مدیر کل تامین اجتماعی اصفهان با اشاره به افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان و مخاطبان سازمان در سال‌های جدید، گفت: این سازمان با بهره‌گیری از خدمات نوین و فناوری اطلاعات نقش مهمی در جلب رضایت‌مندی بیمه‌شدگان داشته و با بهره‌گیری از تامین اجتماعی الکترونیک از میلیون‌ها بار مراجعه مخاطبین به واحدهای اجرایی جلوگیری شده است که این مهم نقش بسزایی در مدیریت هزینه‌ها و جلب رضایت مندی داشته است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر دادخواه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شده بود، به بیان اهم فعالیت ها و دستاوردهای این سازمان در استان اصفهان پرداخت و اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید شاهد برقراری نظم و ایجاد برنامه مدون و نظام پاسخگویی و تکریم کارکنان و مراجعین در سازمان تامین اجتماعی هستیم.
وی گفت: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، و انتخاب دکتر نوربخش، سازمان تامین اجتماعی روی ریل اصلی خود قرار گرفت .
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی هم اکنون بر پایه احترام به شرکای اجتماعی خود حرکت نموده و تمام برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها بر اساس مشارکت کارگران و کارفرمایان، انجمن های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی انجام می شود.
وی ادامه داد: ایجاد فضای آرامش، دوری از مسائل حاشیه‌ای، ایجاد برنامه‌ها و سیاست‌های نوین، ارتباط با شرکای اجتماعی سازمان و اجرای تعهدات و گسترش چتر حمایتی نسبت به افراد تحت پوشش از جمله اهداف کلان این سازمان بوده است.
مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان با اشاره به انتخاب این اداره کل بعنوان منتخب نمونه استانی سازمان در بین استانهای کشور، گفت: خوشبختانه با تعاملی که با شر کای اجتماعی سازمان برقرار شده است، شاهد افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و کارفرمایان هستیم.
وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در کسب رضایت مراجعین گفت: استان اصفهان به عنوان استان پیشتاز در اجرای حذف لیست های کاغذی حق بیمه در کشور بوده و هم اکنون تمامی کارگاه های این استان، لیست کارکنان خود را از طریق اینترنت پرداخت می کنند که این موضوع نقش مهمی در رضایتمندی کارفرمایان دارد.
دادخواه با اشاره به استقرار و تجهیز واحد بیمه‌ای و کارگزاری های جدید در سراسر استان گفت: به دنبال تحقق «تامین اجتماعی الکترونیک» هستیم که در این روش مدل چند وظیفه‌ای برای سازمان دیده شده و بیمه‌شدگان با تشکیل پرونده الکترونیک از خدمات نوین و سهل‌الوصول سازمان تامین اجتماعی برخوردار خواهند شد.
وی افزود: ارائه خدمات بیمه‌ای در استان اصفهان از طریق ۴۳ شعبه بیمه‌ای، ۲۳ شعبه اقماری، ١٩ کارگزاری و ۱۳۷۰ کارمند شاغل در واحدهای اجرایی استان انجام می‌پذیرد.
وی ادامه داد: در استان اصفهان ماهانه بالغ بر یکصد هزار لیست بیمه به صورت اینترنتی دریافت می‌شود و هم‌اکنون در این استان ۸ هزار و ۸۰۰ کارگاه فعال و ۱۱۰ هزار کارفرما طرف قرارداد این سازمان هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان همچنین به پوشش ۶۵ درصدی جمعیت استان اصفهان از حمایت‌ها و خدمات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بالغ بر ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از حمایت‌های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان تامین اجتماعی برخوردارند.
وی افزود: در استان اصفهان هم‌اکنون یک میلیون و ٩٠ هزار بیمه‌پرداز و ٢٢٦هزار و ٦١٨نفر مستمری‌بگیر وجود دارد که در سال گذشته ۲۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مستمری به بازنشستگان استان اصفهان پرداخت شد.
وی به ٢٠هزار و ٣٤٢ پرونده مقرری بیمه بیکاری در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به رکود حاکم بر صنایع استان، شاهد رشد ٧ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان هستیم که امیدواریم با بسته حمایتی دولت در آینده نزدیک شاهد رونق تولید و افزایش ورودی بیمه شدگان باشیم.
دادخواه با اشاره به کاهش ٥ درصدی ورودی بیمه شدگان در استان افزود: پایداری سازمان تامین اجتماعی و تحقق اهداف و خدمات سازمان منوط به برقراری رابطه ورودی و خروجی منابع و مصارف دارد.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۸۵۰ میلیارد ریال به مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان پرداخت شده است.
دادخواه در ادامه با اشاره به ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سازمان تامین اجتماعی گفت: صد درصد فرامین اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان محقق شده و با ابلاغ آیین‌نامه بخشودگی جرائم کارفرمایان و همراهی و همیاری با کارگاه‌های کوچک و زودبازده، این سازمان گام‌های موثری در بهبود فضای کسب و کار برداشته است.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در اجرای این قانون بالاترین سطح همکاری را با کارفرمایان کارگاه‌های کوچک و متوسط زود بازده داشته و لیست حق بیمه این کارگاه‌ها را دریافت می‌کند.
مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان ادامه داد: در اجرای فرمان دوم ستاد اقتصاد مقاومتی، جرائم کارفرمایان خوش‌حسابی که ظرف مدت یک سال اصل جرائم خود را پرداخت کنند از سوی این سازمان مشمول بخشودگی ۱۰۰درصد بیمه‌ای شدند.
وی با اشاره به برگزاری نشست های متعدد این سازمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان ، خانه صنعت معدن و تجارت، انجمن های تخصصی کارگری و کارفرمایی و بازنشستکی و تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی، خانه کارگر، جامعه اسلامی و انجمن اسلامی کار در استان و نهادهای دولتی و عمومی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در استان اصفهان هم اکنون در بالاترین سطح تعامل با شرکای اجتماعی و مراجعین و مخاطبین خود است و آن را ارج می نهد.

http://www.tamin.ir/News/Item/30830/2/30830.html