مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: ٣کارگزاری تامین اجتماعی در شهرستان های کرمان و زرند ایجاد می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسینی اظهار داشت: تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید در عصر کنونی سبب شده که ارائه خدمات سنتی کارایی خود را از دست بدهند و از طرف دیگر شرکای اجتماعی سازمان امروز به دنبال خدمات مناسب‌ تر با اتلاف زمان کمتر هستند.
وی بیان داشت: برای مقابله با این چالش‌ها و تغییرات، سازمان از دهه ٨٠ در راستای همگام شدن با عصرجدید اقدام به مهندسی مجدد در ساختار خود کرده به طوری که گستره این تغییرات در دهه ٩٠ و همگام با برنامه پنجم توسعه کشور و رسیدن به چشم انداز تامین اجتماعی در افق ١٤٠٤ به تغییر، تبیین و تعریف جدیدی از چشم انداز سازمان رسیده است.
حسینی با اشاره به قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام جامع رفاه اجتماعی افزود: سازمان‌های دارای تصدیگری مکلف به برون سپاری ٢٠ درصد از خدمات خود هستند و تامین اجتماعی نیز به عنوان یک الزام قانونی خود را مکلف به اجرای آن می‌داند.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان، هدف از تاسیس کارگزاری‌ها را تسریع امور بیمه شدگان و کارفرمایان، افزایش رضایتمندی در بین مخاطبان و جلوگیری از گسترش واحدهای اجرایی عنوان کرد.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده ٣ مجوز کارگزاری در سطح استان صادر شده که دو مجوز مربوط به محدوده شعب یک و سه شهر کرمان و یک مجوز برای محدوده شعبه زرند است.
حسینی ادامه داد: با راه‌اندازی این واحدها، تعداد کارگزاری‌های سطح استان به ٨ واحد می‌رسد، کارگزاری‌های در حال فعالیت استان در حال حاضر٥ واحد شعب یک و دو کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت هستند.
مدیر‌کل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: در راستای دولت الکترونیک سازمان تامین اجتماعی به منظور تسهیل و خدمات رسانی و عدم مراجعه بیمه شدگان و کارفرمایان، تمرکززدایی و صرفه جویی در وقت کارفرما و بیمه شدگان اقدام به ارائه خدمات به صورت غیرحضوری کرده است.
وی عنوان کرد: در این میان می‌توان به ارسال لیست به صورت اینترنتی و پرداخت اینترنتی حق بیمه کارگران توسط کارفرما و پرداخت اینترنتی حق بیمه مشاغل آزاد، اختیاری، رانندگان، کارگران ساختمانی و قالیبافان اشاره کرد.
حسینی در مورد خدمات قابل ارائه در کارگزاری‌ها به دریافت لیست حق بیمه، صدور، تمدید و تعویض دفاتر درمانی، پرداخت هزینه اروتز و پروتز، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، انجام امور مربوط به بیمه اختیاری، بازرسی از وضعیت حیات و ممات مستمری بگیران، بازرسی از وضعیت اشتغال مشمولان بیمه بیکاری، بازرسی کارگران ساختمانی، تشکیل پرونده مطالباتی کارگاه‌ها و بازرسی از دفاتر حقوقی و ... اشاره کرد.

http://www.tamin.ir/News/Item/30516/2/30516.html