مدیر کل تامین اجتماعی کرمان گفت: ٩٥درصد کارفرمایان این استان، لیست حق بیمه را اینترنتی ارسال و پرداخت می کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی حسینی در جمع مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمان، افزود: سازمان تامین اجتماعی بیش از ۵۰% جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار دارد که در همین راستا در این استان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان را تحت پوشش دارد.
وی اظهار داشت: در یکساله گذشته بلحاظ خدمت رسانی مطلوبتر ۵ شعبه در شهرهای شهداد، گلباف، فهرج، رابر و در کرمان شعبه شماره ۳را راه اندازی شد.
حسینی ادامه داد: در حال حاضر در استان کرمان ۲۵ شعبه مستقل،۱۴شعبه اقماری و ۵ کارگزاری در حال فعالیت است که با پیگیریهای انجام شده مجوز ٣ کارگزاری دیگر که دو واحدآن مربوط به شهر کرمان (شعب یک و سه ) و یک شعبه آن مربوط به شهر زرند است گرفته شده است.
حسینی همچنین به راه اندازی شعبه تامین اجتماعی اقماری یزدان آباد اشاره کرد و از صدور مجوز راه اندازی شعبه اقماری در شهر قلعه گنج خبر داد.
وی گفت: استان کرمان ۲۹۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی اصلی دارد و همچنین ۹۰ هزار خانوار مستمری بگیر دارد که با احتساب افراد تحت تکفل به ۱۹۰ هزار نفر می رسد .
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان اظهار داشت: پرداخت ماهانه تعهدات این اداره کل بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.
حسینی افزود: از ۱۳۰ هزار نفر بیمه شده خاص اعم از اختیاری، مشاغل آزاد،گارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان، ٥٠درصد آنان حق بیمه خود را بصورت اینترنتی (غیرحضوری) پرداخت می کنند که در این راستا از ۵۰ هزار سفر درون استانی جلوگیری می شود.
مدیر کل تامین اجتماعی کرمان اظهار داشت: پوشش، توسعه و تعمیم بیمه های اجتماعی مهمترین هدف سازمان تامین اجتماعی است و محصول این سازمان نهایتا منفعت اجتماعی است و منفعت اجتماعی ، رفاه اجتماعی را به دنبال دارد و رفاه اجتماعی، امنیت اجتماعی را شکل می دهد .
حسینی به فرصت باقیمانده طرح بخشودگی جرائم اشاره نمود و گفت: همه کارفرمایان مدیون می توانند تا تاریخ ٢٦ شهریور ماه با پرداخت حق بیمه از ۱۰۰ بخشودگی جرائم استفاده کنند.


http://www.tamin.ir/News/Item/31089/2/31089.html