ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 8 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 71
  1. #11
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    ربات‌های روزنامه‌نگار وارد بازار می‌شوند

    برای اینکه بازاریابی محتوا توسط ماشین‌ها انجام شود، الگوریتم‌های هوش مصنوعی باید بتوانند مانند انسان‌ها محتوای باکیفیت بنویسند و منتشر کنند. درواقع این امکان وجود دارد که همه‌ی ما تا به حال یک مقاله‌ را که کاملا توسط الگوریتم‌ها نوشته شده باشد، خوانده باشیم. زیرا خبرگزاری آسوشیتدپرس از اوایل سال ۲۰۱۵ با تکیه بر همین الگوریتم‌های هوش مصنوعی در هر ۳ ماه بیش از ۳۰۰۰ مقاله‌ی جدید تولید کرده است. این تعداد مقاله بسیار زیاد است و ربات‌های روزنامه‌نگار آن‌ها را با دقت و بهره‌وری بالایی تولید کرده‌اند. اما در حال حاضر به نوعی ظرفیت‌های خود را تغییر داده‌اند. امروزه اکثر ربات‌ها تنها مقاله‌هایی می‌نویسند که مانند امتیازهای ورزشی، اخبار بازار بورس و پیش‌بینی وضع هوا، ریشه‌های واقعی دارند. آیا ربات‌ها می‌توانند در آینده به‌اندازه‌ای پیشرفت کنند که مانند انسان‌ نظرشان را در مورد موضوعی بیان کنند یا رویدادهایی را که دارای انعکاس سیاسی هستند، پوشش بدهند؟ نظرهای مختلفی در رابطه با این سؤال وجود دارد و ربات‌ها پتانسیل‌های زیادی دارند که می‌توانند بسیار فراتر از توانایی‌های انسان‌ها عمل کنند.
    به‌عنوان مثال ربات‌های روزنامه‌نگار می‌توانند در آینده مقالات را بر اساس اولویت‌ها و موقعیت هر فرد شخصی‌سازی کنند. مثلا تصور کنید یک رویداد سیاسی اتفاق افتاده است و یک الگوریتم، مقاله‌ای برای شما می‌نویسد و در آن توضیح می‌دهد که این رویداد چه تأثیری بر کسب‌و‌کار و خانواده‌ی شما خواهد گذاشت. یا تصور کنید جنگی در یک نقطه‌ی جهان آغاز شده است و این ربات‌‌ها با توجه به موقعیت مکانی افراد می‌توانند به آن‌ها بگویند این جنگ چه تأثیری بر زندگی آن‌ها خواهد گذاشت.
    البته سال‌ها طول می‌کشد تا الگوریتم‌ها به این مرحله برسند؛ اما هوش مصنوعی با سرعت زیادی در حال رشد کردن است و تنها در چند سال آینده می‌تواند در حد مقاله‌هایی با کیفیت پایین که توسط انسان‌ها نوشته می‌شوند، پیشرفت کند. پیش‌بینی می‌شود در ۵ سال آینده کار انسان‌ها تنها برای تولید محتوای خلاقانه و پیچیده‌ی مرتبط با بازاریابی مورد نیاز باشد.

    پلتفرم‌های خودکار بازاریابی

    علاوه بر الگوریتم‌های هوش مصنوعی که به تولید محتوا می‌پردازند، پلتفرم‌های خودکار زیادی نیز وجود دارند که کارهای مرتبط با بازاریابی محتوا انجام می‌دهند. فعالیت‌های که در زیر آورده شده است، از جمله مهم‌ترین کارهایی هستند که برندها در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنند:
    زمان‌بندی:‌ زمان‌بندهای اتوماتیک یکی از محبوب‌ترین ابزارهای اتوماسیون هستند که به شما اجازه می‌دهند به‌طور خودکار برای حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی پست تهیه کنید و آن‌ را در زمان‌های مشخص منتشر کنید. آن‌ها زحمت هر بار لاگین کردن برای ایجاد آپدیت را از شما می‌گیرند و همچنین توانایی شما برای نظارت بر الگوهای پست‌ها را افزایش می‌دهند.
    پیگیری: تقریبا همه‌ی بازاریاب‌های دیجیتال از یک راه خودکار برای افزایش ترافیک و به اشتراک‌گذاری پست‌های وب‌سایت استفاده می‌کنند. این داده‌ها به‌اندازه‌ای پیشرفته هستند که ما نمی‌توانیم این کارها را به‌صورت دستی انجام دهیم.
    اعلان یا نوتیفیکیشن: بازاریاب‌ها همچنین می‌توانند در رابطه با رویدادهای خاص نوتیفیکیشن‌های خودکار دریافت کنند. به‌عنوان مثال از طریق این نوتیفیکیشن‌ها می‌توانند مطلع شوند که برندشان در یک شبکه اجتماعی توسط دیگران مورد توجه قرار گرفته است یا اینکه مقاله‌شان از یک حد آستانه‌ای محبوب‌تر شده است.
    مرتب‌سازی: این روزها بسیاری از پلتفرم‌ها به بازاریاب‌ها کمک می‌کنند که تقویم‌های کاری خود را به‌روزرسانی کنند و آن‌ها را با دیگر اعضای تیم خود تطبیق دهند.
    این ابزارها در حال حاضر جایگزین بسیاری از نقش‌ها و مسئولیت‌های بازاریابی محتوا شده‌اند؛ اما همچنان به کمک انسان‌ها احتیاج دارند تا بر کار آن‌ها نظارت داشته باشند. مطمئنا توانایی این ابزارها در آینده پیشرفت می‌کند و متنوع‌تر خواهد شد.

    افزایش استانداردهای محتوا

    از سال‌های گذشته شاهد افزایش کیفیت در صنعت تولید محتوا بوده‌ایم. و احتمالا همین موضوع به هوش مصنوعی کمک کرده است تا جایگاه خودش را به‌عنوان عضو اصلی این صنعت محکم کند. هرچقدر رقابت میان میدان دید محتوا و وفاداری مشتری‌ها بیشتر می‌شود، استانداردهای کیفیت نیز بالاتر می‌روند. بر این اساس اگر بازار از محتوای تولیدشده توسط نرم‌افزارها پر شود، آنگاه تقاضای تولید محتوای خلاقانه نیز بالاتر می‌رود.

    جمع‌بندی

    در حال حاضر هوش مصنوعی و اتوماتیک ‌سازی، صنعت بازاریابی محتوا را تغییر داده‌اند. البته این صنعت همچنان مشاغل جدید و زیادی برای انسان‌ها دارد. بنابراین نیازی به ترسیدن از جایگزین شدن نیروی کار انسانی توسط ربات‌ها نیست. این ربات‌ها شاید آینده‌ی کاری شما را تحت تأثیر قرار بدهند اما نمی‌توانند در آینده‌ی نزدیک شغلتان را از شما بگیرند. در ۱۰ سال آینده توانایی این نویسنده‌‌های خودکار بیشتر می‌شود و بنابراین برندها می‌توانند محتواهای بیشتری را در یک قالب خالص تهیه کنند و انسان‌ها می‌توانند از زمان خود برای تولید محتوای خلاقانه استفاده کنند. اما اینکه ربات‌ها جایگزین انسان‌ها شوند حداقل در آینده‌ی نزدیک دور از تصور است.

    https://www.zoomit.ir/2017/5/22/1567...ting-industry/
  2. #12
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    چگونه از هوش مصنوعی در بازاریابی خود با استفاده کنید و با تکنیک های هوش مصنوعی زرنگ تر باشید

    روزهایی که با استفاده از تحقیقات دموگرافیک جمعیت باید درباره خواسته های هر مشتری حدس میزدید گذشته است. با الهام گرفتن از برخی شرکت های بزرگ مانند آمازون، فیس بوک و گوگل که حجم زیادی از پول را در آموزش های ماشینی و AI صرف میکنند می خواهیم نیازهای مشتریان را قبل از اینکه خودشان بدانند، دریابیم. ببینید که چگونه با این پیشنهادات برای بهبود ROI کلی خود و عملکرد کسب و کار می توانید تبدبل به یک بازاریاب زیرک تر شوید. ۱- گزینش محتواگاردنر پیش بینی کرده است تا سال ۲۰۱۸، ۲۰٪ از تمام محتوای بیزینس تسط ماشین ها تالیف میشود. هوش مصنوعی با استفاده از ادغام اطلاعات از دیتابیس های گوناگون امکان گزینش محتوا را میدهد، و به شرکت ها این امکان را میدهد تا به کاربران خود داده های بیشتری درباره کاربرد و جنبه های دیگری که ممکن است درباره نفر سوم برای آن ها جالب باشد، را میدهد.بعلاوه، این نسل از زبان- برنامه نویسی، از آنجایی که قادر به نوشتن به زبان شما می باشد، این پتانسیل را دارد تا به سازندگان محتوا این امکان را بدهد تا از زمان خود بهتر و موثرتر استفاده کنند. بازاریاب ها می توانند از این تکنیک ها به سود خود استفاده کرده و به صورت خودکار برای ایمیل ها مطلب تولید کنند، گزارش ها و پیام ها را شخصی سازی نمایند، سئو سایت رابهبود دهند و محتوای رسانه های اجتماعی را ارزیابی کنند. ۲- خدمات پشتیبانی سریع و شخصی سازی شده برای مشتریدر بخش خدمات مشتری، محتوای هوشمندی که بات های چت تولید میکنند در صنایع گوناگون نظیر مد تا خدمات پشتیبانی سلامت و بیمه و حتی عمیق تر شدن نسبت به ترجیحات مشتری را پوشش میدهد. به عنوان مثال، ربات کیک سفورا با استفاده از یک آزمون کوچک میتواند به تمایلات مشتری پی ببرد. ۳- درگیر کردن هوشمند مشتریهمین امروز با مشتریان خود دوباره تماس بگیرید! ماشین یادگیرنده می تواند به شما در شناسایی پتانسیل های بالقوه یک مشتری پنهان قبل از اینکه او سراغ رقیبتان برود، به شما کمک کند. ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی میتوانند این کار را با استفاده از جمع آوری داده، ایجاد مدل پیش بینی ، آزمایش و سنجش مشتریان حقیقی انجام دهد. زمانیکه این تکنیک ها با یکدیگر ترکیب شوند، مشتری بیشتر درگیر کار شما میشود و باعث ایجاد وفاداری میگردد که این منجر به افزایش طول عمر ارزش و همچنین بالارفتن سودآوری شرکت میشود.

    https://negaresh.org/%D9%87%D9%88%D8...7%D8%A8%DB%8C/
  3. #13
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    هوش مصنوعی پتانسیل عظیمی در رشته بازاریابی دیجیتال ایجاد کرده است که با دسترسی به رسانه های اجتماعی و حجم بالایی از داده ها که در جستجوهای اینترنتی ایجاد می شود، در ارتباط است. استفاده از هوش مصنوعی در ایجاد تجربه ای بهتر برای مشتری، تحلیل های پیش بینی کننده و بازاریابی هدفمند یقینا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خوبی را برای کسب و کار ایجاد خواهد کرد.

    رابطه بین هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال

    در طول سالیان گذشته، بازاریاب ها از اینکه بخواهند هوش مصنوعی را در استراتژی هایشان به کار ببرند، اجتناب می کردند. اما در طول این دو سال اخیر، اطمینان قابل توجهی نسبت به کاربردهای آن در بین بازاریاب ها شکل گرفته است، به گونه ای که به شدت مورد استقبال و توجه بازاریاب ها قرار گرفته است. دلیل این امر، ابهام کاسته شده نسبت به نتایجی است که بخش های بسیار بیشتری قبلا از مزایای قابل توجه آن بهره برده اند.
    هوش مصنوعی در طول چند سال اخیر حضور خود را از طریق فرآیندهای تکمیلی اش نظیر کلان داده ها (Big Data)، اینترنت اشیا (IOT-Internet of Things) و یادگیری ماشینی (Machine Learning) ایجاد کرده است. اما این ها تنها اجزایی هستند که نهایتا به آزادسازی پتانسیل کامل هوش مصنوعی کمک می کنند. روندها نشان می دهد که در سال 2018 تغییرات و اثرات قابل مشاهده ای را در فضای کسب و کارها و بخصوص بازاریابی به سبب کاربرد هوش مصنوعی (AI) شاهد خواهیم بود.
    مقاله مرتبط: بازاریابی ( Marketing ) چیست و انواع بازاریابی

    اما اجازه دهید نگاهی بیندازیم به اینکه احتمالا هوش مصنوعی از چه طریقی در سال 2018 بر بازاریابی دیجیتال اثر می گذارد. در زیر برخی از مواضع بالقوه که هوش مصنوعی می تواند به شدت بازاریابی دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد، ذکر شده است. می توان گفت این فرصت ها در مرحله شکل گیری هستند، اما سال 2018 می تواند مسیر تازه ای برای بازاریابی دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی باشد.

    1 ) هوش مصنوعی تجربه کاربری را با وسعت بیشتری شخصی سازی می کند

    این قسمت مهم ترین بخشی است که هوش مصنوعی (AI) می تواند در آن وارد شود و تاثیر قابل توجهی خلق کند. مشتری هسته یا به اصطلاح پادشاه هر کسب و کاری است و محتوا نیز جز اصلی، مارکتینگ است. اگر بازاریابان قادر باشند، استراتژی بازاریابی محتوا را با هوش مصنوعی هم راستا و هماهنگ کند، این کار می تواند بسیار خلاقانه باشد و منجر به پیشتازی برند شود. اگرچه قابلیت هوش مصنوعی از این توانایی به دور است که وبسایت های جدیدی را از پایه تا بالا بسازد، اما قابلیت این را دارد که به شما کمک کند تا تجربه بازدید کنندگان را از طریق شخصی سازی هوشمند در وبسایت تان ارتقا دهید.



    این الگوریتم های هوشمند می توانند در قالب های زیر به شخصی سازی کمک کنند :

    • تجربه کاربری (UX) : با استفاده از تحلیل داده ها درباره هر کاربر (داده هایی نظیر موقعیت مکانی، ویژگی های جمعیت شناختی، ابزار مورد استفاده، تعامل با وبسایت و …) ابزار هوش مصنوعی می تواند بهترین پیشنهادها و محتوا را به نمایش بگذارد.
    • اطلاع رسانی رو به جلو : این شیوه از اطلاع رسانی می تواند به صورت اختصاصی برای کاربران فردی طراحی شود و پیام درست را در زمان درست به دست آنها برساند.

    می توانید، بر مبنای داده های گردآوری شده از قبیل جستجوهای مشتری، علایق و رفتار خرید، کمپین های محتوایی سفارشی ایجاد کنید. نکته این کار در آن است که می توانید آن را برای هر مشتری یا متقاضی به صورت مجزا و شخصی انجام دهید.
    هوش مصنوعی همچنین می تواند شما را قادر سازد تا تشخیص دهید چه زمانی جریان داده ها متوقف می شود یا ترافیک غیر قابل انتظار در حال بازدید از سایت شما است. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بتوانید وبسایت خود را در رده های بالا و با عملکردی عالی نگه دارید.
    اگر اخیرا بصورت آنلاین با واحد خدمات مشتری یک شرکت چت کرده باشید، طرف مکاتبه شما یک راز کوچک دارد – آن هم این است که، یک ربات می باشد. ربات های چت یا همان چت بات (Chatbot) نمونه دیگری از مداخله های هوش مصنوعی در ارتقای تجربه مشتری هستند. چت بوت ها برای این کار برنامه ریزی شده اند که بر مبنای داده هایی که دریافت می کنند با مشتریان تعامل برقرار کنند. در واقع این چت بوت ها به میلیون ها نقاط داده ای مشتری محور دسترسی دارند. آنها همچنین می توانند درخواست های مربوط به موقعیت های مکانی خاص را تجمیع کنند تا الگوها را مشخص سازند، مشکلات تکراری را کشف کنند و پیش بینی کنند که چه چیزی سبب مسائلی برای یک کاربر بخصوص می شود. چت باکس(Chat box) و ارتباطات متنی به زودی جای خود را به یک سیستم ارتباطی چند بعدی با قابلیت های حسی، نظیر صدا و لمس می دهد.
    مقاله مرتبط: چگونگی استفاده از تجربه مشتریان برای ایجاد تمایز برند

    این کار تجربه کاربران را شخصی سازی می کند، چرا که آنها این احساس را دریافت می کنند که با شخصیتی واقعی و با آگاهی در حال صحبت هستند.
    واقعیت افزوده، جنبه دیگری از هوش مصنوعی است که این امکان و اختیار را برای مصرف کنندگان فراهم می کند تا بتوانند محصول را قبل از خرید واقعی ببینند و تجربه ی استفاده از آن را احساس کنند. این کار تصمیم گیری را برای مشتریان آسان می کند، چرا که به این صورت قادر خواهند بود حتی قبل از خرید محصول آن را مشاهده کنند. این عمل باعث تحریک پاسخ های سریع تری از مشتریان می شود و به نوبه خود درآمد را نیز افزایش می دهد.

    2 ) بازاریابی پیش بینی کننده با کمک هوش مصنوعی تصمیم گیری را راحت تر و آسان تر می سازد

    هر زمان که یک کاربر در اینترنت به مرور صفحات می پردازد، داده های جدیدی ایجاد شده و برای تحلیل هوش مصنوعی جمع آوری می شوند. این داده ها، اطلاعاتی از قبیل نیازهای کاربر، رفتارها و اقدامات آتی او را افشا می کند. بر مبنای این اطلاعات، بازاریابی می تواند برای تامین مرتبط ترین اطلاعات بهینه سازی شود. دسترسی و تماس بواسطه شبکه های اجتماعی نیز اطلاعات شخصی درباره متقاضیان را افشا می کند که این کار ایجاد یک کمپین هدفمند را برای بازاریاب ها آسان می سازد.
    همچنین به کاربردن هوش مصنوعی در بازاریابی چرخه فروش را در زمانی که اطلاعات مرتبط بین مشتریان دست به دست می شود، کاهش می دهد. این کمپین های ” پیش بینی کننده ” می توانند به طور چشمگیری تحقیق مشتری درباره محصول را کاهش دهند و تصمیم گیری را راحت تر کنند. همینطور بازاریاب ها، می توانند از طریق داده ها به تحلیل خریدار ادامه دهند و حتی باعث شوند مشتری برگردد!
    این نوع از الگوریتم هایی که به واسطه هوش مصنوعی ایجاد می شوند شیوه های متداول و فعلی در بازاریابی را به چالش خواهد کشید. حتی می توان گفت الگوریتم های یادگیری ماشین می تواند به بازاریاب ها کمک کند تا بتوانند آن قشر از مشتریان که در حال ترک و جدا شدن از برند و رفتن به سوی رقبا هستند را، شناسایی کند. در واقع ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در این حوزه، می توانند در زمینه جمع آوری داده ها، ایجاد یک مدل پیش بینی کننده، تست و تایید اعتبار آن مدل بر روی مشتریان واقعی، کمک کننده و مفید باشد.

    با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که ابتکارات بازاریابی دیجیتال در سطح بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و یا تبلیغات بنری منسوخ شوند. از این گذشته، واقعا چه کسی به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و ترافیک وبسایت نیاز دارد زمانی که شما گزارشی با جزئیات کامل از متقاضیان خود دارید؟



    3 ) استفاده از تشخیص تصویر از طریق هوش مصنوعی برای بیشینه سازی نرخ بازگشت سرمایه(ROI)

    اگر اخیرا از عکس های گوگل استفاده کرده باشید، ممکن است به این مورد اشاره کنید که سیستم در شناسایی و تشخیص افراد و تصاویر چقدر خوب شده است. پیش از این، تشخیص تصویر تنها محدود به شناسایی اجزا جداشده در یک تصویر بود. اما با استفاده از هوش مصنوعی – که با استفاده از نرم افزار قابل اجرا و استفاده است، اکنون این امکان وجود دارد تا توصیف دقیق تری از یک تصویر به دست بیاید.
    این تکنولوژی می تواند به روش های مختلفی برای بخش های متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد. برای بانکداری و بخش مالی، تشخیص تصویر با استفاده از هوش مصنوعی می تواند برای تسریع فرآیندهای پرداختی و ارتقای امنیت مشتری به کار گرفته شود. رسانه های اجتماعی یکی از منابع عظیم تصویرها می باشند. بدین صورت که نرم افزار هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی به دنبال تصویر خواهد گشت و آن را با کتابخانه و منبع بزرگی از تصاویر مقایسه می کند تا نتایجی را از آن استخراج کند.
    از نقطه نظر بازاریابی، تشخیص تصویر به معنای همگام سازی بهتر بین محتوای آنلاین و بازدیدهای فروشگاه است. بسیاری از فروشگاه ها از نرم افزار تشخیص چهره استفاده می کنند تا مشتریان را در بازدیدهای درون فروشگاه ردیابی و دنبال کنند و این ویدئوها را به پروفایل های مشتریان متصل کنند. دانستن اینکه فرد چگونه خرید می کند، شما را قادر می سازد تا پیام های فردی هدفمند بیشتری را ایجاد و به دست مشتریان برسانید. از سوی دیگر نرم افزار تشخیص چهره همچنین می تواند به عنوان یک ابزار اندازه گیری مورد استفاده قرار بگیرد – اکنون شما می توانید نرخ بازگشت سرمایه (ROI) آفلاین را برای کمپین های آنلاین خود ردیابی کنید.
    در کنار این ها، همانطور که بیان شد، هوش مصنوعی جایگاه خود را پیدا کرده است و بسیار مورد توجه بازاریاب ها و صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است. از این رو زمینه های دیگری نیز وجود دارد که هوش مصنوعی به کمک بازاریاب ها آمده است. از جمله این موارد می توان به تبلیغات کلیکی(Pay Per Click) که توسط هوش مصنوعی ارتقا پیدا کرده است، اشاره کرد، به گونه ای که بیشتر بازاریاب ها بودجه های پرداخت به ازای هر کلیک خودشان را به ادوردز(AdWords) و فیس بوک اختصاص می دهند. بسیاری از کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک توسط تیم های درخانه و یا یک موسسه تبلیغات کلیکی مدیریت می شوند. به عبارت دیگر، این افراد هستند که کار را انجام می دهند. اما این نکته مهم است که هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا کانال های تبلیغاتی جدیدی را کشف کنید که ممکن نیست توسط رقبایتان استفاده شود.


    خلق محتوا توسط هوش مصنوعی کاربرد دیگری است که بازاریاب ها از آن بهره می برند، به گونه ای که پیش بینی شده است تا سال 2018 در حدود 20% از محتوای کسب و کارها توسط ماشین ها نوشته شوند. این در حالی است که ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به صورت خودکار محتوای ایمیل، پیام ها یا گزارش های شخصی سازی شده ایجاد کنند و یا به مرتب سازی محتوا برای رسانه های اجتماعی بپردازند.
    در کنار این ها هوش مصنوعی حتی می تواند به شما کمک کند تا بر مبنای اینکه بازدید کننده چگونه با شرکت شما تعامل داشته است، قادر باشید از طریق وبسایت یا واحد حمل و نقل، مرتبط ترین محصولات یا محتوا را به نمایش بگذارید.
    با توجه به آنچه گفته شد، هوش مصنوعی بازاریاب ها را قادر می سازد تا رویاهایی را که قبلا غیر ممکن می دانستند – درگیر شدن با هر مشتری فردی به روشی شخصی شده و با مفهوم – جامه عمل بپوشانند.
    در نهایت با اثرات و روندی که برای هوش مصنوعی در سال 2018 پیش بینی کرده اند، هوش مصنوعی و تکنولوژی های وابسته به آن خواهند توانست در سال جاری بازاریاب ها و مشتریان را به هم نزدیک تر سازد. به گونه ای که مشتریان درک بهتری از یک محصول داشته باشند و بازاریاب ها نیز درک بهتری از مصرف کنندگان داشته باشند و با اثربخشی بیشتری بتوانند به بازار هدف خود خدمت و محصول ارائه دهند. تصمیم گیری بهینه شده، چرخه فروش بهتر و خرید “پیش بینی کننده” و فرآیندهای فروش به عنوان نتایج و خروجی های قطعی این جنگ روباتیک هستند. اما این نکته مهم است که مشتریان و برندها هر دو در طرف برنده قرار دارند.

    https://beloved.marketing/artificial...tal-marketing/
  4. #14
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    هوش مصنوعی (AI) به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است. وابستگی ما به AI نه تنها در دنیای تجاری و حرفه ای بلکه در در زندگی عادی روزمره بتدریج در حال افزایش است. یکی از نمونه های آن گوشی هوشمند است که باعث شده AI تبدیل به همراه ما شود. هوش مصنوعی یعنی هوش ماشین به همراهی مغز انسان. ماشین ها با AI قادر به انجام کارهایی هستند که شامل هوش مشابه انسان می‌شود از جمله در تصمیم گیری، درک بصری، شناسایی گفتار، استدلال، برنامه ریزی و یادگیری. دقت ماشین‌های مبتنی بر AI قطعی و بی چون و چراست. حوزه بازاریابی تا حد زیادی تحت تاثیر AI قرار گرفته. بازاریابی شامل برنامه‌ریزی، تصمیم گیری زیاد، کنار آمدن با ناپایداری و اجرای درست است. ثابت شده که AI بهترین سیستم حامی تصمیم گیری است زیرا باعث می‌شود تصمیم گیرنده بهتر ورودی مورد نیاز رسیدن به نتیجه را به دست آورد، پیش بینی را ارائه کند، داده و روند را آنالیز کند، اطلاعات به روز ارائه دهد، بار اطلاعاتی را کاهش دهد و غیره. در ادامه با یوکن همراه باشید. هوش مصنوعی نقش مهمی در بازاریابی آینده دارد. چگونه؟ از طریق راه‌های زیر:
    اتوماسیون بازاریابی

    تنها مسئولیت و در اصل مسئولیت کلی بازاریابی، شناسایی مشتریان بالقوه به منظور تولید محصول درست در زمان و مکان درست است. اتوماسیون AI نظارت زمان حقیقی برای درک تقاضا دارد. شرکت‌ها با استفاده از سیستم‌های الگوریتم داده کاوی می‌توانند به اطلاعات مرتبط دسترسی داشته باشند که در غیر اینصورت ملال آور، زمان بر و البته در صورتی که بطور شخصی انجام شود، شامل هزینه بیشتر هستند. AI به سادگی ویژگی‌های اجتماعی-اقتصادی و اطلاعاتی در مورد سابقه خرید مشتری و تعامل اولیه با مشتری را فراهم می‌کند. توزیع خودکار

    توزیع محصولات در اصل وابسته به اطلاعات درست است. با AI به راحتی می‌توان جریان محصولات و تقاضای محصول را رهگیری کرد. بهترین نمونه خرید سیستم‌های کیوا از طریق آمازون است. ربات‌های کیوا سفارش می‌گیرند، موجودی محصولات را فراهم می‌کنند و همچنین می‌توانند بار سنگینی را راحت‌تر بلند کنند و در نتیجه بهره‌وری شرکت را افزایش دهند. آنالیز شبکه‌های اجتماعی

    رسانه اجتماعی برای بازاریاب‌ها حکم ورودی کلیدی را دارد. بازاریاب‌ها از داده‌های شبکه‌های اجتماعی برای درک روند و ذهنیت افراد استفاده می‌کنند. این به آنها کمک می‌کند رفتار مشتری را بشناسند که برای درک بازار و بخش‌های آن ضروری است. AI می‌تواند به سادگی و بطور موثر اینکار را انجام دهد. شکوفا شدن فروشگاه‌های آنلاین بهترین نمونه حداکثر استفاده از نتایج به دست آمده بعد از آنالیز شبکه‌های اجتماعی است. داده کاوی

    داده کاوی یعنی کاوش داده از اعماق وب گسترده. داده کاوی نقش مهمی در شکل‌گیری استراتژی بازاریابی دارد. فقط تصور کنید انجام کار بصورت شخصی برای یک نفر چقدر زمان بر است. AI با سرعت نور اینکار را انجام می‌دهد. و با آنالیز رفتار، افکار، منش و احساسات مردم نسبت به نهادها، مسائل، رویدادها، ارزیابی، ویژگی‌ها و همینطور از طریق آنالیز عناوین گوناگون داده کاوی، شرایط را آنالیز می‌کند. موتورهای جستجو بهترین نمونه AI برای انجام کار فوق هستن. چنین آنالیزی در تصمیم گیری پیچیده به بازاریاب‌ها کمک می‌کند. اینترنت اشیا (IoT)

    اینترنت اشیا آینده بازاریابیست. AI به شکل IoT برای شرکت‌ها نعمت بزرگیست. اینترنت اشیا یک وب عظیم است که افراد را به همدیگر، به اشیا و اشیا را به اشیا مرتبط می‌کند. بطور خلاصه، IoT یک شبکه بزرگ است که همه چیز را به هم مرتبط می‌کند و فرصت‌های بی‌نهایتی به بازاریاب‌ها برای گوش کردن و پاسخ دادن به رفتار مشتریان می‌دهد. IoT امکان مبادله داده‌های فروش را فراهم می‌کند، آنالیز هوشمندی روی مشتری انجام می‌دهد، محصولات یا تاریخ انقضای آن را اعلام می‌کند و به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد با مشتریان بصورت مجازی در تماس باشند. هدف هوش مصنوعی تغییر و شکل دهی آینده بازاریابی از طریق مزایای چند وجهی است که شامل کاهش هزینه نیز می­شود.
    منبع : successstory



    نقش هوش مصنوعی در آینده بازاریابی - رسانه موفقیت یوکن
  5. #15
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    درک دلیل استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی

    در حال حاضر هوش مصنوعی در اتوماسیون و اتخاذ تصمیمات بهتر بازاریابی به ما کمک می‌کند. این فناوری قادر است کارهای تحلیلی پیچیده را به سادگی انجام دهد. استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی “ خودمختار ” فرق چندانی با کاربرد آن برای یک خودروی خودران و بدون راننده ندارد. هوش مصنوعی استفاده شده در خودرو ، باید قدرت تشخیص فاصله با ماشین‌های دیگر را داشته باشد.
    تشخیص دهد که چگونه در موقعیت صحیح بپیچد. چه زمانی پدال گاز باید فشار داده شود ، وضعیت جاده چگونه است و … . توجه داشته باشید که استفاده از هوش مصنوعی بدین معنی است که تمامی این‌کارها بدون حضور و کنترل راننده صورت می‌گیرد.
    بسیاری از تصمیمات مشابه رانندگی خودرو ، در برنامه‌های بازاریابی نیز اتخاذ می‌شود. به منظور تغییر فرآیندهای بازاریابی و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی در بازاریابی ابتدا باید درک کنیم که چرا بازاریابان ماهر تمایل زیادی به اجرای این ایده دارند؟ در واقع باید علت تصمیم آن‌ها مشخص شود تا بتوانند عملکرد صحیحی داشته باشند.

    کاربردهای هوش مصنوعی برای بازاریابی

    کاربران می‌توانند با استفاده از این فناوری ، پیش‌بینی‌های خود را انجام داده و مسائل پیچیده را تجزیه و تحلیل کنند. همچنین یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی برای بسیاری از بازاریابان ، پیش‌بینی تمایل خرید در بازدیدکنندگان وب‌سایت است. می‌دانیم که مغز انسان می‌تواند کارهای خلاقانه انجام دهد. یادگیری عمیق ، عملکردی مشابه مغز انسان دارد و هوش مصنوعی نیز می‌تواند خلاقانه عمل کند.

    سایر کاربردها

    هوش مصنوعی می‌تواند به خلق و آفرینش مسائل هنری کمک کند. برنامه‌های موبایلی فراوانی وجود دارد که در دسترس کاربران است و می‎تواند نقش یک هوش مصنوعی هنری را ایفا کند. Pikazo یکی از همین برنامه‌هاست که از شبکه عصبی عمیق برای آفرینش هنر بهره می‌گیرد. با استفاده از آن و همین برنامه‌ها می‌توان ابزار بازاریابی مناسبی در اختیار داشت و مشتریان راغب را به سمت محصولات جذب نمود.
    بکارگیری داده‌های شرکت‌های شریک در الگوریتم‌های دسته‌بندی‌کننده و استفاده از نتایج آن در یک “ سیستم تجربه معمول ” یکی از کاربردهای روبه‌رشد آن است. شرکت‌هایی مثل AgilOne با یادگیری از رفتارهای کاربران ، امکان بهینه‌سازی ایمیل و نظرات وب‌سایت‌ها را برای بازاریاب‌ها فراهم نموده است.
    موفقیت در انواع روش های بازاریابی

    به منظور بهره گیری از مزایای انواع تکنولوژی ها در بازاریابی و موفقیت در انواع بازاریابی نیاز به مشاوره با افرادی خبره خواهید داشت. لذا متخصصان ایران تبلیغ با ارائه خدمات کاربردی در زمینه انواع بازاریابی ، اصول بازاریابی ، آموزش بازاریابی ، بازاریابی اینترنتی در خدمت شما هستند.
    با تشکر از همراهی شما با وب سایت ایران تبلیغ

    هوش مصنوعی ابزاری خلاقانه برای بازاریابی
  6. #16
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    سه کاربرد شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا



    مترجم: مرتضی قدیمی

    هوش مصنوعی در حال سلطه بر دستاوردهای بازار، تحول در صنعت و بنا به گفته برخی از افراد چیره شدن بر نسل بشر است. با این تفاسیر قطعا حدس زده‌اید که دنیای بازاریابی محتوا نیز توان ایستادگی در مقابل ورود هوش مصنوعی به قلمرو خود را نداشته است. در ادامه به سه مورد از کاربردهای هوش مصنوعی در فرایند بازاریابی محتوا اشاره خواهیم کرد.

    حسگرهای زیستی
    یک دانش‌آموز پسر را تصور کنید که در یک صبح زیبا در ایستگاه اتوبوس روبروی یک تلویزیون مجهز به حسگر هوش مصنوعی منتظر اتوبوس ایستاده است. او یک تیشرت قرمز لاگوست پوشیده است، یک کوله‌پشتی روی دوش خود دارد و مشغول نوشیدن لاته کارامل استارباکز خود است. صفحه تلویزیون مجهز به هوش مصنوعی، با یک نگاه به این دانش‌آموز تشخیص می‌دهد که با یک جوان مذکر علاقه‌مند به برندهای فرانسوی و نوشیدنی‌های لوکس طرف است که از اتوبوس برای رفت‌وآمد خود استفاده می‌کند. اکنون کافی است محتوای بازاریابی مناسب چنین شخصیتی را به نمایش دربیاورد.

    حتی بازاریابان باهوش یک گام جلوتر رفته و با استفاده از هوش مصنوعی حالات روانی مخاطب هدف را نیز پیش‌بینی می‌کنند. محتوایی که با موفقیت از این مرحله می‌گذرد، تبدیل به بازاریابی می‌شود که باعث آزار مخاطبین نخواهد شد.

    برنامه‌های غیرمتمرکز
    به‌صورت خلاصه به آنها دپز (Dapps) گفته می‌شود. دپز به برنامه‌های جفت‌سازی گفته می‌شود که اساس عملکرد آنها روی بلاک‌چین بنا شده است. درواقع این برنامه‌ها ارتباط تنگاتنگی با ارزهای رمزنگاری‌شده داشته و انجام تراکنش‌های مالی با آنها بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر است.

    پس از آنکه با استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی، محتوای سفارشی طبق سلیقه و علاقه ویژه هر مخاطب به او خورانده شد، بازاریابان می‌توانند مقداری ارز رمزنگاری‌شده در اختیار آنها قرار دهند تا آنها را مشتاق به خرید نمایند. کاربران شروع به مطالعه محتوای شما می‌کنند و شما سریعا پیغام انتقال مالی را در کیف الکترونیک خود که روی تلفن همراهتان نصب شده است، دریافت می‌کنید.

    البته هزینه‌های ایجاد ارزهای رمزنگاری در حال حاضر کمی زیاد است و به همین دلیل استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز تنها در مقیاس‌های بزرگ صرفه اقتصادی دارد.

    هوش مصنوعی + اینترنت‌اشیا
    شاید پیش از این درباره اینترنت‌اشیا (Internet of Thing) شنیده باشید. تصور کنید که یخچال شما از اطلاعات تمامی محتویات داخل آن مطلع باشد. به‌عنوان نمونه خود یخچال زمانی که از روبه‌اتمام بودن شیر اطلاع پیدا می‌کند، به فروشگاه‌های آنلاین سفارش شیر می‌دهد. اکنون تصویر کنید که این شیء با یک شبکه عصبی مجهز به هوش مصنوعی ادغام شود.

    با استفاده از چنین فناوری، مطبوعات می‌توانند محتوای خود را بر اساس الگوهای مصرفی شناخته‌شده خانوار جهت‌دهی نمایند. مثلا قهوه‌ساز شما به‌خوبی با عادات قهوه خوردن شما آشنا شده است و می‌داند که در چه ساعاتی از روز، چه قهوه‌ای و چه مقدار مصرف می‌کنید. بنابراین ممکن است به اخبار و محتوای چالش‌هایی که کشاورزان آمریکای لاتین هنگام کاشت قهوه با آن روبرو می‌شوند، علاقه‌مند باشید. حال بسته به سلیقه شما شاید الکسا این محتوا را برای شما نقل کند و شاید دوست داشته باشید که از طریق پیامک آنها را مطالعه کنید.

    درواقع نکته کلیدی در تلفیق هوش مصنوعی با بازاریابی محتوا، توجه به اهمیت ایجاد تجربه دلچسب از خرید است. هیچ مشتری دوست ندارد که وقت خود را با بحث درباره عادات غذایی خود به هدر دهد. تا جای ممکن باید با کمترین پرسش، بیشترین اطلاعات را از مشتریان دریافت کنید.

    سه کاربرد شگفت‌انگیز هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا
  7. #17
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش



    این روزها زندگی کردن بدون هوش مصنوعی کمی دشوار شده است. هوش مصنوعی فرهنگ کار کردن ما را به سرعت تغییر داده است. این فرآیند در بیشتر زمینه ها نقش دارد. جان مک کارتی به عنوان پدر هوش مصنوعی در جهان شناخته شده است. هوش مصنوعی می تواند وظایفی همچون یادگیری، درک بصری، شناسایی صبحت ها، ترجمه به زبان های دیگر و تصمیم گیری را به خوبی انجام دهد. این فرآیند تاثیر خود را بر روی حوزه هایی همچون پزشکی، خودرو، آموزش، رباتیک ،فضانوردی، مالی، بازی سازی، سرگرمی، بازاریابی و سایر موارد داشته است. هوش مصنوعی می تواند وظایف متعددی را در کسری از ثانیه انجام دهد. این فرایند همه چیزی را در این عصر دیجیتال تغییر داده است.

    هوش مصنوعی در بازاریابی

    اهمیت هوش مصنوعی در کسب وکارها و سازمان ها این است که می تواند زندگی آن ها را ساده تر سازد. بازاریابان و مشتریان باید از هوش مصنوعی، ابزارها و فناوری های آن برای خودکارسازی کار و کاهش تلاش های دستی خود استفاده کنند. این تنها آغاز کار برای نحوه استفاده از هوش مصنوعی در درک ، ارتباط و ایجاد تجربه بهتر با مشتریان است. به کمک این فرآیند، جستجو و تجزیه و تحلیل رفتارهای مشتریان از طریق حجم عظیمی از داده ها و اطلاعات بسیار ساده و آسان خواهد بود.
    هوش مصنوعی چگونه بر روی بازاریابی تاثیر می گذارد؟

    هوش مصنوعی به شیوه های مختلف در دیجیتال مارکتینگ تاثیر دارد. کسب وکارها تلاش می کنند به جای استفاده از روش های سنتی برای ایجاد تصویر برند و دستیابی به مشتریان هدفمند، از استراتژی های بازاریابی دیجیتال استفاده کنند و بتوانند با رقبایی که در حوزه کاریشان حضور دارند مبارزه نمایند.
    با وجود افزایش کاربرد اینترنت ، بیشتر مشتریان برای یافتن محصولات یا خدمات دلخواه خود به موتورهای جستجو روی آورده اند. همین امر باعث شده است موتورهای جستجویی همچون گوگل یادگیری عمیق ماشینی را انتخاب نمایند که به آن ها اجازه می دهد موقعیت انسان ها را بهتر درک کنند و اطلاعات مفیدتری برای آن ها فراهم آورند. اینکار از طریق هوش مصنوعی انجام می شود.
    به همین خاطر با کسب داده های شخصی خریداران از طریق هوش مصنوعی، بازاریابان دیجیتال می توانند نیازهای خریداران را درک کنند و با روش بهتری به مخاطبان هدف خود دست یابند. در ادامه قصد داریم نواحی مهمی که هوش مصنوعی بر روی بازاریابی دیجیتال اثر می گذارد را با بیان نماییم.
    1. طراحی سایت:

    ایده ای در مورد طراحی سایت خود دارید؟ بله؟ خیر؟ شما می توانید اینکار را خودتان انجام دهید. اینجا دقیقا همان جایی است که هوش مصنوعی وارد میدان می شود. هوش مصنوعی بر اساس ورودی هایی همچون محتوا، تصاویر، طرح صفحات و سایر اطلاعات مورد نیاز، سایت را در عرض چند دقیقه می سازد. به کمک این فناوری لازم نیست دانشی در مورد برنامه نویسی داشته باشید. ایده طراحی سایت توسط خود فرد در عرض چند دقیقه، بسیار جذاب است.
    2. بهینه سازی سایت:

    آیا سایت می تواند استراتژی های سئوی خود را بهبود ببخشد؟ قطعا سایت بدون فناوریهای موجود نمی تواند به چنین هدفی دست پیدا کند. هوش مصنوعی به کمک اطلاعات فراهم شده اینکار را برای ما انجام می دهد. ابزارهای مرتبط با هوش مصنوعی به ما کمک می کند فرضیه های مختلفی را داشته باشیم و در نتیجه بتوانیم سایت خود را بهینه سازی نماییم. این فناوری پیشرفته کاملا ماشینی است و در عرض چند ثانیه سایت را می سازد و آن را بهینه سازی می کند.
    3. دستیابی به افراد مناسب:

    در بازاریابی سنتی، دستیابی به مشتریان هدفمند به دلیل ساختار جغرافیایی کره زمین کمی دشوار است. اما در دنیای دیجیتالی امروز، هوش مصنوعی می تواند به داده های عظیمی دسترسی داشته باشد که از طریق منابع مختلفی فراهم می شود. همین امر به بازاریابی دیجیتال کمک می کند بسته به بخش ها و جمعیت های مختلف همچون سن، جنسیت، علایق،درآمد، آموزش و تخصص به مشتریان هدف خود دست یابند. از طریق بازاریابی دیجیتال، مشتریان می توانند در منزل خود بنشینند و میلیون ها سایت موجود را اسکن کنند و به مرور آن بپردازند.
    4. تولید محتوا:

    هوش مصنوعی نه تنها می تواند به صورت خودکار تبلیغات را ایجاد کند و آن را بهینه سازد بلکه قادر است محتوایی را برای ترویج این تبلیغات ایجاد نماید. این فناوری در حال حاضر می تواند به کمک ابزارها و برنامه های خاص، داده های خام را به محتوایی با اشکال مختلف تبدیل کند. هوش مصنوعی در هر ثانیه 2000 مقاله تولید می کند و بر اساس نظرسنجی انجام شده تخمین زده می شود تا سال 2018، ماشین ها بتوانند 20 درصد از محتوای کسب وکارها را تولید نمایند. بیشتر شرکت های چند زبانی همچون Associated press ، یاهو و سامسونگ در حال حاضر از این سیستم تولید خودکار محتوا که از هوش مصنوعی قدرت می گیرد استفاده می کنند.
    5. تکامل ربات های گفتگو:

    ربات های گفتگو برنامه های رایانه ای ایجاد شده برای بحث و تبادل نظر با مشتریان انسانی به خصوص از طریق اینترنت است. این موضوع بدین معنی است که هوش مصنوعی با مشتریان در سطح انسانی تعامل برقرار می کند بدون اینکه نیازی به کارمندان انسانی وجود داشته باشد. زیبایی ربات های گفتگو در این است که می توان آن ها را در طیف وسیعی از پلتفرم ها از اپلیکیشن های پیام رسانی گرفته تا ابزارهای حرفه ای یکپارچه سازی کرد. کاربران می توانند به راحتی از ربات های گفتگو استفاده کنند و از خدمات فراهم شده بهره ببرند. این روزها ربات های گفتگوی زیادی در بازار موجود است.
    6. تصمیم گیری های هوشمندانه تر:

    هوش مصنوعی تنها در مورد دستیارهای شخصی و ربات های گفتگو نیست. اشکال مختلفی از آن وجود دارد که به بازاریابی دیجیتال کمک می کند تصمیمات هوشمندانه تری درباره بازاریابی و استراتژی های مرتبط با آن بگیرند. بر اساس اطلاعات، تصمیم گیری در مورد بهترین تمرینات بازاریابی دیجیتال می تواند برای افراد عادی خسته کننده باشد. در این میان، ماشین ها نابغه های خوبی در حوزه اعداد و ارقام هستند و می توانند داده های هوشمندانه تری را برای رسیدن به مرحله بعدی فراهم آورند. ابزارهایی همچون Quill می توانند گزارش های گوگل آنالیتیکس را در عرض چند ثانی ایجاد کنند و در کمپین های دیجیتال مفید و موثر واقع گردند. این ابزارها قادرند مشکلات را نشان دهند و نواحی که نیاز به بهبود دارند را بیان نمایند.
    7. پیش بینی فروش:

    پیش بینی فروش در بازاریابی سنتی تقریبا غیر ممکن است زیرا صفات و متغیرهای زیادی وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد. با اینحال هوش مصنوعی می تواند اینکار را به راحتی انجام دهد و دسترسی عظیمی به داده ها فراهم آورد. این فناوری را می توان در روش های مختلفی همچون تجزیه و تحلیل ارتباطات داخلی مورد استفاده قرار داد. هوش مصنوعی به فیلتر کردن حجم عظیمی از داده ها کمک می کند و بر روی احتمال تبدیل بازدیدکننده به مشتری تمرکز دارد.
    نتیجه گیری:
    هوش مصنوعی به آرامی در حال ورود به زندگی های ماست. تعداد بازاریابانی که از این گزینه برای تقویت کمپین های خود و بهبود تجربه کاربری استفاده می کنند در حال افزایش است. این فناوری به بازاریابان کمک می کند از داده های موجود استفاده کنند، در مورد گرایش های در حال تغییر بازار و مشتریان مواردی را بیاموزند، سرنخ تولید کنند، کمپین های خود را بهینه سازی نمایند و در نهایت عملیات خود را تسریع کنند. زمانی که نسل بازاریابی دیجیتال و شرکت دیجیتال مارکتینگ در حال تولید فرصت های جدید برای بازاریابی است، پیشرفت هوش مصنوعی نیز می تواند بازاریابی را به حوزه جدیدی منتقل کند، بار کاری اضافی را از انسان ها بگیرد و کارها را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهد.


    7 تاثیر هوش مصنوعی بر روی بازاریابی دیجیتال
  8. #18
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    رایورز - هوش مصنوعی، نظر صنایع مختلفی را به خود جلب نموده است. یکی از این صنایع، صنعت بزرگ و مهم بازاریابی است که بحث‌های زیادی حول آن صورت می‌گیرد و افراد مختلف، در پی آن هستند که بدانند چگونه می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی، کارایی و اثربخشی بازاریابی را بهبود بخشید.

    هنگامی که صحبت از کاربرد فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی به میان می‌آید، نگاه‌ها به سمت پردازش مؤثر داده‌های کلان، استفاده از آنها برای پیش‌بینی، کمک به بازاریابان، صرفه‌جویی در زمان یا جلوگیری از انجام امور تکراری معطوف می‌شود.
    در حال حاضر، هوش مصنوعی در اتوماسیون و اتخاذ تصمیمات بهتر بازاریابی به ما کمک می‌کند. این فناوری قادر است کارهای تحلیلی پیچیده را به سادگی انجام دهد.
    به گزارش ونچربیت، هوش مصنوعی به هوشی گفته می‌شود که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسائل را داشته باشند.
    کاربران می‌توانند با استفاده از این فناوری، پیش‌بینی‌های خود را انجام داده و مسائل پیچیده را تجزیه و تحلیل کنند. همچنین یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی برای بسیاری از بازاریابان، پیش‌بینی تمایل خرید در بازدیدکنندگان وب‌سایت است.




    می‌دانیم که مغز انسان می‌تواند کارهای خلاقانه انجام دهد. یادگیری عمیق، عملکردی مشابه مغز انسان دارد و هوش مصنوعی نیز می‌تواند خلاقانه عمل کند.
    هوش مصنوعی می‌تواند به خلق و آفرینش مسائل هنری کمک کند. برنامه‌های موبایلی فراوانی وجود دارد که در دسترس کاربران است و می‎تواند نقش یک هوش مصنوعی هنری را ایفا کند.
    Pikazo یکی از همین برنامه‌هاست که از شبکه عصبی عمیق برای آفرینش هنر بهره می‌گیرد. با استفاده از هوش مصنوعی و همین برنامه‌ها می‌توان ابزار بازاریابی مناسبی در اختیار داشت و مشتریان راغب را به سمت محصولات جذب نمود.
    بکارگیری داده‌های شرکت‌های شریک در الگوریتم‌های دسته‌بندی‌کننده و استفاده از نتایج آن در یک “سیستم تجربه معمول” یکی از کاربردهای روبه‌رشد هوش مصنوعی است. شرکت‌هایی مثل AgilOne با یادگیری از رفتارهای کاربران، امکان بهینه‌سازی ایمیل و نظرات وب‌سایت‌ها را برای بازاریاب‌ها فراهم نموده است.


    هوش مصنوعی

    https://rayvarz.com/news/artificial-intelligence/16789
  9. #19
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال

    هوش مصنوعی یا AI، یکی از ترندهای بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ است. استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال کمک بسیاری به جذب کاربران کرده‌است و منجر به جهش بزرگی در این حوزه شده‌است.
    زمانی که شرکت IBM “واتسون” (اولین سیستم کامپیوتری مبتنی بر AI که قادر به درک زبان مادری است) را معرفی کرد غول‌های تکنولوژی مانند گوگل و فیسبوک شروع به سرمایه‌گذاری بزرگی روی هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال خود کردند. این شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای حذف کارهای تکراری و ارائه خدمات به مشتری استفاده می‌کنند.
    همچنین هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال نقش سازنده‌ای در تصمیم‌گیری‌های بر اساس داده، ایفا می‌کند زیرا از طریق یادگیری عمیق (Deep learning) می‌توان رفتار کاربر را از ابتدا تا انتهای مسیر خرید پیش‌بینی کرد. پس اگر می‌خواهید بازاریابی دیجیتال خود را در سال ۲۰۱۸ رشد دهید، از این ترند‌ها استفاده کنید:

    از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال برای بهبود خدمات‌دهی به مشتری استفاده کنید

    ما در دنیایی پر از چت‌بات‌ها (Chatbot) زندگی می‌کنیم. چت‌بات‌هایی که به راحتی از طریق یک پلت فرم با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند و بر اساس مکالمات قبلی با کاربران، شروع به تولید ایده می‌کنند یا اطلاعات مرتبط با کاربران شما را جمع آوری و ارائه می‌دهند. این اطلاعات به برندها کمک می‌کند تا محصولات خاصی را بازاریابی کنند، دریابند که لازم است چه بخشی اصلاح شود یا چگونه می‌توان مخاطبان مورد نظر را بهتر هدف قرار داد. شرکت‌های تجارت الکترونیک از این تکنولوژی برای توصیه کردن کالاهای مناسب به مشتریان نیز استفاده می‌کنند. برای مثال وقتی کاربری عکسی را بارگذاری می‌کند،
    الگوریتم شناسایی عکس، محصولی شبیه آن عکس را پیشنهاد می‌دهد یا فیسبوک تلاش می‌کند تا مکالمه طولانی با کاربران ایجاد کند و “Uber” از هوش مصنوعی فیسبوک استفاده می‌کند تا به درخواست تاکسی کاربران رسیدگی کند. از این طریق، کاربران می‌توانند اطلاعات راننده را بدون ترک مسنجر فیسبوک دریافت می‌کنند.


    • استفاده از هوش مصنوعی برای ردیابی احساسات در متن‌ها

    با افزایش شبکه‌های اجتماعی و کاربرانی که دائم درباره انتظارات و ترجیحاتشان از برندها مطلب پست می‌کنند، اینکه فردی بتواند تمام مطالب پست شده را دسته‌بندی کند غیر ممکن است. بازاریابی درباره درنظر گرفتن مشتری و خود را به جای او فرض کردن است پس هنگامی که تعداد این گونه پست‌ها روزانه افزایش میابند، با استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال می‌توان نظرات مثبت، خنثی یا منفی را شناسایی کرد. از این طریق می‌توان پی برد که کاربران چه احساسی نسبت به برند شما دارند.

    استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال برای تولید محتوا

    هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال مشکل بزرگ شرکت‌های تجارت الکترونیک را حل می‌کند. استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال به افرادی که در تیم تولید محتوا هستند کمک می‌کند تا روزانه توضیحاتی درباره محصولات نوشته شود. برای مثال اگر شما وبسایتی دارید که باربیکیو می‌فروشد، با اطلاعات گسترده‌ای شامل محصولات مختلف و خصوصیات آن‌ها از نظر رنگ، سایز، لوازم جانبی و … رو‌به‌رو هستید
    که معمولا ویژگی‌های کلیدی آن‌ها نیز فراموش شده‌است. بنابراین این اطلاعات باید به صورت استاندارد دسته بندی شوند، درباره آن‌ها توضیحاتی نوشته شود و در نهایت یک به یک از نظر سبک و لحن متن، چک و تایید شوند. این روند، کاری دشوار، زمان‌بر و احتمالا همراه با خطاهای بسیار خواهد بود. کاری که هوش مصنوعی انجام می‌دهد تولید تعداد بالای توضیحات محصول به صورت استاندارد در عرض چند ساعت است. توضیحاتی که دقیق و عاری از اشتباهات املایی هستند و از نظر نکات سئو نیز بهینه سازی شده اند. برای مثال متن زیر توسط یک ربات نوشته شده است:

    هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال، رفتار گیرنده ایمیل را تحلیل می‌کند

    از آنجایی که حیاتی ترین بخش بازارایابی ایمیلی باز شدن ایمیل و خوانده شدن پیام است، استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال می‌تواند نرخ باز شدن ایمیل‌ها را افزایش دهد این تکنولووژی پیشرفته می ‌تواند با حفظ دقیق لحن برند “موضوعات ایمیل” (Subject Line) را بنویسد و از اموجی ها، اموتیکان ها (Emoticon) کلمات محاوره و اصطلاحات نیز استفاده کند.
    همچنین این نرم افزار با اندازه‌گیری هزاران اطلاعات کلیدی، شامل تحلیل رفتاری و محرک احساسات کاربران، از این دانش استفاده می‌کند تا موضوع‌های متفاوت ایمیل را آزمایش و برنامه‌ریزی کند؛ از این طریق ربات‌ها متوجه می‌شوند که چه جملاتی منجر به باز شدن ایمیل‌ها توسط کاربران می‌شود. پس استفاده از هوش مصنوعی تنها برای نوشتن موضوع ایمیل نیست بلکه ربات‌ها بر اساس اطلاعات گرد‌آوری شده و تجزیه و تحلیل آن‌ها موضوع ایمیل‌ها را بهینه سازی می‌کنند.
    یک نمونه موضوع ایمیلی که یک ربات نوشته است:
    بعد از ۱۸ آگست دیگر دیر خواهد بود… با تخفیف ۵۰ درصدی بلیط می‌توانید مقدار زیادی صرفه جویی کنید.

    ردپای هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال گوگل

    گوگل از هوش مصنوعی برای بهبود الگوی موتورهای جستجو استفاده می‌کند. “Rank Brain” گوگل، الگوریتمی نیست که بتوان با کلمات کلیدی بر آن غلبه کرد زیرا گوگل، دیگر برای تعیین ارزش و ارتباط‌دهی محتوا از کلمات کلیدی استفاده نمی‌کند بلکه از الگوریتم زبانی برای شناسایی زبان طبیعی انسان استفاده می‌کند؛ الگوریتمی که یاد می‌گیرد محتوای سایت‌ها را درست مانند یک انسان بخواند. گوگل با ترکیب این الگوریتم و رتبه بندی صفحه، ارتباط میان کلمات را متوجه می‌شود تا سایت‌های مرتبط در صفحه نتایج جستجو نشان داده شوند. برندها نمی‌توانند از این تکنولوژی در این زمینه استفاده کنند اما باید تلاش کنند محتوایی تولید کنند که گوگل آن را با ارزش شناسایی کند.

    با توجه به مطالب ذکر شده استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸ برای مدیران بازاریابی و تیم آن‌ها بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده‌است زیرا سرمایه گذاری بر روی هوش مصنوعی یک سرمایه گذاری امن است.

    منبع:DMC

    ecofin.ir/کاربردهای-هوش-مصنوعی-در-بازاریابی-دیج/
  10. #20
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    کاربرد هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک و بازاریابی




    نوشته شده توسط ویدیونگار

    در این مقاله به بررسی کاربرد هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک می‌پردازیم. هوش مصنوعی دیگر فقط به فیلم‌های علمی تخیلی محدود نمی‌شود و اثر آن در زندگی ما در حال افزایش است. شرکت‌هایی مثل استارباکس (Starbucks) از آن استفاده می‌کنند تا از توان تکنولوژی دستیار مجازی (مثل Alexa شرکت(Amazon برای ساده کردن فرایند سفارش مشتری بهره ببرند. به بیان جان سوانسیگر (John Swanciger) در مجله اینترپرینیر (Entrepreneur) زمانی که مشتریان به خدمات هوش مصنوعی مثل پیشنهاد الکسای شرکت استارباکس عادت می‌کنند از شرکت‌های کوچک اطرافشان نیز انتظار همین خدمات را دارند. این به این معنی است که امروزه بیشتر از همیشه نیاز است که کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی را در نظر بگیرید.






    استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی بازاریابی کار هوشمندانه‌ای است زیرا همین حالا نیز هوش مصنوعی در حال تغییر روش دستیابی به مخاطب است، کاری که پرهزینه و پر از آزمون‌وخطاست. به گفته توبی نوازور (Toby Nwazor) با استفاده از برچسب‌های جستجوی ابتدایی که برای نتایج به کار گرفته می‌شود، زمانی که کاربر از میان نتایج جستجو موارد مورد نظرش را انتخاب می‌کند هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از این اطلاعات به‌صورت خودآموز خود را به‌تدریج بهبود داده و هر دفعه نتایج بهتر و مرتبط‌تری را استخراج کند.








    ۱- پردازش اطلاعات

    ازآنجاکه هوش مصنوعی توانایی خارق‌العاده‌ای در پردازش و آنالیز حجم بالای اطلاعات را دارد می‌تواند برای شرکت‌ها در وقت و هزینه صرفه‌جویی زیادی کند. مهم‌تر اینکه هوش مصنوعی نتایج بهتر و مفیدتری از اطلاعات موجود استخراج خواهد کرد. هوش مصنوعی از هدر رفتن فرصت‌های دستیابی به مشتریان جلوگیری می‌کند. برای رسیدن به مرحله فروش نیاز به ۶ تا ۸ لمس روی تلفن همراه است و زمان به سراغ مخاطب رفتن نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.






    ۲- شخصی‌سازی

    کاربرد هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک باعث سهولت فرآیند رساندن پیام مناسب به فرد مناسب در زمان مناسب می‌شود. اگر تکنولوژی هوش مصنوعی را در اختیار داشته باشید استراتژی بازاریابی‌تان می‌تواند بهره‌وری کارتان را بالا برده و باعث ایجاد رابطه با مخاطب شود (به‌طوری‌که شش تا هشت لمس مذکور زودتر اتفاق بیافتد) و همچنین زمانی که هوش مصنوعی باعث جلب توجه مخاطب شد توانایی عکس‌العمل شما را بالا ببرد.




    هوش مصنوعی و هر چه انسانی‌تر شدن ربات‌های گفتگو باعث می‌شود بخش خدمات مشتریان شما بتواند در تمام ساعات شبانه‌روز مکالمه‌ای بامفهوم با مشتریان داشته و به تمام سؤالاتشان پاسخ دهد.






    ۳- سفارشی‌سازی

    کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی علاوه بر ظرفیت‌هایش برای نسل امروزی می‌تواند به بازاریابان هوشمند درزمینهٔ شخصی‌سازی ارتباط با مشتریان کمک کند. تکنولوژی تشخیص چهره هوش مصنوعی نزدیک به ۹۹ درصد دقت پیدا کرده و این ابزاری است که ۵۹ درصد فروشندگان لباس در انگلیس برای فرستادن پیشنهادهای تخفیف و پیام‌های خوش‌آمد گویی به مشتریان استفاده می‌شود.








    هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از تکنولوژی در حال پیشرفت، متن‌هایی را تولید کند که گویی توسط انسان‌ها نگارش شده و با این کار در انتخاب و حتی تولید محتوا به شما کمک کند. این‌ها فقط چند نمونه از کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی است که می‌تواند به کمپین تبلیغاتی شما کمک کند. تکنولوژی تشخیص صدا و ترجمه خودکار می‌تواند ورود شما به دنیایی جدید از فرصت‌ها را هموار سازد درحالی‌که صدها ساعت محتوا را فقط در مدت چند دقیقه ترجمه می‌کند تا به صورتی قابل‌قبول در اختیار مشتریان بین‌المللی قرار گیرد. به کمک کاربرد هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک قادر هستید صفحات جذاب اینترنت را فقط در چند ثانیه طراحی کرده و هزینه طراحی وب را از کار شما کسر کنند.






    ۴- قیمت‌گذاری

    نهایتاً یک امکان دیگر که هوش مصنوعی برای بازاریابان حرفه‌ای فراهم می‌کند قیمت‌گذاری شناور است. رابرت آلن (Robert Allen) مدیر محتوای دیجیتال، در LinkedIn گفته است که تخفیف‌ها خیلی اثر گذارند اما می‌توانند به کار شما آسیب نیز بزنند. حراجی‌ها نیز بسیار مؤثر هستند زیرا کسانی که قبلاً فکر می‌کردند از پس هزینه محصول شما برنمی‌آیند را ترغیب به خرید می‌کند. اما همچنین به این معنی است که کسانی که حاضر بودند قیمت بیشتری برای محصول شما پرداخت کنند حالا کمتر هزینه می‌کنند. قیمت‌گذاری شناور این مشکل را با فرستادن تخفیف به کسانی که به آن احتیاج دارند و تشویق آن‌ها به خرید حل می‌کند. فرستادن پیشنهاد حراج محصولاتتان به کسانی که به آن نیاز دارند و نه همه مشتریان باعث جلوگیری از ضرر کردن شما می‌شود.








    درنهایت باید گفت که الان وقت شروع استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی است زیرا همین حالا نیز این تکنولوژی توسط شرکت‌های عظیمی مثل آمازون، استارباکس و هول فود (Whole Foods) استفاده می‌شود و این باعث پیشرفت این عرصه و پاسخگویی دائم به نیاز مشتریانی شده که هر چه بیشتر به دنبال محتوا و تجربه خرید شخصی‌سازی‌شده هستند.






    زمانی که دستیاران فروش مجازی با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند تکنولوژی هوش مصنوعی هر چه بیشتر با عادات مشتریان آشنا شده و می‌تواند به‌صورت دقیق‌تری بازاریابی کند. با استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک احتمال افزایش تأثیرگذاری و یافتن مخاطب مناسب افزایش می‌یابد.







    کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی و تجارت الکترونیک
+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 8 نخست 1234 ... آخرین
نمایش نتایج: از 11 به 20 از 71

موضوعات مشابه

  1. کاربرد مهم هوش مصنوعی _ مبادلات مالی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 29
    آخرين نوشته: 2018/04/28, 00:06
  2. ۶ تاثیر هوش مصنوعی در زندگی آینده انسان‌ها
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:33
  3. گام های گوگل به سمت هوش مصنوعی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:29
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 17:18
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 16:33

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش