مدیرکل تامین اجتماعی ایلام از بازنشستگان به عنوان سرمایه های ارزشمند سازمان یاد کرد و گفت: بازنشستگان باید تجربیات مفید خود را که طی سالهای خدمت و عمر خود کسب کرده اند، به نسل جدید منتقل کنند زیرا استفاده از تجربیات این افراد برای پیش بردن اهداف سازمان مفید و ارزشمند است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محسن محمودی در مراسم پیاده روی پیشکسوتان ایلام که همزمان با روز خانواده و تکریم بازنشستگان و در راستای اجرای برنامه ورزشی “نسیم سلامت” برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تامین اجتماعی استان ایلام به خود افتخار می کند که به ۳۰ هزار بازنشسته، بازمانده و از کار افتاده ارائه خدمت می کند و تلاش می کند در این راستا از هیچ تلاشی فروگذاری نکند.
وی خاطر نشان کرد: مسئولیت فردی که از محیط دولتی یا غیر دولتی بازنشسته می شود، به پایان نرسیده است و باید درعرصه خدمت به مردم بیشتر از شاغلین خود را مسئول بداند زیرا انسان در طول حیات و زندگی در قبال خود و جامعه مسئول است.
مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های ملت انقلابی ایران در دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی است و این هفته فرصت مناسبی برای انتقال ارزش‌های این دوره پر افتخار انقلاب اسلامی به نسل جوان است.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام نیز در ادامه این گفت: استفاده از تجربیات بازنشستگان، مسیر رسیدن به اهداف پیش روی سازمان را هموارتر می‌سازد.
دکترکریم لاله ماژین اظهار داشت: بازنشستگی نه تنها از کار افتادگی نیست بلکه افتخاری است که یک فرد توانسته سالهای زیادی از عمر خود را در خدمت به جامعه و مردم سپری کرده باشد از اینرو استفاده از تجربیات آنان در جهت رسیدن به اهداف سریع سازمان بسیار تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: اجرای این برنامه‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی جلوه‌ای از توجه و تقدیر از بازنشستگان و عنایت ویژه به این قشر را نشان می دهد.
دکتر لاله ماژین با اشاره به اهداف سازمان در قبال افراد تحت پوشش بیمه گفت: سازمان همواره تلاش کرده است ورزش همگانی را در بین سالمندان رایج کند و تاکنون توانسته است با تعامل دستگاه های اجرایی استان در این راستا قدم های مثبتی را بردارد.
وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، سازمان تامین اجتماعی تلاش کرده است در راستای پیش بردن اهداف و اجرای طرح نسیم سلامت در بین بازنشستگان از طریق برگزاری مسابقات ورزشی زمینه نشاط و تفریح را برای این عزیزان فراهم کند و امیدواریم این برنامه ها تداوم داشته باشد.
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام تاکید کرد: انجام ورزش های گوناگون علاوه بر آن که از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند و نقش پیشگیری را به عهده دارد، همواره در درمان بسیاری از بیماری ها موثر واقع می شود و به نوعی یک نقش درمانی را برعهده دارد.
دکتر لاله ماژین افزود: ورزش نه تنها برای سلامتی بدن مفید است بلکه تاثیرات موثری در تقویت روان و اعصاب ایفا می کند.
وی دفاع مقدس را یکی از برجسته ترین مباحث در طول تاریخ انقلاب اسلامی ذکر کرد و امنیت و آرامش امروز مردم را مدیون رشادت های شهدای گرانقدر دانست.
مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در ادامه گفت: سلامت و امنیت دو رکن اصلی در جامعه هستند.
علیرضا زرگوش، تصریح کرد: تامین امنیت و سلامت در جامعه یکی از زمینه های اصلی برای رشد و توسعه همه جانبه است که مورد توجه و تاکید دین مبین اسلام و جوامع بشری است.
وی عنوان کرد: انسان و جامعه سالم می تواند با امنیت و آرامش در راستای برآورده کردن نیازهای خود و جامعه تلاش کند که این روند در صورت استمرار به توسعه و پیشرفت هر چه بهتر آن جامعه کمک خواهد کرد.
وی افزود: حضور پیشکسوتان در خانواده باعث تقویت بنیاد خانواده می شود زیرا رکن اساسی در جامعه نهاد خانواده است.
گفتنی است؛ در پایان این همایش از تعدادی از بازنشستگان، مستمری بگیران و از کار افتادگان استان، با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.


http://www.tamin.ir/News/Item/32450/2/32450.html