• زمانی که از یک وب سایت بازدید می کنید به جای اینکه لینکی را دنبال کنید مستقیما آدرس را در مرورگر خود تایپ کنید.
• اطلاعات شخصی خود را تنها در سایت هایی که در آدرس وب خود “https” داشته یا در پایین صفحه مرورگر دربردارنده یک علامت قفل می باشند وارد نمایید.
• اطلاعات شخصی خود را در هیچ یک از درخواست های ناخواسته وارد ننمایید.
• اعتبار وبسایت را توسط یک مجموعه امنیتی معتبر تایید کنید.
• کادرهای محاوره ای نشان دهنده خطا را که مشکوک هستند داخل مرورگر وب خود باز نکنید.
• نرم افزارهای جاسوسی ممکن است بصورت یک پیشنهاد رایگان به شما ارائه شوند لذا پیشنهادهای رایگان را نپذیرید.
• پچ های به روز رسانی و امنیتی دستگاه خود را قبل از استفاده از اینترنت نصب نمایید. مرورگر وب خود را با جدیدترین پچ ها به روز رسانی کنید.
• مطمئن شوید کامپیوتر شما با امنیت کامل پیکر بندی شده است.
همچنین می توانید از خود در برابر جرایم اینترنتی با دنبال نمودن استراتژی ساده و آسان زیر محافظت کنید:
1) محتاط و هوشیار باشید: به زبان خودمانی شما باید با هرچیزی که بصورت آن لاین می بینید با احتیاط بسیار زیاد برخورد نمایید. به هر آنچه که می خوانید اعتماد نکنید، چه توصیه مالی باشد چه یک خبر فوری یا توصیه های رایگان، همه را دور بریزید مخصوصا اگر دربردارنده یک لینک یا برنامه ای برای نصب باشند. اگر شخصی ابتدا به ساکن از شما درخواست پول کرد، ممکن است کلاه برداری باشد. مردم در اینترنت همیشه همان کسی که ادعا می کنند نیستند.
2) سیاست های امنیتی: همه سایت های اجتماعی اصلی و بزرگ خط مش های امنیتی خاصی دارند که در وب سایت های آنها منتشر شده است. مطمئن شوید که آنها را می فهمید حتی اگر خواندن آنها ملالت آور و خسته کننده باشد زیرا در آنها به خوبی توضیح داده می شود که آیا اطلاعات شما با دیگران به اشتراک گذاشنته خواهد شد یا خیر. رمز های خوب و خیلی قوی که علاوه بر حروف دربردارنده اعداد و کاراکترها نیز هستند، کلیدی برای امنیت بیشتر می باشند.
3) به روز بمانید: برخی از حملات جدیدتر بسیار پیچیده اند و برای چشمان تعلیم ندیده تشخیص آنها مشکل خواهد بود. استفاده از نرم افزارهای امنیتی جامع برای حفاظت از خود در برابر این تهدیدات بیسیار مفید است. همواره از به روز بودن نرم افزار امنیتی خود مطمئن شوید .

https://www.cyberpolice.ir/learning/4341