ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2018/04/10
    نوشته ها
    2,850
    20
    مدیر بخش

    استارت اپ های موفق ایران

    استارتاپ چیست؟

    استارتاپ یک رویداد یا همایش، یک وب سایت و یا اپ موبایل نیست. استارتاپ یک شرکت کوچک که در حال درآمدزایی و رشد است، نیست. استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است. استارتاپ ها، معمولا حول ایده های نوآورانه و خلاقانه بنا می شوند. در واقع فرد یا افرادی خوشفکر، با ایده های نو، در جستجوی روش هایی برای کسب درآمد از آن ایده و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند. نوآوری در استارتاپ ها، به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات خود را نشان می دهد.

    به دلیل اهمیت استارت آپ ها قصد داریم در اینجا 9 استارت آپ معروف ایران که ضمن درآمدزایی بالا تقریبا در این زمینه پیشرو هستند را معرفی کنیم برخی از این استارت آپ ها برند شده و از نظر ارزش گذاری بسیار بالا هستند.

    ۱. دیجی‌کالا


    دیجی کالا بزرگترین شرکت خرده فروشی صورت اینترنتی در ایران است که در سال ۲۰۰۶ راه اندازی گردید. امروزه دیجی کالا، پربازدید ترین سایت در خاورمیانه و بزرگترین سایت فروش محصولات دیجیتالی و الکترونیکی در ایران می باشد. این وب سایت در آغاز راه خود تنها به نقد و بررسی کالاهای دیجیتال نظیر موبایل و لپتاب و… می نمود ولی با گذشت زمان به فکر فروش این محصولات در وب سایت خود افتاد تا به امروز که شاهد این هستیم که تقریبا کالایی نمانده که شما مشابه آن را در دی جی کالا یافت نکنید.


    این فروشگاه با ضمانت یک هفته ای تعویض و پس گرفتن کالای فروخته شده این آرامش خاطر را به مشتری میدهد که اولا جنسی که به دست او میرسد اصلی است و ثانیا در صورتی که از کیفیت و کارایی کالا رضایت نداشته باشد میتواند با انجام مقدمات کار کالای خریداری شده ی خود را برای شرکت باز پس بفرستد و به جای آن کالای مشابه ای دریافت نماید و یا اینکه هزینه پرداختی خود را باز پس گیرد. از تاسیس دی جی کالا تا به امروز نزدیک به ۱۱ سال می گذرد و در حال حاضر این سایت از نظر موسسات تعیین سطح خارجی با ارزش ۱۵۰ میلیون دلار بزرگترین استارتاپ ایرانی لقب گرفته است.



    ۲. کافه بازار


    این شرکت بزرگترین بازار انواع اپلیکیشن های گوشی های هوشمند در ایران می باشد. موسسان این استارتاپ توانسته اند میلیون ها کاربر، تبلیغات کنندگان اینرنتی و برنامه نویسان گوشی های هوشمند را از طریق بسترهایی مانند آپ استور بازار به یکدیگر متصل نمایند.



    پس از اینکه شرکت گوگل برای دسترسی کاربران ایرانی به برنامه های قرار داده شده در فروشگاه گوگل (گوگل پلی) محدودیت ایجاد کرد شرکت آوای همراه هوشمند با بومی سازی برنامه ای مشابه برنامه گوگل پلی توانست تا حد قابل قبولی خلا ایجاد شده برای کاربران اندرویدی را از بین ببرد و با در دسترس قرار دادن بازی ها و نرم افزار های تولید داخل سهم بزرگی در پیشرفت اینگونه بازی و نرم افزار ها ایفا نمود. این زنبیل کوچک کمتر از 5 سال است که بافته شده است اما با همین سن کم توانسته به یکی از محل های مورد اطمینان برای دانلود بازی و نرم افزار اندروید تبدیل شود.




    ۳. اسنپ


    اسنپ یکی از استارتاپ های موفق و الهام گرفته شده از ایده خلاقانه Uber (بزرگترین شرکت تاکسی ‌رانی دنیا) است. این شرکت توانست با داشتن یک اپلیکیشن موبایل، افرادی که تمایل دارند تا به عنوان تاکسی فعالیت کنند را جذب کرده و با آنها همکاری داشته باشد. از طرفی با ارائه خدماتی با کیفیت بالا و پشتیبانی قوی به همراه هزینه پایین، مشتریان زیادی را به خود جذب نماید.

    این شرکت که در سال ۱۳۹۳ توسط شهرام شاهکار، یک دانشجوی مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان اولین استارت آپ ایرانی در زمینه ی حمل و نقل عمومی تاسیس شد.

    اپلیکیشنی که این دانشجو آن را معرفی کرد، تنها سه سال بعد، چندین میلیون یورو سرمایه از سوی یک شرکت بین المللی جذب کرد! اسنپ، اولین و بزرگترین شرکت نرم افزاری درخواست خودرو در ایران، در سال ۱۳۹۵ معادل ۲۰ میلیون یورو سرمایه از MTN دریافت کرد. جالب است بدانید که اسنپ از سال ۱۳۹۳ تاکنون با میانگین رشد ماهیانه ۱۰۰ درصدی توانسته به یکی از بازیگران اصلی تجارت ‌الکترونیک در ایران تبدیل شود. این اپلیکیشن ده ها هزار کاربر به‌عنوان راننده و صدها هزار کاربر به‌عنوان مسافر دارد.




    ۴. آپارات


    از زمانی که وب سایت آپارات شروع به فعالیت نموده است ۵ سال می گذرد، این سایت در واقع بومی سازی شده‌ی سایت یوتیوب می باشد که با فیلتر بودن این شکبه جهانی در ایران آپارات توانسته به خوبی جایگزین مناسبی برای این وب سایت در داخل کشور باشد و از این طریق به درامد قابل توجهی دست پیدا کند. این سایت در سال ۸۰ تاسیس شد و در سال ۹۳ پس از تاسیس حساب کاربری رئیس جمهور در این سایت، آپارات رسما وارد دنیای پخش ویدیوی آنلاین شد. سایت آپارات از سایت های زیر مجموعه ی شرکت صبا ایده است، این شرکت مالک سایت هایی نظیر میهن بلاگ و سایت تبلیغات کلیکی صبا ویژه نیز می باشد.





    ۵. تپسی (TAP30)
    تپسی (TAP30) رقیب قدر اپیلیکشن اسنب، سامانه هوشمند درخواست تاکسی است که در حال حاضر در شهرهای تهران و کرج و اصفهان و شیراز و تبریز و مشهد خدمات خود را ارائه می‌دهد. تپسی از طریق اپلیکیشن موبایل و پنل سازمانی، شما را با سفیران (رانندگان) مرتبط می‌سازد. شما به راحتی، با دو کلیک می‌توانید درخواست خودرو دهید و سفری با کیفیت، ایمن و ارزان را تجربه کنید.

    پدیدآورنده این استارت آپ میلاد منشی پور نام دارد. میلاد در دانشگاه تهران مهندسی مکانیک خواند و سپس به فرانسه رفت و از مدرسه عالی مدیریت پاریس (HEC) در رشته MBA فارغ‌التحصیل شد. او ده سال تجربه‌ی کار و مدیریت در شرکت‌های معتبر بین‌الملی نظیر Boston Consulting Group و Bain & Company را دارد. میلاد در این شرکت‌ها مدیر پروژه بود و به کمپانی‌هایی نظیر مایکروسافت (Microsoft)، دِل (Dell) و شرکت‌های خدمات مالی مشاوره داده است. او برای تدریس دوره‌ای کوتاه‌مدت در حوزه‌ی استراتژی و مشاوره در دانشگاه شریف، به ایران آمد و فضای کسب‌وکار ایران را در حوزه‌یIT مساعد یافت. در سال ۱۳۹۵ از کانادا به ایران بازگشت و تپسی را در همین سال راه‌اندازی کرد.




    ۶. اسنپ فود

    یکی از جذاب ترین استارتاپ های موفق ایرانی اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا می‌باشد. ایده این استارت آپ سرویس دلیوری غذا در کمترین زمان به همه نقاط تهران است.

    این اپلیکیشن بر حسب موقعیت جغرافیایی، تمامی رستوران های طرف قرارداد خود را به شما نمایش می‌دهد. بدین ترتیب، شما می‌توانید از رستوران مورد نظر، غذای مورد علاقه خود را سفارش داده و پرداخت آن را به صورت آنلاین انجام دهید. این شرکت به تازگی و با توجه به سیاست های مجموعه روماک، به اسنپ فود تغییر نام داده است.




    ۷. علی بابا

    علی بابا باسابقه‌ترین، بزرگ‌ترین و معتبرترین سامانه‌ی خرید اینترنتی بلیط هواپیما و قطار است. علی بابا نه تنها تمامی پروازهای ثبت شده در سیستم پروازهای بین‌المللی را که از مبدا یا مقصد تهران انجام می‌شود برای شما جستجو می‌کند، بلکه این جستجو را برای تمامی مقاصد پروازی و ایرلاین‌های خارجی که امکان خرید آنلاین بلیط آنها موجود است انجام می‌دهد. همچنین برای خرید بلیط چارتر، علی بابا مطمئن‌ترین گزینه است، چرا که استرداد آنلاین پروازهای کنسل شده را تضمین می‌کند.






    ۸. دیوار


    دیوار از محبوبترین و معروفترین استارتاپ های ایرانی به حساب می‌آید. قطعا برای شما هم پیش آمده که بخواهید وسیله‌ای را به صورت دست دوم خریداری نمایید یا وسایلتان را که دیگر برای شما کارایی‌ای ندارد به فروش برسانید.



    این سایت یک سایت فروش محصولات دست دوم می باشد و کابران می‌توانند ابزار، لوازم و وسایلی که به آنها نیازی ندارند در این سایت به فروش برسانند. درج آگهی در این سایت هزینه ای ندارد ولی پس از مدتی که از ثبت آگهی شما میگذرد به دلیل اینکه ممکن است آگهی های مشابه ای بر روی آگهی شما قرار گیرد و یا پایان یک ماه رایگان بودن درج آگهی عملا دیده شدن آگهی شما با مشکل مواجه شود میتوانید با پرداخت هزینه ای اصطلاحا آگهی خود را نردبان کنید و دوباره آنرا به بالای لیست فروش در سایت منتقل کنید همچنین میتوانید آگهی خود را از نوع ویژه انتخاب کنید و با درج ستاره در کنار آگهی خود توجهات بیشتری را به سمت آن جلب نمایید. این سایت در حال حاضر دو اپلیکیشن برای گوشی هایی با پلتفرم اندروید و ای او اس منتشر کرده که کاربران با استفاده از این اپ ها میتوانند کالای مد نظر خود را بدون مراجعه به سایت خریداری نمایند. شیپور نام دیگر سایتی است که کاری مشابه سایت دیوار را انجام میدهد.




    9. بامیلو

    بامیلو یک بازار تجارت الکترونیک در ایران است که در دسامبر ۲۰۱۳ تأسیس شد و در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۴ توسط رامتین منزهیان آلمانی-ایرانی با درجه کسب و کار و اقتصاد و تجربه کاری قبلی در شرکت‌های مشاوره و سرمایه‌گذاری بانکی، راه اندازی شد. فروشگاه اینترنتی بامیلو bamilo پس از دیجی کالا دومین فروشگاه اینترنتی پربازدید در ایران است. بامیلو تابستان سال ۹۳ به‌عنوان یکی از ونچرهای روماک که خود زیرمجموعه راکت اینترنت است، راه اندازی شد. موزاندو نیز پس از ناکامی در نیل به اهدافش، با بامیلو ادغام‌شده است. بامیلو بازار هدفی شبیه به دیجی‌کالا دارد و حتی تنوع بالاتر رده محصولات آن دیجی‌کالا را به تحرک واداشت. هرچند درفروش محصولات دیجیتال به دیجی‌کالا نرسیده است امّا در فروش رده پوشاک که البته دیجی‌کالا وارد آن نشده، پیشتاز بازار است.


    بامیلو پس از ثبت سفارش شما این سفارش را به تامین کنندکان کالا می رساند و آنها نیز کالا را در اختیار فروشگاه اینترنتی بامیلو قرار میدهند و پس از کنترل کیفیت و اطمینان از سلامت کالا آن را به بخش ارسال تحویل میدهد و به دست مشتری می رسانند. بامیلو ارسال کالا را به تهران رایگان وبه بقیه ی نقاط کشور باهزینه ی پایینی ارسال میکند.

    فروشگاه اینترنتی بامیلو اصالت و سلامت کامل کالا را تضمین میکند و ضمانت بازگشت کالا را نیز به همراه دارد ( بازگشت کالا در صورتی که شرایط ذکر شده در قانون بازگشت را داشته باشد.) که این خصوصیات فروشگاه بامیلو را به فروشگاه اینترنتی مطمئن تبدیل کرده است

    استارت آپ های موفق ایران
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2018/08/08
    نوشته ها
    6
    0
    عضو انجمن
    هفته نامه همشهری جوان: سال گذشته وب سایت هفته نامه اکونومیست، برترین استارت آپ های جهانی را در 50 کشور دنیا از نظر ارزش دلاری بررسی کرد. گوگل با ارزش 410 میلیارد دلار در صدر جهان قرار داشت. در این رده بندی همچنین مشخص شده که حداقل 30 کشور جهان، یک استارت آپ با ارزش یک میلیارد دلاری دارند.

    اکونومیست دیجی کالا، آپارات و کافه بازار را نیز براساس «گزارش استارت آپ جهانی» سه شرکت اینترنتی بزرگ و برتر ایران معرفی کرد. به جز این رده بندی، اطلاعات دیگری از ارزش دلاری استارت آپ های ایرانی و رتبه بندی آنها در دست نیست. براساس نظر فعالان استارت آپی و داده های میدانی، چهار استارت آپ بزرگ ایرانی دیگر را نیز معرفی کرده است.

    بزرگ ترین استارت آپ جهانی ایران


    10 سال از زمانی که دوقلوهای محمدی به فکر ایجاد سایت جامعی برای فروش و بررسی تخصصی افتادند، گذشته و حالا دیگر کسی نیست که کسب و کار اینترنتی آنها را نشناسد. اگر تا یکی دو سال پیش تنها برای خرید گوشی، لپ تاپ و... اولین مرجع بررسی تخصصی دیجی کالا بود، حالا در صفحه اول این سایت حتی صنایع دستی نیز به چشم می خورد. تبلیغات این شرکت 150 میلیون دلاری که روزی یک استارت آپ بود نیز از سطح شهر و ایستگاه های مترو، به برنامه خندوانه رامبد جوان رسیده است.

    دیجی کالا که بنا به اعلام اکونومیست بزرگ ترین استارت آپ اینترنتی ایران به شمار می رود، حالا آن قدر شناخته شده است که نیازی به معرفی آن نباشد. براساس داده های سایت الکسا، دیجی کالا از نظر محبوبیت و بازدید روزانه رتبه ششم را در ایران و رتبه 599 را در جهان به خود اختصاص داده است.




    تخفیف های میلیاردی


    سایت گروپان، در سال 2008 آغاز به کار کرد و تا سال 2010 موفق شد در قاره های آمریکا، آسیا و اروپا نفوذ کند. در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر از کل دنیا عضو این سایت هستند. گروپان با 10 هزار نفر کارمند به حدی قدرتمند است که مدیران آن ییشنهاد 6 میلیارد دلاری گوگل را برای خرید آن رد کرده اند. خرید گروهی به این صورت است که کاربران برای خرید یک کالا عضو می شوند و هرچه تعداد بیشتر شود، قیمت خرید آن کالا کمتر می شود. رزرو تالار

    این ایده اولین بار در ایران توسط سایت تخفیفان پیاده سازی شد. تخفیفان، اولین استارت آپ بزرگ ایرانی است که یک خانم، آن را راه اندازی کرده و مدیریت می کند. نازنین دانشور، این سایت را سال 90 راه اندازی کرد و منابع انسانی اش طی چهار سال، از دو به 60 نفر رسید و حالا بیش از 2 میلیون کاربر از خدمات این سایت استفاده می کنند.

    پپتر تجلر، سفیر سوئد نیز سال گذشته از این استارت آپ بازدید کرد و گفت: «ما چهره جدیدی از ایران می بینیم که کاملا پیشرفته است، بازدید از تخفیفان برای من بسیار جالب بود.»

    مرداد ماه 90، این سایت شروع به کار کرد و 20 روز بعد از آن، نت برگ که با 20 میلیون سرمایه خانوادگی اولیه راه اندازی شده بود، حداقل از نظر محبوبیت اینترنتی و میزان بازدید با رتبه 172 در ایران و 9359 در جهان، موفق تر از تخفیفان است.

    براساس داده های الکسا، تخفیفان در ایران رتبه 451 و در جهان 20259 را داراست. علیرضا صادقیان، مدیرعامل نت برگ گفته است طی چهار سال برای کاربرانشان 2 میلیارد تومان تخفیف گرفته که این میزان در ازای 250 هزار عدد نت برگ بوده است.



    سودهای میلیون دلاری فیلترینگ


    سایت آپارات در بهمن ماه سال 89 توسط شکوری مقدم، راه اندازی شد. نسخه اندروید این سرویس یک سال بعد و IOS آن نیز دو سال بعد در اختیار کاربران قرار گرفت. در آذر 92 اولین مسابقه در آپارات با عنوان «مهمان طهران» با همکاری شهرداری تهران برگزار شد.

    در اردیبهشت 93 نیز با ایجاد حساب کاربری ریاست جمهوری ایران در آپارات، اولین کانال رسمی در این سرویس معرفی شد. آپارات نیمه اول سال 93 را با نمایش مسابقات جام جهانی در تیرماه، تغییر لوگو در مرداد و برگزاری اولین دوره مسابقات در شهریور ماه، با موفقیت گذراند.

    در آبان 93 نیز تعداد بازدید روزانه ویدئوهای آپارات از مرز 4 میلیون بازدید روزانه گذشت و رکوردی جدید برای این سرویس ثبت کرد. آپارات سال گذشته سرویسی برای استفاده کودکان و هم چنین سرویس فیلیمو را برای پخش فیلم ها و سریال های ایرانی تهیه کرد. در سال 94 نیز آپاراتی ها با ارائه امکان «زیرنویس»، «پخش زنده برنامه های تلویزیونی» و برگزاری «دوره دوم مسابقات اعجوبه ها» فعالیت و رشد خود را در فضای وب ایران ادامه داده اند. در حال حاضر محبوبیت و بازدید روزانه این سایت براساس داده های سایت الکسا، از دیجی کالا نیز بالاتر است. آپارات در رتبه پنج ایران و 499 در جهان قرار دارد.



    زنبیل 20 میلیون دلاری


    کپی کردن و بومی سازی ایده های غربی، لزوما بد نیست. به خصوص اگر بحث فضای مجازی در پیش باشد و ایران، کیلومترها عقب تر از دنیا قرار گرفته باشد. تجربه موفق گوگل پلی، برای اولین بار در ایران به شکل زنبیل های کوچک اندرویدی به اجرا درآمد. زنبیل هایی که از برنامه های اندرویدی پر شده و برای صاحبانشان ارزشی 20 میلیون دلاری به همراه آورده اند.

    رضا محمدی، حسام میرآرمندهی و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف، بهمن ماه 89 این سیستم را طراحی کردند. در حال حاضر بیش از 17 هزار نرم افزار کاربردی اندروید ایرانی تولید شده توسط 2 هزار توسعه دهنده در کافه بازار ارائه می شود.

    طبق آمار منتشر شده در اسفند سال 1393، این برنامه 17 میلیون نصب فعال داشته و 14 میلیون نفر نیز در آن حساب کاربری فعال داشته اند.



    از خروس لاری تا چاپارخانه عباسی


    رضا محمدی و حسام میرآرمندهی، دانشجویان دانشگاه شریف، دو سال بعد از اینکه کافه بازار در تمام گوشی های اندرویدی جا خوش کرد، دیوار را راه اندازی کردند؛ یک اپلیکیشن اندرویدی که در 43 شهر فعال است و به گفته مدیران آن، روزانه 30 هزار آگهی روی آن قرار می گیرد؛ آگهی هایی که از خروس جنگی بوشهری تا چاپارخانه عباسی را برای فروش روی دیوار نصب کرده اند. از زنان خانه داری که به دنبال فروش لوازم بی استفاده خود هستند تا جوان هایی که دنبال خرید و فروش گوشی ها و لپ تاپ های دست دوم می گردند، پای ثابت این برنامه با دسته بندی های دقیق و کاربری آسانش هستند.

    سایت دیوار، دومین استارت آپ بزرگ دانشگاه شریفی ها، براساس داده های سایت الکسا رتبه 18 ایران و 1231 را در جهان داراست. 80 درصد کاربران آن هم مرد و با تحصیلات دانشگاهی هستند.



    شیپورچی دیجیتال


    چند وقتی است که شیپور هم با تبلیغات گسترده در صدا و سیما، سر و صدای زیادی بلند کرده است. شیپور با صدای بلندش، رتبه 112 را براساس محبوبیت و بازدید روزانه در ایران و 7270 را در جهان داراست. این صدا، حتی به شبکه سی ان ان نیز رسیده است.

    شهریورماه امسال سی ان ان گزارشی از خوش بینی صنایع ایران به رونق اقتصادی در سایه توافق هسته ای منتشر کرد و در آن با رضا اربابیان، مدیرعامل و موسس شیپور مصاحبه کرده بود.

    اربابیان، مدیرعامل و موسس شیپور مصاحبه کرده بود. اربابیان در آن مصاحبه از 15 برابر شدن شمار کاربران و درآمدزا نبودن استارت آپش خبر داده بود. او گفته بود: «از زمان راه اندازی وب سایت، سه سال است که کارمان را آغاز کرده ایم، اما هنوز درآمدزایی نداریم. فعلا تلاش می کنیم فرهنگ لازم را ایجاد کنیم؛ فرهنگ خرید کالای دست دوم پیش از این در ایران وجود نداشت.»




+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

مجوز های ارسال و ویرایش