خیلی خلاصه به شما بگوییم که در این سری مقالات، قرار است تا رایج‌ترین باورهای غلطی را که (بسیاری از) سئوکارها به آن باور دارند معرفی کنیم. با اولین تصور غلط رایج در سئو همراه باشید:

این حرف که من برای دیده شدن در نتایج گوگل، باید وب‌سایتم را در Google.com/webmasters/tools/submit-url، سابمیت (Submit) کنم یک تصور غلط است!
با اینکه که یک وب‌سایت جدید می‌تواند مستقیما URL خود را در Google، Submit کند، موتور جست و جویی مثل گوگل کماکان به «گشتن و یافتن» وب‌سایت شما در وب می‌پردازد؛ بدون اینکه شما وب‌سایت‌تان را در گوگل Submit کرده باشید!
Matt Cutts، (از اعضای بخش تیم کیفیت و مسائل بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) گوگل می‌گوید):
«راستش را بخواهید، وقتی که شما در گوگل جست و جو می‌کنید، شما WEB را جست و جو نمی‌کنید! بلکه شما در حال جست و جو در «ایندکس‌های گوگل از وب» هستید.
ما این کار را با استفاده از نرم افزارهایی به نام Spider انجام می‌دهیم. Spiderها وقتی شروع به ایندکس یک صفحه‌ی وب می‌کنند، هر لینکی را که ببینند وارد آن می‌شوند و محتوای آن را ایندکس می‌کنند و دوباره در آن صفحه هم اگر لینک ببینند، هر چند تا که باشد، مقصد همه‌ی آن لینک‌ها را هم ایندکس خواهند کرد و این رویه تا ابد ادامه دارد…
تا این که می‌بینیم که حجم زیادی از محتوای وب را ایندکس کرده‌ایم و میلیاردها صفحه‌ی وب، در هزاران کامپیوتر ذخیره شده‌اند.»
جالب است بدانید که حتی وقتی که شما وب‌سایت‌تان را Submit کردید، این Submission هیچ چیز را تضمین نمی‌کند!
Crawlerها وب‌سایت شما را پیدا خواهند کرد و در زمان لازم، ایندکسش هم می‌کند! بنابراین نگران این نباشید که باید حتما و حتما وب‌سایتم را به گوگل معرفی کنم.
اگر مایلید که از زبان Matt Cutts، بیشتر در مورد این که «گوگل چگونه کار می کند؟» اطلاعات بیشتری کسب کنید، از این ویدیو دیدن کنید:



مقالات تصورات غلط رایج در سئو:

  • تصور غلط اول: من «باید» وب‌سایتم را در گوگل، Submit کنم!
  • تصور غلط دوم: بک‌لینک بیشتر، بهتر از محتوای بیشتر!
  • تصور غلط سوم: امن بودن سایت (رمزنگاری با HTTPS) برای سئو مهم نیست!



تصورات غلط رایج در سئو - بخش اول: من «باید» وب‌سایتم را در گوگل، Submit کنم! - شبکه مدیران Modir TV