در سال های اخیر، تکنولوژی تقریباً در هر بخشی از زندگی ما نفوذ کرده و هنر هم از این قاعده مستثنی نیست. تکنولوژی بر خلق هنرمند تأثیر گذار است و این راه استفاده ما از آثار هنری هم هست.
این همیشه مسئله مورد نظر نبوده است. حتی اگر شما مثل خود من یک خبره هنری تازه کار باشید، باز هم می دانید که همیشه هنر خالص و سنتی با تکنولوژی همکاری نداشته است. در اصل، این ها دو گروه بسیار متمایزی هستند که همراه با دانشمندان کامپیوتر بیشتر از لحاظ عملی و هنری با نمادگرایی در ارتباط هستند.
الان نوبت این است که سراغ این کلیشه ها برویم: بازار استارت آپ هنر، زنده و سالم است. تعداد انگشت شماری از اپ ها و وب سایت ها بهترین هر دو عرصه را با هم ادغام می کنند و سرویس های مختلفی اعم از نمایشگاه آثار هنرمندان را برای میزبانی مزایده فروش آثار هنری فراهم می کنند.
این پلتفرم ها، هنر را در دسترس همه قرار می دهند و موانع این بخش را برطرف می کنند. در واقع، به یک کارشناس هنری تبدیل می شوند که فقط یک اپ را دانلود می کند!
Paddle8
این جا خانه مزایده آنلاین است که همه شما پیشنهاد دهندگان می توانید در آن حضور داشته باشید. Paddle8 خانه مجموعه گسترده هنر معاصر می باشد که به دقت توسط متخصصان انتخاب شده است.
این پلتفرم میزبان مزایده های فروش قطعاتی از گردآورندگان معتبر و نهادهای فرهنگی می باشد. به جای جنگ پیشنهاد مزایده، در صورتی که شما برنده مزایده شده باشید و یا کسی پیشنهاد بالاتری از شما داد، اطلاعیه هایی را در ایمیل خود دریافت خواهید کرد.
Artbit
با اپ Artbit، دنیای هنر روی نوک انگشتان شماست. این اپ به شما می گوید که نزدیک ترین محل هنری به شما از موزه و گالری ها گرفته تا هنر خیابانی، کجاست.
یک عکس فوری از آثار هنری بگیرید، این اپ آن را تشخیص داده و در مورد آن بینشی که توسط انجمن Artbit گردآوری شده، به شما می دهد. همچنین این استارت آپ تأسیس شده در اسرائیل به شما اجازه می دهد که متصدی مجموعه هنری خود باشید و آثار مورد علاقه خود را با علاقمندان هنری هم رده خود به اشتراک بگذارید.
Fleck
آیا عکس های بسیار شگفت انگیزی می گیرید که سزاوار چیزی بیشتر از لایک های اینستاگرام و فیسبوک است؟ یا فقط عاشق عکاسی هستید؟ در هر صورت شما باید باید به جامعه Fleck، بپیوندید.
کاربران به عکس های ارسالی مود علاقه خود رأی می دهند و ۲۰ عکس برتر هم روزانه در یک خوراک خبری اختصاصی برجسته می شوند. این یک بازی برد-برد است که در آن عکاسان مشتاق در معرض دید قرار می گیرند و علاقمندان به عکاسی هم به کشف و تعامل با محتوای جدید می پردازند.
FRAEMd
این استارت آپ تأسیس شده در آمستردام، پاسخی برای همه مسائل و مشکلات هنری که به دنبال آن هستید می باشد. این می تواند در پیدا کردن آثاری که مناسب شخصیت و خانه شما می باشند به شما کمک کند، از کجا شروع می کنید؟
FRAEMd، به شما اجازه می دهد تا از طریق آثار مختلف به حفظ اولویت ها و طبقه بندی پایگاه داده بزرگ هنری خود با توجه به سلیقه شما بپردازند. وقتی که شما جواهری را که در رویا به دنبال آن بودید پیدا کردید، می توانید آن را از پلتفرمشان بخرید.
Artsper
کارشناسان بهترین گالری های هنر معاصر را انتخاب کرده و آن ها را در Artsper، برای فروش می گذارند.
گالری های هنری برای یک گردش فرهنگی خوب ایجاد شده اند، اما گاهی اوقات اثر هنری مورد نظر شما در نزدیکی تان به نمایش گذاشته نمی شود یا شما به سادگی نمی توانید وقتی برای گالری گردی بگذارید. این استارت آپ فرانسوی با آوردن بیش از ۲۰هزار اثر هنری از سراسر جهان در یک پلتفرم، این مشکل را حل کرده است.

مترجم : صدف رستگار
منبع : TNW
5 شرکتی که هنر را وارد استارت آپ کردند - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی