گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام اول – جذب مخاطب)
اگر به یاد داشته باشید، در مقاله بازاریابی درونگرا چیست، گفتیم که برای اجرای بازاریابی درونگرا، 4 گام اصلی را باید برداریم. این 4 گام اصلی شامل موارد زیر است:
- جذب مخاطب
- تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی
- تبدیل مشتری احتمالی به مشتری
- تبدیل مشتری به هوادار (Fan)
بسیار خب، پس ما باید:
- غریبه ← مخاطب: اول از هر چیز یک غریبه را به مخاطب خود تبدیل کنیم؛
- مخاطب ← مشتری احتمالی: جذاب و کارگشا باشیم و از این رو، او را به یک مشتری احتمالی تبدیل کنیم؛
- مشتری احتمالی ← مشتری: نیاز او را پاسخ دهیم و او را وادار به خرید کنیم؛
- مشتری ← هوادار: و در نهایت با ترفندهای بازاریابی درونگرا، او را به طرفدار برند خود تبدیل کنیم.
خب چگونه این کارها را با استفاده از دیجیتال مارکتینگ انجام دهیم؟ با Modir TV همراه باشید تا پاسخ این سوال را پله به پله پیدا کنید. گام اول بازاریابی درونگرا: جذب مخاطب:
جذب مخاطب:
https://startupforum.ir/images/cdn/2018/04/216.png
درست است که ما دنبال جذب مخاطب بیشتر و بیشتریم؛ اما نه هر مخاطبی! ما دنبال این هستیم که مخاطب مناسب را به سایتمان بیاوریم. ما مخاطبانی را میخواهیم که به مشتری احتمالی تبدیل شوند. مشتریانی احتمالی، که شاید روزی به خریدار تبدیل بشوند.
این مخاطب مناسب که در موردش صحبت میکنیم، مشتریهای ایدهآل ما یا همان Buyer Personaها هستند.
Buyer Persona، آرمان شماست در مورد این که مشتری ایده آل من چه شکلی خواهد بود؟ ویژگیهای شخصی او شامل چه مواردیست؟ رفتارهای بیرونی او چگونه است؟
برخی از مهمترین روشها برای جذب مخاطب مناسب به سمت وبسایتتان، این 4 مورد است:
- بازاریابی محتوا – مقالهنویسی (Blogging): در بازاریابی درونگرا همه چیز با مقالهنویسی شروع میشود. یک بلاگ مناسب که محتوای جذاب و کارگشا دارد، بهترین راه برای جذب بازدیدکنندگان جدید به وب سایت شماست.
برای این که با استفاده از Blogging بخواهید مشتریان آیندهی خود را جذب کنید، محتوای شما باید واقعا آموزشی و کارگشا بوده، و حتیالامکان، پاسخگوی تمامی سوالات مشتریانتان باشد. - بازاریابی موتورهای جست و جو – سئو (SEO): اولین کاری که مشتریان شما برای خرید آنلاین خود انجام میدهند، جست و جو کردن عبارتی در گوگل است تا جواب سوال (یا نیاز) خود را از این طریق پیدا کنند. پس شما باید مطمئن شوید که هر زمان و هر مکان که مشتری احتمالی شما عبارتی را (مرتبط به کالا و خدماتتان) جست و جو کرد، وب سایت شما در نتایج اولیه باشد (حالا یا با سئو یا با تبلیغات گوگلی).
- بازاریابی محتوا – صفحات وبسایت: صفحات وبسایت شما، ویترین دیجیتالی کسب و کارتان هستند. این صفحات باید دارای محتوایی باشند که وبسایت شما را به یک فانوس دریایی تبدیل کند. فانوسی که کشتیهای مشتریها را برای گرفتن تصمیم درست، راهنمایی کند.
- بازاریابی رسانههای اجتماعی – اشتراک در شبکههای اجتماعی: مبنای یک استراتژی موفق بازاریابی درونگرا، تولید محتوای راهگشا و جذاب و بازنشر آنها در شبکههای اجتماعیست. این کار علاوه بر این که باعث بالا رفتن درگیری (Engagement) مخاطب با برند شما میشود، میتواند ترافیک هدفمند قابل توجهی را نیز به سمت وبسایت شما روانه کند.
با گام دوم بازاریابی درونگرا (تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی) همراه باشید.
4 گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام اول - جذب مخاطب) - شبکه مدیران Modir TV