همکاران سیستم – خیلی از افراد با شنیدن اصطلاح «هوش مصنوعی» به یاد رایانه، نرم‌افزار یا الگوریتمی می‌افتند که قرار است هوش انسان را بازسازی کند و احتمالاً جای مشاغل بسیاری همچون روزنامه‌نگاری، وکالت، پزشکی و حسابداری را بگیرد.
حتی برخی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده‌اند که هوش مصنوعی تا آنجا قدرت می‌گیرد که تمام شغل‌های ما را تصاحب خواهد کرد. ولی تحقیقات گارتنر نشان می‌دهد که این فناوری تا بدین حد وحشتناک نیست و عامل بیکاری ما و یا فرزندان‌مان در آینده نخواهد بود.
به گزارش وب‌سایت گارتنر، تا سال ۲۰۲۰ هوش مصنوعی بالغ بر ۱.۸ میلیون فرصت شغلی را از بین خواهد برد ولی از آن طرف ۲.۳ میلیون فرصت شغلی جدید به وجود می‌آورد.

گارتنر می‌گوید تعداد و نوع مشاغلی که تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار می‌گیرد متفاوت است. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۹ تقاضا برای مشاغل مربوط به بخش پزشکی، خدمات عمومی و آموزش افزایش خواهد داشت ولی درخواست برای استخدام نیروهای مربوط به خدمات تولید کمتر می‌شود.
همچنین طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۵۰ مشاغل مرتبط با هوش مصنوعی به دو میلیون فرصت شغلی جدید خواهد رسید. به عبارت دیگر، اگر چه هوش مصنوعی میلیون‌ها فرصت کاری متوسط و پایین را حذف خواهد کرد ولی از آن سو، باعث ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی کاری جدید در حوزه‌های گوناگون از جمله مدیریت خواهد شد.
Svetlana Sicular معاون پژوهش گارتنر با بیان این مطلب افزود: هوش مصنوعی باعث می‌شود بهره‌وری در بسیاری از مشاغل افزایش یابد. بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ ارزش تجاری بازار هوش مصنوعی به ۲.۹ میلیارد دلار برسد.

https://www.systemgroup.net/tech-new...%d9%85-%d8%b4/