ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    کاربرد مهم هوش مصنوعی _ جستجوی آنلاین

    به جرات می‌توان جستجوی اینترنتی را شناخته شده‌ترین نمونه از کاربرد یادگیری ماشین خواند. گوگل و رقبای این کمپانی همواره در حال بهبود نتایج جستجو هستند. هر زمانی که کاربر جستجویی را در گوگل انجام می‌دهد، الگوریتم گوگل نحوه‌ی واکنش شما با نتایج نمایش داده شده را تحت نظر می‌گیرد. در صورتی که کاربر روی نتایج اولیه‌ی جستجو کلیک کند و به صفحه‌ی وب مورد نظر مراجعه کند، الگوریتم گوگل به این نتیجه می‌رسد که کاربر نتیجه‌ی مدنظر خود را یافته است. در صورتی که کاربر بدون کلیک روی هیچ یک از نتایج به صفحه‌ی دوم مراجعه کند یا عبارت دیگری را برای جستجو وارد کند، گوگل به این نتیجه می‌رسد که کاربر به مواردی که در نظر داشته، دست نیافته است. الگوریتم هوشمند مبتنی بر یادگیری ماشین قادر است با دریافت اطلاعات این چنینی، نتایج جستجو را در مقایسه با گذشته بهبود دهد.

    https://www.zoomit.ir/2016/10/16/147...e-learning-ai/
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    توی این پست قصد داریم چهار الگوریتم *A و Dijkstra و BFS و DFS رو بررسی کنیم.با اینکه توی هوش مصنوعی الگوریتم های زیادی وجود دارن اما این چهار تا پایه طراحی سایر الگوریتم ها بودن.من برای فهم بهتر شما از یک نرم افزار استفاده کردم که این چهار تا رو پیاده سازی کرده بود و امکاناتی از این قبیل رو داشت: تعیین موقعیت نقطه شروع و پایان (در تصاویر با مربع سبز و قرمز مشخص شده)، امکان رسم موانع یا همون دیوار ها یا Map (در تصاویر با رنگ سیاه مشخص شده)، پاک کردن دیوار های ترسیم شده، بارگزاری و ذخیره Map ، نمایش/عدم نمایش گراف و خطوط شطرنجی. من اولین کاری که انجام دادم یک Map رو بارگزاری کردم و یه ذره تغییرات توش دادم و بعد حالت عدم نمایش گراف رو انتخاب کردم تا با این دو کار بهتر تفاوت مسیر طی شده تا آیتم هدف برای هر الگوریتم مشخص بشه.
    همون طور که توی تصاویر می بینید، میزان بسط گراف با خطوط قرمز رنگ مشخص شده.یکی از گزینه های بررسی کارایی یک الگوریتم میزان گره های بسط داده شده هست که قائدتا هر چی که تعداد گره ها تولید شده برای پیدا کردن هدف کمتر باشه در نتیجه سرعت الگوریتم بالاتر رفته که این یک امتیاز مثبت محسوب میشه.
    نکته دیگه مربوط به خطوط آبی رنگه، که مسیر بهینه هر الگوریتم رو نشون بده، این مسیر توی دو الگوریتم DFS و BFS خیلی متفاوته اما در *A و Dijkstra تقریبا شبیه به همه.
    اگر بخواهیم کارایی رو در این مثال از لحاظ میزان رشد و مسیر بهینه الگوریتم ها رو امتیاز بدیم.بالاترین امتیاز باید به *A اختصاص داده بشه، بعد از اون Dijkstra و BFS و در آخر DFS
    البته یه نکته رو باید متذکر شد که همیشه ترتیب امتیازدهی ها به این صورت نخواهد بود و کارایی مورد بررسی، نسبی هست، شاید در یک مثال دیگر DFS کارایی بهتری به نسبت سایر الگوریتم ها داشته باشه.
    نویسنده : آرش هنرور

    بررسی الگوریتم های جستجو هوش مصنوعی
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    انگار نویسنده های داستان های علمی تخیلی کلی سوال از آینده هوش مصنوعی تو سرشونه. اما فعلا تو دنیای واقعی، این فناوری بیشترین اثرشو روی ما بازاریاب های اینترنتی گذاشته (حداقل فعلا)

    در واقع یه عده ای هستن که معتقدند هوش مصنوعی تا چند سال دیگه جایگزین قسمت اعظم بازاریابی آنلاین میشه. اما واقعا ممکنه بهینه سازی موتورهای جستجو منسوخ بشه؟ و آیا شما به عنوان یه بازاریاب باید نگران این قضیه باشید؟
    چند تا نکته هست که باید تو این مسئله به خاطر داشته باشیم:

    • ابرکامپیوترها میتونن سایت شما رو "بخونن"

    مغز رتبه بندی گوگل و دیگر پلتفرم های ابرکامپیوتر در حال ظهور دارن روز به روز تو تحلیل داده ها پیشرفته تر میشن و بهتر میتونن اطلاعات روی سایت ها رو "بخونن" و "درک کنن".
    وقتی به جایی برسن که بتونن صحبت های عامیانه رو بگیرن و تحلیل کنن، میتونن محتوای باکیفیت اینترنت رو پیدا کنن، طوری که فکر کنید میلیون ها آدم آموزش دیده دارن مطالب رو میخونن و دسته بندی می کنن.

    • دستیاران دیجیتالی نتایج جستجو رو میگردند

    همینطور که ابرکامپیوترها دارن تو آنالیز صفحات وب پیشرفت می کنن، دستیاران دیجیتالی مثل Siri و Cortana هم به روش دیگه ای با موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کنن. اغلب مواقع، کل نتایج جستجو رو باهم مرور می کنن و اونایی رو که به نظرشون بیشتر از بقیه به عبارت سرچ شده مربوط هست رو انتخاب می کنن. اینطوری هم کاربرها راحتترن و هم ترافیک بیشتری وارد سایت هایی میشن که معتبر و قابل اعتماد شناخته شدند.

    • الگوریتم ها بین عوامل اجتماعی و اقدام تعادل ایجاد می کنند

    ابرکامپیوترها علاوه بر ارزیابی درستی نتایج سایت، میزان محبوبیت و تازگی مطالب رو هم میسنجند. روش انجام این کار مثل همون روشیه که فیسبوک و پلتفرم های اجتماعی دیگه استفاده می کنن، یعنی با استفاده از فرمول های اقدام کاربر تعیین می کنن کدوم نوع محتوا ارزشش بیشتره و کدوم ها بهتره حذف بشن. مرورگرهای جستجو و شبکه های اجتماعی به طور خودکار کار میکنن و فعالیت و اقدام کاربرها رو نشونه کیفیت محتوا در نظر میگیرن.

    • سئوی سنتی تغییر کرده

    همونطور که گفتیم، گوگل و شرکت های دیگه دارن برای تحلیل محتوای آنلاین از ابرکامپیوترها استفاده می کنن. این شرکت ها روششونو عوض کردند و الآن دارن بیشتر به محتوا، کیفیت لینک ها، روابط متنی بین کلیدواژه ها، موقعیت جغرافیایی و نشانه های اجتماعی اهمیت میدن. احتمالا تندتر از قبل بروزرسانی ها برسن. پس به جای اینکه بپرسیم "آیا هنوز هم سئو اثر داره" باید بپرسیم "تا چند وقت دیگه اثر داره و کی قراره تغییر کنه".
    با استفاده از این حقایق میشه چند تا نتیجه در مورد آینده گرفت. به نظر میاد که سئو قراره در سال های آینده تغییر کنه. کلیدواژه ها و لینک ها دارن دیگه ارزش خودشونو از دست میدن و بیشتر داره میره به سمت بهترین ایده ها، مرتبط ترین صفحات و محبوبترین پلتفرم ها.
    اما بهتره بگیم عواملی که روی دیده شدن آنلاین ما اثر میذارن دارن تغییر می کنن، کلا نابود نمیشن. موتورهای جستجو احتمالا همچنان حضور داشته باشن و تا مدت زیادی همچنان مهم باشن. فقط دارن میرن به این سمت که کارشونو بهتر انجام بدن و بهتر مشتری ها رو با شرکت یا اطلاعاتی که دنبالشن وصل کنن. که این هم برای یه بازاریاب چیز خیلی خوبیه.


    https://sitedar.com/blog/332-artific...elligence.html
  4. #4
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    یک شرکت فناوری با کمک هوش مصنوعی قابلیت های جدیدی به موتور جستجوی خود افزوده و برای سوالات کاربر دو پاسخ متضاد از منابع معتبر فراهم می کند.




    ایران آنلاین /
    مایکروسافت با کمک هوش مصنوعی تغییری بزرگ در موتور جستجویBing ایجاد کرده و قصد دارد با این روش با گوگل رقابت کند. این شرکت امیدوار است ویژگی های جدید به محبوبیت بیشتر آن منجر شود. ویژگی های جدید عبارتند از قابلیت خلاصه کردن دو بخش متضاد پاسخ به یک سوال طولانی در بخش جستجو و دیگری بررسی منابع معتبر پاسخ به سوالات مختلف.
    قابلیت های جدید بینگ طوری طراحی شده اند تا با اعتماد بیشتر برای کاربران پاسخی صحیح فراهم و در وقت آنها صرفه جویی کنند. به عنوان مثال فرد از موتور جستجو سوال می کند: قهوه برای سلامت خوب است؟
    ویژگی های جدید موتور جستجو از دو دیدگاه متضاد این سوال را بررسی می کند و پاسخ می دهد. یکی از پاسخ ها به این موضوع می پردازد که قهوه متابولیسم بدن را می افزاید و دیگری نشان می دهد این نوشیدنی احتمالا به افزایش فشار خون منجر می شود.
    / مهر

    افزودن هوش مصنوعی به موتور جستجوی بینگ
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    موتور جستجوی Brain با بهره گیری از هوش مصنوعی
    Brain محصول جدیدی از جری یو است که بر اساس یک الگوریتم پیشرفته ساخته شده و مانند یک دستیار مجازی برای کاربرانش کار می کند؛ البته با داشتن اطلاعاتی از قبیل این که کاربران چه کسی هستند، چه کار می کنند و در آینده می خواهند چه کاری انجام دهند و این موتور جستجو ادعا می کند که می تواند جایگزین گوگل شود.برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول با ما همراه باشید.
    جری یو که به خاطر آخرین کارش-سرویس تحویل غذای چینی در Benai.com- معروف شده است، با کمک تیمی از بهترین مهندسان جوان چینی در شرف راه اندازی Brain LLC در ایالات متحده است. مهندسان Brain LCC ادعا کرده اند که یک الگوریتم پیشرفته را توسعه داده اند که قادر است بر اساس هوش مصنوعی و بدون نیاز به جست و جو، مناسب ترین اطلاعات را به کاربران تحویل دهد. الگوریتم پیشرفته ی Brain توانسته است با دقت و صحت باور نکردنی ای به سوالات Quora پاسخ دهد. اما به گفته ی جری یو، این فقط شروع کار است و تیم اش قصد دارد که در نهایت این الگوریتم پیشرفته مانند مغز خود کاربران خدمت کند. به گفته ی یو:
    اگر گوگل یک موتور جست وجوست، Brain هم یک موتور هدف دار است.
    یو می خواهد، Brain در آینده به دستیار خصوصی مجازی برای هر کاربر تبدیل شود البته با داشتن اطلاعاتی از قبیل این که چه کسی هستند، چه کار می کنند و در آینده می خواهند چه کاری انجام دهند. Brain، مجموعه ای از اطلاعات را طبق پروفایل کاربران ایجاد می کند و آن اطلاعات را به یک پلتفورم اجتماعی ملحق می کند تا کاربرانی که علایق مشابهی دارند را به هم وصل کند. یو می گوید: "من بیشتر از چهار سال به طور متوالی روی این الگوریتم کار کرده ام. "البته بد نیست بدانید که او تا به حال 1.5 میلیون دلار از یک سرمایه گذار بانفوذ چینی دریافت کرده است. لازم به ذکر است زمانی وی که Benai.com را می ساخت، اوقات فراقت اش را با کار بر روی روباتیک و برنامه نویسی سپری می کرد و شاید همین علایق اش منجر به شکل گیری ایده ی موتور جستجوی برین شده باشد!


    موتور جستجوی Brain با بهره گیری از هوش مصنوعی » طراحی سایت | طراحی وب سایت | طراحی حرفه ای وب سایت
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5

موضوعات مشابه

  1. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  2. هوش مصنوعی و داستانگویی
    توسط Arshia در انجمن ارز های دیجیتال
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/12, 13:52
  3. تأثیر الگوریتم‌های هوش مصنوعی بر استخدام و اخراج کارکنان تا سال ۲۰۲۰
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/03/18, 21:40
  4. معرفی استارتاپ هوش مصنوعی با قیمت یک میلیارد دلار
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/24, 19:16
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/12/08, 08:09

مجوز های ارسال و ویرایش