با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بوشهر:


طی تفاهم‌نامه دیگری مقرر شد با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر پلتفرمی با موضوع تامین مالی جمعی یا همان کراود فاوندینگ به کسب‌وکارهای نوپا معرفی شود. مطابق این تفاهمنامه در این پلتفرم ۱۴۰ سرمایه‌گذار به استارتاپ‌های استان بوشهر معرفی می‌شوند و بعد از تکمیل بانک اطلاعات کامل این استارتاپ‌ها، تفاهم‌نامه به اجرا در می‌آید.
دو تفاهم‌نامه برای تامین سرمایه استارتاپ‌های بوشهر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسید. جمعه (۲۶/۰۵/۱۳۹۷) با حضور وزیر ارتباطات در بوشهر تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای میان اداره کل ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات استان بوشهر، یکی از شرکت‌های شتاب‌دهنده و پارک علم و‌ فناوری بوشهر به امضا رسید. مطابق این تفاهم‌نامه، شتابدهنده دیموند متعهد شد تا به استارتاپ‌های استان بوشهر خدماتی چون آموزش و مشاوره‌های حقوقی و مالی ارائه کند.

معرفی ۱۴۰ سرمایه‌گذار به استارتاپ‌های بوشهر
همچنین طی تفاهم‌نامه دیگری مقرر شد با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر پلتفرمی با موضوع تامین مالی جمعی یا همان کراود فاوندینگ به کسب‌وکارهای نوپا معرفی شود. مطابق این تفاهمنامه در این پلتفرم ۱۴۰ سرمایه‌گذار به استارتاپ‌های استان بوشهر معرفی می‌شوند و بعد از تکمیل بانک اطلاعات کامل این استارتاپ‌ها، تفاهم‌نامه به اجرا در می‌آید.

۲۰۰ میلیون دلار، درآمد سالانه از صادرات نرم‌افزار
آذری جهرمی در نشست با فعالان و نخبگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر که در دومین روز از سفرش به این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه دنیا به سمت افزایش بهره‌وری می‌رود تا از منابع محدودی که وجود دارد حداکثر استفاده را بکنیم، گفت: «بهره‌وری شعار اول و آخر دنیاست که ابزار آن فناوری اطلاعات است.»
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در دنیا با وجود رشد اقتصاد کشاورزی و صنعت به دلیل بکارگیری فناوری اطلاعات، اشتغال در این حوزه‌ها کمتر می‌شود، افزود: «تنها حوزه اقتصادی که در دنیا رشد و اشتغال در آن همزمان رو به رشد است حوزه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات است که از آن تحول دیجیتال یا انقلاب صنعتی چهارم یاد می‌شود.»
او گفت: «هم اکنون در کشور اقتصاد مبتنی بر صنعت تلکام بازار ۴۰ هزار میلیارد تومانی دارد درحالیکه هنوز هیچ آمار رسمی از اندازه مبتنی بر فناوری اطلاعات نداریم.»
آذری جهرمی با بیان اینکه در حوزه تولید سخت‌افزار در دنیا شانس بالایی نداریم مگر تولید کالاهای استراتژیکی که روی آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، بیان کرد: «بنا بر اعلام اتاق بازرگانی سالانه ۲۰۰ میلیون دلار درآمد حاصل از صادرات نرم‌افزار داریم.»
آذری جهرمی با تاکید بر اهمیت در اختیار گذاشتن داده‌های باز برای رشد اقتصاد کشور، گفت: «به‌دنبال آن هستیم که با بازسازی داده‌ها کل زیست‌بوم اصلاح شود و در همه تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌هایی چون وزارت کشاورزی و وزارت نیرو امضا کردیم بر موضوع آزادسازی داده‌ها تاکید کردیم.»

شنبه‌پرس | تفاهم‌نامه‌هایی برای ارائه خدمات و تامین سرمایه استارتاپ‌ها به امضا رسید - شنبه‌پرس