به منظور آشناسازی دانش آموزان با مفاهیم بیمه ای، دانش آموزان برخی از مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از شعب تامین اجتماعی بازدید کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در جریان این بازدیدها که در شهرهای یاسوج، دهدشت و باشت انجام گرفت، دانش آموزان به همراه سرپرستان و مربیان خود، ضمن آشنایی با مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی، چگونگی ارائه خدمات بیمه ای به مردم را نیز از نزدیک مشاهده کردند.
بر این اساس، مسئولان و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی انواع خدمات و حمایت های این سازمان و شرایط و چگونگی ارایه آنها و همچنین برخی از قوانین و مقررات تامین اجتماعی را برای دانش آموزان تشریح کردند و دانش آموزان نیز با طرح پرسش های بیمه ای خود اطلاعات تازه ای را از تامین اجتماعی فرا گرفتند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد که در جریان این بازدیدها حضور داشت، سازمان تامین اجتماعی را بزرگ ترین سازمان بیمه گر اجتماعی توصیف کرد و گفت: ماموریت اصلی این سازمان، پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است.
عباس نورمحمدی افزود: بر اساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها (با مشارکت بیمه شده و کارفرما) تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست. به همین دلیل،دارایی ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است.
وی ادامه داد: تکیه‌گاه اصلی این سازمان مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاست گذاری، تصمیم گیری و تامین منابع مالی است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویر احمد، از دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه ایران یاد کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت و روند شتابان صنعتی شدن و تغییرات سریع اقتصادی و اجتماعی در جوامع، لزوم آشنایی نوجوانان و جوانان به ویژه اقشار در حال تحصیل با ضرورت های نظام بیمه اجتماعی هر چه بیشتر احساس می شود و این گونه برنامه ها می تواند زمینه ای برای توجه به این ضرورت ها در زندگی فردی، اجتماعی و کاری آنان باشد.
مدیر سازمان دانش آموزی استان کهگیلویه و بویر احمد نیز در جریان این بازدیدها گفت: فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه نسل مولد و کارآفرین فردا، شناخت و ارتقای سطح عمومی فرهنگ بیمه تامین اجتماعی، ایجاد ثبات اجتماعی و ارتقای سرمایه های اجتماعی، ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی و گسترش پوشش بیمه ای و ارتقای توانمندی بازدید کنندگان برای پذیرش مسئولیت اجتماعی با توجه به قوانین و مقررات تامین اجتماعی، مهم ترین اهداف بازدید دانش آموزان از مراکز بیمه ای نامین اجتماعی است.
علی حسن زاده افزود: این طرح در همه شهرستان ها و مناطقی که دارای شعب تأمین اجتماعی هستند در دو نوبت اجرا می شود.


http://www.tamin.ir/News/Item/35656/2/35656.html