Uber، در چین سرویس کارپولینگ (استفاده مشترک از ماشین با هدف حذف ماشین های تک سرنشین) جدیدی راه اندازی می کند
شاید Uber در ایالات متحده بزرگ ترین شرکت به اشتراک گذاری سفر با ماشین (ridesharing) باشد، اما در چین، جایی که رقیبش دیدی کوایدی می گوید ۸۰ درصد بازار را تسخیر کرده، تا حد کمی در حال بدست گرفتن بازار است.
این شرکت دیروز تاکتیک جدیدی برای کم کردن این فاصله اعلام کرد: کارپولینگ.
این سرویس برای مسافران سواره مثل سرویس موجود Uber تحت عنوان “Uber مردم” عمل می کند که در آن رانندگان مجاز به برداشتن مسافران متعدد هستند. اما برای رانندگان عملکرد متفاوتی دارد و خود Uber آن را این گونه تشریح می کند:
رانندگان عضو اپ می شوند و مقصد خود را به Uber گزارش می دهند. بعد از آن ما درخواست های مسافرانی که مسیرشان با آن ها یکی است و همچنین مبلغی که بابت سوار کردن مسافران دریافت خواهند کرد را به آن ها نشان می دهیم. در نهایت این راننده است که تصمیم می گیرد درخواست را بپذیرد یا نه.
این سرویس قبل از این که به شهرهای دیگری گسترش پیدا کند، کار خود را در شهر چنگدو چین آغاز می کند. این اولین باری است که شرکت محصولی را خارج از ایالات متحده راه اندازی می کند، اما در پرتو نبرد رقابتی فزاینده برای تصرف بازار ridesharing چین، این مسئله شگفت انگیزی نیست.
در حال حاضر دیدی کوایدی هم به کاربران خود سرویس کارپولینگ را ارائه می دهد و او همین هفته گذشته برای ارائه سواری برای مشتریانی که بین چین و ایالات متحده سفر می کنند، همکاری خود با لیفت، بزرگ ترین رقیب آمریکایی Uber، را اعلام کرد. اوایل سال آینده، کاربران لیفت که از ایالات متحده به چین سفر می کنند قادر خواهند بود تا از طریق اپ لیفت به خدمات گردش سواره دیدی دسترسی داشته باشند و عکس آن هم صدق می کند یعنی مسافران چینی که در حال بازدید از ایالات متحده هستند می توانند از طریق اپ دیدی گردش سواره توسط رانندگان لیفت را تقاضا کنند.
Uber هم به استراتژی توسعه چین خود سرعت بخشیده و در ماه ژوئن اعلام می کند که قصد دارد بیش از یک میلیارد دلار در کشور سرمایه گذاری کند.
خط توسعه تهاجمی Uber برای چین محفوظ نیست. طبق گزارش سن حوزه مرکوری نیوز، این شرکت تصمیم دارد ساختمان قدیمی سیرز در اوکلند را خریداری کرده و در سال ۲۰۱۷ دفتری با دو تا سه هزار کارمند افتتاح کند.
منبع : Eentrepreneur.com
راه اندازی سرویس Carpooling اوبر در چین - ایران استارتاپ اولین سایت اخبار استارتاپهای ایرانی و خارجی