مدیر کل تامین اجتماعی البرزگفت: بازرسان کارگاهی تامین اجتماعی استان البرز در اجرای مواد ٤٧و١٠٢ قانون تامین اجتماعی بیش از ٦هزار کارگاه صنفی را که فاقد اطلاعات هویتی و پرونده مطالباتی و ارائه لیست حق بیمه شعب تامین اجتماعی بودند را شناسایی و پوشش بیمه ای را برای آنان ایجاد کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مرتضی سلامی با اشاره به لزوم قانونمداری و رعایت همه جانبه حقوق کارگران توسط کارفرمایان و اهمیت همکاری آنان با بازرسان این سازمان افزود: تمام کارگران و مستخدمین که به دستور کارفرمایان در کارگاههای صنفی، صنعتی، دولتی و غیردولتی اشتغال دارند باید تحت پوشش بیمه ای تامین اجتماعی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: حضور بازرسان در کارگاهها و لیست برداری از کارگران منافع دوجانبه کارگر و کارفرما را تامین می کند و در محیط کار آرامش، امنیت،بهره وری و توسعه را ایجاد می کند.
سلامی اظهار داشت: بخش قابل توجهی از کارفرمایان صنفی از تشکیل پرونده مطالباتی و معرفی کارگران به شعب سازمان خودداری کرده و این موضوع منافع کارگر و کارفرما را در دوران فعالیت خدشه دار می کند و آثار و پیامدهای نامطلوب اجتماعی و اقتصادی را در دوران فعالیت کارگاهها به وجود می آورد.
وی با اشاره به نقش توسعه ای و پیش برنده بیمه های اجتماعی در کشور بیان کرد: بدون شک رفاه اجتماعی توسعه و رسیدن به رشد پایدار نیازمند وجود تامین اجتماعی کارآمد و پوشش بیمه ای و ارائه تمام اقشار است.
مدیر کل تامین اجتماعی البرز به نقش و حساسیست عملکرد بازرسان کارگاهی تامین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت : بازرسان تامین اجتماعی وکیل مدافع کارگران و کارفرمایان هستند و به دنبال تامین حقوق آنان است و ضرورت دارد تا با این ضابطین قضائی همکاری و تعامل لازم انجام گیرد.
وی از کارفرمایان درخواست کرد با پرداخت به موقع لیست و حق بیمه کارکنان ضمن اینکه پرسنل آنان می توانند به موقع از مزایای تامین اجتماعی بهره مند شوند جریمه عدم پرداخت لیست و حق بیمه نیز به آنان تعلق نخواهد گرفت و برای راهنمایی و مشاوره در خصوص نحوه پرداخت لیست و حق بیمه پرسنل خود می توانند به واحدهای مشاره مستقر در شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ٨٠ درصد از کارگاههای فعال البرز لیست و حق بیمه به شعب تامین اجتماعی سطح استان پرداخت می کنند.


http://www.tamin.ir/News/Item/30788/2/30788.html