ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    جاسوس های «سازمان سیا» جای خود را به هوش مصنوعی می دهند؟!

    سازمان سیا نیز به این مسئله پی برده و در یک کنفراس اعلام نموده چند سالی است که تلاش می‌کند با گذر از جاسوسی سنتی به جاسوسی هوش مصنوعی برسد تا بتواند از کشورش در برابر ماشین‌ها و تکنولوژی‌های بیگانه محافظت کند چرا که اکنون مقابله با نفوذ هوش مصنوعی و توسعه‌ی ابزار‌هایی برای غلبه بر آن اهمیت زیادی دارد.
    به گفته‌ی مسئولان این سازمان جاسوسی، سالهاست که دیگر کشور‌ها توانسته‌اند تا با تکیه بر دانش هوش مصنوعی، ماموران مخفی دشمنانشان را شناسایی کرده و تحت نظرشان بگذارند. او توضیح داد که در عصر دیجیتال دیگر نمی‌توان جاسوس‌هایی با چندین هویت مختلف به وجود آورد چرا که رد دیجیتال و فعالیت در فضای مجازی دست ارگان‌ها را بسته و به طور کلی در دنیای مدرن، محلی مناسب برای مخفی کردن جاسوس‌ها ندارد.

    سازمان سیا، سی سال است که در حال فراهم کردن گذر از جاسوسی ستنی به جاسوسی هوش مصنوعی است. این ارگان طی این مدت سعی کرده وابستگی خود را به نیروی انسانی کم کرده و هوش مصنوعی مناسبی در این زمینه طراحی کند تا تمام کاستی ‌ها موجود را از بین ببرد. بدین ترتیب ممکن است در آینده‌ای نزدیک حتی شاهد عصری باشیم که جاسوس‌ های سیا جای خود را به هوش مصنوعی دهند؟
    سال ۱۹۸۴ یک یادداشت طبقه بندی شده از طرف سرپرست بخش هوش مصنوعی سیا خطاب به رئیس این سازمان نوشته شد و طی آن از وی خواسته شد تا پشتیبانی نظری و حرفه‌ای از هوش مصنوعی را بیشتر کرده و یک فضای ایمن و منبع باز ایجاد کنند تا آژانس‌های دولت‌های متحد بتوانند از آن استفاده کنند.

    مشکل امروز جاسوس‌ها این است که آنها نمی‌توانند هویت خود را مخفی کنند چرا که اکنون راهکار جعل اسناد یا استفاده از نام‌های مختلف کارساز نیست و ابزارهای هوش مصنوعی قادرند در یک ویدیو‌ی نظارتی صورت یک فرد به خصوص از جاسوس‌ های سیا را شناسایی کرده و با لیست مظنونین تطبیق دهند.
    به گفته‌ی سیا اکنون ۳۰ کشور، از چنین ابزاری بهره می‌برند و توسعه‌ی ابزار‌های ضداطلاعاتی در زمینه‌ی هوش مصنوعی می‌تواند برگ برنده‌ای سرنوشت‌سازی در اختیار سازمان سیا قرار دهد.
    منبع: دیجیاتو

    جاسوس های «سازمان سیا» جای خود را به هوش مصنوعی می دهند؟! - 24 آنلاین نیوز
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش
    در عصر اطلاعات و تکنولوژی، استفاده از انسان به عنوان جاسوس، آن هم به شکل سنتی‌اش، کمی دور از ذهن و عجیب به نظر می‌رسد. آژانس اطلاعاتی ایالات متحده یعنی سازمان سی‌آی‌ای (CIA) هم از این موضوع خبر دارد و در همین راستا، می‌خواهد سراغ ماشین‌ها برای انجام کارهای جاسوسی خود برود.


    در عصر اطلاعات و تکنولوژی، استفاده از انسان به عنوان جاسوس، آن هم به شکل سنتی‌اش، کمی دور از ذهن و عجیب به نظر می‌رسد. آژانس اطلاعاتی ایالات متحده یعنی سازمان سی‌آی‌ای (CIA) هم از این موضوع خبر دارد و در همین راستا، می‌خواهد سراغ ماشین‌ها برای انجام کارهای جاسوسی خود برود.


    سی‌آی‌ای می‌خواهد به جای فرستادن افراد به دیگر کشورها برای دست‌یابی به اطلاعات، به استفاده از کامپیوترها روی بیاورند و همان کارها را سریعتر و بهینه‌تر انجام دهند.

    «داون میریکس» (Dawn Meyerriecks)، مدیر بخش توسعه‌ی تکنولوژی در سی‌آی‌آی، به تازگی در کنفرانسی مختص هوش مصنوعی در کالیفرنیا، درباره‌ی استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای جاسوسی صحبت کرده است. میریکس می‌گوید که کشورهای دیگر سال‌هاست که از هوش مصنوعی برای دنبال کردن جواسیس دیگر کشورها استفاده می‌کنند.

    مدیر توسعه‌ی تکنولوژی آژانس اطلاعاتی امریکا می‌گوید که حفظ هویت تقلبی جاسوس‌های این سازمان، در دوره‌ای که می‌توان افراد را به صورت دیجیتال و از طریق شبکه‌های اجتماعی رصد کرد، بسیار سخت شده است؛‌ طوری که دنیای مدرن و امروزی، ظرفیتی برای فعالیت جاسوس‌ها باقی نگذاشته است.

    سی‌آی‌ای می‌گوید که از این پس می‌خواهند به جای فرستادن افراد به دیگر کشورها برای دست‌یابی به اطلاعات، به استفاده از کامپیوترها روی بیاورند و همان کارها را سریعتر و بهینه‌تر انجام دهند.

    جالب این جاست که سازمان CIA از سال ۱۹۸۴ برنامه‌ی انجام چنین کاری را داشته است. در پرونده‌ای این سازمان گروهی به اسم AI Steering Group را توصیف می‌کند که به مدیران سی‌آی‌ای از وضعیت پیشرفت و توسعه‌ی هوش مصنوعی گزارش می‌دهند.

    جایگزین جاسوس‌های آمریکایی با هوش مصنوعی

    برخلاف گذشته که جاسوس‌ها تلاش می‌کردند با استفاده از مدارک تقلبی و دروغ‌های تر و تمیز، هویت خودشان را مخفی کنند، آن‌ها امروزه با کامپیوترهایی طرف هستند که می‌تواند چهره‌ی آن‌ها را در جمیعتی بزرگ تشخیص دهد و تمام آمار و اطلاعات آن‌ها را به بیرون بریزد.

    داون میریکس می‌گوید که حداقل سی کشور در دنیا چنین تکنولوژی‌هایی را در اختیار دارند و در نتیجه، سازمان‌های جاسوسی باید به دنبال راهکارهایی جدید باشند.

    کاملا واضح است که دوره‌ی فعالیت افرادی مثل جیمز باند، آن هم با گجت‌های عجیب و غریب و ظاهر تر و تمیزشان، به پایان رسیده.

    جایگزین جاسوس های آمریکایی با هوش مصنوعی - پایگاه خبری تحلیلی تیک
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوعات مشابه

  1. قدرت فزاینده زنان در هوش مصنوعی
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 16:16
  2. گوگل در تلاش ساخت مرکز هوش مصنوعی در چین
    توسط Sina homaei در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/26, 15:59
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/18, 11:10
  4. یادگیری هوش مصنوعی از اشتباهات
    توسط uppteck در انجمن هوش مصنوعی AI
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/11, 11:29
  5. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2017/10/19, 17:49

مجوز های ارسال و ویرایش