مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان گفت: به منظور آشنایی بیشتر نسل جدید هرمزگان با فرهنگ بیمه ای، ٥٧٠ نفر از دانش آموزان مدارس بندرعباس از شعب سه گانه تأمین اجتماعی در این شهر بازدید و ضمن آشنایی با خدمات تامین اجتماعی، از نزدیک در جریان ارائه خدمات این سازمان بیمه گر به مخاطبان قرار گرفتند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سیدفاضل حیدری بلوکی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح رونق گردشگری دانش آموزی، فرهنگسازی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی نسل مولد و کارآفرین فردا، ارتقاء سطح عمومی فرهنگ بیمه ای کشور و ایجاد ثبات اجتماعی و ارتقای سرمایه های اجتماعی بوده است.
وی افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح که با هدف آشنایی اجمالی دانش آموزان با سازمان تامین اجتماعی وخدمات این سازمان صورت پذیرفت، ١٥ گروه ٣٨ نفره از دانش آموزان مدارس شهر بندرعباس به صورت تیمی منسجم و هماهنگ از شعب سه گانه تامین اجتماعی در مرکز استان هرمزگان بازدید کردند.
بلوکی اظهار داشت: چهار گروه از شعبه یک، ٧ گروه از شعبه دو و ٤گروه دیگر نیز از بخش های مختلف شعبه سه بازدید کردند که طی یک هفته اخیر، شعب سه گانه بندرعباس میزبان ٥٧٠ نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی به همراه مسئولان مدارس بود.
وی بازدید دانش آموزان از مراکز این سازمان را ایده ای مبتکرانه و طرحی نو در ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی دانست و اظهار داشت: کودکان، نوجوانان و جوانان امروز که در مدارس و دانشگاه ها در حال تحصیل هستند، فردا جزو جامعه شاغلین کشور قلمداد می شوند و می توانند با آگاهی لازم و کسب شناخت از سازمان تامین اجتماعی، تصمیمات بهتر و آگاهانه تری در زندگی خود بگیرند.
مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان خاطرنشان کرد: با آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با مفاهیم حوزه بیمه ای و به طور قطع در آینده، آنان با آگاهی بیشتر و مشکلات کمتری در زمینه تامین آتیه خود و خانواده مواجه خواهد شد و تداوم چنین برنامه هایی باعث افزایش آگاهی و دانش بیمه ای در سطح جامعه می شود.
گفتنی است؛ در این بازدیدها روسای شعب، معاونین، مسئول مرکز مشاوره و همچنین مسئولین واحدها به بیان توضیحاتی در رابطه با اهمیت و جایگاه سازمان تأمین اجتماعی پرداختند و دانش آموزان و مسئولان مدارس نیز از نزدیک با وظایف واحدهای مختلف شعبه آشنا شده و در جریان ارائه خدمات بیمه ای قرار گرفتند.
همچنین دانش آموزان در پایان هر بازدید، سوالات و ابهامات خود را در خصوص بیمه و تامین اجتماعی مطرح کردند که پاسخ لازم از سوی مسئولان مربوطه ارائه شد.

http://www.tamin.ir/News/Item/35381/2/35381.html