ایده هایی برای گرفتن تصمیمات مدیریتی بهتر
تصمیمها در رأس امورِ رهبری و فعالیتهای روزانهی مدیریتی ما قرار دارند. بعضی از تصمیمها بسیار راحتاند چون سیاستهایی از پیش تعیین شده برای آنها وجود دارد که بر اساس آنها میدانیم در یک موقعیت و زمان خاص چه گزینههایی پیش رویمان هست و چه تصمیمی بهتر است. گروه دیگری از تصمیمها مانند مسیریابی، حل مسئله و سرمایهگذاری، از قبل تکلیف و ساختارشان معین نیست و عموما ریسکپذیری بیشتری میطلبند.
همین گروه دوم از تصمیمات هستند که برای ما ایجاد دردسر میکنند. همیشه مشکلاتی پیش میآید که قاعده و راهحل از پیش تعیینشدهای ندارند. این گروه از تصمیمات تواناییهای تصمیمگیری ما را محک میزنند و موفقیت نهاییمان را به عنوان یک مدیر شکل میدهند. اگر بیشتر اوقات بتوانید این مشکلات را با تصمیمات درست پشت سر بگذارید، پیشرفت خواهید کرد و اگر بیشتر اوقات شکست بخورید، مدیران ارشد ایمانشان را به شما از دست میدهند و به دنبال کسی خواهند رفت که بتواند از پس تصمیمهای بزرگ کاری بربیاید.
میتوانید همین حالا از این ۷ ایده برای تقویت تواناییهای مدیریتی و تصمیمگیری خود در شرایط سخت استفاده کنید.
برگرفته از: management.about.com
https://www.chetor.com/5499-%da%86%d...1%db%8c%d9%85/