مدیر کل تامین اجتماعی کرمان در جلسه مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: ٢٦شعبه اصلی تامین اجتماعی در استان کرمان فعالیت می کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسینی در این نشست گفت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه ای کشور بیش از ٥٠ % جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و براساس قانون یک سازمان عمومی غیر دولتی محسوب می شود که منابع آن بدون کمک دولت از محل پرداخت حق بیمه شرکاء اجتماعی سازمان تامین می شود.
وی با اشاره به یک میلیون و ٤٠٠ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی در استان کرمان گفت: در استان کرمان ٩٠هزار خانواده مستمری بگیر ازمزایای این سازمان استفاده می کنند.
حسینی تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان کرمان را بیش از ٤٢٠هزار نفر اعلام کرد و افزود: ٢٨٩هزار نفر بیمه شده اصلی در ٤١هزار کارگاه فعال مشغول به کار هستند.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان گفت: بیش از ١٣٥ هزار نفر بیمه شده در استان خاص اعم از قالیباف، کارگران ساختمانی و خادمین مساجد حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کنند.
حسینی با اشاره به چهار راهبرد اصلی سازمان (قانون گرایی، پاکدستی، برنامه محوری و پاسخگویی) در زمان تصدی دکتر نوربخش به عنوان مدیر عامل سازمان گفت: سازمان تامین اجتماعی در کلان کشور ماهانه ٥٢٠٠ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران پرداخت می کند که در استان کرمان در بخش بیمه ای ودرمان این رقم به ١٤٠ میلیارد تومان می رسد و از این مبلغ در بخش بیمه ای بیش از ١٠٠ میلیارد تومان به بازنشستگان، بازماندگان و ازکارافتادگان پرداخت می شود.
وی گفت: ٦ شعبه تامین اجتماعی در یک ساله اخیر در شهر های کرمان، رابر، شهداد، گلبافت، نوق و فهرج راه اندازی شده است و مجوز٣ کارگزاری جدید در کنار ٥ کارگزاری فعال اخذ شده که به زودی در حوزه شعب یک و سه کرمان و شهرستان زرند راه اندازی می شود.
حسینی افزود: ١٤ شعبه اقماری در سطح استان کرمان فعال هستند که به زودی در شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر اقتصاد مقاومتی کارگزاری جدید راه اندازی می شود.
حسینی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست نظرات کارشناسی سازمان در تصویب لوایح و طرح ها لحاظ شود تا حق شرکاء اجتماعی ضایع نشود چرا که تمام منابع سازمان از آن شرکای این سازمان است. مدیر درمان تامین اجتماعی کرمان نیز در ادامه این نشست به نحوه ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان استان، گفت: خدمات درمانی در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم ارائه می شود.
دکتر امین فخر افزود: در بخش درمان مستقیم سه بیمارستان (پیامبر اعظم(ص) کرمان، دکتر غرضی سیرجان و امام علی(ع) زرند) و١٣ درمانگاه خدمات درمانی را به مراجعین ارائه می کنند ودر بخش درمان غیر مستقیم از طریق دفتر اسناد پزشکی استان و عقد قرار داد با بیش از ١٤٠٠ موسسه و مرکز تشخیصی و درمانی، خدمات درمانی برای بیمه شدگان تامین می شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته پنج و نیم میلیون نفر خدمات سرپایی و ٥٤ هزار نفر خدمات بستری در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان دریافت کرده اند و ٢٦ هزار نفر جراحی شده اند.
دکتر فخر گفت: هشت و نیم میلیون نفر نیز مراجعه سرپایی به مراکز طرف قرار داد داشته اند و ٩٧ هزار بیمار نیز در این مراکز بستری شده اند وسازمان تامین اجتماعی ٧٠ درصد تعرفه دولتی خدمات سرپایی و ٩٠ درصد هزینه های بستری را به موسسات مذکورمی پردازد.
وی بودجه صرف شده برای تامین درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی استان در سال گذشته را ٤٤٠ میلیارد تومان ذکر کرد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان به وضعیت شاخصهای اجتماعی سلامت در کشور پرداخت و گفت: متاسفانه از این حیث در وضعیت خوبی قرار نداشتیم بطوریکه میزان و سهم بیماران در پرداخت هزینه های درمانی و هزینه های فاجعه بار درمان در حد بالا قرار داشت و وضعیت نگران کننده بود و همین وضعیت باعث شد دولت یازدهم مقوله سلامت را در اولویت های اصلی قرار بدهد تا میزان پرداختی و سهم مردم در هزینه های درمانی کاهش یابد و این اتفاق بسیار خوبی بود.
دکتر فخر وجود بخش درمان در سازمان تامین اجتماعی را یک نقطه امید برای بیمه شدگان دانست و گفت: خدمات درمانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی انگیزه فراوانی در افراد ایجاد می کند تا تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی قرار گیرند. در ادامه این جلسه نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در این استان تشکر کردند و به اتفاق حمایت خود را از نظرات کارشناسی و تخصصی تامین اجتماعی با توجه به رسالت سازمان و جمعیت تحت پوشش آن در تصویب لوایح و طرح ها در سطح علنی مجلس و کمیسیون های مربوطه اعلام کردند.

http://www.tamin.ir/News/Item/32264/2/32264.html