ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 33
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    کاربرد مهم هوش مصنوعی _ خودروهای هوشمند

    اخیرا تحقیقی انجام داده که براساس آن بیش از ۷۴ درصد متخصصان در حوزه‌ی خودرو از پیش‌بینی خود برای عرضه‌ی تجاری خودروهای هوشمند تا سال ۲۰۲۵ سخن گفته‌اند. یک خودروی هوشمند نه تنها با استفاده از مفهوم اینترنت اشیا قادر است با خودروهای دیگر و تابلوهای کنار جاده ارتباط برقرار کند، بلکه قادر است تا با یادگیری ماشین، عادت‌های کاربر یا به بیان راننده را نیز بشناسد. این عادات شامل دمای داخلی خودرو، تنظیمات سیستم صوتی و وضعیت صندلی است. خودرو قادر است با تکیه بر قابلیت‌های هوشمند تنظیمات را تغییر داده و در صورت بروز مشکل، خود مساله را حل کند. همچنین باید به ارائه‌ی پیشنهاد در مورد مسیر رسیدن به مقصد براساس داده‌های ترافیکی و وضعیت جاده نیز اشاره کرد.

    https://www.zoomit.ir/2016/10/16/147...e-learning-ai/
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    انقلاب هوش مصنوعی در صنعت خودرو

    در نمایشگاه خودرو توکیو ، تولیدکنندگان ژاپنی از نمونه اولیه سیستم های مجهز به هوش مصنوعی رو نمایی کردند که قادر به تشخیص احساسات راننده است. این سیستم می تواند عواطف راننده را شناسایی کند و روی هدایت خودرو تاثیر بگذارد.
    به گزارش خبرنگار خودروکار، رویای دوید هاسلوف در Knight Rider بالاخره به واقعیت پیوست. سی و پنج سال پس از پخش سریال کیت، خودروی پونتیاک فایربرد مشکی که بر اساس توانایی هوش مصنوعی با راننده حرف می زد، حالا تولیدکنندگان به کمک محققان و هوش مصنوعی این رویا را به واقعیت تبدیل می کنند.

    مدیر جدید استراتژی تولید میتسوبیشی موتورز، ونسان کوبه در این باره می گوید :« ما به سوی رانندگی پیشرفته می رویم.» گروه ژاپنی میتسوبیشی که سال گذشته تحت کنترل نیسان فعالیت می کرد، روز چهارشنبه در نمایشگاه توکیو از طرح e-Evolution خود رونمایی کرد.

    این طرح نمونه اولیه یک SUV الکتریکی مجهز، به خصوص مجهز به سیستم و نرم افزار تشخیص فرکانس صداست که می تواند با سرنشینان خودرو مبادلات ساده ای را ترتیب دهد. هوش مصنوعی به کار رفته در این خودرو رفته رفته با راننده آشنا می شود تا بتواند کاملا با او ارتباط برقرار کند. البته میتسوبیشی هنوز جزئیات زیادی را ارائه نداده اما عنوان کرده است که تکنولوژی کمک راننده این خودرو، به کاهش تصادفات و ارائه حمل‌ونقل دوستانه با محیط زیست کمک می کند.

    درک حرکات و احساسات

    در غرفه تویوتا، ماکوتو اوکابه از کانسپت سری i رونمایی می کند که این مدل هم در جهت شناسایی و درک بهتر احساسات انسانی طراحی شده است. مدیر این پروژه می گوید :« این خودرو، فراتر از یک ماشین است. این خودرو به کمک مجموعه ای از سنسور ها، دوربین ها، میکروفون ها و نرم افزار ها قادر است برای درک وضعیت ذهنی راننده و مداخله در رفتار او در هدایت خودرو، عبارات مشخصی را تحلیل کند، تن صدا را شناسایی کند یا حرکت و زبان بدن او را تحلیل کند. » تویوتا تصمیم دارد از سال 2020 سیستم هوش مصنوعی خود را برای مدل های جاده ای تست کند که نشان می دهد این تکنولوژی می تواند بعدها در مدل های تولیدی این برند ارائه شود.

    هوش مصنوعی در خودرو می تواند با توجه به عادات رفتاری راننده در رانندگی دارید عملکرد های متفاوتی داشته باشد. خودروی هوشمند می تواند راننده را در وضعیت استرس شناسایی کند و سعی کند با تنظیم نور داخل خودرو، دما و تهویه مناسب، حجم صدا و راحتی صندلی، وضعیت او را مساعد تر کند. در عملکردی مشابه، خودروی مجهز به هوش مصنوعی علائم خستگی را از روی حرکات ناخودآگاه صورت و بدن پانزده دقیقه پیش از خود راننده، احساس می کند. در چنین وضعیتی، خودرو با ارتعاش صندلی و تغییر حجم صدای موسیقی و رادیوی داخل خودرو در جهت هشیار کردن راننده عمل می کند و سپس نزدیک ترین استراحتگاه، کافه یا رستوران را به راننده برای رفع خستگی پیشنهاد می کند.

    هوش مصنوعی در نسل آینده خودروهای هوشمند، خود را با سیستم پیام رسان گوشی همراه راننده، حساب کاربری او در توئیتر و فیسبوک و حافظه GPS خودرو مطابقت می دهد تا بیشتر و بهتر با سلیقه راننده در انتخاب موسیقی، غذا و علاقه مندی های او آشنا شود. البته مهندسان در این مورد، با تاکید بر روی موضوع حریم خصوصی، اجازه راننده را لازم می دانند.

    برای هوندا، این هوش مصنوعی نقش یک مسافر انسانی را بازی می کند که مجهز به سیستم های نظارت بر رفتار راننده است. این هوش مصنوعی می تواند وضعیت استرس را در راننده تشخیص دهد و علائم خستگی را ضبط و در این باره به سیستم کنترل خودرو مشاوره دهد. هوندا می گوید :« در مفهوم خودروی NeuV الکتریکی ما، یک دستیار رانندگی که راننده خودران است، در مواقع خاص هدایت خودرو را به دست می گیرد. »

    اکثر خودروسازان ژاپنی امیدوارند این نو آوری ها در خودروهای نسل آینده را بتوانند در رقابت های المپیک توکیوی سال 2020 به نمایش درآورند.

    با توجه به پیشرفت های صنعت خودرو و البته بکارگیری هوش مصنوعی جهت برطرف کردن نیاز های اساسی مصرف کنندگان ، انتظار می رود که هوش مصنوعی در آینده ای نه چندان دور بتواند تمام سیستم داخلی خودرو ها را از امنیت گرفته تا کنترل و هدایت به دست گیرد. همچنین انتظار می رود هوش مصنوعی در آینده برنامه ریزی های حرفه ای و دقیق تری را برای هوشمند سازی خودرو ها به ارمغان بیاورد. البته ونسان کوبه هشدار می دهد :« تولید کنندگان این فنآوری ها را به راننده تحمیل نمی کنند، بلکه این راننده است که تصمیم می گیرد سیستم های مجهز به هوش مصنوعی را به کار گیرد یا خیر.»

    گردآوری و ترجمه : گلنوش محب علی


    انتهای پیام /

    انقلاب هوش مصنوعی در صنعت خودرو
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تزریق هوش مصنوعی به خودروهای جدید بازار چین

    چین می‌خواهد تا سال 2020 حداقل نیمی از خودروهای جدید بازار دارای تکنولوژی هوش مصنوعی باشند.

    بنا به گزارش رویترز چین تلاش دارند تا سال 2025 پیشروی دنیا در بحث هوش مصنوعی شود و معتقد است خودروهای هوشمند بخش مهمی از این پروژه خواهند بود. در حقیقت چینی‌ها می‌خواهند تا سال 2020 حدود 90 درصد شهرهای بزرگ و بزرگراه‌ها دارای شبکه‌ای بی‌سیم باشند و بتوانند خودروهای هوشمند را حمایت نمایند.

    کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NRDC) در بیانیه‌ای گفته که می‌خواهد بازخورد عمومی را نسبت به اهداف هوش مصنوعی این کشور مشاهده کند.

    NRDC همچنین گفته که می‌خواهد گروهی در سطح ملی به منظور هدایت نوآوری‌های خودروی هوشمند تشکیل دهد و امیدوار است چین شهرتی جهانی برای تولید خودروهای هوشمند با کیفیت تا سال 2035 به دست آورد.


    https://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9...B9%DB%8C-2020/
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    فیلم اصلی



    گروه خودروسازی کیاموتورز در حال طراحی نسل جدیدی از خودروهای هوشمند برقی است که افزون بر خودران بودن ، با هوش مصنوعی راننده را حمایت می کنند .
    به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از جی آی گجت ، کمپانی کیاموتورز در تلاش است برای حضور در بازار خودروهای خودران هوشمند و برقی ، ایده ای منحصر به فرد ارائه دهد . بر اساس یک ویدئو که اخیرا از سوی این کمپانی منتشر شده برخی از ویژگی های خودروهای هوشمند برقی این کمپانی شامل این موارد است :
    سیستم هوشمند تشخیص هویت راننده
    توانایی برقراری ارتباط سریع با تلفن هوشمند کاربر و اعضای خانواده وی
    توانایی تخمین زدن فاصله با موانع پیش از رسیدن به آن ها
    سیستم هوشمند هشدار دهنده احتمال تصادف و در نتیجه کاهش خطر برخورد با ماشین یا افراد و اشیاء
    دارای پد هوشمند فرمان دهی به خودرو
    سیستم حرکت هوشمند بر اساس وضعیت جاده
    سیستم پخش موسیقی هوشمند بر اساس تمایل راننده و سرنشینان
    ایجاد لرزش در صندلی راننده درحین خواب آلودگی
    پخش صدای هشدار برای آگاه سازی راننده در حین خواب آلودگی یا گیجی وی
    سیستم تهویه هوای هوشمند
    سیستم خودران ، با امکان برقراری ارتباط وایرلسی و بلوتوثی با دیگر خودروهای خودران موجود در مسیر
    سرعت رانندگی 223 مایل بر ساعت

    نگاهی به هوش مصنوعی خودروی برقی کیاموتورز +ویدئو
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    خودروهای کیا و هیوندای مجهز به دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی می شوند!

    این روزها خبرهای مختلفی در مورد خودروها و استفاده از دستیار صوتی مجازی هوشمند برای آنها می شنویم. تولیدکنندگان خودرو به طور فزاینده ای به این دستیاران مجازی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی توجه نشان داده اند و به نظر می رسد برای مدل های آینده خود قصد دارند از این فناوری استفاده کنند. لذا تعجب آور نیست که دو شرکت با سابقه در استفاده از فناوری های جدید در صنعت خودرو نیز بخواهند از رقبای دیگر جلو بزنند و گوی سبقت را بربایند. بر اساس گزارش های رسیده از هر دو کمپانی معظم خودروسازی یعنی کیا و هیوندای، مشخص شده است که اتومبیل های تولید 2019 این دو شرکت مجهز به دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی به بازار خواهند آمد. کیا و هیوندای تصمیم گرفته اند خودروهای سال 2019 را به این فناوری مجهز کنند و البته سایر شرکت های خودروساز نیز اعلام کرده اند که در تلاش هستند تا سال 2025 تمامی مدل های خودروی خود را به این تکنولوژی جدید مجهز کنند. کمپانی هیوندای با همکاری شرکت ساند هاند (SoundHound) در حال تلاش است خودروهای خود را مجهز به فناوری دستیار صوتی کند. دستیار صوتی کمک می کند تا خودرو را بتوان به صورت هوشمند از راه دور و با فرمان صوتی کنترل نمود. کاربران با این فناوری می توانند خودری خود را به شکل هوشمندی کنترل کنند. این فناوری در اصل تکنولوژی کنترل از راه دور هوشمند برای خودرو و سایر وسایل و تجهیزات هوشمند خانگی است. شرکت ساند هاند در سیلیکون ولی قرار داد و بعد از 10 سال تلاش روی پلتفرم صوتی توانتسه آن را به خوبی توسعه دهد. این فناوری می تواند کلمات و صحبت انسان را به خوبی درک کند و هم چنین می تواند به تجزیه و تحلیل ، آنالیز ، رمز گشایی و فیدبک دهی و پاسخ دهی به صحبت ها و مکالمات بپردازد. در خودروهای هیوندای نیز قرار است دستیار صوتی به این سیستم هوشمند متصل شود و برای پاسخ به درخواست های راننده خودرو مورد استفاده قرار گیرد. چنین قابلیت و توانمندی بدین معنی است که راننده خودرو می تواند از این دستیار شخصی برای باز کردن و بستن سقف سانروف خودرو، روشن یا خاموش کردن سیستم تهویه و یا کارهای دیگری کمک بگیرد. این هوشمندی بر اساس فعالیت های قبلی کاربر و گزینه های انتخابی قبلی وی حاصل می گردد. این فناوری برای بسیاری از کاربران می تواند قابل توجه و جذاب باشد. هم چنین این سیستم می تواند کارهای دیگری نیز انجام دهد . مثلا می تواند ترافیک را بررسی کرده و برای صرفه جویی در زمان مسیرهای جدیدی را پیشنهاد بدهد. این دستیار هوشمند به راننده می تواند قرارهای مهم اش را یادآوری کند. تصور کنید قرار جلسه ای دارید و قبلا آنرا به دستیار هوشمند وارد کرده اید، دستیار هوشمند قرار جلسه تان را به شما یادآوری می کند. در این فناوری سیستم پیشرفته تشخیص صدا و هم چنین هوش مصنوعی با همکاری یکدیگر توانسته اند خودروهای نسل بعدی را جذاب تر، کاربردی تر و به روز تر نمایند.
    به نظر می رسد هیوندای قصد دارد این سیستم جدید را در نمایشگاه CES 2018 رونمایی و معرفی کند. این نمایشگاه در لاس وگاس برگزار می شود. ولی این سیستم را در خودروهای سال 2019 خواهیم دید و برای مدل های 2018 هنوز مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. دادن فرمان های صوتی با کمک دستیار صوتی هوشمند تجربه جالبی برای بسیاری از کاربران و رانندگان خواهد بود. مثلا تصور کنید با فرمان شما چراغ ها خاموش یا روشن شوند. شایان ذکر است هیوندای قصد دارد نسخه معمولی و ساده این دستیار صوتی پیشرفته را روی خودروهای سلولی با سوخت هیدروژنی در سال 2018 اجرا کند. این خودروها قرار است در سال آینده میلادی در خیابان کره جنوبی همانند سایر خودروها حرکت کنند. البته باید بگوییم که طبق خبرهای رسیده این سیستم صوتی تا این لحظه تنها قدر به شناسایی و فهم زبان انگلیسی است ولی قطعا با گذشت زمان، سایر زبان ها نیز به دایره آن اضافه خواهد شد. با پلازامگ همراه شوید تا در جریان آخرین اخبار تکنولوژی قرار گیرید.

    https://mag.plaza.ir/139610/30136/%d...8%d8%b9%db%8c/
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تکیه تویوتا بر هوش مصنوعی در خودرو های خودران برای پیشبینی حوادث جاده ای

    اغلب مواقع واکنش های سریع و رانندگی محتاطانه باعث جلوگیری از بروز حوادث جاده ای می شوند. با ظهور نسل جدید خودرو ها که به خودرو های خودران موسوم هستند و با حسگر های هوشمند فراوان و سیستم های کامپیوتری دیگر نیازی به رانندگی سرنشینان در آنها نیست، حوادث جاده ای و رانندگی نیز وارد عرصه تازه ای خواهند شد. سیستم های هوشمندی مانند سیستم کنترل سرعت تطبیقی که سرعت خودرو را متناسب با سرعت خودروی روبرو کم و زیاد میکند اگرچه در نگاه اول بسیار مفید هستند و ممکن است باعث کاهش تصادفات ناشی از سرعت غیر مجاز شوند اما همیشه حوادثی هستند که از ترکیب چند مؤلفه در رانندگی به وجود می آیند و پیش بینی آنها خارج از عهده چند حسگر است. تویوتا به این منظور تصمیم گرفته تا از هوش مصنوعی برای پیشبینی اینگونه حوادث در خودرو های خودران استفاده کند.

    به غیر از تویوتا شرکت های خودرو سازی دیگری نیز مانند فورد و هوندا به شدت مشغول تحقیق بر روی سیستم های هوش مصنوعی هستند که بتوانند از بروز حوادث جاده ای در خودرو های نسل آینده جلوگیری کنند. خودرو های خودران به سرعت در حال رشد هستند و به گزارش رویترز تویوتا قصد دارد تا در برنامه ای پنج ساله و با سرمایه گزاری 1 میلیارد دلاری در بخش تحقیقات و توسعه جدید خود با نام موسسه تحقیقات تویوتا (TRI) به تحقیق و بررسی هوش مصنوعی مورد نیاز برای خودرو های خودران بپردازد. هدف تویوتا از این کار بهبود امنیت خودرو ها با استفاده از سیستم های پیش بینی حوادث و برنامه ریزی برای جلوگیری از آنها می باشد.
    مدیر بخش جدید تحقیقات و توسعه تویوتا یعنی (TRI) آقای گیل پرت (Gill Pratt) درباره این تحقیقات عنوان کرد: "من اطمینان زیادی دارم پیشرفت هایی در تعدادی از مواردی که مربوط به امنیت خودرو هستند و در برنامه ریزی کوتاه مدت قرار گرفته اند تا پنج سال آینده اتفاق خواهد افتاد." وی با اشاره به اینکه تنها سیستم هایی که منطبق بر عملکرد خودروی روبرو خودرو را کنترل کنند یا تنها قادر به نگه داشتن خودرو در بین خطوط جاده در طول مسیر باشند برای تامین امنیت خودرو کافی نیستند اضافه کرد: "هوش مصنوعی خودرو میتواند برنامه ای جهت فرار از بروز حادثه فراهم کرده و مانند فرشته ای نگهبان با فشار بر پدال گاز یا چرخاندن فرمان یا فشردن ترمز به مانند راننده عمل کند."
    در پاسخ به سوالی درباره زمینه های متفاوت از خودرو های خودران که مستعد استفاده از سیستم های هوش مصنوعی و تحقیقات روباتیک هستند آقای پرت گفتند که موسسه تحقیقات تویوتا در حال جستجو بر روی برنامه ها و وسایلی جهت کمک به کار های مختلف زندگی روزمره برای افراد مسن در ژاپن و دیگر کشور ها نیز هست و روبات های خانگی یکی از موارد مرتبط است، زمانی که از وی مستقیما سوال شد که آیا تویوتا در حال ساخت روبات هایی برای استفاده در منازل برای آینده است وی پاسخ داد: "این هم یکی از مواردی است که ما در TRI مشغول به آن هستیم." به نظر شما هوش مصنوعی در آینده تا چه میزان در تعامل با زندگی روزمره انسان ها خواهد بود و این تعامل تا چه حد مفید یا مضر برای نسل بشر می باشد؟ نظرات خود را در بخش نظرات در پایین همین مطلب یا با استفاده از هشتگ #MySakhtafzar در شبکه های اجتماعی با ما در میان بگذارید.

    https://www.sakhtafzarmag.com/%D8%A7...88%D8%AA%D8%A7
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    شرکت پردازنده‌های گرافیکی اِنویدیا نمایشگاه مصرف‌کنندگان لوازم الکترونیکی ۲۰۱۶ را با کمک گرفتن از سرمایه‌گذاری جمعی و با درایو پی‌اکس-۲ برپا کرد. این دستگاه، ابررایانه ای به‌ اندازه‌ی یک جعبه‌ی کفش بوده و برای خودروهای خودران طراحی‌شده است. بخش خودرو، یکی از زیرمجموعه‌های بخش تگرا از اِنویدیا بوده که سریع‌ترین رشد را داشته و همین‌طور سودآورترین بخش هم است. صنعت خودرو به‌تدریج در حال حرکت به سمت خودروهای خودران بوده و به نظر می‌رسد که اِنویدیا در رأس این فناوری قرار دارد. شروع به کار درایو پی‌اکس-۲ شتاب این شرکت به سمت خودروهای خودران را افزایش داده است. درایو پی‌اکس-۲ یک پلتفرم ابررایانه‌ی خودگردان است که ۲۴ تریلیون عملیات یادگیری عمیق را در یک ثانیه انجام می‌دهد. این میزان ده برابر بهتر از عملکرد نسل اول درایو پی‌اکس‌ها است. این رایانه می‌تواند ۸ ترافلاپ قدرت پردازش تولید کند، چیزی برابر با ۱۵۰ رایانه‌ی پرو مک‌بوک. ولوو اولین تولیدکننده‌ی خودرو است که از درایو پی‌اکس-۲ استفاده می‌کند. این شرکت قصد دارد که با استفاده از موتور رایانش بر پایه‌ی یادگیری عمیقِ درایو پی‌اکس-۲ اِنویدیا ناوگانی شامل ۱۰۰ ولوو شاسی‌بلند اکس‌سی۹۰ را تا سال آینده راه‌اندازی کند. ارزش ۴۰ میلیارد دلاری خودروهای خودران

    خودروهای خودران تا سال ۲۰۲۵ می‌توانند بازاری باارزشی بیش از ۴۰ میلیارد دلار ایجاد کنند خودروهای برقی بازار بزرگی را در اختیار دارند که با افزایش قدرت رایانشیِ سیستم پیشرانه و داشبورد در حال تغییر و تحول است. قابلیت‌های داشبورد (سیستم اطلاعات، کمک‌راننده و سنجنده‌های مختلف دیجیتالی) به‌صورت روزافزونی در حال رایانه‌ای شدن هستند. به گفته‌ی گروه مشاوره بوستون، تا سال ۲۰۱۷ خودروهایی که قابلیت راندن خود را داشته باشند وارد بزرگ‌راه‌ها شده و جای خودروهای معمولی را در ترافیک‌های سنگین خواهند گرفت. ارزش بازار فناوری این خودروها تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند به ۴۲ میلیارد دلار برسد. استاتیستا پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۵ بخش خودروهای نیمه خودران بازار به ۳۶ میلیارد دلار و خودروهای تمام خودران به ۶ میلیارد دلار خواهد رسید. امکان رشد در این قسمت بسیار بالا است. تلاشی ده ساله بر روی ابررایانه هوش مصنوعی

    ده سال است که اِنویدیا در حال کار بر روی پلتفرم رایانشی خودروی خود است و برای ایجاد رشد در این بازار نقش تعیین‌کننده‌ای را دارد. پلتفرم‌های خودرویِ این شرکت در مسیر رو به رشدی قرار دارند. در حال حاضر بیش از ۸ میلیون خودرو از فناوری اِنویدیا استفاده می‌کنند (سال گذشته این میزان ۴٫۷ میلیون بود) و حدود ۳۰ میلیون خودرو دیگر در حال اضافه شدن به این میزان هستند. (این ارقام تا سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ محاسبه‌شده‌اند، این شرکت اطلاعات مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم را منتشر نکرده است.) علاوه بر بازار اطلاعات مربوط به قسمت راننده، اِنویدیا به‌وسیله‌ی درایو پی‌اکس-۲ در حال همکاری با ۵۰ شرکت دیگری است که در زمینه‌ی فناوری خودروی خودروان فعالیت می‌کنند. ازجمله‌ی این شرکت‌ها می‌توان به تولیدکنندگان خودرو، شرکت‌های درجه‌ی ۱، استارتاپ‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی اشاره کرد. با توجه به فاصله‌ی فنیِ زیاد درایو پی‌اکس-۲ نسبت به درایو پی‌اکس، تا یک یا دو سال آینده این ارقام افزایش چشمگیری خواهند داشت. در حال حاضر حدود ۱۰% از درآمد ِانویدیا مربوط به پردازنده‌های تگرا است، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان دوره‌ی بررسی ما این میزان به ۲۰% برسد. در حال حاضر، اِنویدیا هیچ سودی را از تگرا کسب نمی‌کند، اما انتظار داریم که درآمد غیر خالص پردازنده‌های تگرا از سال ۲۰۱۶ به بعد مثبت شود. با افزایش میزان تولید تراشه‌های گرافیکی تگرا، انتظار داریم که اِنویدیا حاشیه‌ سود خود را فزایش دهد. علاوه بر این، این شرکت انتظار دارد که بخش خودرو تگرا سریع‌ترین رشد را از خود نشان دهد. به این دلیل که بخش خودرو حاشیه‌ی بالاتری را نسبت به بخش تلفن‌های همراه خواهد داشت، این کار باعث افزایش حاشیه‌ی آن در آینده خواهد شد.

    نخستین ابررایانه هوش مصنوعی در خودروهای خودران - فردانما
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    زمانی را در نظر بگیرید که سوار یک هوندا سیویک می شوید و یکی از سنسورهای حرکتی متوجه می شود کمربند ایمنی خود را نبسته اید. به نظر مسئله ساده ایست و هوش مصنوعی به سادگی از پس آن بر می آید. ممکن است خودرو بر اساس الگوی رانندگیتان در گذشته بداند که شما همیشه شروع به حرکت کرده و پس از آن کمربند ایمنی خود را می بندید، اما می تواند گزینه ای را در اختیار شما قرار دهد و طبق آن تا زمانی که کمربند خود را نبندید به شما اجازه حرکت ندهد اما در اینجا صحبت از تشخیص عادات رانندگی شما توسط هوش مصنوعی است.
    ماشین های امروزی آنطور که باید و شاید رفتار راننده را تحت نظر نمی گیرند. در حال حاضر سیستم پایش هوشیاری تعبیه شده در برخی اتومبیل ها نمونه ای از قابلیت نظارت بر راننده است که به عنوان مثال در مرسدس بنز با حرکت های نامنظم فرمان و محاسبه مسیر پیموده شده تنها با نمایش یک آیکون قهوه، کاربر را به استراحت کردن تشویق می کند.

    مطمئناً در آینده هوش مصنوعی اتومبیل ها، کارایی های بیشتری نسبت به نمایش دادن آیکون فنجان قهوه خواهند داشت. این فناوری می تواند شبیه به یک کمک راننده عمل کند. به عنوان مثال در نظر بگیرید که شما هر روز صبح به «کافه کاریبو» می روید. در شرایط کنونی، گوگل Maps می تواند آدرس منزل شما را با توجه مکان هایی که به سمت آنها رانندگی می کنید تشخیص دهد اما در آینده هوش مصنوعی قادر است الگوهای بیشتری را تحت نظر قرار دهد؛ می تواند بگوید که هم اکنون قهوه مخصوصی در استارباکس سرو می شود و با اتصال به سیستم پارکینگ ها قادر خواهد بود جای پارکی را به صورت اتوماتیک برای شما رزرو کند.
    گفتنی است استفاده از هوش مصنوعی در اتومبیل های امروزی ممکن بوده اما توسعه آن به شکل ناامید کننده ای به تأخیر افتاده است. سنسورها هم اکنون نیز در خودروها حضور دارند و برنامه نویسی هوش مصنوعی نیز ممکن است. یکی از دلایلی که اتفاق مذکور تاکنون نیفتاده این است که کمپانی های خودروسازی هنوز تصمیمی را برای افزودن قابلیت های مورد اشاره اتخاذ نکرده اند. مسلماً عدم توسعه هوش های مصنوعی به کمبود بودجه مربوط نبوده اما احتمالاً شرکت ها AI را بارها و بارها آزمایش خواهند کرد تا از امنیت آن اطمینان خاطر کسب کنند.

    صحبت از امنیت شد، مقوله ای که هوش مصنوعی قادر است کمک های شایانی در این زمینه کند. ماشین های امروزی قابلیت آن را دارند که از باز شدن قفل درب های عقب جلوگیری کنند اما شما به عنوان راننده می بایست دکمه ای را برای فعال کردن آن بزنید. در اینجا AI می تواند با توجه به اندازه سرنشین عقب تشخیص دهد که آیا یک کودک روی صندلی عقب نشسته و به طور خودکار قابلیت مذکور را برای شما فعال کند.
    لازم به ذکر است برخی از ویژگی های بیان شده هم اکنون در دست توسعه هستند و شاید حتی بعضی از آنها در اتومبیل ها حضور داشته باشند. اما قابلیتی که جای خالی اش حس می شود یک دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی شبیه به الکسا یا سیری است که بتواند خودرو را هدایت کرده و از طریق موبایل یا اتومبیل با شما ارتباط برقرار کند و تمامی فاکتورها اعم از تفریح، امنیت و دیگر مسائل را پوشش دهد. هوش مصنوعی می تواند کارایی تمام قطعات را کنترل کرده و به شما راه حلی برای تعمیر آنها ارائه دهد.
    احتمالاً در آینده تمام کاری که باید انجام دهید سوار شدن بر ماشین و حرکت کردن با آن است و سرانجام حتی رانندگی کردن نیز کاملاً خودکار خواهد شد.

    منبع:

    Venture Beat

    آینده هوش مصنوعی در خودروها - دیجیاتو
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    پورشه پانامرا با گوشی هوشمند نیمه‌خودران شد!

    شرکت هوآوی در یک حرکت مبدعانه، آخرین پرچمدار خود را به عنوان مغز یک خودرو به کار گرفت تا کمی ویژگی‌های یک خودروی نیمه‌خودران را شبیه‌سازی کند.
    به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، هوآوی در سال جاری در کنگره جهانی موبایل بارسلون 2018 پرچمدار جدیدی معرفی نکرد تا حجم انبوهی از روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و کارشناسان فناوری را به خود مشغول کند.
    هوآوی امسال راه جدیدی در پیش گرفته است. این شرکت از گوشی هوشمند "Mate 10 Pro" خود به عنوان مغز یک خودروی خودران استفاده کرد.
    هوآوی برای نمایش قدرت هوش مصنوعی خود درست در محوطه خارجی ورزشگاه بارسلونا، از گوشی خود به عنوان مغز یک خودروی پورشه استفاده کرد تا آن را شبیه به خودروهای خودران کند.
    این کار یک نمایش جذاب از جاه طلبی این شرکت در زمینه هوش مصنوعی و پردازش عصبی بود. چنان که یکی از تماشاچیان می‌گوید، اگر یک موبایل بتواند ماشین را براند، پس حتما باید موبایل خوبی باشد.
    طی این نمایش دیده شد که گوشی هوشمند هوآوی ابتدا حسگرهای خودرو را تحت اختیار درآورد و توانست در عرض یک ثانیه از برخورد خودرو با مانع جلوگیری کند.
    این گوشی هوشمند تقریبا به طور کامل کنترل خودرو را دست گرفته بود، اما با این حال نمی‌توان گفت به سطح 3 خودران رسید.
    این مدل از گوشی‌های هوآوی که حالا تبدیل به مغز پورشه شده از تراشه Kirin 970 هوآوی بهره می‌برد که قادر است تا 2000 تصویر را در هر دقیقه پردازش کند.
    در طول مرحله یادگیری و در دست گرفتن کنترل، خودرو با سرعت خیلی کم حرکت می‌کرد تا گوشی حسگرها را اسکن کرده و آنها را تحت کنترل بگیرد. خودروی پورشه پس از آن به صورت دستی به خط شروع بازگردانده شد و نمایش اصلی شروع شد.
    حالا خودرو به راحتی از طریق گوشی قابل کنترل و هدایت به سمت چپ، راست و یا ترمز زدن بود.
    در دور دوم، خودرو با سرعت بیشتری حرکت کرد و همچنان عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد. به طوری که با وجود افزایش سرعت، حضور یک سگ در مسیر را تشخیص داد و با انحراف به سمت راست از آن عبور کرد. این ها همه طی 10 ثانیه انجام شد.
    انتهای پیام


    https://www.isna.ir/news/96120804270...6-%D8%B4%D8%AF
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    تویوتا قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی خودروهای انسانی‌شده را در آینده راهی جاده‌ها کند.

    به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ تویوتا دیشب نمونه مفهومی از سری خودروهای خود را با نام Concept-i را معرفی کرد که مجهز به هوش مصنوعی هستند و همه مهارت‌های لازم را از راننده یاد می‌گیرند.
    تویوتا ادعا می‌کند که با سری خودروهای «کانسپت-آی» می‌خواهد خودروها را به چیزی فراتر از ماشین و به گفته خودش، به رفیقی تبدیل کند که کاملا شما را درک می‌کنند.
    خط تولید کانسپت-آی شامل سه خودرو می‌شود: مدل چهار چرخ پرچمدار که نخستین بار در CES ماه ژانویه گذشته از آن رونمایی کرد، یک مدل کوچک‌تر دو نفره با نام «Concept-i Ride» که مخصوص کاربران ویلچری و مجهز به درهای بال‌پرنده‌ای (درهایی که به سمت بالا باز می‌شوند) است و فرمان، پدال گاز و ترمز آن در جوی استیک (دسته بازی) قرار گرفته‌اند.
    سومین مدل نیز یک سه چرخه است که برای استفاده در مناطقی که عابر پیاده در آن تردد می‌کند طراحی شده است و «Concept-I Walk» نام دارد. این مدل شبیه به اسکوتر است و شباهت زیادی به خودرو ندارد و بیشتر برای این است که کاربر بتواند در مناطق پرتردد عابر پیاده راحت‌تر عبور و مرور کند. هر سه این خودروها می‌توانند احساسات شما را تشخیص دهند و علاقه‌مندی‌هایتان را شناسایی کنند.
    تویوتا در مورد این سری خودرو می‌گوید: کانسپت-آی با خواندن احساسات، رفتارها و تن صدای راننده حالات روحی و سطح هوشیاری‌اش را تخمین می‌زند.
    این خودرو همچنین اطلاعات مربوط به راننده‌اش در شبکه‌های اجتماعی را تحلیل و آنها را با اطلاعات عمومی مربوط به اخباری که روی وب‌سایت‌ها منتشر شده‌‌اند، همچنین اطلاعات GPS (موقعیت‌یاب جهانی) و صحبت‌های راننده در ماشین، مقایسه و علاقه‌مندی‌ها و ترجیحات راننده را شناسایی می‌کند.
    اگر خودرو تشخیص دهد راننده در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد یا استرس زیادی دارد، به صورت خودکار رانندگی را به دست می‌گیرد و زمانی که متوجه شود راننده خوابش گرفته، به او هشدار می‌دهد و سعی می‌کند که خواب را از سرش بپراند.
    این خودروها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای خودشان یک روانشناس به شمار می‌آیند. زیرا می‌توانند از احساسات و اطلاعات GPS راننده، یک «نقشه احساسات» درست کند و به واسطه این نقشه، مسیرهای جدید و خوش منظره، تجربه رانندگی لذت‌بخشی را برای راننده ایجاد کنند.
    تویوتا قصد دارد آزمایش این خودروهای مبتنی بر هوش مصنوعی را از سال 2020 در ژاپن آغاز کند.
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 4 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 33

موضوعات مشابه

  1. ۶ تاثیر هوش مصنوعی در زندگی آینده انسان‌ها
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:33
  2. اندر احوالات هوش مصنوعی در ایران
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:30
  3. هوش مصنوعی اولین قربانیان خود را گرفت!
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:30
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  5. ۸۰ درصد گوشی‌ها به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 16:41

مجوز های ارسال و ویرایش