رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی گفت: تاکنون ٨٠٠ هزار نفر از کارگران ساختمانی کشور تحت پوشش این سازمان قرار گرفته اند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اکبر شوکت در مراسم رونمایی سامانه پایش بیمه کارگران ساختمانی مازندران در ساری آمار کارگران ساختمانی کشور را یک میلیون و ١٠٠ هزار نفر برآورد کرد.
وی گفت: تا پیش از اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی ٩٠ درصد کارگران بیمه شده فعلی حتی سابقه یک روز بیمه نداشتند.
شوکت افزود: با اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی بسیاری از دغدغه های امنیت کاری این قشر رفع شده است.
وی اظهار داشت: اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی در کشور از سال ٨٩ آغاز شد.
رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی گفت: بر اساس قانون ، کارگران ساختمانی با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه ای در یکی از شاخه های مشاغل ساختمانی و ارائه آن به تامین اجتماعی می توانند از این بیمه برخوردار شوند.
وی افزود: سامانه پایش بیمه کارگران ساختمانی نیز با هدف شناسائی افراد واجد شرایط و جلوگیری از سواستفاده دیگران از این بیمه در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت و در مازندران نیز از امروز اجرایی شد.
رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی بیمه این قشر را ضروری دانست و گفت: بیشترین حوادث کار مربوط به کارگران ساختمانی است.
وی گفت: قانون بیمه کارگران ساختمانی تمامی کارگران این حوزه را زیر پوشش کامل بیمه های اجتماعی قرار می دهد و حق بیمه آن هم از اخذ درصدی از عوارض صدور پروانه ساخت (حق بیمه سهم کارفرما) توسط شهرداری ها تامین می شود.
شوکت افزود: کارگر ساختمانی زیر پوشش بیمه هم با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه ای در یکی از شاخه های مشاغل ساختمانی و ارائه آن به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هفت درصدی سهم خویش، می تواند مشمول خدمات بیمه ای شود.


http://www.tamin.ir/News/Item/34745/2/34745.html