت شود. اینکه فرد انگیزه داشته باشد؛ اما دست به هیچ کاری نزند فایده‌ای نخواهد داشت!حرکت کنید. ساکن بودن خوب است، فقط به شرطی که پس از به دست آوردن آرامش موردنیاز خود دست به عمل بزنید و پیش روید. ریسک کردن افق‌ها و درهای جدیدی را در زندگی به رویتان باز می‌کند. بر ترستان غلبه کنید و فراموش نکنید که زندگی همیشه در یک‌زمان معین به شما فرصت این را می‌دهد که خودتان باقدرت انتخاب خود تصمیمی بگیرید؛ اما اگر در آن فرصتی که زندگی به شما داده تصمیمی نگیرید، زندگی شما را مجبور به تصمیم‌گیری می‌کند. این درسی بود که یکی از دوستان کارآفرینم به من داده است. اگر ریسک نکنید، زندگی شما را مجبور به ریسک کردن می‌کند و شما را در شرایط سختی قرار خواهد داد. اگر در ابتدای جاده موفقیت هستید، این جمله مرا خوب به خاطر بسپارید. در آینده مطمئناً آن را تجربه خواهید کرد.



    ۳- کار گروهی را فراموش نکنید

    کار گروهی در به موفقیت رسیدن یک کارآفرین بسیار اهمیت دارد. شما به‌تنهایی نمی‌توانید همه وظایف را بر عهده بگیرید و انجام دهید. تصور کنید که تیم کاری شما مثل یک تیم فوتبال است، بنابراین هر یک از بازیکنان باید به‌درستی وظیفه‌ی خود را انجام دهد. گاهی اوقات یک حرکت اشتباه باعث عقب افتادن تیم می‌شود، پس در استخدام پرسنل سازمان خود در آینده نهایت دقت را به خرج دهید و به دنبال افراد حرفه‌ای باشید و به متخصصان کسب‌وکار خود پول خوبی بدهید.همواره برای کارکنانتان یک رهبر باشید، نه یک رئیس. با کارکنانتان دوست باشید و به آن‌ها انگیزه دهید. این انگیزه و عشق به کار است که موجب پیروزی یک شرکت می‌شود.

    ۴- صبور باشید

    شاید خواندن این مقاله برای شما آسان باشد؛ اما مطمئناً عمل کردن به آن آسان نیست. در زندگی باید صبور باشید. گاهی اوقات زندگی با آجر به سر انسان‌ها می‌کوبد. مرا ببخشید که این‌قدر آشکارا برایتان می‌نویسم. این‌ها واقعیاتی است که در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد و در زندگی یک کارآفرین بیشتر می‌توان آن را یافت. این‌ها بهای موفقیت شماست. تنها کاری که از شما برمی‌آید صبور بودن است. گاهی اوقات آن اتفاقی که می‌خواهید رخ نمی‌دهد. برای من زیاد اتفاق افتاده است و من تنها به خودم قول داده‌ام که در این مواقع صبور باشم. من این حقیقت را در زندگی درک کردم که اتفاقات زندگی ما به هم مرتبط هستند. اگر الآن آنچه می‌خواهم رخ نمی‌دهد، مطمئناً این اتفاق به اتفاقی در آینده پیوند خواهد خورد. این همان نکته‌ای است که استیو جابز در سخنرانی مشهورش گفته است. بعضی مواقع خواسته‌های شما برآورده می‌شوند، بعضی مواقع پس از گذشت زمان آنچه می‌خواهید برایتان اتفاق می‌افتد و گاهی اوقات اتفاقی متفاوت برایتان رخ می‌دهد، اتفاقی که گذر زمان دلیل رخ دادنش را برایتان مشخص می‌کند.


    ویژگی‌های یک کارآفرین موفق
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی های کارآفرینان موفق: ۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق که نمی دانستید

    با این‌که هیچ نظریه‌ی جامع و کاملی راجع به کارآفرینی وجود ندارد، برخی دستورالعمل‌ها می‌توانند به آن‌هایی که از ایده‌های خوب بهره‌مند هستند کمک کنند تا به کارآفرینانی موفق تبدیل شوند. بینش‌ها و مفاهیم زیر می‌توانند شما را در آغاز خطرپذیری کارآفرینی بعدی یاری دهند تا با کوشش و تلاش کافی به موفقیت برسید.
    ۱. شور و انگیزه

    اگر تنها یک عبارت وجود داشته باشد که بتواند اصلی‌ترین ویژگی های کارآفرینان موفق را توصیف کند، آن عبارت شور و انگیزه است.

    • آیا چیزی وجود دارد که بتوانید بارها و بارها بدون احساس خستگی روی آن کار بکنید؟
    • آیا چیزی وجود دارد که بیدار نگه‌تان دارد، فقط به این دلیل که هنوز آن را به اتمام نرسانده‌اید؟
    • آیا چیزی وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید و می‌خواهید بارها و بارها آن‌ را اصلاح و بهبود ببخشید؟
    • آیا چیزی وجود دارد که بیش‌ترین لذت را از آن می‌برید و می‌خواهید آن را تا آخر عمر ادامه دهید؟

    میزان شور و انگیزه‌تان تعیین‌کننده‌ی موفقیت شما در هر خطرپذیری کارآفرینی است. از ایجاد و راه‌اندازی نمونه‌های اولیه، تا اثبات ایده‌ی‌تان برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر، موفقیت تابع شور، شوق، عزم، و اراده است.

    ۲. ریسک‌پذیری

    ریسک پذیری یکی از برجسته‌ترین ویژگی های کارآفرینان موفق است. کارآفرینان افراد ریسک‌پذیری‌اند که آماده‌ی یک شیرجه‌ی عمیق در دریایی مملو از چیزهای غیرقابل پیش‌بینی هستند. ولی همه‌ی افراد ریسک‌پذیر، کارآفرینانی موفق نیستند. از جنبه‌ی ریسک‌پذیری، چه تفاوتی میان کارآفرینان موفق و افراد دیگر وجود دارد؟ کارآفرینان موفق آماده‌ی ریسک کردن بر روی پول و زمان‌شان در ناشناخته‌ها هستند، ولی هم‌چنین آنها در برخورد با “‌ناشناخته‌های ناشناخته‌”‌ منابع، برنامه‌ها و ظرفیت‌ها ذهنی و انرژی‌شان را حفظ می‌کنند. یک کارآفرین موفق، هنگام ارزیابی یک ریسک، از خود می‌پرسد آیا این ریسک به اندازه‌ی حرفه، زمان، و پول من می‌ارزد؟ و اگر این سرمایه‌گذاری پرخطر بازگشتی برای‌ام نداشته باشد، آن‌وقت چه باید کرد؟

    ۳. خودباوری، کار سخت، و تعهد هدفمند

    کارآفرینان از آن‌چه انجام می‌دهند، لذت می‌برند. آنها به خودشان باور و به کارشان اعتماد و تعهد دارند. گاهی اوقات، ممکن است در تمرکز شدید و ایمان به ایده‌ی‌شان کمی سرسختی از خود به نمایش بگذارند. ولی این روی دیگر سکه‌ی نظم و تعهدی است که از خود نشان می‌دهند.
    ویژگی های کارآفرینان موفق ۴: سازگاری و انعطاف‌پذیری دارند

    پر شور و هیجان یا حتی سرسخت بودن در آن‌چه انجام می‌دهید، خیلی خوب است. ولی عدم انعطاف‌پذیری در مورد مشتری یا نیازهای بازار، راه‌تان را به شکست منتهی می‌کند. به خاطر داشته باشید، یک خطرپذیری کارآفرینانه تنها شامل انجام کارهایی نیست که به آنها باور دارید، بلکه این است که بتوانید یک کسب و کار موفق از آن بیرون بکشید. نیازهای بازار، پویا و پرتحرک هستند: تغییرات، پدیده‌ای تکرارشونده است. کارآفرینان موفق آماده‌ی پذیرش هرگونه پیشنهادی هستند که به بهینه‌سازی منجر شود یا آماده‌ی انجام هر کاری هستند که کیفیت محصول یا خدمات را بهبود ببخشد و نیازهای بازار و مشتری را برطرف کند. تولید محصول بر اساس سلایق خودتان شاید بیش‌تر شبیه یک سرگرمی باشد، ولی یک محصول واقعی باید نیازهای بازار را برطرف کند.

    ۵. درک کامل از محصول یا خدمات ارائه شده – و بازار

    کارآفرینان از ته و توی محصولی که ارائه می‌دهند، با خبر هستند. آنها هم‌چنین از ته و توی بازار و پویاییِ درون‌اش مطلع‌اند. بی‌خبر ماندن از تغییرات نیازهای بازار، تحرکات رقیبان، و عوامل خارجی دیگر می‌تواند حتی بهترین محصولات را نیز با شکست مواجه کند.
    ۶. مدیریت پول

    یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان موفق مدیریت پول است. هر خطرپذیری کارآفرینانه‌ای مدتی طول می‌کشد تا به سوددهی برسد. تا آن‌ وقت، سرمایه محدود است و آن را باید عاقلانه خرج کرد. کارآفرینان موفق از نیاز اجباری به مدیریت پول آگاه هستند و برای تعهدات مالیِ حال و آینده‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند (آن هم با سپر دفاعی اضافه). حتی بعد از تامین منابع مالی یا اجرایی شدن کامل طرح‌ها، یک تاجر موفق کنترل کاملی بر گردش پولی خود دارد، زیرا می‌داند پول مهم‌ترین جنبه‌‌ی هر کسب و کار‌ی است.
    ویژگی های کارآفرینان موفق ۷: برنامه‌ریزی (ولی نه برنامه‌ریزی بیش از حد) دارند

    کارآفرینی کاری است که در آن باید یک کسب و کار را از هیچ به وجود آورد و هم‌زمان، منابع محدود را نیز مدیریت کرد (منابعی هم‌چون زمان، پول، و ارتباطات شخصی). کارآفرینی یک تعهد بلندمدت است، و تلاش برای برنامه‌ریزی حتی‌الامکان از همان آغاز راه، حرکتی خردمندانه است. با این حال، در حقیقت، برنامه‌ریزی برای همه چیز، و داشتن راه‌حل برای هر ریسک احتمالی ممکن است شما را از برداشتن حتی نخستین قدم نیز باز دارد. کارآفرینان موفق خود را برای هر چیزی آماده می‌کنند، ولی مهم‌تر از همه، آنها همیشه این طبیعت و طرز فکر را در خود زنده نگه می‌دارند که همواره قادر به مقابله با احتمالات پیش‌بینی نشده باشند.
    تحلیل امکان‌سنجی انجام دهید؛ میزان حداقلِ زمان و سرمایه لازم را محاسبه کنید؛ با همان منابع محدود کار را آغاز کنید. اگر از حداقل‌های‌تان عبور کردید، به دنبال راه‌های جایگزین بشد و خود را برای برون‌رفت‌ از بحران‌های بعدی آماده کنید.

    ۸. قابلیت‌های ارتباطی

    چگونه از روابط‌تان برای حل مشکلات استفاده می‌کنید؟ بسیاری از آدم‌ها با همفکری‌های دلسوزانه احساس آرامش می‌کنند: دوستان، همکاران و همسایه‌ها خیلی خوشحال می‌شوند که در جوار هم مدام در مورد “‌کاهش رشد اقتصاد جهانی‌”‌، کاهش تقاضا، یا رقابت‌های ناعادلانه گله و شکایت کنید؛ ولی این تاثیری در حل مشکلات‌تان ندارد. کارآفرینان موفق در این موارد چه می‌کنند؟ آنها به مشاوران و راهنمایانی مراجعه می‌کنند که تجربه و روابط گسترده‌تری داشته باشند و از آنها توصیه‌های ارزشمندی دریافت می‌کنند.
    داشتن چنین قابلیت ارتباطی، نظیر دسترسی به مشاوران باتجربه، از ویژگی‌های کلیدی کارآفرینان موفق است.
    ویژگی های کارآفرینان موفق ۹: آماده برای برون‌رفت هستند

    همه‌ی تلاش‌ها با موفقیت ختم نمی‌شوند. احتمال شکست در خطرپذیری‌های کارآفرینانه بسیار زیاد است. گاهی اوقات، اتخاذ یک راه “‌عملی‌”‌ برای برون‌رفت و امتحان یک راه جدید بسیار عاقلانه‌تر از این است که به سرمایه‌گذاری در کار پرخطری که متحمل هزینه‌های نابرگشتنی است ادامه دهیم. بسیاری از کارآفرینان مشهور در نخستین اقدامات‌شان طعم شکست را چشیده‌اند. ولی با آرامش و دوراندیشی می‌دانند چه وقت باید جلوی ضرر را بگیرند.
    طلب مرتبط : کارآفرینی چیست ؟
    ۱۰. کارآفرینان خود را مورد سوال قرار می‌دهند – ولی در این کار زیاده‌روی نمی‌کنند

    شاید از خود بپرسید، آیا من یک کارآفرین هستم؟ و این پرسش اساسی می‌تواند شما را در شک و تردید فرو ببرد. حتی اگر استعداد و قدرت استیو جابز یا ایلان ماسک را نداشته باشید، ولی باز هم بتوانید سوالات دشوار و چالش‌انگیزی از خود بپرسید – آیا می‌توانم این کار را انجام دهم؟ آیا می‌خواهم فلان کار را انجام دهم؟ – قطعا جربزه‌ی کارآفرینی را دارید.
    به جای آن‌که دنبال شبیه کردن چهره‌تان به یک کارآفرین کامل باشید، به دل‌تان گوش فرا دهید. آیا قرص و محکم است؟
    ویژگی های کارآفرینان موفق ۱۱: به دنبال فروش هستند.

    فارغ از هوشمندانه بودن،‌پرهزینه بودن یا هدفمند بودن تبلیغات، یک کارآفرین کسب و کار خانگی باید همیشه به یاد داشته باشد که بازاریابی، تبلیغات، یا فعالیت‌های ترویجی بی ارزش خواهند بود مگر آن‌که یک کار ساده را انجام دهند – درخواست خرید کنند و به دنبال فروش باشند. این مورد به این معنی نیست که یک فروشنده‌ی خوب بودن، نگارش متون تبلیغاتی یا متخصص روابط عمومی بودن یک دارایی بی‌نظیر به حساب نمی‌آید. با این‌حال، تمام این مهارت‌ها هیچ ارزشی نخواهند داشت اگر نتوانید فعالانه از مردم بخواهید کالا یا خدمات‌تان را بخرند.
    ۱۲. به یاد دارند که همه‌چیز به مشتریان برمی‌گردد.

    کسب و کار خانگی شما درباره‌ی محصولات یا خدماتی که می‌فروشید نیست. کسب و کار خانگی شما درباره ی قیمت‌هایی که برای کالاها یا سرویس‌تان می‌گذارید نیست. کسب و کار خانگی شما درباره‌ی رقابت شما و نحوه‌ی شکست دادن رقبا نیست. کسب و کار شما درباره‌ی مشتریان‌تان است. از آن گذشته، این مشتریان‌تان هستند که برای رشد یا شکست کسب و کارتان تصمیم می‌گیرند. هر کاری که در کسب و کارتان انجام می‌دهید باید با محوریت مشتریان باشد، ازجمله سیاست‌ها، وارانتی‌ها، گزینه‌های پرداخت، ساعات کاری و …
    ۱۳. تصویر مثبتی از کسب و کار نشان می‌دهند.

    شما تنها یک لحظه‌ی گذرا در اختیار دارید تا تأثیر مثبت و به‌یادماندنی در ذهن افرادی بسازید که می‌خواهید با آن‌ها کسب و کار بسازید. مالکان کسب و کار باید از مسیرشان خارج شوند و تلاش هدفمندی برای نشان دادن یک تصویر مثبت از کسب و کار داشته باشند. اکثر مالکان کسب و کارهای خانگی از دفتر ثابت و مشخص با نما و اتاق‌های تحسین‌برانگیز محروم هستند. درحالی‌که این‌ها می‌توانند چهره‌ی حرفه‌ای به کسب و کارتان ببخشند.
    ۱۴. با استفاده از فناوری مسیرشان را هموار می‌کنند.

    نباید بیش از حد در دنیای تکنولوژی غرق شوید، ولی باید بدانید چگونه از آن بهره بگیرید. یکی از جالب‌ترین جنبه‌های اینترنت این است که یک کسب و کار یک یا دو نفره می‌تواند از زیرزمین یک خانه با یک سایت فوق‌العاده عالی کسب و کارشان را انجام دهند و شرکتی ۵۰ میلیون دلاری داشته باشند، و هیچ فردی تفاوت آن را نداند. حتما با تکنولوژی به پیش بروید که نیازهای کسب و کاری‌تان را به بهترین وجه برطرف کند.
    ۱۵. یک تیم کسب و کار درجه یک دارند.

    هیچ آدمی نمی‌تواند به تنهایی یک کسب و کار موفق راه‌اندازی کند. برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار به تیمی نیاز دارید که به اندازه‌ی خودتان به کسب و کار و موفقیتش متعهد باشند. ممکن است تیم کسب و کارتان از اعضای خانواده، دوستان، همتایان کسب و کار، کارمندان، و … تشکیل شده‌باشد. البته این مشتریان‌تان هستند که مهمترین اعضای تیم‌تان را تشکیل می‌دهند. ممکن است همه یا برخی از آن‌ها در عملکردهای کسب و کارتان حرفی برای گفتن داشته‌باشند و در آینده‌ی کسب و کارتان دخیل باشند.
    ویژگی های کارآفرینان موفق ۱۶: به عنوان یک حرفه‌ای شناخته می‌شوند.

    وقتی به مشکلی برمی‌خورید که باید حل شود، آیا به‌دنبال توصیه‌های افراد می‌گردید یا به‌دنبال فردی حرفه‌ای می‌روید که در آن مسئله‌ی خاص به شما کمک کند؟ واضح است که به‌دنبال بهترین و دقیق‌ترین اطلاعاتی خواهید گشت که مشکل‌تان را حل کنند. بنابراین، هرچه در زمینه‌ي کاری‌تان شناخته شده‌تر باشید افراد بیشتری به دنبال تخصص شما خواهند بود و از این‌رو فرصت‌های فروش و ترویج بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
    ۱۷. روی خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

    کارآفرینان برتر همواره کتاب‌ها، مجلات، گزارشات، خبرنامه‌ها و وب‌سایت‌های صنعتی را تهیه و مطالعه می‌کنند. آن‌ها می‌دانند این منابع درک‌شان را از کسب و کار و عملکردها و مهارت‌های بازاریابی ارتقا می‌دهد. آن‌ها در انجمن‌ها و مجامع مشترک شرکت می‌کنند، با دیگر افراد حرفه‌ای شبکه سازی می‌کنند و از رموز موفقیت‌شان درس می‌گیرند و در تعیین اهداف‌شان از آن‌ها کمک می‌گیرند. کارآفرینان برتر در سمینارهای بازاریابی و کسب و کار، ‌کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند، حتی اگر خودشان در این زمینه مهارت داشته باشند. آن‌ها به این دلیل این کار را انجام می‌دهند زیرا می‌دانند تحصیلات یک فرآیند جاری است. معمولا راه‌هایی برای بهتر انجام دادن کارها، صرف زمان کمتر و با زحمت کمتر وجود دارد. به‌طور خلاصه، کارآفرینان برتر هرگز سرمایه گذاری در بهترین و توانمندتری ابزار کسب و کار را متوقف نمی‌کنند – آن ابزار چیزی نیست جز خودشان.
    ۱۸. در دسترس هستند.

    ما در زمانی زندگی می‌کنیم که انتظار داریم نهارمان ظرف مدت چند دقیقه آماده شود، لباس‌هایی را که برای خشکشویی می‌بریم همان روز آماده شوند، پیتزایی که سفارش می دهیم ظرف مدت چند دقیقه و به‌صورت رایگان درب منزل تحویل شود. این الگو در تمام جوانب زندگی و کسب و کار درحال گسترش است – باید دسترسی به خودتان را برای افرادی که می‌خواهند با شما کسب و کار داشته‌باشند، آسان کنید.
    تسهیل کسب و کار با شما برای افراد به این معنی است که باید بیشتر در دسترس باشید و درباره‌ی محصولات و خدمات‌تان بیشتر بدانید. باید بتوانید هرآن‌چه مشتریان می‌خواهند و در هر زمانی در اختیارشان قرار دهید.
    ۱۹. شهرت پایداری برای خود می‌سازند

    شهرت خوب بدون هیچ پرسشی یکی از مهمترین دارایی‌های مشهود یک کسب و کار به حساب می‌آید. شما نمي‌توانید به راحتی شهرت بخرید؛ شهرت را باید به واسطه‌ی عمل به وعده‌های‌تان به دست بیاورید. اگر قول می‌دهید کالا را تا چهارشنبه به دست مشتری برسانید، هیچ عذر و بهانه‌ای برای عمل کردن به این وعده پذیرفته نیست. اگر قول می‌دهید کالایی را تعمیر کنید، باید به این وعده عمل کنید. اگر نتوانید به وعده‌های‌تان عمل کنید دلیلی وجود ندارد آن‌ها به شما اعتماد کنند …. بدون اعتماد به شهرت خوب نخواهید رسید.
    ویژگی های کارآفرینان موفق ۲۰: مزایا می‌فروشند

    فروش مشخصه‌ها و ویژگی‌های یک محصول کار افراد ناوارد است. فروش مزایای مربوط به کالا یا خدماتی که ارائه می‌کنید همان چیزی است که حرفه‌ای‌های فروش در سرتاسر جهان بر آن تمرکز می‌کنند. حرفه‌ای‌ها با تمرکز بر مزایای یک محصول در مشتریان ولع خرید ایجاد می‌کنند و با این‌کار بیشتر و بیشتر می‌فروشند. تبلیغات، فروش، نمایش محصولات، بسته بندی محصول، وب‌سایت، خبرنامه، نمایشگاه‌ّهای تجاری ضروری هستند. هر زمان و هر ابزاری که می‌توانید را برای ارتباط با مخاطبین تان به‌کار بگیرید و با استفاده از آن‌ها مزایای مرتبط با دراختیار داشتن آن کالا یا خدمت را بفروشید.
    ۲۱. توجه‌ها را به خودشان معطوف می‌کنند

    مالکان کسب و کارها یکوچک نمی‌توانند زمان، پول و انرژی‌شان را بر فعالیت های ترویجی هدر دهند که به دنبال آگاه‌سازی مردمی در بلندمدت هستند. اگر این کار را انجام دهید، این احتمال وجود دارد که قبل از دستیابی به این هدف به ورشکستگی برسید. درعوض، در فعالیت‌های ترویجی شرکت کنید که بازده مالی برای‌تان داشته باشد تا بتوانید توجه‌ها را به خودتان جلب کنید و کسب و کارتان را ارتقا دهید.

    ۲۲. هنر مذاکره را می‌آموزند

    توانایی مذاکره‌ی مؤثر بدون هیچ پرسشی مهارتی است که مالکان کسب و کارهای خانگی باید در آن مهارت پیدا کنند. در کسب و کار، مهارت مذاکره هر روز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همیشه به یاد داشته باشید که مهارت یافتن در هنر مذاکره به این معنی است که مهارت‌های‌تان به خوبی همسو شده‌اند. با به‌دست آوردن این مهارت می‌توانید موقعیت‌های برد-برد برای خودتان بسازید. موقعیت برد-برد یعنی این‌که تمام افرادی که در این فرآیند مشغول هستند حس برد دارند. این حس برد، مبنای ارتباطات کسب و کاری طولانی مدت و سودمند را تشکیل می‌دهد.

    ۲۳. زمانی را صرف استراحت می‌کنند

    وسوسه‌ی کار کردن شبانه‌روزی همیشه وجود دارد، به‌ویژه برای کارآفرینانی که به تازگی کسب و کارشان را شروع کرده‌اند. اول از همه باید به یاد داشته‌باشید مدیری ندارید که به شما بگوید چه زمانی وقت کار است و چه زمانی باید به خانه بروید (چون نمی‌توانند پرداخت مازاد داشته باشند). وقتی به کارآفرینی می‌پردازید باید برنامه‌ی کار و زندگی منظمی داشته باشید و برای استراحت و تفریح هم وقت بگذارید.
    ۲۴. تعداد کارهایی که برعهده می‌گیرند را مشخص می‌کنند.

    بسیاری از کسب و کارها تلاش می‌کند وظایف زیادی را در کسب و کارشان برعهده بگیرند. درواقع، توانایی چندوظیفه‌ای بودن یک ویژگی رایج بین کارآفرینان موفق است. با این‌حال باید هرازگاهی به عقب بروید و نگاهی به آینده‌ی کسب و کارتان بیاندازید تا ببینید چه چیزهایی در دامنه‌ی کسب و کارتان قرار دارند و در بلند مدت نیز مورد علاقه‌ی شما هستند. موفق‌ترین کارآفرینان به شما خواهند گفت از ابتدا می‌دانستند در چه کاری خوب هستند و چه وظایفی را می‌بایست برون‌سپاری می‌کردند.
    ویژگی های کارآفرینان موفق ۲۵: مرتبا اوضاع را پیگیری می‌کنند.

    شعار هر کسب و کار باید این‌ها باشد: تماس مداوم، پیگیری، همراهی با مشتریان، چشم‌انداز کسب و کار و متحدان کسب و کار. پیگیری مداوم به شما این امکان را می‌دهد که چشم‌انداز کسب و کارتان را با مشتریان‌تان تنظیم کنید، ارزش هر فروش و خرید مشتری را بالا ببرید و با تأمین کنندگان‌تان ارتباط بهتری برقرار کنید.

    نتیجه‌ی نهایی

    کیفیات شخصی و نمایش مناسب و صحیحِ آنها به همراه علاقه و اشتیاق درست، عوامل تعیین‌کننده‌ی موفقیت یا شکست یک کارآفرین هستند. یک ارزیابی شخصی واقع‌گرایانه حول محور دستورالعمل‌های توصیه‌شده در بالا، گام‌های درست در مسیری درست به سوی موفقیت را تضمین می‌کند.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده _ امیررضا مصطفایی و فاطمه بختیاری دزفولی

    منبع: investopedia و entrepreneur
    https://bazdeh.org/%DB%B1%DB%B0-%D9%...8%D9%81%D9%82/
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی های کارآفرینان موفق که باعث موفقیت آنها شده چیست؟!

    ویژگی های کارآفرینان موفق

    ویژگی های کارآفرینان موفق چیست؟ آیا شما در مقام یک کارآفرین از کیفیات یک کارآفرین موفق بهره‌مند هستید؟ در این نوشتار به ویژگی های کارآفرینان موفق پرداخته می شود.
    عبارت “صفات کارآفرینی” را در گوگل وارد کنید. در منوی جستجو اسم ” استیو جابز” و ” بیل گیتس” را در میان سایرین خواهید دید. اینها کسانی هستند که هنگام فکر کردن به کارآفرینان به ذهن همه ما خطور می کنند. چهره های مشهوری که به نظر می رسد سرمایه گذاری در خون آنهاست!


    کارآفرینی ذاتیست یا اکتسابی

    چرا ما نابغه یا خلاق به دنیا نیامدیم؟! باید بگویم جای نگرانی نیست. کارآفرین موفق بودن صفتی ارثی نیست. بلکه اکتسابی است. و حاصل تلاش و ارداه انسان است. کارآفرینان می توانند با استفاده از ویژگی های حیاتی به موفقیت دست یابند. محققان و کارشناسان کسب و کار و سرمایه گذاران ریسک پذیر می گویند که کارآفرینان می توانند در هر مرحله از زندگی و از هر قلمروی ظهور کنند. و در بین تمام انواع شخصیت ها و با هر درجه امتیازی وجود دارند.
    با این حال، بهترین کارآفرینان دارای مجموعه ای از ویژگی ها، از جمله استقامت و توانایی تحمل ریسک هستند. که برای سرمایه گذاری موفقیت آمیز بسیار مهم است. تجزیه و تحلیل ۲۳ مطالعه تحقیقاتی تحت عنوان « پنج بعد مهم شخصیت و وضعیت کارآفرینی » نشان می دهد که کارآفرینان دارای ویژگی های شخصیتی متفاوتی از مدیران شرکت ها هستند. و در تجربه پذیر بودن (کنجکاوی، نوآوری) و وظیفه شناسی (خود-نظمی، انگیزه) امتیاز بیشتری نسبت به دیگران دارند. و روان رنجوری بسیار کمی دارند که به آنها اجازه می دهد تنش را بهتر تحمل کنند.
    در زیر ویژگی های کارآفرینان موفق را با هم برسی می کنیم. با پدیده فکر مهتر همراه باشید.
    استقامت

    شروع کسب و کار بسیار دشوار و به عبارت دیگر یک فوق ماراتون است. شما باید بتوانید با عدم اطمینان زندگی کنید. و سالها در معرض فشارهای ناشی از موانع قرار گیرید. وقتی شکست رخ می دهد، باید بتوانید دوباره از اول شروع کنید. این ویژگی با نام های بسیاری شناخته شده است. – پشتکار، مقاومت، عزم، تعهد، انعطاف پذیری.
    اشتیاق

    به طور معمول تصور می شود که موتور محرک کارآفرینان موفق پول است. اما در واقع اینگونه نیست. بلکه نیروی محرکه ی آنها اشتیاق به محصول و یا خدمات خود، به همراه فرصت برای حل مشکل و آسان تر، بهتر، و ارزان تر کردن زندگی است.
    اکثر کارآفرینان معتقدند که جهان را تغییر خواهند داد. و به آنچه که انجام می دهند علاقه و اعتقاد دارند. و این ویژگی آنها را از شرایط دشوار عبور می دهد.
    تحمل ابهام

    از دیگر ویژگی های کارآفرینان موفق تحمل ابهام است. این ویژگی تعریف کلاسیک ریسک پذیری است. و توانایی مقاومت در برابر ترس از عدم اطمینان و شکست احتمالی است. همه این کارها با مدیریت موفقیت ترس انجام می شود.
    توانایی کنترل ترس یکی از مهمترین صفات است. ترس از تحقیر، ترس از دست دادن دستمزد، ترس از بی پولی، ورشکستگی، و غیره. اینجاست که امتحان دشوار کارآفرینی اتفاق می افتد. کارآفرینان به این وضعیت نگاه می کنند و می دانند که خودشان کنترل بیشتری بر نتیجه دارند.
    ما می توانیم همیشه با ترس زندگی کنیم. یا آنرا کنار بگذاریم؛ همه ما قدرت کنترل افکارمان را داریم. پس می توانیم و باید بر ترس غلبه کنیم.
    برای مطالعه بیشتر:

    چه چیزی از شما یک کارآفرین موفق می سازد؟!
    ویژگی های کارآفرینان که آنها را از دیگران متمایز می سازد؟!
    چشم انداز

    یکی از ویژگی های تعریف کننده کارآفرینی، توانایی دیدن یک فرصت و تصور چیزی است که دیگران نمی توانند تصور کنند. کارآفرینان نوعی کنجکاوی دارند که موجب می شود موقعیت های خوب را ببینند. و آنها را در خط مقدم نوآوری و زمینه های در حال ظهور قرار دهند. آنها جهان دیگری را تصور می کنند. و توانایی ارتباط دادن مؤثر این دیدگاه با سرمایه گذاران، مشتریان و کارکنان را دارند.
    خود باوری

    اعتماد به نفس یکی از مهمترین ویژگی های کارآفرینان موفق است. شما باید کاملا مطمئن باشید که محصول شما چیزی است که جهان به آن نیاز دارد.
    محققان این ویژگی را به عنوان اعتماد به وظیفه ی مشخص تعریف می کنند. این باور ریسک را هموار می کند. شما تحقیقات کافی انجام می دهید و اعتماد به نفس کافی دارید. که می توانید کاری انجام دهید تا ریسک را بهبود بخشید.
    ریسک کنید اما احتیاط را فراموش نکنید.
    انعطاف پذیری

    بقای کسب و کار، مانند بقای گونه های جانوری و گیاهی، بستگی به سازگاری دارد. احتمال دارد به دلیل سازگاری محصول یا خدمات نهایی شما چیزی شبیه به آنچه که آغاز کرده بودید نباشد. انعطاف پذیری که به شما اجازه می دهد تا به سلیقه و شرایط بازار پاسخ دهید، ضروری است. “شما باید با خودتان صادق باشید و بگوئید ” این محصول/خدمات دیگر جوابگو نیستند”. شما باید در مواقع لازم، قادر به چرخش ۱۸۰ درجه باشید.
    ساختار شکنی

    کارآفرینان همیشه با تفکر عمومی در تقابل هستند. و از روشی که اکثریت مردم دنبال می کنند، پیروی نمی کنند. یک نظرسنجی که سال گذشته انجام شد، نشان داد که در میان کارآفرینان “باهوشی” و “فعالیت های مهاجم، غیرقانونی، خطرپذیری” یک ویژگی مخلوط است. این توصیف برای اغلب کارآفرینان صدق می کند.
    شما کدامیک از این ویژگی ها کارآفرینان موفق را دارید؟ درباره آن فکر کنید. و سعی کنید ویژگی هایی را که دارید تقویت کرده و آنهایی را که ندارید با تلاش و مطالعه درباره آن، به دست آورید. لازم به ذکر است که این ویژگی ها در ترکیب با هم موثر هستند. و به فرد امکان موفقیت همیشگی را می دهند.
    ویژگی های کارآفرینان موفق چیست؟ آیا شما از ویژگی های یک کارآفرین موفق بهره‌ مند هستید؟
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ۱۰ ویژگی کارآفرینان موفق


    ویژگی های کارآفرینان موفق چیست. آیا شما در مقام یک کارآفرین از کیفیات یک کارآفرین موفق بهره‌مند هستید؟ در این نوشتار به ویژگی های کارآفرینان موفق پرداخته می شود.

    به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، با این‌که هیچ نظریه‌ی جامع و کاملی راجع به کارآفرینی وجود ندارد، برخی دستورالعمل‌ها می‌توانند به آن‌هایی که از ایده‌های خوب بهره‌مند هستند کمک کنند تا به کارآفرینانی موفق تبدیل شوند. بینش‌ها و مفاهیم زیر می‌توانند شما را در آغاز خطرپذیری کارآفرینی بعدی یاری دهند تا با کوشش و تلاش کافی به موفقیت برسید.
    ۱. شور و انگیزه

    اگر تنها یک عبارت وجود داشته باشد که خصوصیت بنیادین کارآفرینی را توصیف کند، آن عبارت شور و انگیزه است.

    • آیا چیزی وجود دارد که بتوانید بارها و بارها بدون احساس خستگی روی آن کار بکنید؟
    • آیا چیزی وجود دارد که بیدار نگه‌تان دارد، فقط به این دلیل که هنوز آن را به اتمام نرسانده‌اید؟
    • آیا چیزی وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید و می‌خواهید بارها و بارها آن‌ را اصلاح و بهبود ببخشید؟
    • آیا چیزی وجود دارد که بیش‌ترین لذت را از آن می‌برید و می‌خواهید آن را تا آخر عمر ادامه دهید؟

    میزان شور و انگیزه‌تان تعیین‌کننده‌ی موفقیت شما در هر خطرپذیری کارآفرینی است. از ایجاد و راه‌اندازی نمونه‌های اولیه، تا اثبات ایده‌ی‌تان برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر، موفقیت تابع شور، شوق، عزم، و اراده است.
    ۲. ریسک‌پذیری

    ریسک پذیری یکی از برجسته‌ترین ویژگی های کارآفرینان موفق است. کارآفرینان افراد ریسک‌پذیری‌اند که آماده‌ی یک شیرجه‌ی عمیق در دریایی مملو از چیزهای غیرقابل پیش‌بینی هستند. ولی همه‌ی افراد ریسک‌پذیر، کارآفرینانی موفق نیستند. از جنبه‌ی ریسک‌پذیری، چه تفاوتی میان کارآفرینان موفق و افراد دیگر وجود دارد؟ کارآفرینان موفق آماده‌ی ریسک کردن بر روی پول و زمان‌شان در ناشناخته‌ها هستند، ولی هم‌چنین آنها در برخورد با “‌ناشناخته‌های ناشناخته‌”‌ منابع، برنامه‌ها و ظرفیت‌ها ذهنی و انرژی‌شان را حفظ می‌کنند. یک کارآفرین موفق، هنگام ارزیابی یک ریسک، از خود می‌پرسد آیا این ریسک به اندازه‌ی حرفه، زمان، و پول من می‌ارزد؟ و اگر این سرمایه‌گذاری پرخطر بازگشتی برای‌ام نداشته باشد، آن‌وقت چه باید کرد؟
    ۳. خودباوری، کار سخت، و تعهد هدفمند

    کارآفرینان از آن‌چه انجام می‌دهند، لذت می‌برند. آنها به خودشان باور و به کارشان اعتماد و تعهد دارند. گاهی اوقات، ممکن است در تمرکز شدید و ایمان به ایده‌ی‌شان کمی سرسختی از خود به نمایش بگذارند. ولی این روی دیگر سکه‌ی نظم و تعهدی است که از خود نشان می‌دهند.
    ۴. سازگاری و انعطاف‌پذیری

    پر شور و هیجان یا حتی سرسخت بودن در آن‌چه انجام می‌دهید، خیلی خوب است. ولی عدم انعطاف‌پذیری در مورد مشتری یا نیازهای بازار، راه‌تان را به شکست منتهی می‌کند. به خاطر داشته باشید، یک خطرپذیری کارآفرینانه تنها شامل انجام کارهایی نیست که به آنها باور دارید، بلکه این است که بتوانید یک کسب و کار موفق از آن بیرون بکشید. نیازهای بازار، پویا و پرتحرک هستند: تغییرات، پدیده‌ای تکرارشونده است. کارآفرینان موفق آماده‌ی پذیرش هرگونه پیشنهادی هستند که به بهینه‌سازی منجر شود یا آماده‌ی انجام هر کاری هستند که کیفیت محصول یا خدمات را بهبود ببخشد و نیازهای بازار و مشتری را برطرف کند. تولید محصول بر اساس سلایق خودتان شاید بیش‌تر شبیه یک سرگرمی باشد، ولی یک محصول واقعی باید نیازهای بازار را برطرف کند.
    ۵. درک کامل از محصول یا خدمات ارائه شده – و بازار

    کارآفرینان از ته و توی محصولی که ارائه می‌دهند، با خبر هستند. آنها هم‌چنین از ته و توی بازار و پویاییِ درون‌اش مطلع‌اند. بی‌خبر ماندن از تغییرات نیازهای بازار، تحرکات رقیبان، و عوامل خارجی دیگر می‌تواند حتی بهترین محصولات را نیز با شکست مواجه کند.
    ۶. مدیریت پول

    یکی دیگر از ویژگی های کارآفرینان موفق مدیریت پول است. هر خطرپذیری کارآفرینانه‌ای مدتی طول می‌کشد تا به سوددهی برسد. تا آن‌ وقت، سرمایه محدود است و آن را باید عاقلانه خرج کرد. کارآفرینان موفق از نیاز اجباری به مدیریت پول آگاه هستند و برای تعهدات مالیِ حال و آینده‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند (آن هم با سپر دفاعی اضافه). حتی بعد از تامین منابع مالی یا اجرایی شدن کامل طرح‌ها، یک تاجر موفق کنترل کاملی بر گردش پولی خود دارد، زیرا می‌داند پول مهم‌ترین جنبه‌‌ی هر کسب و کار‌ی است.
    ۷. برنامه‌ریزی (ولی نه برنامه‌ریزی بیش از حد)

    کارآفرینی کاری است که در آن باید یک کسب و کار را از هیچ به وجود آورد و هم‌زمان، منابع محدود را نیز مدیریت کرد (منابعی هم‌چون زمان، پول، و ارتباطات شخصی). کارآفرینی یک تعهد بلندمدت است، و تلاش برای برنامه‌ریزی حتی‌الامکان از همان آغاز راه، حرکتی خردمندانه است. با این حال، در حقیقت، برنامه‌ریزی برای همه چیز، و داشتن راه‌حل برای هر ریسک احتمالی ممکن است شما را از برداشتن حتی نخستین قدم نیز باز دارد. کارآفرینان موفق خود را برای هر چیزی آماده می‌کنند، ولی مهم‌تر از همه، آنها همیشه این طبیعت و طرز فکر را در خود زنده نگه می‌دارند که همواره قادر به مقابله با احتمالات پیش‌بینی نشده باشند.
    تحلیل امکان‌سنجی انجام دهید؛ میزان حداقلِ زمان و سرمایه لازم را محاسبه کنید؛ با همان منابع محدود کار را آغاز کنید. اگر از حداقل‌های‌تان عبور کردید، به دنبال راه‌های جایگزین بشد و خود را برای برون‌رفت‌ از بحران‌های بعدی آماده کنید.
    ۸. قابلیت‌های ارتباطی

    چگونه از روابط‌تان برای حل مشکلات استفاده می‌کنید؟ بسیاری از آدم‌ها با همفکری‌های دلسوزانه احساس آرامش می‌کنند: دوستان، همکاران و همسایه‌ها خیلی خوشحال می‌شوند که در جوار هم مدام در مورد “‌کاهش رشد اقتصاد جهانی‌”‌، کاهش تقاضا، یا رقابت‌های ناعادلانه گله و شکایت کنید؛ ولی این تاثیری در حل مشکلات‌تان ندارد. کارآفرینان موفق در این موارد چه می‌کنند؟ آنها به مشاوران و راهنمایانی مراجعه می‌کنند که تجربه و روابط گسترده‌تری داشته باشند و از آنها توصیه‌های ارزشمندی دریافت می‌کنند.
    داشتن چنین قابلیت ارتباطی، نظیر دسترسی به مشاوران باتجربه، از ویژگی‌های کلیدی کارآفرینان موفق است.
    ۹. آماده برای برون‌رفت

    همه‌ی تلاش‌ها با موفقیت ختم نمی‌شوند. احتمال شکست در خطرپذیری‌های کارآفرینانه بسیار زیاد است. گاهی اوقات، اتخاذ یک راه “‌عملی‌”‌ برای برون‌رفت و امتحان یک راه جدید بسیار عاقلانه‌تر از این است که به سرمایه‌گذاری در کار پرخطری که متحمل هزینه‌های نابرگشتنی است ادامه دهیم. بسیاری از کارآفرینان مشهور در نخستین اقدامات‌شان طعم شکست را چشیده‌اند. ولی با آرامش و دوراندیشی می‌دانند چه وقت باید جلوی ضرر را بگیرند.
    ۱۰. کارآفرینان خود را مورد سوال قرار می‌دهند – ولی در این کار زیاده‌روی نمی‌کنند

    شاید از خود بپرسید، آیا من یک کارآفرین هستم؟ و این پرسش اساسی می‌تواند شما را در شک و تردید فرو ببرد. حتی اگر استعداد و قدرت استیو جابز یا ایلان ماسک را نداشته باشید، ولی باز هم بتوانید سوالات دشوار و چالش‌انگیزی از خود بپرسید – آیا می‌توانم این کار را انجام دهم؟ آیا می‌خواهم فلان کار را انجام دهم؟ – قطعا جربزه‌ی کارآفرینی را دارید.
    به جای آن‌که دنبال شبیه کردن چهره‌تان به یک کارآفرین کامل باشید، به دل‌تان گوش فرا دهید. آیا قرص و محکم است؟
    نتیجه‌ی نهایی

    کیفیات شخصی و نمایش مناسب و صحیحِ آنها به همراه علاقه و اشتیاق درست، عوامل تعیین‌کننده‌ی موفقیت یا شکست یک کارآفرین هستند. یک ارزیابی شخصی واقع‌گرایانه حول محور دستورالعمل‌های توصیه‌شده در بالا، گام‌های درست در مسیری درست به سوی موفقیت را تضمین می‌کند.
    ۱۰ ویژگی کارآفرینان موفق
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی بسیار مهم یک کارآفرین موفق

    کارآفرینان موفق ویژگی های منحصر به فردی دارند که اونها رو از دیگر انسان ها متمایز میکنه و همین ویژگی ها باعث میشه که کارآفرینی کنند و به عبارتی هم برای خودشون درآمدزایی می‌کنند و هم برای دیگران اشتغال زایی می‌کنند و همچنین به مردم خدمت و کمک می‌کنند. در این مقاله قصد دارم ۶ ویژگی بسیار مهم یک کارآفرین موفق رو بیان کنم. اگر این صفت ها رو نداشته باشید تقریبا بعید به نظر میرسه که بتونید یک کارآفرین باشید اما خبر خوش اینجاست که هیچ کدام از این ویژگی ها ذاتی نیستند و میتونید اونهارو یاد بگیرید و اگر این ویژگی‌ها رو در خودتون ایجاد کنید، قدم بزرگی برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق برداشتید. ۱. کارآفرینان رویای بزرگی در سر دارند

    فکر نمیکنم در هیچ کجای دنیا بتونید کارآفرین موفقی رو پیدا کنید که رویاهای بزرگی در سر نداشته باشه و جاه طلب نباشه، اگر کسی رو میشناسید که اینطور نیست، لطفا در بخش نظرات بیان کنید تا با اون شخص آشنا بشیم! جاه طلبی، بلند پروازی و رویا پردازی از ویژگی های مهم هر کارآفرین فوق موفقی در دنیاست. کارآفرینانی که زندگی خودشون و هزاران نفر دیگر رو تغییر دادند و غیرممکن هارو تبدیل به ممکن کردند. نمیتونید کارآفرین موفق و بزرگی رو پیدا کنید که گفته هایی شبیه این داشته باشه که لقمه نونی در میارم تا فقط نمیرم و زنده بمونم! و از این دست جملاتی که باعث میشه انسان پیشرفت نکنه، درجا بزنه و از استعدادها و توانایی های خودش استفاده نکنه و اگر هم بتونه کاری فراتر از اون چیزی که در حال انجام دادنش هست انجام بده، اونو انجام نده و حرکتی نکنه که نوعی ناشکری و ناسپاسی هست. کارآفرینان بزرگ و موفق رویاهای بزرگی هم دارند و میخوان کارهای بزرگی انجام بدن و اهداف بسیار والایی دارند. ۲. خوش بین و واقع بین هستند اما منفی نیستند

    اگرچه کارآفرینان انسان های بسیار مثبت، خوش بین و رسیک پذیری هستند اما این خوش بینی اونها مانع از دیدن واقعیت ها نمیشه و اونها خوش بین هستند اما در کنار واقع بینی! یعنی واقعیت های زمانه و بازار رو هم درک می کنند، البته نه هر دروغی که به عنوان واقعیت و یک باور منفی پذیرفته شده! مثلا دروغ هایی مانند اینکه دیگه نمیشه ثروتمند یا پولدار شد! یا اینکه پولدارها خوش شانس هستند! یا اینکه در ایران نمیشه موفق و پولدار شد! از راه درست نمیشه پول زیاد بدست آورد! و البته از همه مهمتر اینکه بازار خرابه :‌) منظور من از دیدن واقعیت ها این هست که شرایط اقتصادی، جامعه و مشکلات موجود رو در نظر می گیرن و بعد با در نظر گرفتن تمام این موارد، قدم در راه پرخطر کارآفرینی می گذارند و ریسک ها و شکست های موقتی رو هم به جون خودشون میخرن و از موانع یکی پس از دیگری عبور میکنند. و البته اینکه کارآفرینان موفق از هرگونه منفی بافی بیش از حد که مانع از شروع و پیشرفت در کار میشه به دور هستند و همیشه با اعتماد به نفسی مثال زدنی به راه خودشون ادامه میدن.
    بگذارید رویایتان واقعیت را تغییر دهد، نه واقعیت رویایتان را!
    ۳. تلاش می کنند و تسلیم نمی شوند

    شاید این ویژگی یکی از مهمترین ویژگی های یک کارآفرین موفق باشه چون اکثر افراد وقتی کاری رو آغاز می کنند بعد از مدتی از اون دلسرد میشن و به سراغ کار دیگری میرن! (یعنی به نوعی از این شاخه به اون شاخه میپرن) اما کارآفرینان قبل از اینکه تصمیمی بگیرن اون رو از همه جوانب میسنجن اما وقتی شروع به کار می کنند دیگه نمیشه متوقفشون کرد، یعنی اونقدر پافشاری می کنند و اونقدر شکست های موقتی رو تحمل می کنند که در نهایت به هدفشون میرسن و تا به هدفشون نرسیدن از کار دست نمیکشن، این یک اصل خیلی ساده هست، تقریبا همه ما میدونیم که برای موفقیت در هر کاری باید تسلیم نشیم و پافشاری کنیم اما کیه که به اون عمل کنه!! در هر صورت یکی از چیزهایی که در مسیر کارآفرینی به اون نیاز دارید پافشاری کردن، تلاش زیاد یا به عبارتی کار سخت ولی هوشمندانه و با فکر هست. نقل قولی بسیار جالب از یکی از بزرگترین کارآفرینان تاریخ، استیو جابز (بنیانگذار شرکت اَپل) درباره پشتکار و پایداری:
    من اعتقاد دارم نیمی از چیزی که کارآفرینان موفق را از کارآفرینان ناموفق جدا می‌کند مداومت (استقامت) محض است.
    ۴. هر وقت نیاز باشد، تغییر مسیر میدهند

    داشتن انعطاف و قابلیت تغییر در مواقع مورد نیاز یکی دیگر از ویژگی های مهم یک کارآفرین موفق هست یعنی اینکه اونها عواقب تصمیمات خودشون رو میپذیرند و به پای عواقب تصمیماتشون می‌مونند. اگر احساس کنند سرمایه گذاری که کردند اشتباه بوده یا اینکه راه درستی رو انتخاب نکردند یا آینده ای که در ابتدا بسیار عالی در نظر گرفته بودند بعدها در حین کار متوجه شدند اون چیزی نبوده که واقعا می‌خواستن و آینده خوبی در اون کسب و کار در پیش روی اونها نیست، اونجاست که دست به تغییر میزنند، روش کار خودشون رو تغییر میدن یا اینکه کلا دست از اون پروژه میکشن و روی ایده‌ بهتری کار میکنند. و اگر هر وقت به این مرحله برسن، دیگه استقامت برای اونها معنایی نداره، چون در اون صورت هر چقدر تلاش و پشتکار بیشتری نشون بدن بیشتر در گِل فرو میرن (اشاره به گیر افتادن در باتلاق) و کارآفرینان میدونند که در این مواقع باید تغییر کنند و اونها همیشه آماده و پذیرای تغییرات هستند. ۵. انضباط شخصی دارند

    کارآفرین‌ها رئیس خودشون هستند و برای خودشون کار میکنند، با اینکه هیچ رئیسی ندارن و برای کسی کار نمیکنند اما به این معنی نیست که هر وقت دوست داشتند کار کنند و هر وقت که دوست داشتند، دست از کار بکشند، اونها می‌تونند این کار رو انجام بدن اما با این حال این کار رو انجام نمیدن و باری به هر جهت کار نمی‌کنند، اونها با اینکه مجبور نیستند ساعت مشخصی از خواب بیدار بشن اما ساعت مشخصی از خواب بیدار میشن، اگر کسب و کار اونها خانگی و اینترنتی هم باشه باز هم سعی می‌کنند اتاقی رو به صورت جدا برای کار کردن در نظر بگیرن و در ساعت کاری خودشون با اعضای خانواده هیچ ارتباطی ندارن و مفید کار میکنند و از وقتشون به بهترین نحو استفاده می‌کنند و همیشه انضباط و برنامه‌ریزی دارند و میدونند که می‌خوان به کجا بِرَن و به کجا بِرِسَن و در حالی که رئیسی بالای سر اونها نیست که به اونها دستور بده، به خودشون دستور میدن! و میگن که امروز باید این کارها انجام بشه و n ساعت باید کار کنم و نظم و انضباط هم یکی دیگر از ویژگی‌های جدانشدنی از کارآفرینان موفق هست.
    ۶. به صورت مداوم یاد میگرند و بر دانش خود می افزایند

    کار آفرینان هر روز به دنبال یادگیری چیزهای جدید هستند و هر روز اطلاعات خودشون رو درباره حرفه و کسب و کار خودشون زیاد میکنند و پیوسته در حال یادگیری هستند. کارآفرینان حداقل ۲ ساعت در روز، زمان صرف مطالعه و یادگیری مطالب جدید در حوزه کاری خودشون می کنند و اونها میدونند هر چقدر که اطلاعات و دانش خودشون رو زیاد کنند احتمال موفقیت اونها بسیار بیشتر و احتمال شکست اونها بسیار کمتر میشه و به همین دلیل همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستند و بلافاصله بعد از یادگیری موارد جدید اونهارو در کسب و کار خودشون پیاده سازی میکنند و به اجرا می گذارند. نقل قولی از برایان تریسی درباره اهمیت یادگیری:
    یادگیری مداوم، حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه ای است که در آن فعالیت می کنید؛ هر روز چیز جدیدی بیاموزید.
    نویسنده: احمد شمسی منبع: شمسی دات کو
    http://shamsi.co/6-very-important-ch...l-entrepreneur
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    دلایل موفقیت یک کارآفرین

    همه‌ی ما تا به حال به نوعی با آدم‌های موفق کارآفرینی سر و کار داشته‌ایم؛ هر روز برخی از آن‌ها را به عنوان کارآفرین موفق در تلویزیون می‌بینیم و یا مطالب آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی می‌خوانیم. برای بسیاری از ما جالب است که چگونه یک انسان معمولی با حداقل سرمایه از یک مغازه‌ی بسیار کوچک در شهری دور افتاده کار خود را شروع کرده و پس از چند سال برنامه‌ریزی و تلاش حالا به جایی رسیده که کارخانه‌های بزرگی را اداره می‌کند و حتی محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر می‌کند. در این مقاله قصد داریم به ویژگی‌های مشترک یک کارآفرین موفق بپردازیم: انگیزه کارآفرین

    اگر قرار باشد کاری را انجام دهید، باید با تمام انرژیتان روی آن وقت بگذارید و با تمام وجود خود را درگیر آن کنید. در واقع قرار است شما ساعات مشخصی از عمرتان را بر روی یک کار بگذارید؛ پس چه بهتر که با علاقه و انگیزه به آن کار بپردازید تا بتوانید حاصل عمری را که بر روی آن صرف کرده‌اید، دریافت کنید. این مسئله خصوصاً برای وقتی که شما با یک تیم دارید به کارآفرینی می‌پردازید، اهمیت ویژه دارد. چرا که شور و هیجان شما بر روی روحیه‌ی اعضای تیم هم تأثیر دارد.
    تمرکز کارآفرین

    تمرکز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارآفرین موفق است. با تمرکز بر موقعیت‌ها، فرصت‌ها و اتفاقات چیزهایی را می‌بینید که دیگران به سادگی متوجه آن نمی‌شوند. تمرکز کمک می‌کند تا تلاش‌های انجام شده در مسیر کارآفرینی هدر نرود و حواس پرتی‌های احتمالی برای کارآفرین به حداقل برسد. بسیاری از شرکت‌ها به دلیل نداشتن تمرکز بر روی پروژه‌های خود با شکست مواجه می‌شوند.
    سخت کوشی کارآفرینی

    همه‌ی ما بارها این جملات را در طول زندگیمان شنیده‌ایم که موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید یا این که راه صد ساله را نمی‌توان یک شبه پیمود! اگرچه زمانی که برای موفقیت نیاز داریم بسیار کمتر از صد سال است اما به هر حال سخت کوشی و کار سخت یکی از شرایط لازم برای رسیدن به موفقیت در مسیر کارآفرینی است! هر کارآفرین موفقی را که ما در تلویزیون می‌بینیم و به معروف بودن آن‌ها غبطه می‌خوریم، سال‌های سال عرق ریخته‌اند و رنج برده‌اند تا به این نقطه‌ی کنونی رسیده‌اند. اما هیچ کدام از ما تصویری از رنج‌ها و سخت کوشی‌های آن‌ها نداریم و فقط موفقیت امروز آن‌ها را می‌بینیم. برای همین تصور می‌کنیم که رسیدن به موفقیت کار ساده ای است و مثل آب خوردن می‌توان یک کارآفرین موفق شد! هیچگاه برای رسیدن به موفقیت روی شانس، موقعیت‌های تصادفی، رابطه و این دست مسائل حساب باز نکنید؛ راه اصلی همان تلاش است! درباره چیزهایی که در کنترل شما است به تلاش بپردازید؛ تلاش سبب می‌شود تا اتفاقاتی که در کنترل شما نیستند، به بهترین شکل ممکن رقم بخورند.

    تمام نکات این مقاله توسط فرامرز بزرگی در داستان زندگی نامه‌ی وی به بهترین شکل به همراه داستان‌های واقعی از زندگی شخصی او به قلم آورده شده. می‌توانید همین حالا از لینک زیر این کتاب را دریافت و مطالعه کنید:
    اینجا کلیک کنید
    گوش دادن به ندای درون

    ما از همه‌ی مسائل اطلاع نداریم؛ هرچقدر هم که کتاب بخوانیم و با افراد موفق صحبت کنیم بالاخره از همه‌ی اتفاقاتی که قرار است در مسیر کارآفرینی ما رقم زده شوند، نمی‌توانیم به صورت کامل آگاهی کسب کنیم. کارآفرینان موفق همگی در مسیر کارآفرینی به دو راهی‌هایی برخورده‌اند که بین عقل و قلبشان ایجاد شده است! دو راهی‌هایی که در آن عقل انتخاب یک راه را پیشنهاد می‌دهد و قلب انتخاب راهی دیگر را؛ اگرچه مغز انسان می‌تواند در شناخت راه‌های پیش رو و انتخاب بهترین آن‌ها به انسان کمک کند اما قلب انسان معمولا از راه‌های ناشناخته اطلاع بیشتری دارد و می‌تواند راهنمایی‌های نتیجه بخش‌تری را ارائه کند. فراموش نکنید که گاهی یک صدای ضعیف از بر درون آدم بسیار قابل اعتمادتر از حجم زیادی از محاسبات و تجزیه و تحلیل‌ها است.
    انعطاف پذیری یک کارآفرین

    انعطاف‌پذیری به شما کمک می‌کند تا از اتفاقات مختلفی که در مسیر شما رقم می‌خورد بهترین و بیشترین استفاده را بکنید؛ فرقی ندارد که این اتفاقات خوب باشند یا بد. فرض کنید می‌خواهید از یک در وارد شوید و قد شما بسیار بلندتر است از ارتفاع آن در است؛ اگر بخواهید محکم بایستید و انعطاف پذیری به خرج ندهید، با صورت به دیوار برخورد خواهد کرد و نخواهید توانست که از آن رد شوید؛ اما کافی است مقداری خم شوید تا به سادگی از این محدودیت عبور کنید. انعطاف‌پذیری و سازگاری نیز یکی از رموز موفقیت کارآفرینان است؛ البته این سازگاری به معنای منفعل بودن نیست؛ بلکه به معنی پذیرفتن وجود محدودیت‌های موجود و اتخاذ تدابیری برای مدیریت آن‌ها است.
    اعتماد به نفس یک کارآفرین

    به خودتان بیشتر از هرکسی اطمینان داشته باشید؛ البته این به معنای خودخواهی و خودسری نیست! سرگذشت کارآفرینان موفق اگرچه می‌تواند راهگشای انسان باشد و به یک کارآفرین برای رسیدن به موفقیت کمک کند، اما اگر برای رسیدن به موفقیت فقط یک راه وجود داشت امروزه تمام افراد کارآفرین مثل هم بودند و هیچ تفاوتی با هم نداشتند! باید بدانیم که در عین اینکه کارآفرینان موفق ویژگی‌های مشترکی دارند اما هر کدام از آن‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. برخی از کارآفرینان ممکن است تأکید خود را بر روحیه‌ی کار تیمی افراد بگذارند و برخی دیگر نیز بر روی مدیریت فردی و نظارت؛ برخی دیگر بر روی جذب بودجه و برخی دیگر بر مذاکره با سازمان‌های دیگر! اگر چه هدف از کارآفرینی رسیدن به موفقیت است اما روش‌ها و مسیرهای متعددی برای رسیدن به موفقیت وجود دارد.
    هیچگاه این فکر را نکنید که اگر بخواهید به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، حتماً باید دقیقاً پایتان را جای پای کارآفرینان دیگر بگذارید و مو به مو مثل آن‌ها رفتار کنید. این کار علاوه بر این‌که موفقیتی برای شما در پی نخواهد داشت، باعث می‌شود تا در کار خود نیز شکست بخورید. زیرا شرایط زندگی کارآفرینان دیگر احتمالاً با شرایط زندگی شما متفاوت بوده و بنابراین بسیار بعید است که در مسیر شما نیز همان اتفاقاتی که تقدیر برای آن‌ها رقم زده عیناً برای شما نیز رقم بزند. پس به خودتان اعتماد داشته باشید و مرعوب اسامی بزرگ و آدم‌های بزرگ نشوید.
    اهمیت کار تیمی برای یک کارآفرین

    به تیم خود اعتماد کنید! این یک واقعیت ساده است؛ هر کارآفرین هرچقدر هم که مهارت و قدرت داشته باشد، نمی‌تواند به تنهایی در همه‌ی زمینه‌ها حرف اول را بزند. تمام آدم‌های موفق در کنار خود مجموعه‌ای از انسان‌های دیگر را داشته‌اند که به آن‌ها کمک کرده‌اند. از آنجایی که شما همه مهارت‌ها را یک جا ندارید بنابراین به مجموعه‌ای از افراد نیاز دارید که مهارت‌های مکمل و مورد نیاز برای کار شما را داشته باشند. قبل از انتخاب تیم بهتر است مهارت‌های اصلی خود را شناسایی کرده و درباره مهارت‌هایی که ندارید به جستجوی افراد بپردازید. حتی اگر تمام مهارت‌ها را هم یکجا داشته باشید نمی‌توانید بر روی همه‌ی آن‌ها تمرکز کنید؛ زیرا نه زمان کافی دارید و نه انرژی مورد نیاز را. سعی کنید افرادی را که می‌خواهید در خدمت کسب‌وکار خود قرار دهید افرادی باشند که به کارشان علاقه داشته باشند؛ کسی را به زور مجبور به پذیرش کاری نکنید چون بعداً عواقب زیان‌بارش را خواهید دید.
    لذت بردن از کار

    کاری را انجام دهید که از آن لذت می‌برید؛ فراموش نکنید که انگیزه‌های مالی در مرتبه‌ی دوم قرار دارند و مهم‌ترین چیز در مرحله‌ی اول آن است که کاری را انجام دهید که با روحیه‌ی شما سازگار باشد و به آن علاقه داشته باشید. یک معیار خوب برای تشخیص این که به کاری علاقه دارید یا نه، آن است که فرض کنید اگر قرار باشد ۲۴ ساعت بر روی کاری وقت بگذارید، آیا این کار را انجام می‌دهید یا خیر؟ اگر جواب شما به این سؤال مثبت باشد به آن کار علاقه دارید در غیر این صورت باید نسبت به علاقه خود اطمینان کافی کسب کنید.
    اعتقادات یک کارآفرین

    کاری را انجام دهید که به آن اعتقاد دارید؛ موفقیت در یک کسب‌وکار بدون اینکه واقعاً به آن اعتقادی داشته باشید بعید به نظر می‌رسد. اعتقاد می‌تواند موانع جدی که بر سر راه کارآفرین در مسیر موفقیت وجود دارد را به سرعت از میان بردارد. اگر هنوز بر سر اهداف کارآفرینی خود در شک و تردید هستید، بهتر است کار را شروع نکنید و زمانی را برای مطالعه‌ی آن‌ها بپردازید و روی آن‌ها تمرکز کنید تا به خودتان ثابت کنید که آیا واقعاً به آن‌ها اعتقاد دارید یا خیر. چیزی که سبب راسخ شدن عزم انسان برای رسیدن به موفقیت می‌شود در درجه‌ی اول اعتقاد است؛ اعتقاد به چیزی سبب می‌شود تا هیچگاه خسته نشوید و کم نیاورید و بدانید که برای آرمان و اصولی دارید با سختی‌ها مبارزه می‌کنید. در عوض شک‌ها و تردیدها هر چقدر هم که ناچیز باشد، می‌توانند به نابودی کسب‌وکار شما شما بینجامند. فرض کنید سوار بر یک موتورسیکلت بوده و با سرعت بسیار بالا در حال گاز دادن و حرکت هستید. اگر فرمان را مستقیم بگیرید و به مسیر خود ادامه دهید به مقصد می‌رسید، اما اگر در بین راه و در آن سرعت بالا دستتان به صورت ناچیز بلرزد و فرمان را تکان دهید سبب واژگونی شما خواهد شد. شک و تردیدها در مسیر کارآفرینی نیز چنین حادثه مشابهی را رقم می‌زند!
    برنامه ریزی برای یک کارآفرین

    رسیدن به موفقیت بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست. برنامه‌ریزی سبب می‌شود تا انسان از نقطه‌ای که در آن قرار دارد اطلاع پیدا کرده و مسیرهای منتهی به نقطه مقصد که همان موفقیت باشد را به خوبی بشناسد. احتمالاً شما در هر مرحله از کسب‌وکار خود مسیر‌های متفاوتی را پیش روی خود خواهید دید؛ اگر برنامه‌ریزی نداشته باشید در بین این مسیرهای متعدد ممکن است یکی از آن‌ها را به اشتباه انتخاب کنید. اما اگر از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید و برای چنین روزی پیش‌بینی‌های لازم را کرده باشید احتمال به خطا افتادن شما بسیار ناچیز خواهد بود.
    آموختن از شکست‌های دیگران

    برای رسیدن به موفقیت اگرچه مطالعه ویژگی افراد کارآفرین موفق ضروری است اما بیشتر از دلایل موفقیت، باید درباره‌ی علل شکست برخی از کارآفرینان مطالعه کنید تا گرفتارشان نشوید. یکی از عوامل شکست کارآفرینان عدم هوشمندی کافی است. منظور از هوشمندی میزان آی کیوی بالا نیست! بلکه منظور توجه به جزئیات و درک کلی از شرایط است. بسیاری از کارآفرینان ایده‌ای را در ذهن دارند و دوست دارند که آن را عملی کنند، اما نه از وضعیت بازار خبر دارند و نه از امکان تحقق آن ایده!
    برای رسیدن به موفقیت اگرچه مطالعه ویژگی افراد کارآفرین موفق ضروری است اما بیشتر از دلایل موفقیت، باید درباره علل شکست برخی از کارآفرینان مطالعه کنید تا گرفتارشان نشوید. یکی از عوامل شکست کارآفرینان عدم هوشمندی کافی است. منظور از هوشمندی میزان آی کیوی بالا نیست! بلکه منظور توجه به جزئیات و درک کلی از شرایط است.
    ولخرجی‌های یک کارآفرین!


    یکی دیگر از عوامل شکست کارآفرینان تأکید زیاد بر روی استفاده از منابع مالی است. آن‌ها فکر می‌کنند که همه چیز با پول حل می‌شود؛ بنابراین به محض ایجاد کوچک‌ترین مشکل دست به جیب می‌شوند و هزینه‌های گزافی می‌پردازند. چنین مواجهه‌ای با مشکلات فقط به نابودی کسب‌وکار می‌انجامد. آرمان‌گرایی بیش از حد نیز از مسائلی است که در مسیر کارآفرینی کار دست برخی از افراد کارآفرین می‌دهد. آن‌ها فکر می‌کنند که همه چیز باید صد در صد همانطور که آن‌ها می‌خواهند پیش برود؛ بنابراین به محض بوجود آمدن کوچکترین اختلالی یا به کلی دلسرد می‌شوند و یا کار‌های نامعقول انجام می‌دهند. نحوه‌ی انتخاب شریک نیز یکی از عوامل موفقیت و شکست در کسب‌وکار است. برخی از شرکا مانند یک دوست در کنار کارآفرین می‌مانند و به پیشرفت او کمک می‌کنند اما برخی دیگر فقط به فکر سودجویی هستند و از کوچک‌ترین فرصتی برای رسیدن به منافع شخصی خود استفاده می‌کنند چنین افرادی سبب نابودی و شکست کسب‌وکار خواهند شد.
    دلایل موفقیت یک کارآفرین - آموزش و مشاوره کارآفرینی و کسب و کار | فرامرز بزرگی
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    صفات افراد کارآفرین موفق:
    افراد کار آفرین دارای ویژگی هایی هستند که آنها را از افراد عادی برجسته می نماید این خصوصیات است که سبب می شود آنها دید متفاوتی داشته باشند و با وجود همه ریسک ها و تردید ها حرکت کنند و گاه موفقیت های بزرگ که قبلا دست نیافتنی به نظر می رسید را لمس کنند. در این مقاله می خواهیم برخی از این صفات و البته مهمترین آنها را که بین کارافرینان موفق مشترک است را بیان کنیم. تا اگر شما هم به کارآفرینی علاقه مند هستید سعی کنید این صفات را در خود تقویت کنید.

    صبر

    کار آفرینی یعنی برای خود کار کردن و این بدان معناست که باید از خود مایه بگذارید و قدم در راه کسب تجربه بگذارید و احتمالاً اشتباهات و بدفهمی های زیادی درباره بازار و کار جدید گریبان گیر شما خواهد شد که فقط با تجربه می توان بسیاری از آنها را دریافت. یعنی در ابتدای کار باید با هزینه کمتر و ریسک کمتر و البته درآمد کمتر و گاه از صفر شروع کرد یکی از ویژگی های یک کسب و کار جدید بازدهی دیر هنگام آنست پس نمی توانید بدون صبر و تحمل یک کار آفرین موفق باشید. باید زیاد زحمت بکشید و در عین حال بی پولی را تحمل کنید آنقدر صبور باشید تا از سختی ها بگذرید و با تجربه بیشتر بتوانید لذت رونق کسب و کار خود را بچشید. یک اصل درباره کسب ثروت وجود دارد وقتی در کار خود مداومت می کنید و با تلاش و صبر ادامه می دهید به مرحله ای می رسید که درهای نعمت و ثروت را به روی خود خواهید گشود آنگاه آنقدر پول بدست خواهید آورد که در گذشته خواب آنرا هم نمی دید. ولی اکثر افراد آنقدر صبر نمی کنند تا این مرحله را لمس کنند و از آن لذت ببرند. شاید فقط تا دو قدمی این در رفته اند و آنرا باز نکرده اند چون فکر می کرده اند لابد اینهم مانند درهای دیگر است فراموش نکنید تا در را باز نکنید نمی دانید پشت آن چیست! هر مانع یکی از این در هاست پس باید صبور باشید. خوش بینی
    خوب این بدیهی است که وقتی سخن از احتمالات و خطر کردن پیش می آید با بدبینی نمی توان کاری از پیش برد. فرد کار آفرین می خواهد خطر کند قرار است سختی ها را پشت سر بگذارد سال ها زحمت بکشد سرمایه خود را به خطر بیندازد از فرصت های کوچکتر چشم پوشی کند از عمر خودش مایه بگذارد تا طعم خوش موفقیت را بچشد ولی در ابتدای راه و در کل این مسیر همیشه می تواند از آن کار دست بکشد حال با این توضیحات به نظر شما آیا با بدون خوش بینی می توان موفق بود فراموش نکنید افراد موفق و ثروتمند باهوش ترین افراد جامعه نیستند کاری را که آنها انجام داده اند بسیاری از افراد هم می توانسته اند انجام دهند ولی شاید بدبینی آنها مانع از حرکت آنها شده باشد. خوش بینی به ما کمک می کند در میان سختی ها و مشکلات با امید و اطمینان به جلو پیش برویم چون اگر خوش بین باشیم با سعی و تلاش همیشه راهی پیدا خواهیم کرد. جاه طلبی
    فرد کار آفرین باید به اندازه کافی جاه طلب باشد و بتواند در آینده خود را در اوج ببیند و به عبارت دیگر باید یک رویای بزرگ داشته باشد تا این رویا انگیزه ای باشد برای رشد هر چه بیشتر. شاید اگر به اندازه کافی جاه طلب نباشید اصلا شروع به حرکت نکنید تا چه برسد به اینکه برای ادامه را ه با مشکلات آن دست و پنجه نرم کنید و از حل مشکلات لذت ببرید چون یک قدم به هدف بزرگ خود نزدیکتر شده اید. جسارت
    فرد کار آفرین علاوه بر اینکه به اندازه کافی جاه طلب است، جسارت خطر کردن و خارج شدن از حصار امنی که در آن گیر کرده است را دارد البته این دیوار بیشتر در ذهن ما وجود دارد و بیرون آمدن از آن احتیاج به انگیزه و جسارت هر دو را دارد. این جسارت فقط برای خارج شدن از حصار امن لازم است پس از آن متوجه می شوید که آن ناحیه امنی که در ذهن خود ساخته بودید خیالاتی بیش نبوده است خواهید فهمید که امنیت واقعی از کارو تلاش، صداقت، افزایش مهارت ها و... بوجود خواهد آمد. پر تلاش و سخت کوش
    یک کار آفرین علاوه بر اینکه رویایی بزرگ دارد و فردی خوش بین است پر تلاش و سخت کوش هم هست چون لازمه موفقیت سخت کار کردن است اگر شما از جمله افرادی هستید که بیش از 10 ساعت در روز کار می کنند یکی از صفات مهم افراد موفق را دارید بدون تلاش یک هدف بزرگ فقط رویایی روی آب است کارآفرین ها باید بتوانند خود را در بازاری که رقابتی شدید بین غول ها در میان است مطرح کنند یا محصولی جدید وارد بازار کنند که اگر اکنون رقیب جدی ندارد در آینده ای نزدیک رقبای قدرتمند زیادی پیدا خواهد کرد آنها باید بتوانند در کمترین زمان بهترین کیفیت را ارائه دهند تا برای خود در بازار به عنوان یک تازه وارد جایی باز کنند و خود را به مشتریان بشناسانند و ثابت کنند. و این ممکن نیست مگر با کار و تلاش زیاد و جمع آوری نتایج و سپس بهینه سازی و این روند باید مرتب تکرار شود. در چنین شرایطی شما همیشه از رقبا جلوتر هستید و هر حرکتی که انجام می دهید تبدیل به الگویی برای آنها می شود. آینده نگری
    دوستی داشتم که با او به پیاده روی می رفتم در مسیر از جاهایی عبور می کردیم که خارزار بود ولی هیچوقت ندیدم در پای او خاری فرو رود یا بیاستد و کفش هایش را از خار و سنگریزه خالی کند ولی من همیشه در کفش هایم پر از خار و شنریزه بود وقتی خوب دقت کردم دیدم او به پاهای خود حتی نگاه هم نمی کند! وقتی بیشتر دقت کردم دیدم نگاه او به جلوتر بود و از خیلی جلوتر مسیر خود را انتخاب می کرد و بهترین مسیر را انتخاب می کرد. در کسب و کار هم چنین است فرد کار آفرین موفق درباره هدف و ایده خود تحقیق می کند شرایط بازار را می سنجد و آنگاه در جهت صحیح حرکت می کند. تا در خار و خاشاک آن گیر نیفتد یا حداقل کمتر زمین گیر شود. افراد کار آفرین افرادی هستند که شغل جدیدی را با موفقیت راه اندازی کرده اند و آنرا به جایی رسانده اند که هزینه زندگی خود و چند خانواده دیگر را تامین می کنند. و این امکان پذیر نیست مگر با پیش بینی هزینه ها، بازار، حداقل و حداکثر درآمد، مشکلات احتمالی، فرصت ها و.... پس سعی کنید آینده را ببینید تا فرصت ها را ببینید. فعال و کنشی
    افراد یا واکنشی هستند یا کنشی افراد کار آفرین جزو دسته دوم هستند. آنها منتظر نمی شوند تا فرصت ها بدنبال آنها بیایند بلکه خود بدنبال ایجاد فرصت هستند و برای خود و دیگران فرصت های جدید خلق می کنند ولی افراد واکنشی منتظر هستند فرصت های جدید بدنبال انها بیایند و تازه وقتی این فرصت ها به آنها رو می کنند چون برای آن زحمتی نکشیده اند ارزشی هم برای فرصت های پیش آمده قائل نیستند. این افراد مدام از جامعه اطرافیان حتی پدر و مادر خود شکایت می کنند. و در مقابل افراد کنشی بدنبال فرصت های جدید می گردند آنها به خود متکی هستند به دیگران کمک می کنند از اعتماد به نفس خوبی برخوردارند و موفقیت را برای خود و دیگران به ارمغان می آورند. اين افراد كار هاي پشت ميز نشيني و روزمرگي را دوست ندارند. افراد كار آفرين حس ماجراجويي قدرتمندي دارند و از مواجهه با كار هاي بزرگ لذت مي برند. آنها علاقه دارند در رقابت هاي مختلف شركت كنند. علاقه مند به یاد گیری
    کار آفرینان عطش شدیدی به یادگیری دارند آنها رازی بزرگ را دریافته اند و آن قدرت مطالعه و دانش است یک کارآفرین پیشرو همیشه از تجربیات دیگران حداکثر استفاده را می کند تا آزمایشات انجام شده را دوباره تکرار نکند و بتواند از کوتاهترین راه مسیر موفقیت را طی کند. نگرش متفاوت
    كارآفرينان كساني هستند كه سعي مي كنند كار ها را به شيوه اي متفاوت امتحان كنند حتي گاه اين موضوع را در نحوه لباس پوشيدن آنها متوجه مي شويد. اين همان صفتي است كه نه تنها براي شروع يك كار جديد لازم و مفيد است بلكه اگر چنين شخصي مدير يك سازمان باشد اين نگرش او خوني تازه در رگهاي آن سازمان جاري خواهد كرد. این نگرش سبب می شود که آنها سرسری دنباله روی دیگران نباشند بلکه اعتقاد داشته باشند همیشه راهی برای صلاح وجود دارد همیشه می توان کار ها را به روشی بهتر انجام داد و این فرایندی پایان ناپذیر و لذت بخش است.
    اعتماد به توانایی های اطرافیان
    کارآفرینان کسانی هستند که همه کار ها را خود انجام نمی دهند بلکه مسئولیت ها و کار ها را به درستی بین افراد لایق تقسیم می کنند به شدت به برون سپاری اعتقاد دارند آنها تا آنجا که کیفیت کار خود را فدا نکنند کار خود را به افراد یا شرکت های دیگر می سپارند و به این ترتیب بازدهی و سرعت عمل کسب و کار خود را بالا می برند. آنها بهترین ها را انتخاب می کنند تا بهترین کالا را راهی بازار کنند.
    با داشتن 10 خصوصیت کارآفرین موفق شوید

    با داشتن 10 خصوصیت کارآفرین موفق شوید
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    با ویژگی های مهم یک کارآفرین آشنا شوید

    داشتن یک ایده ی خوب نمی تواند شما را به یک کارآفرین موفق تبدیل کند. چه بسا سختی کارآفرینی در ماندگاری کار است نه در شروع آن.
    ایجاد یک استارتاپ همیشه سخت است، اما اگر رویای خود را دنبال نکنید هرگز نمی فهمید آیا موفقیت آمیز بوده است یا خیر. حقیقت تلخ این است که اکثر کارآفرینان در شروع کار شکست می خورند. هر استارتاپی داستانی دارد و از هر کارآفرینی که بپرسید که چه ویژگی برای شروع یک کار به عنوان کارآفرین لازم است به یکی از موارد زیر اشاره می کند:
    1.توانایی عملی کردن ایده


    عملی کردن ایده در ایجاد یک استارتاپ از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نتوانید ایده ی خود را عملی کنید، در واقع هیچ کاری را نمی توانید شروع کنید و به زودی شکست می خورید.
    برای مثال موتور جستجوی گوگل را در نظر بگیرید. با این که تنها موتور جستجو نیست اما از همه موفق تر است.
    احتمالا تعداد افراد زیادی ایده ی شما را در سر دارند اما توانایی عملی کردن آن را ندارند. اگر می توانید از ایده ی خود کسب و کاری بسازید، در آینده ی نزدیک به یک کارآفرین موفق تبدیل خواهید شد.
    2. اهمیت به کار یا خواسته ی خود

    اگر محصولی که می خواهید تولید کنید برای شما اصلا اهمیتی ندارد، به تولید آن حتی فکر نکنید. مطمئن باشید که نمی توانید از محصولی که هیچ ارزشی جز پول برای شما ندارد، کسب و کار ماندگاری را راه بیاندازید.

    علاقه به کار عامل مهمی در ایجاد و ماندگاری یک استارتاپ است. تا زمانی که یک کارآفرین به کاری که می کند علاقه نداشته باشد، هرگز نمی تواند موانع را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.
    اگر سرویسی که ارائه می دهید و یا محصولی که تولید می کنید برای شما ارزشی نداشته باشد، استارتاپ شما هرگز به اوج نخواهید رسید.
    3. توانایی تحمل شکست در زندگی و کسب و کار


    Ken Robinson:
    اگر آمادگی شکست را نداشته باشید، هرگز نوآور نخواهید شد.
    کارآفرینان موفق تحمل شکست خوردن را دارند. شکست به معنی تمام شدن دنیا نیست، بلکه یکی از موانع مسیر موفقیت است و کارآفرینان این را به خوبی می دانند. از این رو آن ها توانایی تحمل این چالش های موقت را دارند.
    برای مثال سرگذشت ریچارد برانسون (موسس شرکت های ویرجین) را بخوانید. او کسب و کار های زیادی را ایجاد کرد تا توانست به این موفقیت برسد.
    به لیست کارهایی که او تا به حال ایجاد کرده نگاه کنید. خیلی از کارهایی که او در گذشته شروع کرده، دیگر وجود ندارند. اما با نگاه دقیق به این لیست می بینید که ویژگی مهمی که در ماندگاری به وی کمک کرده، مقاومت او در این راه است.
    4. علاقه به یادگیری

    Jim Rohn:
    بیشتر از ساختن کار، خود را بسازید
    بیشتر کارآفرینان موفق از خودسازی شروع کرده اند. هیچ قانون خاصی برای موفقیت وجود ندارد. مثلا دلایل موفقیت گوگل با دلایل موفقیت یاهو متفاوت است. کارآفرینان موفق هر لحظه در تلاش اند که کار خود را با شرایط پیش رو وفق دهند.
    وارن بافت 80 تا 90 درصد وقت روز کاری اش را به مطالعه می پردازد تا در کارش موفق تر و به روز تر شود. با این که او هرگز به دانشگاه نرفته اما موفق ترین شرکت ها را در جهان تأسیس کرده است.
    هرگز از آموختن دست برندارید و تا می توانید سوال های نقادانه بپرسید، چون این تنها کاری است که شما را به نیاز مشتری های تان نزدیک تر می کند.

    5. ریسک پذیری

    Roy Ash (موسس شرکت های صنعتی Litton):
    یک کارآفرین بیشتر از آن چه که بتواند گاز می زند تا جویدن را یاد بگیرد.
    برای کارتان چقدر حاضرید فداکاری کنید؟ یکی از ریسک هایی که اکثر کارآفرینان می کنند این است که کار روتین شان را رها کرده تا به رویاهای شان برسند.
    همه ی تلاش کارآفرینان این است که کمتر ریسک کنند. با این حال آنها روزانه ریسک هایی می کنند که کاملا حساب شده است. یکی از ویژگی های کارآفرینان توانایی تصمیم گیری در لحظات حساس و موقعیت های سخت زندگی و کار است. اگر این خصوصیت در شما وجود دارد، خود را یک کارآفرین بدانید.


    منبع:entrepreneur

    http://digiato.com/article/2017/01/10/%d8%a8%d8%a7-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%85-%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7-%d8%b4%d9%88%db%8c%d8%af/
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان چیست؟

    اگر شما هم به هر دلیلی به فکر کارآفرینی افتاده‌اید قبل از گام گذاشتن در راهی که می‌تواند به بزرگ‌ترین تعهد مالی و عاطفی زندگی شما تبدیل شود، باید بفهمید چه عواملی باعث موفقیت شما در این مسیر می‌شود.
    دنیای اقتصاد: اگر به اطراف خود توجه کنید، می‌بینید حتی زمانی که نرخ بیکاری درکشور بالاست و بسیاری از مصرف‌کنندگان اعتماد خود را به فروشندگان از دست داده‌اند، باز هم کسب و کارهای جدید به همان سرعتی که برخی فعالیت‌ها تعطیل می‌شوند در حال شکل گرفتن هستند.
    بسیاری از کارآفرینی‌ها توسط افرادی شکل می‌گیرد که به دلیلی شغل خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند شغل دیگری پیدا کنند. اگر شما هم به هر دلیلی به فکر کارآفرینی افتاده‌اید قبل از گام گذاشتن در راهی که می‌تواند به بزرگ‌ترین تعهد مالی و عاطفی زندگی شما تبدیل شود، باید بفهمید چه عواملی باعث موفقیت شما در این مسیر می‌شود. در ادامه پنج روش ذکر شده که با بررسی آنها می‌توانید بفهمید که آیا شما توانایی کارآفرین شدن را دارید یا نه؟



    1‌. در هنگام رخ دادن یک مشکل، از آن فرار می‌کنید یا به دنبال راهکاری برای حل آن هستید؟

    بعضی از مردم فکر می‌کنند که چاره‌ای جز راه انداختن یک کسب‌و کار جدید ندارند؛ در حالی که تنها چیزی که آنها می‌خواهند به دست آوردن یک شغل خوب است. در واقع انگیزه آنها برای راه‌اندازی یک کار جدید بسیار کوچک است، ما آنها را «کارآفرینان اجباری» می‌نامیم. البته برخی از این افراد می‌توانند با موانع بزرگی که بر سر راه کارآفرینی قرار می‌گیرد کنار بیایند؛ اما اکثر آنها توانایی اینکه برای مدت طولانی در تجارت و رقابت حضور داشته باشند را ندارند. بنابراین اگر به دنبال کارآفرینی هستید باید در انگیزه‌ها و روحیات خود جست‌و‌جو کرده و بفهمید که آیا در چشم‌اندازتان، آینده خود را به عنوان صاحب یک کسب‌وکار می‌بینید یا شخصی که به دور از هرگونه ریسک و مشکلی زندگی می‌کند؟ و اگر تمام چیزی که برای آینده خود می‌خواهید صرفا داشتن یک شغل خوب است، شما می‌توانید یاد بگیرید چگونه خیلی ساده‌ به هدف خود برسید؛ بدون اینکه لازم باشد به عنوان یک کارآفرین به موفقیت برسید و به تبع آن شغل خوبی نیز به دست‌آورید.

    2‌. آیا حمایت‌کننده‌ای دارید؟

    ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: یک کودک تنها تحت تاثیر خانواده رشد نمی‌کند، بلکه تحت تاثیر جامعه است. می‌توان این ضرب‌المثل را این‌گونه تعمیم داد که کارآفرینی تنها تحت تاثیر صاحب کسب‌و‌کار نیست، بلکه عوامل مختلفی بر آن تاثیر می‌گذارند. قبل از شروع کسب‌و‌کار شما نیاز به یک شبکه حمایتی قوی دارید که از خانواده شما شروع می‌شود، اگر می‌بینید همسر و فرزندان شما از ایده شما حمایت نمی‌کنند باید تلاش بیشتری برای جلب حمایت آنان انجام دهید. اگر نمی‌توانید خانواده خود را در مورد کسب‌و‌کارتان قانع کنید پس چگونه می‌توانید مشتریان را برای خرید کردن از خود قانع کنید یا شرکایی برای همکاری با خود پیدا کنید یا چگونه می‌توانید حمایت بانک را برای کمک مالی به خود جلب کنید؟



    3‌. آیا شما پس‌انداز زیادی دارید؟

    آنچه به عنوان عرف در میان کارآفرینان وجود دارد این است که شما باید پس‌اندازی معادل با 6 تا 12 ماه هزینه زندگی خود داشته باشید تا بتوانید قبل از اینکه در کسب‌و‌کار خود به سوددهی برسید در تامین هزینه‌های زندگی خود با مشکل مواجه نشوید. اما گاهی این نیز کافی نیست؛ من به شما توصیه می‌کنم که قبل از شروع به راه‌اندازی کار خود به اندازه هزینه‌های پنج‌سال خود پس‌انداز داشته باشید. ممکن است این مقدار به نظر شما زیاد باشد و در واقع نیز همین‌طور است؛ اما خوب است بدانید که بیشتر شکست‌ها در کار‌آفرینی به این دلیل اتفاق می‌افتد که صاحبان آنها درست در زمانی که در شرف به ثمر رسیدن تلاش‌هایشان هستند، دچار بی‌پولی می‌شوند، بنابراین داشتن هرچه بیشتر پس‌انداز شما را درمقابل وقایع غیره‌منتظره مقاوم می‌کند.

    4‌- آیا الگوی مناسبی برای کار‌آفرینی دارید؟

    آیا وقتی در کودکی فوتبال بازی می‌کردید سعی نمی‌کردید مانند بازیکن‌های بزرگ فوتبال رفتار کنید؟ کودکان همواره به دنبال سرنخ‌هایی می‌گردند که در رفتار‌های خود آنها را سرمشق خود قرار دهند. در مورد جوانان عاقل نیز این قضیه صدق می‌کند. در میان اطرافیان خود به دنبال کارآفرینان موفق بگردید و بفهمید که چه ویژگی‌هایی باعث موفقیت آنان شده‌است. آیا شما نیز این ویژگی‌ها را دارید؟ اگر ندارید آیا توانایی به دست آوردن آنها را دارید؟ اگر نتوانستید کسی را با این ویژگی‌ها پیدا کنید؛ در میان کتاب‌ها جست‌و‌جو کنید و سرگذشت افرادی همچون بیل گیتس، ری کروک، دنالد ترامپ و ... را مطالعه کنید.

    سرگذشت و خاطرات آنان را بخوانید و سعی کنید بفهمید که چه ویژگی‌های مشترکی در همه آنان وجود داشته که موجب موفقیت آنان شده؟



    5‌- آیا شما ویژگی‌های کلیدی کارآفرینی را دارید؟

    شما باید صدها چیز بدانید تا بتوانید کارآفرین موفقی باشید؛ اما مهم‌ترین آنها عبارتند از:

    ‌ریسک‌پذیری بالا: شما باید بتوانید به عمق نامعلومی‌ و ابهامی‌که در حوزه کارآفرینی وجود دارد خیره شوید و احساس ترس نکنید. ‌

    مهارت فروشندگی: شما باید حداقلی از توانایی فروشندگی را داشته باشید تا بتوانید در کارآفرینی موفق باشید؛ چراکه ممکن است بهترین اختراع در جهان را داشته باشید اما اگر نتوانید با هیات موسسان (مشتریان، کارمندان، فروشندگان، وام‌دهندگان) درست ارتباط برقرار کنید و اهمیت اختراع خود را برایشان توضیح دهید، موفق نمی‌شوید. ‌

    خلق و خوی مستقل: کارآفرینان بر خلاف جریان حرکت می‌کنند. آنها یک کسب‌و‌کار جدید راه‌می‌اندازند در حالی که اطرافیانشان در تلاش‌اند که شرایط موجود خود را حفظ کنند. آنها اهمیتی نمی‌دهند که بارها و بارها مورد مخالفت قرار گیرند و به اراده و نیروی خود اعتماد دارند.

    توانایی مذاکره کردن: اگر شما این توانایی را دارید که درباره همه چیز از اجاره یک مغازه گرفته تا عقد قرارداد برای طراحی یک وب‌سایت خوب مذاکره کنید یعنی شما فهمیده‌اید که هر دلار پولی که پس‌انداز کنید می‌تواند به کسب‌و‌کار شما اجازه دهد که باقی بماند و در پستی و بلندی‌های جریان‌های پولی به حیات خود ادامه دهد.

    هوش هیجانی: این عبارتی است که توسط «دانیل گلمن»، رفتارشناس و نویسنده ابداع شده که با «IE» شناخته می‌شود و عبارت است از مجموعه‌ای از رفتارها که باعث می‌شود شما خلقیات خود و دیگران را بشناسید و تحت تاثیر قرار دهید.
    توانایی ها و ویژگی های یک کارآفرین موفق
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    ویژگی کارآفرین های موفق در چیست ؟

    کارآفرینان تافته‎های جدا بافته‎ای هستند که از خیلی جهات منحصر به فرد بوده و از سایرین متمایزند. نوع شخصیت، فرهنگ و ماهیت وجودی آنها با دیگران متفاوت است. آنها قهرمانانی هستند سرشار از عزم و اراده، پر تلاش و جاه طلب. کارآفرینان نوع دیگری به موضوعات نگاه می‎کنند و می‎توانند پیامدهای انجام یک کار را پیش بینی کنند. آنها نیازی به گذراندن دوره‎های آموزش عالی برای رسیدن به موفقیت ندارند. در ادامه به 10 دلیل آشکار که چگونه یک فرد می‎تواند به یک کارآفرین تبدیل شود خواهیم پرداخت.ویژگی کارآفرین : آنها به شدت انعطاف‌پذیر هستند

    انعطاف پذیری از ویژگیهای اصلی کارافرینان است . انها تنها به 5 روز کاری 8 ساعته معمول اکتفا نمی‎کنند. آنها زمانی که برای خودشان کار می‎کنند ساعت‎های طولانی‎تری را به آن کار اختصاص مي‎دهند و این انعطاف پذيري بالا است که آنها را از سایرین متمایز می‎کند. آنها همیشه از برنامه ریزی‎هایی که منجر به کنترل بهتر اوضاع می‎شود استقبال می‎کنندویژگی کارآفرین : مشتاق تغییر بودن

    کارآفرینان مشتاق تغییر هستند . چرا که آنها برای موضوعات مختلف اهمیت قائل هستند. آنها قبل از انجام یک کار می‎توانند در ذهن خود تفاوت‎ها را ببینند. آنها همچنین قادر به شناسایی عواقب ناشی از انجام نشدن یک کار در شرایط و موقعیت‎های خاص هستند. آنها ممکن است از یک کار نا امید شوند، اما این حس گذرا است و اجازه نمی‎دهند روی تصمیم آنها تاثیر منفی داشته باشد. اشتیاق می‎تواند در سخت کوشی نیز نمایان شود که نتیجه آن تمرکز و مصمم شدن در انجام آن کار است.ویژگی کارآفرین : محدود در بازار کار


    جالب است بدانید که کارآفرینان زمانی که برای دیگران کار می‎کنند از بعضی جهات حس محدود شدن دارند. فضای محدود برای پیشرفت، نگرانی از نادیده گرفته شدن، حس کم ارزش بودن و قدرناشناسی از جانب مدیران شرکتی که برای آن کار می‎کنند، همه باعث می‎شود تا آنها بیشتر مایل باشند کسب و کار شخصی خود را راه اندازی کنند. خیلی از کارآفرینان کار فعلی خود را ترک می‎کنند تا سرنوشت و موفقیت خود را از نو رقم بزنند.ویژگی کارآفرین : میدانند که می توانند تغییر ایجاد کنند .


    کارآفرینان اعتماد به نفس بالایی نسبت به توانایی‎های خود دارند. اگرچه بعضی اوقات دیگران نمی‎توانند این قدرت و توانایی را درک کنند. کارآفرینان می‎توانند به وضوح چشم اندازهای پیش روی خود را مشاهده کنند. همین توانایی این انگیزه را در آنها ایجاد می‎کند که به راه خود ادامه دهند.تبدیل شدن به یک کارآفرین به طرز تفکر افراد بستگی دارد و معمولا در ذات آنها حک شده است. مهم نیست که یک کارآفرین در حال حاضر تمام صفات مورد نظر را در خود داشته باشد، در برخی موارد در طول زندگی این مشخصات درون آنها شکل می‎گیرد. مثل یک گل که روزی شکوفه می‎دهد یا یک عقاب در حال اوج گرفتن، سرنوشت یک کارآفرین نیز به رشد و تعالی ختم می‎شود. این افراد برای رشد یا موفقیت نیازی به گذراندن دوره‎های آموزش عالی ندارند. تنها به کمی‎ زمان نیاز است تا نبوغ آنها شکوفا شود. مارک زاکربرگ و بلیک مایکاسکی دو نمونه از کارآفرینان موفقی هستند که دوره‎های آموزش دانشگاهی خود را تکمیل نکردند اما با این وجود به مدارج بسیار بالایی از موفقیت دست پیدا کرده‎اند.ویژگی کارآفرین : آنها می‎خواهند تفاوت ایجاد کنند

    کارآفرینان می خواهند تفاوت ایجاد کنند . انها برای دستیابی به آرزوهای خود چشم انداز و برنامه دارند، حتی اگر کار آنها غیر متعارف باشد. آنها ممکن است به دنبال چیزهایی باشند که در مسیر عادی زندگی به آنها توجهی نمی‎شود. گاهی به آنها برچسب دیوانه زده می‎شود و از طرف ناباوران مورد تمسخر و قضاوت‎های عجیب و غریب واقع می‎شوند. با این اوصاف، آنها همچنان برای تغییر دادن دنیا و رسیدن به اهدافشان مصر هستند.ویژگی کارآفرین : تعیین هدف و مسیر مشخص


    کارآفرینان هدف مشخصی برای خودشان دارند . انها هدایت و رهبری را بر عهده دارند، آنها هدف و مسیر مخصوص به خود را دنبال می‎کنند تا به خواسته‎هایشان برسند. اما ساختن این راه و مسیر همیشه هم از روی انتخاب نیست. کمبود چالش‎ها و فرصت‎ها در بازار کار ممکن است کارآفرین را مجبور کند مسیر و حرفه حود را تغییر دهد. معمولا آنها خودشان فرصت‎ها را خلق می‎کنند و از مهارت‎های خود برای پیشبرد آن استفاده می‎کنند.ویژگی کارآفرین :.علاقه به ثبات بیشتر


    کارافرینان به دنبال ثبات بیشتر هستند فرقی نمی‎کند که برای خودشان باشد یا خانواده‎شان، کارآفرینان ایده‎هایی که از ثبات بیشتری برخوردار است را ترجيح می‎دهند. واقعیت این است که شما ممکن است امروز در یک شرکت مشغول به کار باشید و چند روز دیگر اخراج شوید. کارآفرینان ایده‎هایی را می‎پسندند که نتایج آن امنیت مالی آنها را تضمین کند. شما می‎توانید به سختی در یک شرکت کار کنید و مهارت‎های خود را افزایش دهید اما همچنان به ترفیع و پاداش یا شکل دیگری از پیشرفت دست پيدا نکنید. حتی اگر پاداشی هم در کار باشد احتمالا یک پاداش کوچک نقدی خواهد بود که تاثیری در پیشرفت کلی شما ندارد. کارآفرینان می‎دانند وقتی برای کاری زمان می‎گذارند به همان میزان پیشرفت نیز نصیبشان می‎شود.
    ویژگی کارآفرین های موفق در چیست ؟ • وبلاگ عارف رایانه
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 6 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 55

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش