مدیر کل تامین اجتماعی گلستان گفت: توسعه صنایع و فعالیت های تولیدی بویژه صنایع تبدیلی لازمه گسترش تامین اجتماعی در این استان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد حیدری نژاد با بیان مطلب فوق افزود: با وجود ظرفیت های ویژه در این استان برای توسعه صنایع رشد آن همگام با نیازها نبوده و از سویی دیگر وجود تحریم های ظالمانه سالهای گذشته و اثرات و تبعات آن نیز مزید بر علت شده تا میزان بیمه شدگان در استان از میانگین کشوری که به بیش از ٥٠ درصد می رسد پایین تر باشد.
وی اظهار داشت: مجموع بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان گلستان تا پایان مرداد ماه سالجاری حدود ٢٤٦ هزار نفر و مستمری بگیران و بازنشستگان نیز نزدیک ٣٤ هزار نفر است که در مجموع با احتساب افراد تبعی تعداد کل بیمه شدگان به بیش از ٧٤٤ هزار نفر می رسد که حدود ٤٠ درصد جمعیت کل استان است.
حیدری نژاد خاطرنشان کرد: از آنجایی که گلستان استانی کشاورزی است بنابراین بیشتر آمار بیمه شدگان نیز در بخش کشاورزی است و هم اکنون حدود ٢٨ هزار بیمه شده کشاورز و یا کارگر کشاورزی در این استان تحت پوشش تامین اجتماعی است که از این لحاظ گلستان در صدر آمار کشوری قرار دارد.
وی اعلام کرد: از ٤٥ هزار کارگاه فعال در استان گلستان با تعداد ٢٤١ هزار بیمه شده، حدود ٣٣ هزار کارگاه با تعداد ٥٤ هزار نفر بیمه اجباری، و تعداد ٤٧ هزار نفر به صورت بیمه غیر اجباری مشمول کمک یارانه دولتی در پرداخت حق بیمه هستند.
مدیر کل تامین اجتماعی گلستان به گسترش خدمات غیر حضوری این سازمان اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ٧٥ درصد کارفرمایان در استان به صورت اینترنتی و غیر حضوری حق بیمه کارگران را پرداخت می کنند و صورتحساب این کارفرمایان به آدرس ایمیل اعلامی خود آنان ارسال می شود.
وی به خدمات انجام شده به بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: گسترش خدمت به بازنشستگان از اولویت های تامین اجتماعی است و در این راستا برای ارتقای سطح معیشت و روحیه آنان اقداماتی نظیر پرداخت تسهیلات بانکی و سفر های توریستی و زیارتی، بیمه تکمیلی و سایر امکانات در نظر گرفته می شود.




http://www.tamin.ir/News/Item/33994/2/33994.html