مدیر کل تامین اجتماعی گلستان گفت: ٢٤٣ هزار و ٦٩٦ بیمه شده اصلی در این استان تحت پوشش هستند و از این تعداد ١١٠ هزار نفر از کمک های دولت در پرداخت حق بیمه استفاده می کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، علی اصغر نیک نیا افزود: کارگران ساختمانی، رانندگان، قالیبافان، طلاب و روحانیون و اعضای هیات امنای مساجد از جمله بیمه شدگانی هستند که از کمک دولت در پرداخت حق بیمه استفاده می کنند.
وی گفت: تعداد ٤ هزار و ٣٨٥ نفر از بیمه شدگان تأمین اجتماعی که از کمک های دولت استفاده می کنند طی یک سال گذشته در دولت تدبیر و امید به جمع بیمه شدگان تامین اجتماعی گلستان اضافه شده اند.
نیک نیا خاطر نشان کرد: هم اکنون ٤٣ هزار و ٩٤٠ کارگاه فعال در گلستان وجود دارد که در این کارگاه ها مجموعا ١٦٠ هزار و ٥٩٠ بیمه شده اصلی مشغول فعالیت هستند که با ٢٧٨ هزار و ٢٣٠ بیمه شده تبعی آنان مجموعا ٤٤٧ هزار و ٦٤٠ نفر از مردم این استان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.
مدیر کل تأمین اجتماعی گلستان همچنین در خصوص بودجه این اداره کل در سال ٩٥ گفت: کل بودجه ابلاغی تأمین اجتماعی استان در هشت ماهه امسال ٤ هزار و٢٣٠ میلیارد ریال بود.
نیک نیا با بیان اینکه در سال جاری میزان افزایش حقوق بازنشستگان قابل توجه بوده است عنوان کرد: این استان دارای ٣٤ هزار و ٦٧٧ بازنشسته که با در نظر گرفتن افراد تبعی به ٧٨ هزار و ٦٧٢ نفر می رسد و نیز ٣ هزار و ٨٣٧ نفربیمه شده دیگر تأمین اجتماعی که مقرری بیمه بیکاری از تأمین اجتماعی دریافت می کنند.
مدیر کل تأمین اجتماعی گلستان از ارسال لیست بیمه شدگان استان از سوی کارفرمایان به صورت اینترنتی خبر داد وگفت: در راستای طرح دولت الکترونیک هم اکنون ٩٥ درصد لیست های بیمه بصورت اینترنتی به سازمان ارسال و پرداخت می شود.



http://www.tamin.ir/News/Item/35713/2/35713.html