هک قانونمند راهی برای پیدا کردن نقاط ضعف و آسیب پذیری در سیستم یا شبکه کامپیوتری است. این یک راه برای توصیف روش هک به شیوه قانونمند برای هر شبکه‌ای است.

هکر قانونمند به شیوه‌ای خوب آن را انجام می‌دهد. در واقع این اسم در ذهن ما تداعی کننده هکر بد، متعصب و بزهکا و بی‌قانون می‌باشد. اساسا حتی برخی از هکرها به شیوه‌ای بسیار زشت این کار را انجام داده‌اند و اطلاعات مهمی را از مشتریان برخی از سازمان‌ها دزدیده‌اند.

در برخی از سازمان‌های دولتی بسیاری از اطلاعات محرمانه مانند امنیت جامعه و دیگر اطلاعات حساس در معرض خطر احساس می‌شوند و دلیل آن نام بدی است که به این هکرها داده شده است. برای جلوگیری از چنین شرایطی بسیاری از سازمان‌ها هکرهای قانونی را استخدام کرده‌اند که مسیری را در سیستم یا شبکه‌های کامپیوتری آنان ردیابی کند. هکرهای قانونی به منظور آزمون و بررسی آسیب‌پذیری و نقاط ضعف سیستم‌های کنونی حمایت می‌شوند.

از طرفی روی دیگر سکه به ما می‌گوید که بدون این هکرها آسیب‌پذیری و راه هی نفوذ به نرم‌افزارها کشف نشده باقی می‌ماند. در این مقاله سعی شده تا چهره خوب و بد هکر و حتی هکر قانونمند و تاثیر متفاوت آنها در حوزه‌های مختلف جامعه توضیح داده شود. این مطالعه نشان می‌دهد که تقریبا 90 درصد حملاتی که در داخل به منظور حمله به سیستم یا شبکه‌ها رخ می‌دهد از سوی خودی هاست.

سعی کرده‌ام تا اخلاق واقع در پس هک کردن قانونمند و مشکلات مربوط به این زمینه فناوری اطلاعات که با امنیت در ارتباط است را شرح دهم. اگرچه هک کردن قانونمند در چند سال آینده به یک موضوع مهم تبدیل خواهد شد، در حال حاضر شکیاتی در این زمینه وجود دارد. هکرهایی که در این زمینه کار می‌کنند تاثیر بسیار زیادی بر جامعه داشته‌اند. چندین حوزه وجود دارد که تاثیر آنها بر جامعه را می‌توان ارزیابی کرد.

در این مقاله سعی شده راه‌های متفاوتی مدنظر قرار داده شود که چگونه ما می‌توانیم هکینگ قانونمند ایمن و قانونی داشته باشیم.
فایل پیوست اندازه
Article-FATA-Hacking law-www.cyberpolice.ir_.pdf 401.74 کیلوبایت
منبع:
رى سرچ گيت