سیلیکون ولی به‌ خاطر پول و ثروت شناخته می‌شود؛ اما ثروتمندان این منطقه علاقه‌ای ندارند ثروت خود را به رخ بکشند و فرهنگ آن به گونه‌ای است که میلیاردرها و میلیونرها را به داشتن ظاهری ساده تشویق می‌کند. اغلب این ثروتمندان به پوشیدن کفش‌های اسپرت و سویشرت عادت دارند و بیش از تمرکز بر تفریح و خوش‌گذرانی، روی کار متمرکز می‌شوند.
مقاله‌ی مرتبط:

اما به‌ نظر می‌رسد میلیونرهایی که از طریق ارز دیجیتال به ثروت دست‌ یافته‌اند، از این فرهنگ مستثنا هستند. افرادی که با استفاده از ارزهایی همچون بیت‌کوین و اتریوم (دومین ارز مجازی ارزشمند) به ثروت رسیده‌اند؛ دست به خرید ساخته‌های لوکس و گران‌قیمت لامبورگینی می‌زنند و خرید این خودرو را به‌عنوان مهم‌ترین نماد ثروت به شمار می‌آورند.

این خودروی چشم‌نواز ایتالیایی دست‌مایه‌ی شوخی‌های اینترنتی نیز شده است؛ وقتی سکه‌ی دیجیتال جدیدی به خریداران اطمینان می‌دهد که با خرید این سکه ثروتمند خواهند شد، اغلب در شبکه‌های اجتماعی پرسیده می‌شود: «کی می‌توانیم لامبورگینی بخریم؟» افراد دوست دارند بدانند چه زمانی توانایی خرید این ابرخودروی ایتالیایی که قیمت آن از ۲۰۰ هزار دلار شروع می‌شود خواهند داشت.
سال گذشته، زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال در اوج بود، برنامه‌نویس ۳۵ ساله‌ای اهل آتلانتا به نام پیتر سدینگتون موفق شد با بیت‌کوین‌هایی که در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۴۵ دلار خریداری کرده بود، یک دستگاه لامبورگینی هوراکان مدل ۲۰۱۵ به قیمت ۲۰۰ هزار دلار خریداری کند. هنگامی که سدینگتون در سال ۲۰۱۱ این سکه‌های مجازی را خریداری کرد، قیمت هر بیت‌کوین ۳ دلار بود.

سدینگتون در سال ۲۰۱۷ در گفتگو با یاهو فایننس اظهار داشت:
خریدن یک لامبورگینی با بیت‌کوین مدرکی است که ثابت می‌کند می‌توان از این [پول دیجیتال] برای خرید چیزهای فوق‌العاده استفاده کرد. این [پول] فقط توسط جنایت‌کاران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
طبق گفته‌های سدینگتون به یاهو فایننس و CNBC، وی هزینه‌ی این خودروی دسته دوم را مستقیما در قالب بیت‌کوین به خریدار پرداخت کرده است؛ البته او ۷ دلار و ۹۵ سنت هزینه‌ی نمایندگی فروش و همچنین مالیات فروش را به‌صورت نقد پرداخت کرد.
پایپر مورتی، متخصص خرید و فروش املاک و صاحب شرکتی است با نام Crypto Realty Group که در زمینه‌ی کمک به افراد جهت خرید ملک به‌وسیله‌ی ارز دیجیتال تخصص دارد. در سال ۲۰۱۵، یکی از اولین مشتریان وی یک خودروی لامبورگینی را به‌وسیله‌ی بیت‌کوین خریداری کرد.
ارز دیجیتال فقط توسط جنایت‌کاران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد
خانواده‌ای اهل ساحل شرقی کالیفرنیا خواهان خرید منزلی مسکونی در ساحل منهتن به قیمت ۳.۲ میلیون دلار بودند. این خانواده که درخواست کردند نام آن‌ها فاش نشود، قصد داشتند هزینه‌ی منزل را از طریق بیت‌کوین پرداخت کنند؛ اما نماینده‌ی فروشنده با این کار مخالف بود. خانم مورتی اعلام کرد که این خانواده باید به‌گونه‌ای به فروشنده‌ی منزل ثابت کنند که قصد کلاهبرداری ندارند.

در همین زمان، قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا کرد و این خانواده تصمیم گرفتند با اضافه‌ی پول خود، از فروشنده‌ای در اورنج کانتی یک لامبورگینی خریداری کنند. این فروشنده‌ی خودرو از جمله کسانی بود که اجازه می‌داد هزینه‌ی خودرو در قالب بیت‌کوین پرداخت شود.
مورتی از آن خانواده خواست اسناد مربوط به خرید لامبورگینی با بیت‌کوین را برای او ارسال کنند. این اسناد به خانم مورتی کمک کرد فروشنده‌ی منزل را قانع کند که کلاهبرداری در کار نیست. خانم مورتی به بیزنس اینسایدر می‌گوید:
این لامبورگینی به ما کمک کرد آن خانه را به دست بیاوریم. [ارز دیجیتال] صرفا برای خوره‌های اینترنت نیست؛ شما می‌توانید چیزهای واقعی را با آن خریداری کنید.
فروش لامبورگینی رو به افزایش است

بر اساس مقاله‌ای که اخیرا در نشریه‌ی نیویورک تایمز منتشر شده، در میان جامعه‌ی دارندگان ارزهای دیجیتال، خرید لامبورگینی ممکن است تنها راه قابل قبول برای هزینه کردن این پول مجازی باشد.
با افزایش ارزش اتریوم، فروش لامبورگینی نیز افزایش یافته است
ویتالیک بوترین، مؤسس ارز دیجیتال اتریوم، در گذشته افرادی که در زمینه‌ی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند به دلیل به رخ کشیدن ثروت‌شان مورد انتقاد قرار داده بود. بوترین طی توییتی اظهار کرده بود که اگر تنها نتیجه‌ی حاصل از ارز دیجیتال جوک‌های مربوط به لامبورگینی و کنایه‌های بی‌مزه باشد، او از این مسیر خارج خواهد شد. در سال ۲۰۱۷ کارتونی از بوترین که در لباس یک راهب بود و لامبورگینی قرمزرنگی در دست داشت، به‌طور گسترده در ردیت به اشتراک گذاشته می‌شد.
ما نمی‌دانیم چند نفر از تجارت ارز دیجیتال به ثروت‌های میلیون دلاری رسیده‌اند یا این‌که چه تعداد از آن‌ها خودرو خریداری کرده‌اند؛ اما مقاله‌ای که اخیرا در وب‌سایت کوارتز منتشر شد به این مسئله اشاره می‌کند که با افزایش ارزش اتریوم، فروش لامبورگینی نیز افزایش یافته است.

این تولید کننده‌ی خودروهای لوکس، در سال ۲۰۱۷ تعداد ۳۸۱۵ دستگاه خودرو به خریداران فروخت که یک رکورد به‌حساب می‌‌آید. طبق اعلام این شرکت، این هفتمین سال پیاپی است که لامبورگینی شاهد افزایش فروش محصولات خود بوده است.
یکی از مدیران لامبورگینی در نمایندگی این شرکت در شهر کوستا مسا در ایالت کالیفرنیا، به شبکه‌ی CNBC گفته است که در ماه دسامبر سال گذشته بیش از ‍۱۰ تراکنش مالی از طریق ارز دیجیتال داشته‌اند؛ یعنی زمانی که قیمت هر بیت‌کوین به ۱۹ هزار دلار رسیده بود. شایان ذکر است که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، این نمایندگی در هر ماه تنها ۲ تراکنش مالی از طریق ارز دیجیتال به انجام می‌رساند.
عده‌ی محدودی روی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند
نمی‌توان میلیونرهایی را که از طریق ارز دیجیتال به ثروت رسیده‌اند الزاما مسئول افزایش فروش لامبورگینی دانست. عده‌ی محدودی روی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ تعداد این افراد پیش از افزایش ارزش بیت‌کویت و اتریوم در سال ۲۰۱۷ کمتر بود. به همین دلیل، تعداد اشخاصی که از ارزهای دیجیتال به ثروت رسیده‌اند و دست به خرید خودروی اسپرت زده‌اند نمی‌تواند زیاد باشد.

علاوه بر این، لامبورگینی در سال ۲۰۱۷ دو خودروی هوراکان پرفورمانته و آونتادور اس را عرضه کرد. این دو خودرو بسیار موفق بودند و همین مسئله می‌تواند دلیل افزایش فروش لامبورگینی در این سال باشد.
افرادی که به ارز دیجیتال و خودروی لامبورگینی علاقه دارند، می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت When-Lambo.com محاسبه کنند که پس از چه مدت سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی ارز دیجیتال می‌توانند لامبورگینی خودشان را خریداری کنند. البته در این وب‌سایت اعلام شده است که محاسبات انجام‌شده بر اساس قیمت سکه‌های دیجیتالی در هفت روز گذشته هستند و تأکید میشود که این محاسبات صرفا خیالی هستند.

https://www.zoomit.ir/2018/4/3/27031...crypto-wealth/