مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان به مناسبت هفته دولت بخشی از خدمات و دستاوردهای تامین اجتماعی دراین استان را تشریح کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی تامین اجتماعی، سید فاضل حیدری بلوکی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی، در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و ١٨ نوع خدمات را به افراد تحت پوشش خود ارایه می دهد.
وی افزود: این سازمان متعلق به همه نسلهاست و کانون امید اقشار مولد جامعه است؛ بر همین اساس، کارگران و مستمری بگیران آینده خود را در گروی استمرار خدمات بیمه ای و درمانی این سازمان می دانند که دامنه آن پیش از تولد و پس از مرگ گسترده شده است.‏
حیدری بلوکی پاکدستی و قانون مداری، برنامه محور بودن و با تدبیر عمل کردن، آرامش حاکم بر این مجموعه بزرگ را از جمله دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه تامین اجتماعی دانست.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان از نگاه هوشمندانه این سازمان بزرگ بیمه گر به بحث اقتصاد مقاومتی، پیشگام بودن در این امر و همچنین کمک به تولید در کشور و رفع موانع تولید نیز به عنوان سیاست مهم این سازمان سخن به میان آورد.
وی ضمن اشاره به اجرای طرح ملی شناسه ملی تامین اجتماعی (SSN) و پرداخت های متمرکز مستمری ها، افزود: خدمات الکترونیک تامین اجتماعی از جمله اجرای لیست های اینترنتی، پرداخت متمرکز بیمه بیکاری و مستمری ها، اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات و سایر خدمات الکترونیک به عنوان بخش دیگری از دستاوردهای سه سال اخیر این سازمان محسوب می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: در حال حاضر ٤٥٠ نفر از کارکنان تأمین اجتماعی استان هرمزگان در ١٦ شعبه دائم، ٨ شعبه اقماری و ٢ کارگزاری در اقصی نقاط استان خدمات دهی به بیش از ٨٩٤ هزارنفر، معادل ٥٧ درصد از جمعیت استان را بر عهده دارند. حیدری بلوکی تصریح کرد: ٣٠٥ هزار و ١٧٠ نفر تعداد بیمه شدگان اصلی و ٥٢٥ هزار و ٨٥٤ نفر تعداد بیمه شدگان تبعی تامین اجتماعی همزگان است که در مجموع ٨٣١ هزار و ٢٤ نفر را شامل می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: از مجموع بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان ٨٥ درصد را مردان و ١٥ درصد را زنان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه ٦٦ هزار و ٨٢ نفر مجموع مستمری بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی در این استان است، اضافه کرد: از این تعداد ٣٧ هزار و ٥٠١ نفر مستمر بگیر اصلی و ٢٨ هزار و ٥٨١ نفر مستمر بگیر تبعی هستند.
حیدری بلوکی گفت: تأمین اجتماعی سازمانی درآمد هزینه ای است و به هر ترتیبی باید مستمری و خدمات را به جمعیت زیرپوشش ارائه کند.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان، تعداد کارگاه های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی در استان را ٣٣ هزار کارگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد ٢٥ هزار کارگاه فعال هستند.
وی از پرداخت ٣٤٠ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت به مستمری بگیران و پرداخت ١٥ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت طی سال گذشته خبر داد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: طی این مدت، حتی یک ساعت تاخیر هم در پرداخت تعهدات نداشته ایم که این یک رکورد و دستاورد بزرگ در امر خدمات رسانی به جامعه هدف محسوب می شود .
حیدری بلوکی تعامل سازنده با شرکای اجتماعی و راه اندازی شورای راهبردی شرکای اجتماعی را به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان دانست.


http://www.tamin.ir/News/Item/31101/2/31101.html