در مقاله مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل، 3 ساز و کار اصلی گوگل را که در سئو یک وب‌سایت تاثیرگذار می‌باشد، معرفی کردیم:


  • الگوریتم پاندای گوگل
  • الگوریتم پنگوئن گوگل
  • الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل

که البته هر یک از این الگوریتم‌ها را در مقاله‌ای جداگانه توضیح دادیم.
مروری کوتاه بر دو الگوریتم پاندا و پنگوئن

  • در گوگل پاندا، تمرکز اصلی گوگل، مبارزه با محتوای بی کیفیت، کپی شده و تمامی المان‌هایی بود که «مخاطب» را برای یافتن نیازش با مشکل رو به رو می‌کرد. برای مثال تبلیغات بیش از حد و سرعت Load پایین، جزو این اقدامات بود.
  • و اما در گوگل پنگوئن، تمرکز اصلی گوگل بر مبارزه با سئو کلاه سیاه و غیر مجاز گذاشته شده بود. اقداماتی مانند استفاده از ربات، Over Optimization، غرق کردن یک صفحه از لینک (Link Farm) و… جزو مواردی بود که گوگل با آن مبارزه می‌کرد.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل (Google Hummingbird Algorithm)، در 21 بهمن ماه 1392 توسط گوگل معرفی شد.

  • تمرکز اصلی الگوریتم مرغ مگس‌خوار: تمرکز اصلی این الگوریتم، تجزیه و تحلیل بهتر عبارت جست و جو شده توسط مخاطب بود.
  • نکاتی برای سئو: اگرچه ممکن است که این الگوریتم، بر روی نتایج برخی از جست و جوها تاثیر بگذارد، اما این الگوریتم ارتباط مستقیمی با سیستم رتبه‌دهی به وب‌سایت‌ها ندارد! و سئوکارها لازم نیست تا نکات خاصی را در مورد آن رعایت کنند!
  • نزدیکی به نیاز مخاطب: گوگل در مرغ مگس‌خوار و آپدیت‌های الگوریتم مرغ مگس‌خوار، سعی کرده است تا نتایج جست و جو به نیاز مخاطب نزدیک‌تر باشد. برای مثال، برخی از صفحات شبکه‌های اجتماعی نیز، در نتایج جست و جوی برخی از کلمات کلیدی دیده می‌شود.


الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل - شبکه مدیران Modir TV