مدیر کل تامین اجتماعی گلستان گفت: بیش از ٤٥ هزار کارگاه در سطح استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و ١٦٠ هزار و ٣٧٧ نفر بیمه شده اجباری در این واحدها از تعهدات این سازمان برخوردار هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد حیدری نژاد در جلسه کمیسیون کارگری شورای تامین استان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت گفت: کارفرمایان گلستانی به تامین اجتماعی بیش از ١١٠ میلیارد تومان بدهی دارند .
وی اظهار داشت: این اداره کل درمقابل کارفرمایان نیست بلکه در کنار آنان است وبدین جهت سعی کرده است حجم کارگاه های واجد شرایط بخشودگی جریمه حق بیمه کارفرمایان را افزایش دهد و برای پایداری تولید کنندگان همکاری سازنده ای داشته باشد.
حیدری نژاد خاطر نشان کرد: اداره کل تامین اجتماعی گلستان در سه ماه سپری شده از سال جاری به منظور ارائه تعهدات بلند مدت خود در قالب انواع مستمری ها بالغ بر یک هزار میلیارد ریال شامل ٦٥٢ میلیارد ریال مستمری بازنشستگی، ٣٤٨ میلیارد ریال مستمریهای از کارافتادگی و بازماندگان پرداخت کرده است.
وی اظهار کرد: در سه ماه اول امسال تعداد٦ هزار و ١٨٦ فقره اسناد کوتاه مدت با هزینه ای بالغ بر ١٦ میلیارد ریال صادر شده که عمده ترین آنها شامل ٢ هزار و ٢٧٥ فقره هزینه اروتز و پروتز، ٢ هزار و ١٨٩ فقره دستمزد ایام بیماری، یک هزار و ٧٩ فقره کمک هزینه بارداری و ٣١٨ مورد کمک هزینه ازدواج است.
حیدری نژاد ادامه داد: ارائه خدمات درمانی و پرداخت مقرری با هزینه ای بالغ بر ٧٥ میلیارد ریال به بیش از٣ هزار و ٨٨٥ نفرمقرری بگیر بیمه بیکاری در سه ماه اخیر از جمله تعهدات دیگر تامین اجتماعی استان است.
وی یادآور شد: هم اکنون ١٩ هزار و ٥٦٣ نفر بازنشسته،٢ هزار و ٦١٢ نفر از کار افتاده و ٢٣ هزار و ١٢٦ نفر بازمانده در زمره مستمری بگیران تامین اجتماعی گلستان همه ماهه مستمری دریافت می کنند.
حیدری نژاد عنوان کرد: ١٦ هزار و ٨٥٤ نفر بیمه شده مشاغل آزاد، ١٠ هزار و ٤٧٣ نفر بافنده، ١٩ هزار نفر راننده، ٥ هزار و ٩١٨ فر کارگر ساختمانی بزرگترین گروه های بیمه ای مشمول تامین اجتماعی در استان را تشکیل می دهند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان گلستان گفت: این اداره کل با ١٣ شعبه اجرائی، ٦ شعبه اقماری و ٣ کارگزاری رسمی عهده دار تعهدات و خدمات به ٢٤٤ هزار و ١٧٧ بیمه شده اصلی و ٣٣ هزار و ٢٥٧ نفر مستمری بگیر این استان است.
مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری نیز با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر گفت: همراهی ملت با دولت و پشتیبانی مردم از آن، عامل مهم دوام و پایداری نظام است و بی شک کارکرد تامین اجتماعی با توجه به تحت پوشش داشتن بیش از نیمی از جمعیت کشور نقش مهمی در رضایتمندی عموم مردم و حضور آنان در صحنه های مختلف دارد.
سید علی میر باقری افزود: توسعه پایدار از مسیر تامین اجتماعی می گذرد و تاکنون با تمام مسائل و مشکلات پیش آمده آن، سازمان سعی کرده است تا بهترین نوع خدمات را به بیمه شدگان خود و نیز مستمری بگیران و کارفرمایان ارائه دهد.
وی خاطر نشان کرد: برای پیشبرد اهداف عالی سازمان تامین اجتماعی همه مسئولیت دارند و غیر دولتی بودن آن سازمان و اتکای آن تنها به وصول حق بیمه، موید آن است که عمل به تعهدات واریز حق بیمه ای کارگران توسط کارفرمایان بسیار حیاتی است.


http://www.tamin.ir/News/Item/31090/2/31090.html