مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: خدمات الکترونیک در تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید شتاب خوبی گرفته و اکنون ١٧ خدمت الکترونیک تامین اجتماعی قم در بستر اینترانت و اینترنت ارائه می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید مجتبی موسوی در جلسه کمیته خدمات الکترونیک تامین اجتماعی استان قم با اعلام این خبر افزود: در سه ماهه نخست امسال ١٠٥ هزار و ٣٠١ برگ پرداخت بیمه شدگان خاص تامین اجتماعی قم بصورت اینترنتی صادر شده که ٩٣ درصد کل فیش های صادر شده را شامل می شود.
وی گفت:٤٢ هزار و ٧٧٤ بیمه شده تامین اجتماعی قم مشمول اجرای طرح صدور غیرحضوری برگ پرداخت بیمه شدگان خاص در استان هستند.
موسوی درباره ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی کارفرمایان قمی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد ٧ هزار و ٨٧٦ ابلاغ بصورت الکترونیک به کارفرمایان انجام شد که ٥٠ درصد کل ابلاغ های انجام شده است و از این بابت استان قم در رتبه ششم کشوری در سه ماهه نخست ٩٥ جای دارد.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح های الکترونیک تامین اجتماعی قم روزانه هزاران سفر درون‌شهری و حتی درون استانی به لحاظ مراجعه به شعبه حذف می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی قم ارائه خدمات الکترونیک در بستر اینترانت(شبکه داخلی و بین شعب سازمان) را در ٤ حوزه بیمه شدگان، نامنویسی، مالی و امور مستمری ها نام برد و اظهار کرد: سامانه بیمه بیکاری در حوزه بیمه شدگان و صدور، چاپ مجدد و تمدید دفترچه های درمانی، سامانه نامنویسی متمرکز و ارسال سوابق بیمه شدگان از جمله خدمات الکترونیک در حوزه نامنویسی است.
وی اضافه کرد: دریافت برگ پرداختهای واریزی، ارسال و دریافت اعلامیه های بین شعب خدمات الکترونیک در حوزه مالی و ارسال الکترونیکی پرونده ها مهمترین خدمت الکترونیک در حوزه مستمری ها در بستر اینترانت در تامین اجتماعی قم است.
موسوی تعداد خدمات الکترونیک ارائه شده در بستر اینترنت(عمومی)در تامین اجتماعی استان را ١٠ خدمت ذکر و خاطرنشان ساخت: سامانه رویت سوابق،سامانه اعتراض به سوابق بیمه ای بیمه شدگان،برگ پرداخت بیمه شدگان خاص و پرداخت فیش با تلفن همراه و سامانه های بانکی ٤ خدمت الکترونیک در حوزه بیمه شدگان است.
وی ادامه داد: سامانه مشاهده فیش و احکام مستمری بگیران در حوزه مستمری ها و سامانه های ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگران، ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی نیز از جمله خدمات الکترونیک تامین اجتماعی قم در حوزه کارفرمایان به شمار می رود.
وی اظهار کرد:اجرای طرح شماره تامین اجتماعی متمرکز به همراه ایجاد پرونده الکترونیک برای تمامی مخاطبان سازمان ٢ خدمت مهم الکترونیک در حوزه نامنویسی است.
موسوی سامانه ارائه خدمات بین شعب(شعبه ملی) را یکی دیگر از مهمترین طرح های خدمات الکترونیک تامین اجتماعی قم عنوان کرد و گفت: این سیستم با هدف انجام عملیات تعویض و تمدید دفترچه در تمامی شعب بر اساس کد ملی بوجود آمده است.در گذشته برای تمدید و تعویض دفترچه های بیمه، بیمه شدگان باید فقط به شعبی که دفترچه برای آنها صادر می شده مراجعه می کردند اما با اجرای طرح شعبه ملی در تمامی شعب امکان تعویض و تمدید وجود خواهد داشت.


http://www.tamin.ir/News/Item/31299/2/31299.html