قیمت اتریوم (ETH) در اواخر هفته گذشته نزدیک به ۵۸۵ دلار رسید اما تنها یک خبر کافی بود که با سیل فروش این ارز دیجیتال روبه‌رو شویم و درنهایت شاهد قیمت ۴۲۰ دلاری آن باشیم. با توجه به رشد شبکه هر ارز دیجیتال که درنهایت باعث افزایش سختی آن شده، سیستم‌های فعلی برای پردازش فرایند ماینینگ پاسخگو نبوده و الزاماً به سراغ سیستم‌های حرفه‌ای تری رفته‌ایم. بسیاری از ماینرها برای رسیدن به قدرت لازم جهت پردازش، دستگاه‌های کامپیوتری مجزایی را صرفاً برای انجام ماینینگ می‌خرند. ASIC یک تراشه کامپیوتری طراحی شده برای انجام یک کار خاص است و تنها کارایی آن در زمینه محاسبات جهت ماینینگ خواهد بود.
دستگاه‌های ASIC فعلی به‌صورت موازی با دیگر عناصر یک کامپیوتر کار می‌کنند و باعث افزایش قدرت آن در استخراج یک ارز دیجیتال خواهند شد. در بازه کنونی دستگاه‌های ASIC می‌توانند بهینه‌ترین و بهترین دستگاه‌های موجود برای ماینینگ باشند اما این را به خاطر بسپارید که هزینه اولیه آن‌ها بسیار سنگین است. با توجه به تعارف گفته‌شده، برای استخراج کردن هر کوین، نیازمند دستگاه ASIC جداگانه هستیم. به‌طور مثال که اگر بخواهیم بیت‌کوین (BTC) استخراج‌کنیم باید از Bitmain Antminer S9 یا Bitmain Antminer T9 استفاده کرده ولی برای استخراج لایت کوین (LTC) دستگاه BitMain Antminer L3 Plus لازم است و دو دستگاه دیگر جوابگو ما نیست.


اگر دیده باشید، افراد زیادی به سراغ خرید کارت گرافیک و سپس راه‌اندازی یک فارم یا ریگ می‌روند. عموماً استفاده از گرافیک (GPU) بهترین و سریع‌ترین راهکار برای استخراج ارز اتریوم است. در هفته گذشته بسیاری از منابع تأیید کردند که Bitmain به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت در تولید دستگاه‌های ASIC در بیت کوین، به سراغ دستگاهی رفته که اتریوم را هدف قرار داده است. با توجه به سختی شبکه و نوع ارز اتریوم، تولید دستگاه‌های ASIC تأثیر منفی بر روی بازار خواهد گذاشت و استخراج این کوین را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
ورود بازیکن‌هایی بزرگ همانند Bitmain، ماینینگ اتریوم را به‌شدت تغییر می‌دهد. جدای از نحوه تعامل کاربران، از راه رسیدن ASIC مخصوص اتریوم خبر بسیار ناراحت‌کننده برای AMD و انویدیا به‌حساب می‌آید. این دو شرکت توسط ماین اتریوم و فروش کارت گرافیک سود بسیار خوبی را جیب زده‌اند. جزئیات دقیقی از ماینر اتریوم Bitmain در دست نیست اما به نظر می‌رسد قدرت این دستگاه به 220 میلیون هش در ثانیه برسد. انتظار می‌رود این ماینر در نیمه دوم سال میلادی جاری روانه بازار شود.
نکته پایانی که باید اشاره‌کنیم، قیمت این ارز مجدد بالا خواهد رفت و حاشیه‌های گفته‌شده محو می‌شود چراکه ورود دستگاه‌های ASIC برای مونرو نیز پیش آمد اما با ارائه یک به‌روزرسانی در سیستم این ارز کاملاً برطرف شد و به گفته بسیاری از کارشناسان تا یک الی دو هفته آینده اتریوم نیز برای جلوگیری از ورود دستگاه‌های ASIC آپدیتی را بر روی سیستمش اعمال می‌کند.

https://www.zoomit.ir/2018/3/29/2701...he-asic-blues/