روش هایی برای افزایش مسئولیت پذیری کارمندان
در طول ۲۵ سال گذشته تقریبا همهچیز در بازار کسبوکار دگرگون شده است. در سیستمهای قدیمی افراد تنها اجراکنندهی دستورات مافوق خود بودند و خلاقیت و مسئولیت پذیری به اندازهی امروز معنی نداشت. در این سیستمها از کارمندان خواسته میشد افکار و ذهن خود را بیرون از محل کار بگذارند، در طول انجام کار چیزی نگویند و تنها چهل ساعت کاردرهفتهی موظفی خود را انجام دهند. ولی در نقطهای از این مسیر اشتباه، اتفاق دیگری رخ داد؛ برخی از سازمانها و پیشگامان کسبوکارهای بزرگ تصمیم گرفتند هوشمندانهتر عمل کنند. آنها متوجه شدهاند که به جای اجارهکردن کارمندان خود به مدت چهل ساعت در هفته، بهتر است قلب و مغز آنها را هم به کار گرفت.
در دنیای نوین کسبوکار، مسئولیت پذیری کارمندان تنها کلید موفقیت است. در این دنیای نوین از کارمندان خواسته میشود مسئولیتپذیر باشند و تمام استعداد خود را به کار ببندند تا به نحو احسنت از عهدهی انجام امور برآیند.
حال پرسش این است که شما به عنوان یک کارفرما چگونه میتوانید افراد زیرمجموعهی خود را طوری ترغیب کنید که اولاً مسئولیتپذیر باشند و ثانیا وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. من برای پاسخ به این پرسش هفت نکتهی کاربردی یافتهام که در این مقاله به شما خواهم آموخت.
برگرفته از: entrepreneur
https://www.chetor.com/6428-%d9%81%d...f%d8%a7%d9%86/