گروه تحقیقات بانک توسعه اسلامی (IDB) عربستان صعودی جهت توسعه محصولات مالی جدید مطابق با شریعت اسلام بکار خود ادامه می دهد.
به گزارش رویترز(Reuters)، موسسه آموزش و تحقیقات اسلامی با توافق دو شرکت استارت آپ اتون(Ateon) و ستل مینت(SettleMint) که دومین آن در بلژیک مستقر می باشد، جهت مطالعات فنی پیش از تحقیق و توسعه راه اندازی شده است. شرکت SettleMint در اوایل هفته جاری اخبار مربوط به این معاملات را در وبلاگ رسمی خود منتشر نمود. در شریعت اسلام بطور کلی هر گونه سود تسهیلات و همچنین سرمایه گذاری های احتکار آمیز ممنوع می باشد. در حالیکه مشخص نیست چه نوع محصول خاصی ممکن است نهایتا تحت توسعه قرار گیرد، این گروه طی گزارشی عنوان داشته که به مبادله دارایی هایی که می توانند طی زمان نسبتا سریعی تسویه شوند، تمایل دارد. متیو ون نیکرک(Matthew Van Niekerk)، مدیر عامل و موسس شرکت SettleMint ، طی بیانیه ای اذعان داشت:
“ما از اینکه می توانیم با این پروژه همکاری داشته باشیم، بسیار هیجان زده هستیم. یکی از ارزشهای اصلی شرکت SettleMint این است که همیشه با استفاده از بلاکچین جهت تامین مالی و توسعه ۵۷ کشور عضو سعی بر تغییر جهان به شکل بهتر داشته و این پروژه به نوعی در راستای اهداف ما می باشد.”


براساس بیانیه ای از سوی شرکت SettleMint، قراردادهای هوشمند(smart contracts) بلاکچین با کاهش پیچیدگی های قانونی و اجرایی و انحرافات مربوط به محصولات مالی مطابق با شریعت اسلامی کمک می کند که فرایندهای قراردادی موسسات اسلامی بطور خودکار عمل نمایند.

نظر شما درباره این حرکت عربستان سعودی چیست؟ با توجه به رشد پر سرعت این فناوری در خاورمیانه ایران چه جایگاهی میتواند در معادلات منطقه ای داشته باشد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید



https://arzdigital.com/islamic-devel...hain-products/